HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Mona Sahlin vs. en Sverigedemokrat
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Thu Apr 19, 2007 23:40 pm    Post subject: Mona Sahlin vs. en Sverigedemokrat Reply with quote

Någon mer än jag som såg debatten idag? Åsikter?

I mitt tycke tycker jag att det både är bra och dåligt att SD får debattera med seriösa politiker, å andra sidan så är det som så många påstått så att TV är ett snuttifierat medium där SDpolitikern bara kunde spy ur sig massa siffror som inte en människa vet huruvida de är riktiga eller inte. Dessutom så ansåg jag att han mest gnällde på allt som var fel, sen hittade på någon siffra, och sa att de pengarna som gick till invandring hellre kunde gått till äldreomsorg.

Tror dock att kontroll och bemötande av deras politik på en hög nivå är enda sättet att begränsa deras framfart i Sverige just nu, eftersom de verkar få mycket röster trots att deras politiska program är oerhört innehållslöst. (Ja, jag är starkt emot allt vad Sverigedemokraternas politik innebär.)

Lite information finns här

Kommer säkert stå om det i tidningarna imorgon eller online redan nu!

//Rullis-Edit Här är en direktlänk till en del av debatten på tv4 //. http://www.tv4.se/player/categories.aspx?progId=116541&itemId=&treeId=1004&displayTreeId=
Back to top
View user's profile Send private message
fillebus



Joined: 18 Sep 2004
Posts: 627
Location: Lomma

PostPosted: Fri Apr 20, 2007 6:51 am    Post subject: Reply with quote

Förstår inte varför alla gnäller över att det inte ska få debbatera i tv och radio osv. Så vitt jag vet så är Sverige ett demokratiskt land och om sverigedomkraterna är demokratiska kommer man diskutera i evighet man jag tycker iaf att man ska ge dem en chans att kunna säga vad de tycker i sådana här debatter. Sen som han (killen i glasögon o långt hår som satt vid sidan) sa efter debbatten att även nu om SD inte är ett riksdags parti så var det ingen som klagade när miljöpartiet var i samma situation.

Tycker det helt och hållet är bra att SD får debbatera. Om inte partierna vill debbatera mot SD kan det få en motverkad effekt som jag tror att det var nu i senaste valet att folk inte riktigt vet vad SD står för men röstar på dem för att de är trötta på att invandrarna förstör eller nått liknande. Sen märker man också att Jimmy Åkesson är ju inte ens hälften så van debbatör som Mona Sahlin så han ligger ju i lite underläge.. syn tyckte jag vissa stunder att även programmledaren var något partisk till Mona Sahlins fördel.

Men som sagt. Att inte låta SD debbatera tror jag abra drar motsatt effekt. Låt oss höra vilka de är och efter det kan vi dra slutsatser.. inte som Larsh Ohly gjör och jämför dem med Nazister, facister och rasister. Om någon är facist är det hans lilla commie parti!

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Fri Apr 20, 2007 6:56 am    Post subject: Reply with quote

Lasse Ohlys "commie parti" är alltså fascister?

Personligen hade jag inte tvekat en sekund mellan vänstern och SD (trots att jag är en stark motståndare till vänsterns politik, men mänskliga rättigheter (eller vad nu SD skulle göra om de vann) är viktigare än skattefrågor)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Fri Apr 20, 2007 6:57 am    Post subject: Reply with quote

Först och främst vill jag säga att jag röstar blått, inte blågult Wink

Men!

Jag kan inte förstå varför det ständigt ska hackas på SD. Om man nu är emot deras politik så förbannat mycke så är det väl för fan inte dem man ska trycka bort, en ganska stor del av svenska folket kan tänka sig att rösta på SD och då är det väl Sverige vi får ändra på isåfall!? Så länge dem inte är uttryckt nazistiska som parti så tycker jag att dem har lika stor rätt som tex. vänsterpartiet att vara med att debatera... Jag har förstår mycket väl om folk engagerar sig i invandrarfrågor eftersom invandringen är relativt stor i Sverige. (eller har varit)

Jag såg inte debatten igår, men jag ska försöka se den...

och makrillo, siffror och uttalanden utan grund det håller ju politiker på med för jämnan så de är väl inget konstigt med det Razz

tjoo!
Back to top
View user's profile Send private message
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Fri Apr 20, 2007 7:24 am    Post subject: Reply with quote

[GTI]Zwonka wrote:

och makrillo, siffror och uttalanden utan grund det håller ju politiker på med för jämnan så de är väl inget konstigt med det Razz


Nu känns det väl som att SD är lite mer extrema på den punkten, men visst, det är så politiker uttrycker sig.

Det som skrämmer mig mest är att folk verkligen köper att "välfärden är dålig pga. invandringen" och att det är enda skälet att SD får röster, pinsamt. De har ju inga lösningar på några ekonomiska situationer alls, när MP var nya hade de iallafall en normal politik utöver miljötänket.

Sen så tyckte jag mest att Jimmy Åkesson bara stod och gnällde på hur dåligt allt var, men hur det skulle bli bättre, det hade han ingen aning om. Visst sa han att "invandringen har kostat oss..." tillsammans "de pengarna hade vi mycket hellre lagt på bla bla bla..." och "EUavgiften är på... " tillsammans med "... bättre på våra gamla."

Men som sagt, det är bra att de får debattera, då kanske folk kan se vilka enorma luckor deras partiprogram har.
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Fri Apr 20, 2007 7:59 am    Post subject: Reply with quote

Makrillo wrote:
Men som sagt, det är bra att de får debattera, då kanske folk kan se vilka enorma luckor deras partiprogram har.


Precis! Om dem ska leva i bakgrunden så kommer dem leva vidare som ett rsistparti som ungdomar kommer att lägga sina röster på pga av myter och annat snack om partiet som har med invandring att göra. Många unga är trötta på invandringen och ser mycket problem med det, särskilt på landsbygden där främlingsfientligheten är mycket mer påtaglig än i stan, oftast pågrund av skrönor och för lite kunskap. Jag har själv varit där, suttit på vår skola och snackat skit om "blattar och svartingar" hit o dit... På ett sådant ställe är det väldigt lätt att få ungdomar engagerade i politiken genom att vara emot invandringen.

Apelskolan i Ullared är ett lysande exempel där det går ca 1000 elever i klasserna 6-9. Kanske en handfull är invandrare, resten är bönder! Sa man att man var från apel och man var i tex falkenberg så hängde ofta smockan i luften pga av att vi var stämplade som rasseskola...

tjoo!
Back to top
View user's profile Send private message
sundevil



Joined: 24 May 2003
Posts: 608
Location: Skiftar

PostPosted: Fri Apr 20, 2007 8:16 am    Post subject: Reply with quote

Blir en smula upprörd när jag sitter och kollar på tv4 faktiskt.

Tycker att sverige ska ta in så många invandrare vi kan och några till, vi räddar faktiskt många liv på det sättet.
Det är mer värt för mig än någon procent skatt hit eller dit.

Sjukt att bara för att någon ploppa ur sin mamma 300mil syd om oss så har inte dom rätt och bo i "vårat" land, nej dags för alla och skärpa sig och fatta att nationer är bara ett streck på kartan.

_________________
-- Brynäs i mitt hjärta --
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Fri Apr 20, 2007 8:16 am    Post subject: Reply with quote

Sd är ett ungt parti och i grund och botten är det ett missnöjesparti. Själv la jag en av mina tre röster på Sd, och det var jag ju inte direkt ensam om.
_________________
Reach Out and Touch Herr Oberst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[SSRF]Remoulade



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1709
Location: Sthlm

PostPosted: Fri Apr 20, 2007 8:33 am    Post subject: Reply with quote

sundevil wrote:
Blir en smula upprörd när jag sitter och kollar på tv4 faktiskt.

Tycker att sverige ska ta in så många invandrare vi kan och några till, vi räddar faktiskt många liv på det sättet.
Det är mer värt för mig än någon procent skatt hit eller dit.

Sjukt att bara för att någon ploppa ur sin mamma 300mil syd om oss så har inte dom rätt och bo i "vårat" land, nej dags för alla och skärpa sig och fatta att nationer är bara ett streck på kartan.


Bra rutet!

_________________
http://www.ssrf.webb.se/
http://www.sinanju.com/
Back to top
View user's profile Send private message
JustinSane



Joined: 15 May 2004
Posts: 595
Location: Borås

PostPosted: Fri Apr 20, 2007 10:06 am    Post subject: Reply with quote

sundevil wrote:
Blir en smula upprörd när jag sitter och kollar på tv4 faktiskt.

Tycker att sverige ska ta in så många invandrare vi kan och några till, vi räddar faktiskt många liv på det sättet.
Det är mer värt för mig än någon procent skatt hit eller dit.

Sjukt att bara för att någon ploppa ur sin mamma 300mil syd om oss så har inte dom rätt och bo i "vårat" land, nej dags för alla och skärpa sig och fatta att nationer är bara ett streck på kartan.


Mjo så kan man också se det, men så enkelt är det inte. Dina föräldrar och farföräldrar osv har byggt upp ett land på olika sätt ekonomiskt och fysiskt för att vi ska ha en välfärd och må bra i Sverige. Om alla som har det svårt flyttar hit då "länder bara är linjer på en karta" så kommer hela vår ekonomi raseras.

Om vi däremot vill öppna gränserna, vilket jag skulle kunna se som ett alternaitv, är om vi tar bort olika sorters bidrag som exempelvis bostadsbidrag, socialbidrag, barnbidrag mm. Då kan vi ta in alla som vill.
Back to top
View user's profile Send private message
Zirape



Joined: 21 Nov 2005
Posts: 972
Location: leksand

PostPosted: Fri Apr 20, 2007 10:21 am    Post subject: Reply with quote

Har inget emot större delen av invandrare, det som gör att man tycker lite sådär om dem är när de kommer hit får allt bra men så har de bara skit för sig, iofs är det väll en ganska liten del av kakan men det gör att de andra invandrarna som verkligen försöker osv dras över samma kamm. Sen har vi också de som utnnyttjar(?) systemet, tex att de flyttar runt då de får en viss ersättning.

Visst vi hjälper och räddar liv när Sverige tar hand om invandrare men det känns som det bara är Sverige som tar hand om dem. Nu tar väll alla länder en viss mängd, men hur skulle det vara om vi skulle flytta till tex Irak hur välkomna skulle vi bli och hur bra skulle vi få det jämfört som de får av oss. Iofs ett dåligt exempel då Irak inte alls har den ekonomin som vi har tror jag iaf =D men ni förstår.

Jag blir bara förbannad på de som kommer hit och beter sig som svin de kan man ju ta i en lastbil och lägga på flaket och åka ut med båt till gränsen och tippa av dem
Back to top
View user's profile Send private message
sundevil



Joined: 24 May 2003
Posts: 608
Location: Skiftar

PostPosted: Fri Apr 20, 2007 10:38 am    Post subject: Reply with quote

Hur kommer våran ekonomi rasa?

Mer folk borde väl samtidigt ge mer arbetstillfällen då det krävs mer för och hålla igång allt ?

Du vet alla som kommer hit är inte sugna på och snaska bidrag...

Ju mer folk vi får, ju mer inflytande i EU/FN tex.

Svårt och se våran ekonomi och bekväma liv som en ursäkt för och inte hjälpa folk som annars skulle dö.

_________________
-- Brynäs i mitt hjärta --
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
sundevil



Joined: 24 May 2003
Posts: 608
Location: Skiftar

PostPosted: Fri Apr 20, 2007 10:39 am    Post subject: Reply with quote

Zirape wrote:

Jag blir bara förbannad på de som kommer hit och beter sig som svin de kan man ju ta i en lastbil och lägga på flaket och åka ut med båt till gränsen och tippa av dem


Ska vi göra samma med "ursvenskarna" med då ?
Eller har dom rätt och bete sig dåligt just bara för att dom föddes här ?

_________________
-- Brynäs i mitt hjärta --
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Zirape



Joined: 21 Nov 2005
Posts: 972
Location: leksand

PostPosted: Fri Apr 20, 2007 10:48 am    Post subject: Reply with quote

Nej absolut inte kanske skulle ha nämt det, men visst vi kanske borde få fixa till våra ursvenska uppförande. Men jag tycker det känns lite värdlöst att få hit några som tillför bara skit, när vi redan har våra problem med de som ställer till det
Back to top
View user's profile Send private message
JustinSane



Joined: 15 May 2004
Posts: 595
Location: Borås

PostPosted: Fri Apr 20, 2007 10:53 am    Post subject: Reply with quote

sundevil wrote:
Hur kommer våran ekonomi rasa?

Mer folk borde väl samtidigt ge mer arbetstillfällen då det krävs mer för och hålla igång allt ?

Du vet alla som kommer hit är inte sugna på och snaska bidrag...

Ju mer folk vi får, ju mer inflytande i EU/FN tex.

Svårt och se våran ekonomi och bekväma liv som en ursäkt för och inte hjälpa folk som annars skulle dö.


Japp det är sant, men exporten måste också öka i jämförelse med invånarantalet om inte ekonomin ska bli avsevärt sämre. För att hela processen ska gå igenom med massinvandring kommer det ta en massa år innan jobb finns och det börjar gå runt. Under den tiden kommer folk oavsett om de vill eller inte snaska bidrag.
Ju större land vi är ekonomiskt ger oss mer inflytande, det behöver inte betyda att vi behöver bli fler...
Back to top
View user's profile Send private message
sundevil



Joined: 24 May 2003
Posts: 608
Location: Skiftar

PostPosted: Fri Apr 20, 2007 10:53 am    Post subject: Reply with quote

Finns alltid folk som beter sig dåligt, men bara för att någon gör det ska inte det hindra oss och hjälpa våra medmänniskor.

Efter jag arbetat med asylsökande barn, har man fått en liten inblick i hur en del av dom mår iaf.

Om vi först ska ta hand om och se till så alla Svenskar beter sig som någon vill, får vi nog vänta lääänge eller införa diktatur.

_________________
-- Brynäs i mitt hjärta --
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
fillebus



Joined: 18 Sep 2004
Posts: 627
Location: Lomma

PostPosted: Fri Apr 20, 2007 13:42 pm    Post subject: Reply with quote

Innan de är svenska medborgare är de inte svenskar helt enkelt.. Ett förslag kan ju vara att ifall de söker assyl i Sverige och sedan gör ett brott borde de inte få vara kvar här.
Sedan finns det problem i den svenska invandrings politiken, det främsta jag tänker på är att man sätter alla i ett område t.ex rosengård (finns fler men det som ligger närmast mig) Det bildas gäng i dessa områden och jag kan säga dig att de flessta av dessa gäng är inte gäng som sitter hemma och äter glass och tittar på tv, utan de går ut och gör mindre trevliga saker. Jag vet, för jag bor i en grannkommun där vi har en väldigt låg del % invandrare, men så fort dessa gäng kommer hit blir det både ena och det andra. Säger inte att det är bara för de är invandrare utan det finns även svenskar som gör sådant. MEN jag tycker det är otroligt fel att man placerar ut dem i dessa områden som t.ex rosengård och arlöv.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Fri Apr 20, 2007 13:49 pm    Post subject: Reply with quote

På 4ans webbtv finns allt ,webbtv ---> nyheter och fakta --> kvällsöppet.
http://tv4.se/kvallsoppet tryck på se mer webbtv.

Sämst och mest skrämmande i programmet var Lars Ohly.

http://schlaug.blogspot.com/2007/04/gnla-inte-p-att-sd-fr-debattera-ohly.html
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
sundevil



Joined: 24 May 2003
Posts: 608
Location: Skiftar

PostPosted: Fri Apr 20, 2007 14:00 pm    Post subject: Reply with quote

Lars Ohly är så gott som alltid sämst Wink

Tänk att du hatar folk med svarta sockor, helt plötsligt lägger du direkt märke till folk med svarta sockor, något du inte haft en tanke på innan.

OM man tycker/misstänker att invandrare begår mycket brott så tänker man bara på invandrarna inte ursvenskarna när detta rapporteras i Media.

Sen är det mycket fel och inte intergrera invandrarna.

Men dom har det inte lätt, om dom jobbar tar dom våra jobb är dom arbetslösa så lever dom på bidrag och dom får säääkert mer bidrag än "oss" just bara för dom är invandrare, det vet jag en kompis sa det...

Sen gud förbjude om dom har parabol eller bil, herre hur kan dom ha råd med detta, säkert stulet eller finansierat via knark eller al qaida.

_________________
-- Brynäs i mitt hjärta --
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Fri Apr 20, 2007 14:40 pm    Post subject: Reply with quote

Måste säga att jag gillar topicen starkt.

Mona Sahlin vs. en Sverigedemokrat Smile

Varför inte skriva Jimmie Åkesson mot en Socialdemokrat?

_________________
Reach Out and Touch Herr Oberst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
Page 1 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies