HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Den såkallade reconnecten

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> Im banned! WHY?
View previous topic :: View next topic  
Author Message
][carroblond!



Joined: 01 Feb 2003
Posts: 21

PostPosted: Fri Mar 09, 2007 0:43 am    Post subject: Den såkallade reconnecten Reply with quote

Det var som sagt ett tag sen jag skrev reconnect i consolen. Jag tror att min första reconnect har med att jag skulle byta till 2:an eller 3:an, kom då inte in där och blev automatiskt överförd till en annan sever utan spelare.
Kom snabbt in för att få tillbaka min plats. Sedan upptcäkte jag att min vän hade ändrat lite på min cfg för att göra det bekvämare. Jag beslutar mej då för att ställa tillbaka min cfg genom att starta om counter-strike vilket gör att min cfg kommer tillbaka automatiskt.
Detta räknas då som reconnect eftersom att jag har disconnectat och connectat itll servern inom loppet av en minut. Men detta har inte skett för statsförbättring. och tidigare reconnects har varit för att starta om cs för att bli av med mitt fps-lagg. I dessa fall tänker inte jag på att jag är borta en så kort tid. Självklart jag man straffas för att man inte tänker sig för. Men jag tycker att avstänging för all framtid för några löjliga misstag är en väldigt lång period. hade mer siktat åt 2-3 veckor. Där får jag ändå ett straff och min tid att tänka över.
Detta vet jag är ingen plikt, men jag har spelat på maffia under en så lång tid och vill inte att detta ska vara slutet. så jag ber er. Nästa gång (om så skulle ske) sätt en 5 veckors bann och sen en 10 veckor sen 30 osv om jag är så trög men jag får aldrig chansen nu att bättra mig.
Hoppas ni kan ändra ert beslut. Detta är min förklaring
Back to top
View user's profile Send private message
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Fri Mar 09, 2007 9:56 am    Post subject: Reply with quote

Quote:

Active bans
08-03-2007 - 15:20 ][carroblond! sNe.Dexer Vi gav dig en till chans. Endo fortsatter du att reconnecta. www.swm.se for att forklara dig. (tillägg by cat: plus minst en ban från wonID-tiden. Den var för wh. (http://www.swm.se/viewtopic.php?t=18154) // cat Permanent

Expired bans

28-02-2007 - 15:05 ][carroblond! [FreezeBitch]mts reconnectande och wtjande om vartannat 120 mins
05-02-2007 - 17:39 ][carroblond! SFX medveten TK och otaliga reconnects trots tillsagelse. www.swm.se for ev. unban 10080 mins
20-10-2006 - 00:48 ][carroblond! Nimda TK och allmänt dåligt beteende. 2880 mins
04-10-2006 - 18:00 carroblond [KACFM]alakhai dåligt val av ord ibland, tråkig attityd, syns om ett par dagar, passa på att läsa våra regler på swm.se 4320 mins


du har fått rätt många tillsägelser om detta, det är många som reagerat över ditt beteende och som du själv ser har du blivit bannad två gånger tidigare för dina reconnects. Det är lite lustigt att du väldigt ofta reconnectat är det inte går så bra, är det då ditt fps-lagg uppstår? låter nästan magiskt tycker jag.
Som du själv ser har vi (inte ATAC-bans utan aktiva admins) bannat dig fem gånger nu, det är lite för många för att kunna hävda att du inte förstod varför vi gjorde som vi gjorde.

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
[siLL]Dexer
Admin


Joined: 06 Jun 2003
Posts: 1474
Location: Gävle

PostPosted: Fri Mar 09, 2007 13:11 pm    Post subject: Reply with quote

Som sagt.
Köper inte dina förklaringar för fem öre.
Du har haft fps lagg,cfg byte,glapp kabel osv osv osv
Men ingenting går ihop. Bryts internetuppkopplingen en stund laggar man man ut,eller sett från våra ögon laggar du fast ett tag för att sedan kunna fortsätta spela. Inte droppar i specc och kommer in igen. Den teorin är testad.
Sen rör det sig inte om några minuter när du "bytte cfg" som du uttryckte det. Du hamna i specc och kom in igen direkt. Det är reconnect i mina ögon.
Du vart bannad av Shock för ett tag sen. Då vart du unbannad för du kom in och bad om ursäkt och lovade aldrig göra om det.
Men vad händer ? Jo, du åker på en ban igen av mts. Iofs bara 120 minuter men då borde du väl ha lärt dig. ( igen ...)
Men icke sa nicke. Vad hände igår när vi var inne och spelade. Jo du reconnectar först en gång. Sen hinner det gå några minuter så händer det igen. Och då är du inte borta ett liten stund som du säger. JAg ser ditt nick i spec hela tiden !

Om allt detta inte är reconnect måste det vara magi som mts uttrycker det Exclamation

_________________
En siLL simmar aldrig ensam !
Back to top
View user's profile Send private message
][carroblond!



Joined: 01 Feb 2003
Posts: 21

PostPosted: Fri Mar 09, 2007 14:04 pm    Post subject: Reply with quote

Som du ser i min topic dexer, jag skrev att när jag bytte min cfg tog det mindre än en minut. ALTSÅ det räknas som reconnect. Och om jag har gjort det så ska jag väl ha en ban. Men bannen från oktober har jag inte ens sett, var nog bara inne ett kort tag och spelade för ombyte eftersom jag nästan bara spelade wow den månaden.

Och mts, du säger att man får fps-lagg när det går dåligt. om du läser igenom vad du skrivit igen så borde du förstå att det går dåligt när det fps-laggar. Jag har något slags virus på min dator som gör att min cpu går upp i 50 och drmed kan min fps gå ner till 20, jag försöker tabba disconnecta "reconnecta" för att få bort det. Jag har fått ner mina retrys så mycket igår tänkte jag mej helt enkelt inte för "igen". Det enda jag ber om är en temporär ban på 20 dagar. Sen kommer jag aldrig mer be om något och här har ni mitt inlägg på det.
Back to top
View user's profile Send private message
ShoCK_FX
Admin


Joined: 25 Nov 2003
Posts: 275

PostPosted: Fri Mar 09, 2007 14:14 pm    Post subject: Reply with quote

Carroblond, nu har du alltså virus nu också? Och detta försöker du "bota" genom att tabba dig ur och reconnecta i counter-strike? Jag förslår att du installerar ett antivirusprogram istället, då har du nog bättre chans att bli av med ditt virus. För mig låter detta som ännu en ursäkt som jag är osäker ifall jag ska lita på. Sist när du reconnecta skyllde du på glapp i kabeln, jag och dexer testade din "förklaring", den höll inte, tyvärr... Om vi skulle följa ditt förslag angående längden på din ban, dvs först 5 veckor, sedan 10, sedan 30 osv så är vi ju ändå uppe på en sådär 2 år ban i och med att detta är 5:e gången. För övrigt är det nästan imponerande att du lyckats bli bannad 5 gånger på bara 5 månader, snyggt snitt. Det blir upp till dexer huruvida permbannen skall sänkas till något tidsbestämt, men om den gör det så skall du nog se det som din absolut sista chans.
Back to top
View user's profile Send private message
][carroblond!



Joined: 01 Feb 2003
Posts: 21

PostPosted: Fri Mar 09, 2007 14:32 pm    Post subject: Reply with quote

Nä japp, det är ju det som har orsakat allt mitt fps-lagg. Och SFX om det hänger sig för mej i counter-strike. Så skriver jag snabbt disconnect u consolen för att ingen ska få nån så kallad frifrag. jag disconncetar. jag tabbar, kollar felet, det står att kabeln inte är i, sätter i kabeln igen. 'och connectar. detta tar väl ungefär 30 sekunder. Och du vet att jag har haft prblem med min reconnects, har reconnectat när det gtt dåligt i säkert 4 år. Också det utan en enda tillsägelse. Det är nu under 2007 som jag har fått skit för det. Ni lär ju ändå se om jag reconnectar ingen ganska snabbt. Eftersom ni har aktiva admins så vrf inte låta mej få en sista chans och en lång period hur lång ni än vill för mig att fundera över. Och vi har kunnat snacka om det här innan. Jag har bett dej SFX. "du kan väl banna mig en vecka varje gåpng jag reconnectar till servern inom en minut".

Detta är det sista jag skriver. Annars ger jag nog upp för gått.
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]Dexer
Admin


Joined: 06 Jun 2003
Posts: 1474
Location: Gävle

PostPosted: Fri Mar 09, 2007 15:17 pm    Post subject: Reply with quote

Är snäll nu och tar bort din perm.
Går lite efter dina riktlinjer nu tänkte jag.
En..två..tre..fyra..fem bans.. Det blir ungefär... 80 veckor.
Du är välkommen tillbaka då.
Förhoppningvis har du lärt dig din läxa då.

Case Closed !

_________________
En siLL simmar aldrig ensam !
Back to top
View user's profile Send private message
][carroblond!



Joined: 01 Feb 2003
Posts: 21

PostPosted: Fri Mar 09, 2007 15:24 pm    Post subject: Reply with quote

Tack SiLL. att jag får en sista chans. 80 veckor hmm, då är jag ungefär 19 år. då måste mina reocnnects ha försvnunnit ändå Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Cat
Master Admin
Personnel


Joined: 08 Apr 2003
Posts: 2330
Location: Såsen.

PostPosted: Sat Mar 10, 2007 2:12 am    Post subject: Reply with quote

][carroblond! wrote:
Tack SiLL. att jag får en sista chans. 80 veckor hmm, då är jag ungefär 19 år. då måste mina reocnnects ha försvnunnit ändå Smile

Bannen är ändrad efter upptäckter i Loggarna.

Smakprov:
Quote:
CS1/l0212019.log:l 02/12/2007 - 19:09:50: "][carroblond!<8625>steam_0:0:10262341>" say "niggern?"

Quote:
CS1/l0215038.log:l 02/15/2007 - 22:09:40: "][carroblond!<1506>steam_0:0:10262341>" say "jag ska straffkn*lla prinsessan"

Quote:
CS2/l0212014.log:l 02/12/2007 - 18:41:42: ][carroblond!<8896>steam_0:0:10262341>" say "bog chrille" (dead)


Men du har rätt i att dina reconnects försvinner.
Back to top
View user's profile Send private message
][carroblond!



Joined: 01 Feb 2003
Posts: 21

PostPosted: Sat Mar 10, 2007 2:27 am    Post subject: Reply with quote

"niggern" är en av mina tajtaste polare, jag har kallat honom det i 4 år utan någonsin tänkt innebörden, han vill att vi ska kalla honom det. Om du inte gillar ordet nigger, neger så ska jag självklart inte säga det mer... det var en refelx, fick en tillsäglse... "vad menade du med niggern" jag bad om ursäkt och förklarade mej... vrf dra upp sån skit Cat. Vill du jävlas med mig? Vill du att jag ska bli ledsen? Jag och dexer har kommit överens om 80 veckor och det var inte din ban att lägga sig i trodde jag vi kom överens om igår.
Fattar inte vrf du håller på å trycker ner mig.. Men jag sitter här och känner mig påhoppad av dig. Och så blir du tjurig för att jag säger att jag blir ledsen när du kallar mig idiot och andra öknamn.
Back to top
View user's profile Send private message
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Sat Mar 10, 2007 10:03 am    Post subject: Reply with quote

Nu är det faktiskt så att det inte bara är Cat som är inblandad i den här bannen, ett stort antal administratörer kom efter tittande i våra loggar, samt en genomgång av din banhistorik, att denna lösning är den som passar Swm.se bäst.

Du har fått tillräckligt många chanser redan.
Back to top
View user's profile Send private message
Cat
Master Admin
Personnel


Joined: 08 Apr 2003
Posts: 2330
Location: Såsen.

PostPosted: Sat Mar 10, 2007 11:23 am    Post subject: Reply with quote

][carroblond! wrote:
"niggern" är en av mina tajtaste polare, jag har kallat honom det i 4 år utan någonsin tänkt innebörden, han vill att vi ska kalla honom det. Om du inte gillar ordet nigger, neger så ska jag självklart inte säga det mer... det var en refelx, fick en tillsäglse... "vad menade du med niggern" jag bad om ursäkt och förklarade mej... vrf dra upp sån skit Cat. Vill du jävlas med mig? Vill du att jag ska bli ledsen? Jag och dexer har kommit överens om 80 veckor och det var inte din ban att lägga sig i trodde jag vi kom överens om igår.
Fattar inte vrf du håller på å trycker ner mig.. Men jag sitter här och känner mig påhoppad av dig. Och så blir du tjurig för att jag säger att jag blir ledsen när du kallar mig idiot och andra öknamn.

Nu ska vi nog reda ut både en, två och tre grejor här.
Det har inte med att jag "ogillar" att nån kallar nån annan för nigger, utan att det står i våra regler att du, jag och alla andra inte kallar mig, dig, din polare, hunden eller vem som helst för nigger, neger, svarting, zigenare, jude eller andra ord som påpekar ditt etniska ursprung på ett negativt sätt. Nigger går under detta. Jag vet inte; men en reflex att först trycka ner "y", sen skriva lite, sen enter.. Nja, då har du världens sämsta reflexer. Kalla han gärna det han vill, men gör det i passande sällskap. Säger du det hemma i TVsoffan byr jag mig inte, men när du klampar in på våra domäner så reagerar jag och mer admins med mig.
Jag vill inte jävlas med någon, men däremot vill jag ha det rent och snyggt runt mig och mina spelservrar. Detta är ingen demokrati eller eller ett förlovat land med rättigheter; du spelar (spelade) här på min och andra admins goda vilja. Vår vilja är slut.

Ja, jag blir lessen när du väljer att så uppenbart skita i våra väldigt lätta regler; regler som man även kan gå efter IRL. Huvudregeln är Don´t be an ass. Men det har inget att göra att jag vill jävlas med dig. Hade du skött dig hade vi inte haft det här samtalet.

Du och Dexer kom överens om 80 veckor innan alla fakta hade kommit fram. Vi diskuterade i admin-delen och överlät bannen på mig. Vi kom även fram till att småglin som du inte är välkomna här.

Ja. Du är en idiot. Jag tycker att alla som som fuskar/har fuskat är idioter - du har fuskat. Du fixar matten. Du är säkert trevlig och fin på andra sätt, men du är ett nöt när du går in och fuskar och sen inte förväntar dig några konsekvenser av det.
Varför undrar du? Jo. Jag och mina medadmins kämpar för att hålla det har stället flytande och låta alla ha en dräglig tillvaro här, utan idioter som kommer och stör och fjantar sig. En fuskare fjantar sig och förstör för andra genom att få ett spelövertag som inte är naturligt. Du skjuter genom väggar och springer snabbare och sätter bara hs. Du förstör den fina stämningen vi kämpar för att ha här. Varje dag.

Du har inte bara haft en två eller tre chanser här. Du är uppe i 6 nu!
Du har sagt efter varje ban att du ska skärpa dig att du inte ska göra si och inte göra så. Men du bara kissar på oss. Stora strålen, rakt i ansiktet. Nu tar jag dig i punggrepp och vrider av kranen på dig.

Diskusionen är över, du är borta här ifrån. För gott. Det är ban-on-sight som gäller, ser vi dig eller ett konto som kan kopplas till dig så åker du ut utan förklaring. Vi stänger även av dig från våra övriga tjänster utom hemsidan.

Lev väl och väx upp till en bättre människa.
Back to top
View user's profile Send private message
][carroblond!



Joined: 01 Feb 2003
Posts: 21

PostPosted: Sat Mar 10, 2007 15:33 pm    Post subject: Reply with quote

OK,reflex låter kasnke dumt.. men jag såg hans namn och snabbt ville ha kontakt med honom. Jag tänkte inte ens på innebörden (altså jag kallar inte folk i vanliga fall nigger). Ja, jag var en idiot som fuskade. Men jag erkände, jag tog min skit... har du tänkt på att jag skulle lika gärna kunnat skriva om mina reocnnects från ett annat account.

och du säger att om jag kommer tillbaka med något som kopplas till mej... vem är jag då? det blir svårt för dej att lista ut. nytt account, nytt wonid, nytt nick.. t.o.m ny ip är inte svårt för mig att fixa. du vet inte vilken person som sitter här bakom. Men carroblond tackar för sig och kommer nog lira på gamers framöver. enklare där. reconnects /banoneday, fula ord /gagoneday - /gagoneweek osv. det blir väldigt rörigt här speciellt med dej Cat, skite kommer en gång sen laddar ni upp all skit jag gjort för att plötsligt kasta den på mej igen. OM du har några svar på denna så kan du ta det pm på IRC Cat. vill att ni låser denna tråden eftersom min ban redan är fastställd. Tackar alla admins. Men Cat har inte attityden.

Puss Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> Im banned! WHY? All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies