HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Server inställningar

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Swedish maffia servers
View previous topic :: View next topic  
Author Message
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Sun Mar 04, 2007 19:21 pm    Post subject: Server inställningar Reply with quote

Tjenare,

Vad har ni för inställningar på cs1-4.swm.se?
sys_ticrate, cl_updaterate, cl_cmdrate, rate.

Hur funkar det där, dem inställningar som ni har ställs in hos oss också?

För övrigt, det verkar flyta på bra hos maffia. Var ett tag sen jag var här nu, men nu har ni ständigt många servrar fulla! Wink

/Gustav
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Cat
Master Admin
Personnel


Joined: 08 Apr 2003
Posts: 2330
Location: Såsen.

PostPosted: Mon Mar 05, 2007 14:44 pm    Post subject: Re: Server inställningar Reply with quote

reboot wrote:
Tjenare,

Vad har ni för inställningar på cs1-4.swm.se?
sys_ticrate, cl_updaterate, cl_cmdrate, rate.

Hur funkar det där, dem inställningar som ni har ställs in hos oss också?

För övrigt, det verkar flyta på bra hos maffia. Var ett tag sen jag var här nu, men nu har ni ständigt många servrar fulla! Wink

/Gustav


Jodå, vi har mer än vad wh har nu. Igen. Wink
De inställningarna du pratar om ligger på din dator, däremot så finns det cl_updaterate_min och cl_updaterate_max, samma med cl_cmdrate och rate. sys_ticrate har jag inte koll på.

Dessa serverkommandon gör att att du kan ställa in din cl_updaterate till 100, men om vi har cl_updaterate_max 10 så kommer du att få 10 ändå, så servern bestämmer era inställningar, utifall att era inställningar är högre/lägre än vad servern tillåter.

Var det ett tillfredsställande svar? Smile
Back to top
View user's profile Send private message
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Mon Mar 05, 2007 18:22 pm    Post subject: Reply with quote

Ja, precis. Det var cl_updaterate_min/max som jag pratade om. Precis, om ni ställer dem på ett visst nummer får vi det också som min/max.

Hehe, ja, ett mycket tillfredställande svar förutom att du glömde skriva vad det är för värden på min/max här på Maffia. Kan du även luska ut vad sys_ticrate är för värde här på era servrar? Smile

/Gustav
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
woody
Admin


Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1532

PostPosted: Mon Mar 05, 2007 19:39 pm    Post subject: Reply with quote

hoppar in lite Razz Spelar juh mest source där är detta tickrat med oxå vad betyder tex tic 100 som det står i bland att dom har på en server ibland står det 66 med vad är det för något ?
_________________

http://digg3r.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Tue Mar 06, 2007 0:16 am    Post subject: Reply with quote

woody wrote:
hoppar in lite Razz Spelar juh mest source där är detta tickrat med oxå vad betyder tex tic 100 som det står i bland att dom har på en server ibland står det 66 med vad är det för något ?


http://www.swm.se/download.php?id=13326

Vad det nu gör inte en aning, kanske bestämmer nånting med var hitboxarna ska vara? Smile
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
woody
Admin


Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1532

PostPosted: Thu Mar 08, 2007 21:16 pm    Post subject: Reply with quote

Interp har ja blitt bannad för på nån server för ja inte hade cl_restriktservercommands 0 typ men man träffar bättre med interp 0 osv men tickrate är för mig ett mysterium
_________________

http://digg3r.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Thu Mar 08, 2007 21:32 pm    Post subject: Reply with quote

varför detta intresse för serverinställningar helt plötsligt?
menar du ticrate för hlds eller i kernel?
skit samma förresten, finns ju ingen anledning att vi ska avslöja serverkonf utan att få minst ett par hundra tuggummin i utbyte Razz
åh jo just det, tro inte på alla guider du läser på internätet, de flesta är fulla av skit skrivna av folk som inte vet hur en dator fungerar... märkte jag efter ett par googlingar.

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Swedish maffia servers All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies