HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Problem med att installera XP

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Santa_



Joined: 04 Oct 2002
Posts: 246

PostPosted: Fri Feb 09, 2007 23:23 pm    Post subject: Problem med att installera XP Reply with quote

Hej och hallå Maffianer!
Kollade runt på forumet men kunde inte hitta någon vettig lösning, heller ingen på Eniro som kunde hjälpa mig..

Jag håller på att installera XP på en polares dator. Jag sätter i XP skivan och allting startar som vanligt, jag får lov att acceptera villkor osv och startar formateringen av datorn. När formateringen är klar står det att den delen av installationen är klar och att resten kommer att starta så fort datorn startats om (som den gör automatiskt). När datorn startas om, kommer jag in på alla alternativ jag kan göra med XP (nu borde min installation redan börjat), och jag är tillbaka där jag väljer att formatera hårddisken innan jag installerar XP.

Så, några förslag?
Back to top
View user's profile Send private message
Sg



Joined: 05 Dec 2002
Posts: 1250

PostPosted: Fri Feb 09, 2007 23:42 pm    Post subject: Reply with quote

Har du prövat att välja att formatera en gång till då?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Santa_



Joined: 04 Oct 2002
Posts: 246

PostPosted: Sat Feb 10, 2007 0:07 am    Post subject: Reply with quote

Sg wrote:
Har du prövat att välja att formatera en gång till då?


Yup är väl inne på 6:e gången nu..
Har gjort både vanlig formatering och snabb formatering, inget funkar.
Det kommer INTE ens upp en text som det står:
"Vill du starta med cd skivan, tryck på valfri tangent..."(nåt liknande)
Utan den går automatiskt in till installationsprogrammet (XP Bootcd:n)


Kan det spela någon roll vad man använder för filsystem?
Back to top
View user's profile Send private message
woody
Admin


Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1532

PostPosted: Sat Feb 10, 2007 0:51 am    Post subject: Reply with quote

NTFS ska du ha om du ska ha xp som filsystem.

När datorn startar om så trycker du väll inte på "valfri knapp för att starta med cd skiva" eller ?

Efter formateringen å omstart ska datorn automatiskt börja instalera om man ej rör nått.

_________________

http://digg3r.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Sallow
Master Admin
Technician


Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1974
Location: Stockholm

PostPosted: Sat Feb 10, 2007 1:30 am    Post subject: Reply with quote

Jag som precis installerat om Windows XP Media Edition 3 ggr borde minnas...

Jag har för mig att jag fick valet att starta upp "Windows XP Pro", fastän jag inte hade en Pro varken på dator eller på skiva. Jag tog det valet och installationen fortsatte som vanligt.

Annars kanske det fungerar med att ta ut skivan när den vill starta om och låta installationen själv hojta till när skivan behövs igen.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Santa_



Joined: 04 Oct 2002
Posts: 246

PostPosted: Sat Feb 10, 2007 4:58 am    Post subject: Reply with quote

Vet inte riktigt om det fungerar nu, men jag updaterar med att säga att vi har fått igång ett installationsprogram.. (Nu när vi använder metoder som vi inte ska tala om -.- )

Vi har provat denna metod innan, men det var då samma problem, nu lät vi datorn stå igång i cirka 10 minuter med CD:n i och tillslut började något uppenbara sig.
Det börjar installeras, sen kommer det upp en dum ruta och frågar efter installationer till CD nånting, men sen kommer en BLUSCREEN OF FUCKING DEATH!!!!! Evil or Very Mad


Vi provar nu att installera om det igen, och det verkar som vi kommer längre, och jag ber om ursäkt för mitt språk. Jag är något trött då klockan är 04:58 typ och datorn bråkat med mig sedan klockan 11.

**UPDATE**:

Klockan är nu 05:53 och vi har precis fått igång skitdatorn!!
Houston, we don't have a problem!
Vi har alltså använt 2 cdskivor nu och ingen av dom har fungerat föräns efter cirka 14 formateringar då installationsprogramet på en BRÄNND och INKOMPATIBEL windows cd! Installationen fungerade inte, då en bluescreen dök upp, men när vi bytte tillbaka till min orginal cdskiva igen så hade den också bestämt sig för att starta som vanligt och vi kunde nu installera!

(Vet ingen lösning förutom att ha jävla tålamod och göra 10983237019827 formateringar)
Back to top
View user's profile Send private message
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Sat Feb 10, 2007 12:01 pm    Post subject: Reply with quote

låter som om du kör med piratade skivor... då är det imo rätt åt dig. Twisted Evil
_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Santa_



Joined: 04 Oct 2002
Posts: 246

PostPosted: Sat Feb 10, 2007 18:49 pm    Post subject: Reply with quote

mts wrote:
låter som om du kör med piratade skivor... då är det imo rätt åt dig. Twisted Evil


Nej nej, jag körde orginalet dom första 9 gångerna, sen tog jag... en av mina backups (jag var desperat, ja )

och tillslut efter bytandet mellan dessa 2 cdskivor så ville den brända ge efter..
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies