HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Hur ser du på framtiden om 30 år?

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Poll
View previous topic :: View next topic  

Hur ser du på framtiden om 30 år?
Positivt - Det mesta kommer bli bättre!
42%
 42%  [ 19 ]
Neutralt - Det blir väl ungefär som idag.
24%
 24%  [ 11 ]
Negativt - Det kommer att bli mycket sämre!
20%
 20%  [ 9 ]
Negativt - Det kommer inte blir bättre.
8%
 8%  [ 4 ]
Positivt - Allt kommer vara mycket bättre!
4%
 4%  [ 2 ]
Users Voted : 4
Total Votes : 45

Author Message
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Tue Jan 23, 2007 14:32 pm    Post subject: Hur ser du på framtiden om 30 år? Reply with quote

Allt fortsätter som förr?
Ser fram emot ett fett jobb, fru och häftig bostad? Barnbarn som tvättar din håriga rygg?
Har vi människor grisat så mycket att klimatet håller på att få spel?
Världskrig - De flesta är döda?

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Tue Jan 23, 2007 15:02 pm    Post subject: Reply with quote

Jag är en positiv person! Jag tror på det bättre! Smile
Allt kommer säkerligen inte att vara bättre, men i allmänhet tror jag (eller åtminstone vill tro) att saker kommer att vara bättre.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Tue Jan 23, 2007 15:14 pm    Post subject: Reply with quote

Jag svänger mellan att det blir bättre och att alla kommer dö i efterdyningarna från ett kärnvapenkrig.
_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Tue Jan 23, 2007 15:59 pm    Post subject: Reply with quote

Om jag får 30 år till så är det garanterat bättre med det mesta.
Jäkligt svårt att sitta och säga att allt kommer vara bättre men det mesta kommer säkert att vara det skulle jag tro.

För egen del så är jag tämligen säker på att det kommer att vara mycket bättre.

_________________
Are you about done with your pathetic whining?
Feel free to untwist your panties and have a nice, tall, cold, refreshing glass of shut the fuck up already.

[url=http://bullshit.shacknet.nu:8000/stream.ogg.m3u]
Back to top
View user's profile Send private message
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Wed Jan 24, 2007 1:51 am    Post subject: Reply with quote

jag är en sån som redan nu säger "det var bättre förr", kanske inte för att det just var bättre förr utan för att jag hade en annan mer naiv syn på saker och ting när jag var yngre. Det kontra att jag tror att det blir bättre... helt utan anledning, det bara är så gör att jag håller mig naturell i det här fallet.
_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Wed Jan 24, 2007 2:29 am    Post subject: Reply with quote

Det kommer vara bättre, men kännas som idag. Det är vad jag tror!
Back to top
View user's profile Send private message
Balzamon
Admin


Joined: 05 Apr 2004
Posts: 2614
Location: Borås/Brämhult

PostPosted: Wed Jan 24, 2007 18:45 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tror att det kommer vara sämre. Världen blir ytligare och ondare för varje dag som går, det räcker bara att sätta på teven för att få detta bekräftat. Jag tror också att jorden är väldigt väldigt förorenad om 30 år.
MEn klart vissa saker kommer att vara bättre, som vård, läkemedel osv.

_________________
What ever happend to sex, drugs and rock n' roll, now we just got aids, crack and techno.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Tideypoo
Senior Admin


Joined: 03 Apr 2003
Posts: 1636
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Jan 25, 2007 0:40 am    Post subject: Reply with quote

I think there is a lot of potential for things to improve, but the right people have to be in the position to make those things happen.

Basically? We need less violent psychotic people in any positions of power. If we can do THAT, then I think the future 30 years from now could be really quite good. If we wind up with more people like GWB in charge of things, we could be well and truely more screwed than we are today.

So basically power hungry morons = bad whereas environmentally aware negotiators = good.

We'll see. All bets are off until the US cleans up the worldwide mess it has created.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Quickis
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 26 Jul 2006
Posts: 290

PostPosted: Thu Jan 25, 2007 2:46 am    Post subject: Reply with quote

jag är glad om jag ens lever om 30 år.
är man optimist eller pesimist då?
Back to top
View user's profile Send private message
Squadron-
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 11 Dec 2002
Posts: 1842
Location: Göteborg

PostPosted: Thu Jan 25, 2007 8:15 am    Post subject: Reply with quote

Jag kommer vara 52, 13 år kvar till pension.
Om klimatet forsätter som det gör nu, med stormar, regn, värme så är frågan hur länge världen finns kvar Very Happy
Tror nog det blir bättre med åren, och allt är säkert skitbra om 30år Very Happy

_________________
miklo är min lekkamrat

"Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker"

http://www.garaget.org/Squadron
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Thu Jan 25, 2007 10:30 am    Post subject: Reply with quote

Squadron- wrote:
Jag kommer vara 52, 13 år kvar till pension.
Om klimatet forsätter som det gör nu, med stormar, regn, värme så är frågan hur länge världen finns kvar Very Happy
Tror nog det blir bättre med åren, och allt är säkert skitbra om 30år Very Happy


om du tror att du har 13 år kvar till pensionen då så lever du nog i en drömvärld Razz 40-talisterna som går i pension nu kommer äta upp alla stålar som någonsin funnits i allmänna pensionen. jag tror att vi som är 20-25 nu kommer få jobba tills vi är åtminstone 75 Razz Därför sparar jag redan nu 300 i månaden i pensionsfonder så att jag ska slippa vara fattig när jag blir gammal Smile

nu till saken.

Jag röstade att det mesta kommer bli bättre, och kan man vara annat än positiv när den första lönen iår var många hundralappar högre än vad den hade varit om sossarna fortfarande styrde Wink Jag är överlag en väldigt positiv person och tror därför att det kommer bli bättre iaf i Sverige Very Happy mellanöstern och afrika och dem utsatta områden som finns idag lär nog inte bli så mycket bättre... I mellanöstern har det ju krigats konstant sedan jag föddes och jag kommer inte direkt hålla andan i väntan på en lösning för det finns inte.

tjoo!
Back to top
View user's profile Send private message
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Thu Jan 25, 2007 23:05 pm    Post subject: Reply with quote

[GTI]Zwonka wrote:
Squadron- wrote:
Jag kommer vara 52, 13 år kvar till pension.
Om klimatet forsätter som det gör nu, med stormar, regn, värme så är frågan hur länge världen finns kvar Very Happy
Tror nog det blir bättre med åren, och allt är säkert skitbra om 30år Very Happy


om du tror att du har 13 år kvar till pensionen då så lever du nog i en drömvärld Razz 40-talisterna som går i pension nu kommer äta upp alla stålar som någonsin funnits i allmänna pensionen. jag tror att vi som är 20-25 nu kommer få jobba tills vi är åtminstone 75 Razz Därför sparar jag redan nu 300 i månaden i pensionsfonder så att jag ska slippa vara fattig när jag blir gammal Smile


tjoo!


Tror dock redan nu att 40-talisterna kommer jobba fram till de är 67 eller 70. De är en av de generationer som är friskast i dagsläget och störst. Vi får väl se Razz

Ja tror nog, som många andra här skriver. Givetvis kommer det nog se bättre ut för min egen del. För andra kommer det säkert inte se lika bra ut, på tal om tredje världen osv. Givetvis kommer det säkerligen se bättre ut än vad det gör idag, men tror fortfarande att de kommer finnas en hel del HIV/AIDS-sjuka en stor fattigdom i Afrika osv. Tror att västvärlden kommer lida av många I-landssjukdomar, som fetma, diabetes osv osv.

Kärnvapenkrig tror jag inte på...

Klimatförändringen givetvis tror jag att de kommer se ut som det gör nu... med häftiga stormar, kalla sommrar, varma vintrar. Det har de dock gjort i urminnes tider. Ej att för glömma att under Carl von Linné har omtalande gånger beskrivit när vi i Sverige kunde odla vin... Idag kan vi med nöd och näppe odla det inomhus Razz

Kalla vintrar ja 40-talet var rejält kallt tur var väl de annars skulle vi vara Nazister och snacka tyska Razz varma vintrar och riktigt varma sommrar kom väl under 50-talet.

Stormar har även härjat här kommer inte ihåg exakt men 1967 (ev 57) är ett år som ploppar upp i mitt huvud. Då blåste det som gudrun, så att säga

de var allt för mig

Positivt Neutral är min slutsats---

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Sat Jan 27, 2007 15:17 pm    Post subject: Reply with quote

Daaaaaaamn, kommer vara 52 bast då. Känns lite sådär att tänka sig in och känna sig i en 52årings kropp. Surprised

Sen när man är såpass gammal så är det väl det mesta som inte är bra, tycker alla gubbar och tanter är så emot allting.

Men jag antar att det kommer vara bättre, annars är det något som är fel om människan stoppar att utvecklas (till det bättre).

_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
FrankJScott



Joined: 29 Nov 2022
Posts: 12756
Location: Swinging Lifestyle

PostPosted: Wed Sep 13, 2023 4:48 am    Post subject: High Rated Recommended Product Blog Blog Reply with quote

Please use Google before posting Awesome Top Rated Product Site Blog b662489
_________________
Google it
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Poll All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies