HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
En finurlig adon som jag tycker ni kan prova.

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Swedish maffia servers
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Xp aka XiQter



Joined: 02 Apr 2003
Posts: 194
Location: Piteå, battlefield 2

PostPosted: Sun Jan 07, 2007 6:01 am    Post subject: En finurlig adon som jag tycker ni kan prova. Reply with quote

Jag var inne och lirade på en finsk server som hade en fantastisk adon som gav mer flyt i spelet. Den korrigerade andelen pengar man fick efter vunnen/förlorad runda baserad på vilket vapen man hade. Använde man t.ex. sig av AWM så fick man mindre pengar medans om man hade pistol så fick man mer. Detta ledde till att folk campade mindre med awm, man slapp köra trista eco rundor då man är dömd till döden som freefrag osv.
Jag gillade den starkt, tyvärr så kommer jag inte ihåg vad den heter men jag tror det stod "[V.I.P] Correcting your money flow" eller något liknande, så troligast står V.I.P för något.
Kan kanske vara värt att kolla upp?

Edit: Har sökt runt lite och försökt hitta en länk men icket... tror jag har större chans att hitta servern igen Razz

_________________
Battlefield 2!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[siLL]Dexer
Admin


Joined: 06 Jun 2003
Posts: 1474
Location: Gävle

PostPosted: Sun Jan 07, 2007 16:39 pm    Post subject: Reply with quote

Hmm, om jag fattat rätt så varför slippa köra "trista" eco rundor när man isåfall får mer pengar för dem. Sen att om man är dömt till döden för det är ju väldigt individuellt. Sen om man nu kör awp och hjälper laget genom att ta de flesta så borde man ju isåfall få betalt för det.
Sen är det ju svårt o bestämma vilket vapen man ska få minst och mest för osv. Det är ju väldigt individuellt. Tycker man inte borde bli straffad för man är bättre med awp istället för tex colt och ak.
Vissa är ju bättre med andra vapen än awp. Då borde ju de isåfall få mindre än en kille som inte är så duktig med awp o kör med den Smile

Ett plugin som jag tycker borde finnas är att om man blir flyttat från det vinnande laget till det förlorande så ska man få extra pengar för det. Eller åtminstonde lika mycket som de övriga fick för vinsten.
Aldrig roligt att bli flyttat till andra laget för att hjälpa det, så sitter man där med $800 Razz
Back to top
View user's profile Send private message
ShoCK_FX
Admin


Joined: 25 Nov 2003
Posts: 275

PostPosted: Sun Jan 07, 2007 17:35 pm    Post subject: Reply with quote

Jag får nog hålla med dexer, det svårt att använda den pluginen på ett sjysst sätt. Alla är ju som sagt bra med olika vapen, så varför premiera vissa?

Den enda åsikten jag har angående att bli flyttad mellan olika lag är att PTB borde va bra mycket snabbare. Nu tar det väldigt många rundor innann den 'fattar' att ena laget är bättre.

Dessutom skulle det vara bra om ptb kunde komma ihåg folks stats från föregående map, så att lagen bli relativt jämt fördelade från början.
Back to top
View user's profile Send private message
Quickis
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 26 Jul 2006
Posts: 290

PostPosted: Sun Jan 07, 2007 18:52 pm    Post subject: Reply with quote

Blir ju ett helt annat spel om man ska hålla på manipulera med sådana plugins Smile.
AWM är dyrt.. om du lackar på awm-snubben så sattsa dina runder på att plocka honom istället ^^. F.ö. är det oftast riktigt lätt att undvika alla "långar".

Tycker vi inte ska lägga in en plugin som manipulerar ekonomiflödet bara för att vissa har svårt att spela så som det ska spelas Smile. cs är bra som det är. Finns inga direkta brister vad jag kan komma på. Oftast står isf individuella spelare för den.

Jag röstar NEJ!
Back to top
View user's profile Send private message
woody
Admin


Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1532

PostPosted: Sun Jan 07, 2007 19:43 pm    Post subject: Reply with quote

jag tycker vi ska ha ett plugin som gör mig odödlig så kanske ja kan ta iaf 1 - 2 st av er Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Cat
Master Admin
Personnel


Joined: 08 Apr 2003
Posts: 2330
Location: Såsen.

PostPosted: Sun Jan 07, 2007 20:55 pm    Post subject: Reply with quote

Vi funderar på olika plugins, men som ni märker är det svårt att ha ett plugin som alla gillar.
Men det är bra! Hittar ni nåt som ni gillar, ta reda på vad det är och tipsa oss! Smile

_________________
Discgolf äger mig.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Swedish maffia servers All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies