HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Filmtips, REMAKE
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
narcissist



Joined: 02 May 2003
Posts: 1334

PostPosted: Mon Nov 13, 2006 15:20 pm    Post subject: Reply with quote

Här kommer mina åsikter på lite bra ny film:

the Illusionist såg jag igår och jag gillade den väldigt mycket.
Den handlar om en ung trollkonstnär, i Österike på 1800-talet nån gång, som blir kär i en grevinna i samma ålder, men eftersom att han inte är adlig så tillåts de inte att träffa varandra så killen flyttar och kommer tillbaka till Wien som vuxen, asgrym, trollkarl.
Edward Norton och Jessica Biel.

Thank You For Smoking var en film jag tycker att alla med lite ironisk humor borde se. Den handlar om den sköna situationen att vara PR-personlighet för hela Amerikanska tobaksindustri och samtidigt vara en bra förebild för sin son.
Jag tyckte den var smart och fruktansvärt rolig (kanske inte HAHA rolig alla gånger men liksom i stort om man säger så).
Aaron Eckhardt

the Wind that Shakes the Barley är en film om Irländska revolutionen (kallar man den så?) med Cillian Murphy som huvudrollsinnehavare och enda kända ansikte.
Det är historien om två bröder som tillsammans utgör en viktig del av revolutionen i staden där de bor.
Bra genomfört drama med en hälsosam blandning av politik och action.

A Scanner Darkly är en knarkfilm om ett gäng knarkare, av ett gäng knarkare. Den är väldigt flummig och coolt gjord och om du någon gång skulle vilja testa att ta psykadeliska droger eller om du gillar att kolla på Ghandi när du är stenad så är den här filmen nog för dig.
Keanu Reaves, Robert Downey JR och Winona Ryder. (halvt animerad)

Scoop. Kolla bara på den här om ni verkligen gillar Woody Allens humor för det är bara han som är rolig i den här filmen. Scarletts roll är så dåligt skriven/regisserad att man blir irriterad på vilket slöseri med skådespelartalang den här filmen är.
Den handlar iallafall om Sondra (Scarlett) som är en flamsig college-tjej på besök i London som under en trollerishow utförd av den kassa trollkarlen Splendido (Woody Allen) blir hemsökt av en död journalist som ger henne det perfekta scoopet.


Sen tycker jag inte att the Departed är "helt klart sevärd" som Lathund skrev. Den är det enda måstet som kommit ut på länge. Scorseses första BRA film på 10 år är väldigt bra.

_________________
"These are my principles! If you dont like them; I have others"


Last edited by narcissist on Mon Nov 13, 2006 16:29 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
narcissist



Joined: 02 May 2003
Posts: 1334

PostPosted: Mon Nov 13, 2006 15:23 pm    Post subject: Reply with quote

men åååh bra råkade quota istället för editera Smile

aja:
Dexer wrote:
Såg på Ultraviolet igår med en polare. Milla Jovovich hade huvudrollen som nån vampyrliknande karaktär.
Man satt bara och suckade och sa till varandra "vad hände nu?" "jag fattar ingenting".
Aldrig sett en så kass film på länge. Animationerna var så värdelösa, handlingen var så jäkla rörig och dialogerna sög.
Slöseri med tid..suck...

Hehe såg du the Recruit på 4an i förrgår? Han som regisserade och skrev ultraviolett var med och skrev den jävla skitfilmen. Jag fattar inte vad det är för talanglösa jävlar som sitter på produktionsbolagen i USA.....

_________________
"These are my principles! If you dont like them; I have others"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Mon Nov 13, 2006 17:49 pm    Post subject: Reply with quote

narcissist wrote:
Sen tycker jag inte att the Departed är "helt klart sevärd" som Lathund skrev. Den är det enda måstet som kommit ut på länge. Scorseses första BRA film på 10 år är väldigt bra.


När jag skriver sådant betyder det inte "sämre än bra" eller något i den stilen. Det betyder att man bör gå och se den för annars missar man något. Jag använder dock sällan superlativ överlag, och än mer sällan vad gäller recensioner.

_________________
"När folk är överens med mig har jag en känsla av att jag har fel" - Oscar Wilde

"Sann kunskap existerar i att veta att du intet vet" - Sokrates
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Balzamon
Admin


Joined: 05 Apr 2004
Posts: 2614
Location: Borås/Brämhult

PostPosted: Mon Nov 13, 2006 18:12 pm    Post subject: Reply with quote

Hyrde tre filmer igår och jag måste rekommendera alla tre faktiskt Smile

Davinci koden
x-men 3
Just frriends

Helt ok filmer alla tre! Davinci måste man ju se, helt lysande och häftig film, slår dock inte boken.
X-Men 3 var ball som fan. Kommer att gillas av er som diggar skön och välgjord action.
Just Friends var en trevlig och rolig romantisk komedi helt sevärd, gubbarna bakom American Pie.

_________________
What ever happend to sex, drugs and rock n' roll, now we just got aids, crack and techno.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Mon Nov 13, 2006 20:48 pm    Post subject: Reply with quote

narcissist wrote:
Thank You For Smoking var en film jag tycker att alla med lite ironisk humor borde se. Den handlar om den sköna situationen att vara PR-personlighet för hela Amerikanska tobaksindustri och samtidigt vara en bra förebild för sin son.
Jag tyckte den var smart och fruktansvärt rolig (kanske inte HAHA rolig alla gånger men liksom i stort om man säger så).
Aaron Eckhardt

allvarligt hur kan du rekommendera den
Back to top
View user's profile Send private message
pihl
Senior Admin


Joined: 26 Oct 2002
Posts: 1651
Location: root

PostPosted: Mon Nov 13, 2006 21:05 pm    Post subject: Reply with quote

13steps wrote:
narcissist wrote:
Thank You For Smoking var en film jag tycker att alla med lite ironisk humor borde se. Den handlar om den sköna situationen att vara PR-personlighet för hela Amerikanska tobaksindustri och samtidigt vara en bra förebild för sin son.
Jag tyckte den var smart och fruktansvärt rolig (kanske inte HAHA rolig alla gånger men liksom i stort om man säger så).
Aaron Eckhardt

allvarligt hur kan du rekommendera den

Jag tycker som narcissist, denna filmen var störtskön (och nej, jag röker inte Wink )!

_________________
satf - smrt.st
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
narcissist



Joined: 02 May 2003
Posts: 1334

PostPosted: Mon Nov 13, 2006 22:41 pm    Post subject: Reply with quote

Lathund wrote:
narcissist wrote:
Sen tycker jag inte att the Departed är "helt klart sevärd" som Lathund skrev. Den är det enda måstet som kommit ut på länge. Scorseses första BRA film på 10 år är väldigt bra.


När jag skriver sådant betyder det inte "sämre än bra" eller något i den stilen. Det betyder att man bör gå och se den för annars missar man något. Jag använder dock sällan superlativ överlag, och än mer sällan vad gäller recensioner.

Nej men det lär väl inte betyda att du tycker att det borde va spöstraff på att se en annan film när man kan se den. Jag tänkte skriva "tycker som lathund" först men det hade sett så tråkigt ut Razz

13steps wrote:
narcissist wrote:
Thank You For Smoking var en film jag tycker att alla med lite ironisk humor borde se. Den handlar om den sköna situationen att vara PR-personlighet för hela Amerikanska tobaksindustri och samtidigt vara en bra förebild för sin son.
Jag tyckte den var smart och fruktansvärt rolig (kanske inte HAHA rolig alla gånger men liksom i stort om man säger så).
Aaron Eckhardt

allvarligt hur kan du rekommendera den

För att jag tyckte den var smart och rolig.
Du är bara avis för att jag inte behövde se den med Martin P

_________________
"These are my principles! If you dont like them; I have others"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Mon Nov 13, 2006 23:10 pm    Post subject: Reply with quote

Balzamon wrote:
Hyrde tre filmer igår och jag måste rekommendera alla tre faktiskt Smile

Davinci koden
x-men 3
Just frriends

Helt ok filmer alla tre! Davinci måste man ju se, helt lysande och häftig film, slår dock inte boken.
X-Men 3 var ball som fan. Kommer att gillas av er som diggar skön och välgjord action.
Just Friends var en trevlig och rolig romantisk komedi helt sevärd, gubbarna bakom American Pie.


Att du på allvar rekommenderar boken och filmen Da Vinci Koden är för mig ett mysterium. Båda två är ju ruttna Confused.

_________________
"A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness" - Hank fucking Moody.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[SSRF]Snudge_B



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1897

PostPosted: Mon Nov 13, 2006 23:46 pm    Post subject: Reply with quote

Nån som ska på filmfestivalen i år? 13 Steps, du brukar vara pigg på det eller hur? Jag ska iaf dit, men har skurit ner på antalet filmer jag ska se, fast det kommer säkert sluta med att jag ser fler än jag köpt biljetter till ändå. Höjdpunkten för mig blir Aronofskys The Fountain. Har hört blandat om den (den blev bl.a. utbuad på Venedigs filmfestival, men vad fan vet italienarna Wink . Den blev hyllad i Toronto iaf. ), så jag försöker inte bygga upp för många förväntningar, men många säger att Hugh Jackman förtjänar en Oscar, och att det bara var bra att Brad Pitt lämnade plats åt honom. Clerks II ska också bli fett att se. Intressant att se om Kevin Smith helt tappat stinget, eller om han har kvar lite bett i bössan. De har Arabiskt tema i år, och det var faktiskt några arabiska filmer som såg riktigt intressanta ut, men jag har ännu inte köpt någon biljett till någon av dem. Annars är det väl det vanliga amerikanska indie-harvandet som vanligt i år. På tal om the illusionist, så har jag en känsla av att det kan vara surprise-filmen i år, eller så kan det vara fast-food nation.
_________________
- You know, like numchuck skills, bowhunting skills, computer hacking skills... Girls only want boyfriends who have great skills.
Back to top
View user's profile Send private message
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Tue Nov 14, 2006 1:00 am    Post subject: Reply with quote

Har sett fram länge mot Aronofskys nya då jag verkligen älskade pi och Requiem, men det jag hört om den låter inte speciellt lovande. Hoppas att jag har fel.
_________________
"När folk är överens med mig har jag en känsla av att jag har fel" - Oscar Wilde

"Sann kunskap existerar i att veta att du intet vet" - Sokrates
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Balzamon
Admin


Joined: 05 Apr 2004
Posts: 2614
Location: Borås/Brämhult

PostPosted: Tue Nov 14, 2006 7:41 am    Post subject: Reply with quote

Oskar- wrote:
Balzamon wrote:
Hyrde tre filmer igår och jag måste rekommendera alla tre faktiskt Smile

Davinci koden
x-men 3
Just frriends

Helt ok filmer alla tre! Davinci måste man ju se, helt lysande och häftig film, slår dock inte boken.
X-Men 3 var ball som fan. Kommer att gillas av er som diggar skön och välgjord action.
Just Friends var en trevlig och rolig romantisk komedi helt sevärd, gubbarna bakom American Pie.


Att du på allvar rekommenderar boken och filmen Da Vinci Koden är för mig ett mysterium. Båda två är ju ruttna Confused.


Ja visst är det ett mysterium båda två har ju absolut inte gjort succe över hela världen, speciellt boken har ju faktiskt varit sådålig att folk bränt den och förbjudit den. Razz

_________________
What ever happend to sex, drugs and rock n' roll, now we just got aids, crack and techno.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Tue Nov 14, 2006 8:01 am    Post subject: Reply with quote

Balzamon wrote:
Oskar- wrote:
Balzamon wrote:
Hyrde tre filmer igår och jag måste rekommendera alla tre faktiskt Smile

Davinci koden
x-men 3
Just frriends

Helt ok filmer alla tre! Davinci måste man ju se, helt lysande och häftig film, slår dock inte boken.
X-Men 3 var ball som fan. Kommer att gillas av er som diggar skön och välgjord action.
Just Friends var en trevlig och rolig romantisk komedi helt sevärd, gubbarna bakom American Pie.


Att du på allvar rekommenderar boken och filmen Da Vinci Koden är för mig ett mysterium. Båda två är ju ruttna Confused.


Ja visst är det ett mysterium båda två har ju absolut inte gjort succe över hela världen, speciellt boken har ju faktiskt varit sådålig att folk bränt den och förbjudit den. Razz


boken läste jag ut tokigt snabbt och jag älskade den, varenda ett av dem 500 (typ) kapitlen hade en cliff-hanger Smile

Men filmen vart jag riktigt besviken på, det var som en enda lång trailer som man kunde se innan man läser boken, men utan att ha med slutet då Razz

tjoo!
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Sallow
Master Admin
Technician


Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1974
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Nov 14, 2006 9:36 am    Post subject: Reply with quote

[GTI]Zwonka wrote:
Balzamon wrote:


Ja visst är det ett mysterium båda två har ju absolut inte gjort succe över hela världen, speciellt boken har ju faktiskt varit sådålig att folk bränt den och förbjudit den. Razz


boken läste jag ut tokigt snabbt och jag älskade den, varenda ett av dem 500 (typ) kapitlen hade en cliff-hanger Smile

Men filmen vart jag riktigt besviken på, det var som en enda lång trailer som man kunde se innan man läser boken, men utan att ha med slutet då Razz

tjoo!


Jag tycker filmen har ett visst underhållsvärde och jag va inte helt besviken efter att ha sett den men jag tycker det är bedrövligt att en stor poäng med boken försvunnit. Balansen mellan manligt och kvinligt som är en stor del av boken har totalt sabbats. Kvinnan kommer inte på ett endaste dugg i filmen. Det är en rätt bra balans i boken där de bollar idéer och tankar fram och tillbaka och kommer ömsom på de stora avgörande sakerna. I filmen är det endast den manliga karaktären som kommer på saker. Efter första inledande scenen så kunde Sophie skrivuts bort ur filmen, så lite påverkar hon.

Sedan är det givetvis tråkigt att den katolska kyrkan kunde hota sig ur att vara skurk i boken och istället få det att bli "skuggrådet" som istället är en grupp individer. Som författare finns de stora pengarna inom film så när sedelbunten och krucifixet viftades framför ansiktet på Dan Brown så tänkte han nog inte efter särskilt länge.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
[SSRF]Snudge_B



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1897

PostPosted: Tue Nov 14, 2006 13:00 pm    Post subject: Reply with quote

Lathund wrote:
Har sett fram länge mot Aronofskys nya då jag verkligen älskade pi och Requiem, men det jag hört om den låter inte speciellt lovande. Hoppas att jag har fel.
Tror bara att den är väldigt annorlunda från vad hans två tidigare är. Fountain är ju tydligen i grund och botten en kärleksfilm, och det var ju varken Pi eller Requiem.
_________________
- You know, like numchuck skills, bowhunting skills, computer hacking skills... Girls only want boyfriends who have great skills.
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]Dexer
Admin


Joined: 06 Jun 2003
Posts: 1474
Location: Gävle

PostPosted: Tue Nov 14, 2006 14:26 pm    Post subject: Reply with quote

[SSRF]Snudge_B wrote:
Nån som ska på filmfestivalen i år? 13 Steps, du brukar vara pigg på det eller hur? Jag ska iaf dit, men har skurit ner på antalet filmer jag ska se, fast det kommer säkert sluta med att jag ser fler än jag köpt biljetter till ändå. Höjdpunkten för mig blir Aronofskys The Fountain. Har hört blandat om den (den blev bl.a. utbuad på Venedigs filmfestival, men vad fan vet italienarna Wink . Den blev hyllad i Toronto iaf. ), så jag försöker inte bygga upp för många förväntningar, men många säger att Hugh Jackman förtjänar en Oscar, och att det bara var bra att Brad Pitt lämnade plats åt honom. Clerks II ska också bli fett att se. Intressant att se om Kevin Smith helt tappat stinget, eller om han har kvar lite bett i bössan. De har Arabiskt tema i år, och det var faktiskt några arabiska filmer som såg riktigt intressanta ut, men jag har ännu inte köpt någon biljett till någon av dem. Annars är det väl det vanliga amerikanska indie-harvandet som vanligt i år. På tal om the illusionist, så har jag en känsla av att det kan vara surprise-filmen i år, eller så kan det vara fast-food nation.


Jag ser verkligen fram imot Clers II !
Har och har sett alla filmerna.
Clerks http://www.imdb.com/title/tt0109445/
Mallrats http://www.imdb.com/title/tt0113749/
Chasing Amy http://www.imdb.com/title/tt0118842/
Dogma http://www.imdb.com/title/tt0120655/
Jay and Silen Bob strikes back (Kanske inte lika bra som de andra. Samt ska man helst ha sett de tidigare) http://www.imdb.com/title/tt0261392/
Degrassi: The Next Generation (Serie från Canada där de gästade serien som sig själva och skulle spela in en ny film) http://www.imdb.com/title/tt0288937/

Fast antar att man kommer få vänta tills den släpps på dvd innan vi får se Clerks II i Sverige Confused

_________________
En siLL simmar aldrig ensam !
Back to top
View user's profile Send private message
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Tue Nov 14, 2006 21:39 pm    Post subject: Reply with quote

[SSRF]Snudge_B wrote:
Nån som ska på filmfestivalen i år? 13 Steps, du brukar vara pigg på det eller hur?
Det vet du bryshan! Ska gå på:
- Mulberry street,
- Subject two (verkar rätt cool, känns lite 28 dagar senare över den)
- The lost hum
- The host (koreansk skräck av samme som regisserade mästerverket 'memories of murder'.. denna tror jag är lika bra),
- Little miss sunshine,
- Paris, je taime (bröderna coen ftw)
- A scanner darkly
- The fountain (allvarligt den verkar fan lite kass haha.. fantasy brukar ju vara skit. undantaget 'willow' dårå Rolling Eyes Razz
- The Science of Sleep
- The Hawk is dying (Giamatti är underbar)

Alla borde vara intressanta åtminstone.. förutom kanske mulberry street, som jag ser enbart för att dne ingår i 'horror night'. jag ksiter i clerks två också för den krockade med nån annan, och jag är inget kevin smith fan direkt.

[SSRF]Snudge_B wrote:

Jag ska iaf dit, men har skurit ner på antalet filmer jag ska se, fast det kommer säkert sluta med att jag ser fler än jag köpt biljetter till ändå.
App app inte planka! Razz

Appropå surprisefilmen... äh sen dom körde två skittrista surpriser förra året (minns bara en och det var 'proof'.. bra film kanske, men trist som suprise) har jag slutat hoppas på bra film dära.
Back to top
View user's profile Send private message
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Tue Nov 14, 2006 21:47 pm    Post subject: Reply with quote

en till grej, vilken tyckte du var bästa filmen på festivalen förra året snudge? 'lonesome jim' eller 'the devil's rejects' helt klart
Back to top
View user's profile Send private message
[SSRF]Snudge_B



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1897

PostPosted: Wed Nov 15, 2006 12:00 pm    Post subject: Reply with quote

.
[siLL]Dexer wrote:

Fast antar att man kommer få vänta tills den släpps på dvd innan vi får se Clerks II i Sverige Confused
Nja, Enda biografvisningen av den sker på just filmfestivalen. Jag såg ju första Clerks på biografen Zita under filmfestivalen 1994, så filmfestivalen verkar vara enda chansen att få se någon Clerks-film på Biograf i detta land.

13steps wrote:
en till grej, vilken tyckte du var bästa filmen på festivalen förra året snudge? 'lonesome jim' eller 'the devil's rejects' helt klart
Såg ingen av dem, tyvärr. Minns typ inte ens vad jag såg för filmer knappt. Jag minns att jag var jäkligt besviken efter många av dem dock, så jag tänkte lägga ner årets festival helt tills jag såg årets program Very Happy . Det får nog bli Punk:Attitude! Bra dokumentär om punken som även gått på SVT efter det. I år blir det American Hardcore om den amerikanska punkscenen. Alltid bra dokumentärer på filmfestivalen.
_________________
- You know, like numchuck skills, bowhunting skills, computer hacking skills... Girls only want boyfriends who have great skills.
Back to top
View user's profile Send private message
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Wed Nov 15, 2006 18:33 pm    Post subject: Reply with quote

ja just fan det var american hardcore jag glömt köpa biljett till.. hoppas det inte är slutsålt
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]Dexer
Admin


Joined: 06 Jun 2003
Posts: 1474
Location: Gävle

PostPosted: Wed Nov 15, 2006 23:23 pm    Post subject: Reply with quote

[SSRF]Snudge_B wrote:
.
[siLL]Dexer wrote:

Fast antar att man kommer få vänta tills den släpps på dvd innan vi får se Clerks II i Sverige Confused
Nja, Enda biografvisningen av den sker på just filmfestivalen. Jag såg ju första Clerks på biografen Zita under filmfestivalen 1994, så filmfestivalen verkar vara enda chansen att få se någon Clerks-film på Biograf i detta land.


När och i vilken stad brukar det ske ?

_________________
En siLL simmar aldrig ensam !
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 4 of 10

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies