HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Måste visa er
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
sLinzR



Joined: 25 Jan 2003
Posts: 913
Location: Göteborg

PostPosted: Mon Oct 30, 2006 13:36 pm    Post subject: Reply with quote

Balzamon wrote:
Nej verkligen inte slinz Smile
Utan det blir ju lite fetare med två guror, speciellt när man kör solon då en gura kan ligga kvar i riffet.


^^ jo det är ju sant. men deep purple klarade det bra ^^
Back to top
View user's profile Send private message
Lace



Joined: 15 Feb 2003
Posts: 879

PostPosted: Mon Oct 30, 2006 19:20 pm    Post subject: Reply with quote

Sallow Huvudet på Spiken!

Jag kan nog säga att jag hatar texten i pulling me down som låten då heter. Det är ingen av oss i Videon som har skrivit texten till låten, utan det är nämligen våran förra sångare/gitarrist som rent ut sagt inte var specillt bra på att varken spela, sjunga eller att skriva några passande texter till våra låtar. Nu skriver Sångarn Jimmy som han heter mestadels av texterna och jag börjar jättesmått att försöka mig på att skriva en text eller två och detta representerar oss mycket mer. Om du vill så lyssna på tex Baby Doll på www.purevolume.com/laceband

Sångarn har faktist andra kläder än den tröjan det lovar jag er! Very Happy Men han är också mycket mer grunge än vad han är hårdrock så han tar väl på sig liksom vad han har men när pengarna börjar rulla in då jävlar Cool

Vi har ju naturligvis flera guror på inspelningarna men live kör vi bara 1 och det funkar faktist jävligt bra. Det är gött att ha tryck med 2 gitarrer men man ska inte underskatta att bara ha en Wink Om vi bestämmer oss för att ha 2 gitarrer så kommer sångarn att börja spela som är jätteduktig men han har valt själv att sätta sången i första hand.

och återigen TACK SÅ OTROLIGT MYCKET TILL ER!!!!

_________________
www.myspace.com/victorlarsson
www.myspace.com/laceband
http://www.purevolume.com/laceband
www.motiveproductions.se
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Mon Oct 30, 2006 20:20 pm    Post subject: Reply with quote

Jag måste klaga lite på engelskan på eran site, den är fruktansvärd att läsa. Stavfel och lite annat, det hade gett ett bättre intryck av ert band om det inte hade det.

Maniched antar jag är managed, sen är det lite drygt med "here on this site" det räcker väl med "here" eller "on this site", och istället för "then check out this page aswell" så kunde man skrivit "then checkout http://whateveradressennuvar.com as well."

Lite grejer som jag tycker kunde ändras bara, återigen skitskön musik. Lite som Mustasch som jag diggar en hel del.
Back to top
View user's profile Send private message
Mole^^



Joined: 30 Apr 2003
Posts: 1215
Location: Borås...

PostPosted: Mon Oct 30, 2006 21:23 pm    Post subject: Reply with quote

Jag hatar er, spela in Desperation #1 så kan jag älska er igen! Wink
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Lace



Joined: 15 Feb 2003
Posts: 879

PostPosted: Mon Oct 30, 2006 21:54 pm    Post subject: Reply with quote

Makrillo wrote:
Jag måste klaga lite på engelskan på eran site, den är fruktansvärd att läsa. Stavfel och lite annat, det hade gett ett bättre intryck av ert band om det inte hade det.

Maniched antar jag är managed, sen är det lite drygt med "here on this site" det räcker väl med "here" eller "on this site", och istället för "then check out this page aswell" så kunde man skrivit "then checkout http://whateveradressennuvar.com as well."

Lite grejer som jag tycker kunde ändras bara, återigen skitskön musik. Lite som Mustasch som jag diggar en hel del.


Bättre nu? =)

haha! vi ska Anton och det får bli snart för vi klarar oss inte utan din kärlek eller rodie egenskaper Wink

_________________
www.myspace.com/victorlarsson
www.myspace.com/laceband
http://www.purevolume.com/laceband
www.motiveproductions.se
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Mon Oct 30, 2006 21:58 pm    Post subject: Reply with quote

Lace wrote:
Makrillo wrote:
Jag måste klaga lite på engelskan på eran site, den är fruktansvärd att läsa. Stavfel och lite annat, det hade gett ett bättre intryck av ert band om det inte hade det.

Maniched antar jag är managed, sen är det lite drygt med "here on this site" det räcker väl med "here" eller "on this site", och istället för "then check out this page aswell" så kunde man skrivit "then checkout http://whateveradressennuvar.com as well."

Lite grejer som jag tycker kunde ändras bara, återigen skitskön musik. Lite som Mustasch som jag diggar en hel del.


Bättre nu? =)

haha! vi ska Anton och det får bli snart för vi klarar oss inte utan din kärlek eller rodie egenskaper Wink


Someting = Something. Smile

Men det ser bättre ut.
Back to top
View user's profile Send private message
[SSRF]Snudge_B



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1897

PostPosted: Tue Oct 31, 2006 11:10 am    Post subject: Reply with quote

Jag måste faktiskt instämma i hyllningskören, det rockar på rätt friskt och musiken känns rätt utvecklad med flera partier och bra riff. Dock så vill jag hålla med Sallow om texterna. Jag har generellt inget emot svordomar i låtar, men det finns en osynlig gräns mellan att svordomen ger kraft och mening åt texten, och att det bara blir töntigt och lite pubertalt. Man måste ha lite fingertoppskänsla om man ska slänga in ett "F**k" eller "S**t". Det ger mycket mer effekt om man inte överanvänder det. Detta gäller främst rock, hip-hop är en helt annan femma, men även där blir det bättre om man sansar sig lite. Tycker att en hip-hop låt där de bara överöser en med svordomar tyder mer på dåligt ordförråd, än på att rapparen tuff. Sen finns det ju alltid klassiker. Very Happy Very Happy
_________________
- You know, like numchuck skills, bowhunting skills, computer hacking skills... Girls only want boyfriends who have great skills.
Back to top
View user's profile Send private message
Lace



Joined: 15 Feb 2003
Posts: 879

PostPosted: Tue Oct 31, 2006 12:22 pm    Post subject: Reply with quote

[SSRF]Snudge_B wrote:
Jag måste faktiskt instämma i hyllningskören, det rockar på rätt friskt och musiken känns rätt utvecklad med flera partier och bra riff. Dock så vill jag hålla med Sallow om texterna. Jag har generellt inget emot svordomar i låtar, men det finns en osynlig gräns mellan att svordomen ger kraft och mening åt texten, och att det bara blir töntigt och lite pubertalt. Man måste ha lite fingertoppskänsla om man ska slänga in ett "F**k" eller "S**t". Det ger mycket mer effekt om man inte överanvänder det. Detta gäller främst rock, hip-hop är en helt annan femma, men även där blir det bättre om man sansar sig lite. Tycker att en hip-hop låt där de bara överöser en med svordomar tyder mer på dåligt ordförråd, än på att rapparen tuff. Sen finns det ju alltid klassiker. Very Happy Very Happy


Tack snudge! Med texterna menar du den i Pulling me down då? För den texten är verkligen så jävla dålig. Så dålig att jag skäms över att vi har den texten men nu kan vi inte skriva om den eftersom det är en av de allra första låtarna vi skrev så folk har kännt till den för länge. Däremot de nya texterna som våran sångare skriver tycker jag om jättemycket tex Baby Doll eller Over Again (Queen of joy and sorrow)

För mig handlar det ändå mycket mer om musiken så det känns väldigt bra att höra så gott om den! Very Happy
Men emo texter som "pulling me down" ^^ det kommer aldrig att ske igen då han som skrev dessa texter inte längre är med i gruppen.

Smakpro på Nya Låttitlar !!
Desperation #1
Moonshine Wine
Brand New Experience

_________________
www.myspace.com/victorlarsson
www.myspace.com/laceband
http://www.purevolume.com/laceband
www.motiveproductions.se
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[gobbe]karlos



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 886

PostPosted: Tue Oct 31, 2006 12:34 pm    Post subject: Reply with quote

Förbannat imponerande! Att ett gäng 18-åringar lyckas få fram ett sånt här alster är ju helt underbart! När man idag överöses av så mycket skitmusik kan jag bara glädjas åt detta. Som några varit inne på finns det luckor i texten, men om man sätter in er i ett perspektiv (rockband bestående av 17- och 18-åringar kontra all annan etablerad musik) är det bara petitesser.
Jag unnar er all framgång, lycka till - ser fram emot er konsert på Roskilde 2010!
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Sallow
Master Admin
Technician


Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1974
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Oct 31, 2006 14:36 pm    Post subject: Reply with quote

Angående en eller två gitarrister så tycker jag att ösig rock klarar sig jättebra med en gitarrist live. Det ger ett mer rått ljud då varje liten miss och imperfektion kommer fram. Detta bidrar till känslan att gitarristen ger sitt hela och inte bara står och fiser. Fullt ös ska ha lite skrän och skrammel och med två gitarrister slätas lätt missarna över.

När det gäller Pull me down så förtjänar musiken en bättre text. Det är inte första gången i världen som en usel text skrivits om och jag tror nog fansen förlåter er om ni hittar en text som bättre tjänar helhetsintrycket. I nuvarande tappning är det inget att trycka på platta så jag tycker ni ska ge låten en text som tjänar låtens helhet mycket bättre. Smile

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Lace



Joined: 15 Feb 2003
Posts: 879

PostPosted: Tue Oct 31, 2006 18:30 pm    Post subject: Reply with quote

Tack karlos hoppas vi ses på Roskilde! Very Happy

Ja det har du rätt i, känslan ökar faktist men en gitarrist.
Jag tror jag får ta och samla de andra och disskutera ett låttext byte kanske till och med kräva detta efter det ni sagt Smile det väger tungt!

Tack för era råd dom för oss framåt!

_________________
www.myspace.com/victorlarsson
www.myspace.com/laceband
http://www.purevolume.com/laceband
www.motiveproductions.se
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
X9



Joined: 13 Jan 2003
Posts: 486

PostPosted: Tue Oct 31, 2006 20:58 pm    Post subject: Reply with quote

Satan i gatan, ni kommer gå långt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ninjja



Joined: 10 Jun 2004
Posts: 703
Location: Stockholm/Tyresö

PostPosted: Tue Oct 31, 2006 21:35 pm    Post subject: Reply with quote

första gången ja hört er!
Kan säga att ni har något absolut! Ska sprida ut era namn till några polare till mig som lär gilla eran musik också!

Gillar det skarpt! Gillar sångarens röst, skön musik!
Back to top
View user's profile Send private message
Bysell



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 368
Location: Dalarna

PostPosted: Tue Oct 31, 2006 22:17 pm    Post subject: Reply with quote

Jag är jäkligt imponerad av sångaren, grymt cool och bra röst!
"Pulling me down", tycker gitarr riffet i början är skarpt bra!

Lycka till i framtiden!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Lace



Joined: 15 Feb 2003
Posts: 879

PostPosted: Tue Oct 31, 2006 22:40 pm    Post subject: Reply with quote

Shit ni värmer så jäkla gött ska ni vet! Very Happy tack!!!

Det ska bli roligt att höra vad ni säger om nästa demo eftersom det här är våran första!

Tack återigen! Cool

_________________
www.myspace.com/victorlarsson
www.myspace.com/laceband
http://www.purevolume.com/laceband
www.motiveproductions.se
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ishimura



Joined: 02 May 2003
Posts: 2281

PostPosted: Wed Nov 01, 2006 18:29 pm    Post subject: Reply with quote

Inte alls min typ av musik så jag kanske inte ska försöka mig på någon analys. Smile

Men det låter faktiskt riktigt proffsigt och helt klart något man kan tänka sig se på ZTV/MTV.

Grattis och lycka till framöver!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Derox



Joined: 10 Jan 2004
Posts: 795
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Nov 01, 2006 19:00 pm    Post subject: Reply with quote

Inte min typ av musik direkt, men fasen, det svänger jue. Även fast jag hatar dig för att ja aldri ser dig fragga i CS längre! Ni kommer gå långt! Sjukt duktiga e ni Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Razza // Marre



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 603
Location: Linköping

PostPosted: Thu Nov 02, 2006 0:26 am    Post subject: Reply with quote

haft baby doll på playlisten ett bra tag nu, och när jag hörde denna är det bara att konstatera att ni är riktigt jävla bra faktiskt =) Skivkontrakt ftw!
_________________
Mannens erektion beror på ett överdrivet intag av persilja, sparris, kronärtskockor och skaldjur!

Aristoteles, filosof
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Lace



Joined: 15 Feb 2003
Posts: 879

PostPosted: Thu Nov 02, 2006 19:29 pm    Post subject: Reply with quote

Woho! Very Happy

Våra låtar är inte så komplicerade så därför blir dom nog väldigt lättlyssnade!
Varför krångla till det liksom? Smile Det är iallfall såhär vi låter och det kommer direkt ur våra hjärtan så det är underbart att veta att folk uppskattar det.

Men Derox jag har ju varit upptagen som du kanske märker! ^^ haha

Föresten alla Goa gubbar i Göteborg och i närheten av göteborg (Ni som inte bor i närheten är absolut inte diskriminerade men detta riktar sig antagligen först och främst till gbg:are). Den 18 november har vi spelning i Partille. Detta på den såkallade "Partiellrocken" www.partillerocken.com Så om ni inte har något för er så kom och se oss live!

_________________
www.myspace.com/victorlarsson
www.myspace.com/laceband
http://www.purevolume.com/laceband
www.motiveproductions.se
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
waingro
Admin


Joined: 04 Dec 2002
Posts: 2492

PostPosted: Thu Nov 02, 2006 20:20 pm    Post subject: Reply with quote

Skivan med era låtar går nu i bilen, tycker ni är grymma.
Som sagt, lättlysnade och svängiga, hoppas på spelning i Borås och skivkontrakt Smile Smile

Apropå spelning, så lirar ju Takida på militärpalatset ikväll, dock för 16år och uppåt, hade jag inte jobbat 05:00 imorgon så hade jag nog sett dem.

_________________
Heroes never die, they just reload !
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 2 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies