HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Otrogenhet
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Tue Mar 21, 2006 20:14 pm    Post subject: Otrogenhet Reply with quote

Jag vet inte om det finns nån topic om otrogenhet, men ärligt talat skiter jag i om det redan finns nån eller ej...

Jag har nyss fått reda på att min flickvän har varit otrogen mot mig, i fredags på en fest... Jag har inte hunnit prata med henne då jag inte lyckas fa tag i henne. Men en sak är säker, och det är att jag kommer att spola allt som har med henne att göra. Jag mår verkligen skit nu och det känns som om många här på maffia skulle kunna ge mig stöd.

Vi hade varit ihop i nästan 10 månader, och så "släpper jag iväg henne" på en enda fast utan mig, och det första hon gör ät att strula med nån annan. Igår så nådde ett rykte mig som sa att min tjej hade varit otrogen mig mig med en annan. Jag ringde henne genast och hon blånekade det och blev lika fundersam som jag. Men idag har jag pratat med killen som hon påstås ha strulat med, och han säger att hon har skickat sms till honom och sagt att han ska fortsätta ljuga för mig om det som hände på den där festen...

FYFAN VA JAG MÅR PISS JUST NU! Hur fan ska jag kunna fortsätta leva? Det är en fråga som kretsar i mitt huvud just nu...

Mvh Jan
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Tue Mar 21, 2006 20:22 pm    Post subject: Reply with quote

Först vill jag bara säga att det finns gott om fiskar i havet!

Att du gör slut är helt rätt, hon har förbrukat och missbrukat ditt förtroende. Det är bara till att försöka glömma och gå vidare! inte lätt, men de går!

Alla på swm ger dig ditt stöd och det vet du nog om !

tjoo !
Back to top
View user's profile Send private message
Balzamon
Admin


Joined: 05 Apr 2004
Posts: 2614
Location: Borås/Brämhult

PostPosted: Tue Mar 21, 2006 20:39 pm    Post subject: Reply with quote

Fyfan va jag tycker synd om dig...Fyfan. Asså jag blir arg bara jag tänker på det. Men helt rätt, dumpa fanskapet, att hon inte heller kan säga sanningen till dig är ju fegt som fan.

Hang in there!

_________________
What ever happend to sex, drugs and rock n' roll, now we just got aids, crack and techno.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Tue Mar 21, 2006 20:46 pm    Post subject: Reply with quote

ja de hade varit en sak om hon kunde varit ärlig och erkänna sitt misstag! Då har man, tycker jag, iaf gjort lite "rätt för sig" om man säger så.. då kan man gå därifrån med lite heder i behåll!

tjoo !
Back to top
View user's profile Send private message
Zirape



Joined: 21 Nov 2005
Posts: 972
Location: leksand

PostPosted: Tue Mar 21, 2006 20:48 pm    Post subject: Reply with quote

hon förtjänar inte en fin kille som du! be henne dra åt pipsvängen!
Back to top
View user's profile Send private message
waingro
Admin


Joined: 04 Dec 2002
Posts: 2492

PostPosted: Tue Mar 21, 2006 20:58 pm    Post subject: Reply with quote

Gå och dra över en annan brud, de hade jag gjort.
_________________
Heroes never die, they just reload !
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Tue Mar 21, 2006 21:11 pm    Post subject: Reply with quote

kassius wrote:
Gå och dra över en annan brud, de hade jag gjort.


Det är väl knappast rätt lösning.

Gör så här: Dra slutsatsen att hon inte är värd dig. Separera, börja häng med dina polare och dra ut och lev!
Back to top
View user's profile Send private message
pettan
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 24 Feb 2003
Posts: 99
Location: sthlm

PostPosted: Tue Mar 21, 2006 21:16 pm    Post subject: Reply with quote

Makrillo wrote:
kassius wrote:
Gå och dra över en annan brud, de hade jag gjort.


Det är väl knappast rätt lösning.

Gör så här: Dra slutsatsen att hon inte är värd dig. Separera, börja häng med dina polare och dra ut och lev!


Så sant som det är sagt.
Det kan underlätta att slänga alla saker du fått av henne (eller lägga dom långt bort) och radera hennes nummer så du slipper pinsamma utskällningar/gråt på fyllan.

Håll huvet högt!

_________________
BOOYA!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Tue Mar 21, 2006 21:31 pm    Post subject: Reply with quote

Tack så mycket för erat stöd. Det känns bra. Det är inte så att jag inte har nån att prata med, tvärtom, jag har många. Men på något sätt känns det som om stöd från er är nödvändigt. Jag har inte varit så aktiv på maffia på senaste tiden, men de gamla rävarna vet att jag en gång i tiden var väldigt akriv.

Jag har nu pratat med min fd. flickvän och på något sätt känns det mkt bättre nu. Det känns inte i närheten bra, men en av alla de klumpar som finns i magen har i alla fall försvunnit.

Dela gärna med er av era erfarenheter kring detta, och hur ni gjorde i era situationer...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[siLL]MediuM



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 2434

PostPosted: Tue Mar 21, 2006 21:36 pm    Post subject: Reply with quote

kassius wrote:
Gå och dra över en annan brud, de hade jag gjort.

hahaha

_________________
Kreditkort. Billiga linser
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]RectuM
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1411
Location: Eastside Stockholm , Snakenothing

PostPosted: Tue Mar 21, 2006 22:05 pm    Post subject: Reply with quote

Aldrig vart i den situationen , men däremot har ja vart otrogen 1 gång i yngre dagar , de gjorde att ja ALDRIG kommer göra om de igen. Egentligen skulle ja göra slut med min tjej då men istället va ja otrogen innan , mycke dummt. Ja avskyr numera otrohet o skulle aldrig få för mig att göra om de. Man får väl skylla på att man va ung.
_________________
Im the pain in your ass.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Derox



Joined: 10 Jan 2004
Posts: 795
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Mar 21, 2006 22:23 pm    Post subject: Reply with quote

Får ja bara fråga om du säkert kan veta det? Såvitt jag förstod var det "rykten" och "han sa". Finns många skumma människor som säger osanningar, har jag erfarit, så jag skulle nog kolla upp det lite mer noggrant om jag var du.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Tue Mar 21, 2006 22:37 pm    Post subject: Reply with quote

jadu, det verkar ju som om killen som hånglade med tjejen din är ärligare mot dig än vad hon är, börja umgås med honom istället! det skulle ta skruv Very Happy

Nä, jag har själv råkat ut för ngt liknande och det finns inte mycket man kan säga eller göra något åt. Tiden läker alla sår heter det, men såhär två år senare kan jag inte påstå att jag inte tänker på det som hände. Man lär sig leva med det.
Du ska inte försöka skaka av dig det hela, du ska inte förtränga det som hänt eller gömma undan dina känslor, gör du det kommer det bara och biter dig i arslet vid fel tillfälle, det kan jag nog garantera dig. Du kan göra det jag aldrig gjorde, att verkligen ta reda på ALLA omständigheter, anledningar och annat som kan tänkas ha spelat in, du blir inte gladare av det men förhoppningsvis slipper du en del grubblande.

Du är långt ifrån ensam.

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Tue Mar 21, 2006 22:45 pm    Post subject: Reply with quote

Slurp... blir lite ledsen när jag läser "och så "släpper jag iväg henne" på en enda fest utan mig". Tolkar det lite som "skulle jag hängt med så skulle det inte ha hänt" lägg aldrig den skulden på dig själv. Du måste kunna ha det förtroendet för henne och dina framtida flickvänner.
Så fort man känner att man inte har det förtroendet för sin "partner" bör man fråga sig om man skall vara tillsammans med personen överhuvudtaget. Nu var det hon som visa dig att du inte kan ha det förtroendet för henne och du gör du helt rätt i att dumpa henne.

Våga släppa iväg dina framtida också. Låt inte en dum bryds beteende förstöra för alla andra. Som jag sa tidigare känner du att du inte har förtroende för en tjej att släppa iväg henne på en fest utan dig, bör du fråga dig själv om det värt att ha ett förhållande till henne. Likaså kommer säkert hon att fråga sig om det är värt att ha ett förhållande med dig om du inte har förtroende för henne.


Tror säkert att du redan tycker att det är självklart om jag känner dig rätt. men ville ändå ha det sagt. Speciellt för att jag sett många som har förstör fina förhållande med sina nuvarande flickvänner för att dom har haft en f.d som pissat på deras förtroendet. Dom har svårt att släppa iväg sina nuvarande med rädsla av att förlora dom, men dom förlorar dom just pga av den rädslan.
Visst kan det vara svårt att bygga upp förtroendet igen, men man måste.

_________________
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you.


Last edited by [SM]Harvey Wallbanger on Tue Mar 21, 2006 22:49 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Tue Mar 21, 2006 22:46 pm    Post subject: Reply with quote

Derox wrote:
Får ja bara fråga om du säkert kan veta det? Såvitt jag förstod var det "rykten" och "han sa". Finns många skumma människor som säger osanningar, har jag erfarit, så jag skulle nog kolla upp det lite mer noggrant om jag var du.
Jag har som jag skrev i mitt senaste inlägg pratat med min fd. flickvän, och hon har erkännt det hon har gjort.

mts wrote:
jadu, det verkar ju som om killen som hånglade med tjejen din är ärligare mot dig än vad hon är, börja umgås med honom istället! det skulle ta skruv Very Happy

Nä, jag har själv råkat ut för ngt liknande och det finns inte mycket man kan säga eller göra något åt. Tiden läker alla sår heter det, men såhär två år senare kan jag inte påstå att jag inte tänker på det som hände. Man lär sig leva med det.
Du ska inte försöka skaka av dig det hela, du ska inte förtränga det som hänt eller gömma undan dina känslor, gör du det kommer det bara och biter dig i arslet vid fel tillfälle, det kan jag nog garantera dig. Du kan göra det jag aldrig gjorde, att verkligen ta reda på ALLA omständigheter, anledningar och annat som kan tänkas ha spelat in, du blir inte gladare av det men förhoppningsvis slipper du en del grubblande.

Du är långt ifrån ensam.

Tack mts för ett mycket förstående svar. Jag har faktiskt försökt göra så som du har rått mig till att göra. Och jag har fått väldigt mycket information. När jag pratade med min fd. flickvän för nån timme sen så pratade vi i säkert 40 minter där hon förklarade saker och ting. Det kändes på något sätt bättre. Det var en pain in the ass att inte veta, men nu vet jag i alla fall vad som hände...

... och en del inom mig vill ha henne tillbaka... en del inom mig kan inte tänka sig nån annan än henne till flickvän, fru och moder... En del av mig vill förlåta henne, för jag är säker på att hon ångrar sig. Men det blir nog inte så. Framtiden får visa hur det blir. Just nu känns det förbannat jobbigt, men jag antar att det kommer att bli bättre.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Tue Mar 21, 2006 22:50 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]Harvey Wallbanger wrote:
Slurp... blir lite ledsen när jag läser "och så "släpper jag iväg henne" på en enda fest utan mig". Tolkar det lite som "skulle jag hängt med så skulle det inte ha hänt" lägg aldrig den skulden på dig själv. Du måste kunna ha det förtroendet för henne och dina framtida flickvänner.
Så fort man känner att man inte har det förtroendet för sin "partner" bör man fråga sig om man skall vara tillsammans med personen överhuvudtaget. Nu var det hon som visa dig att du inte kan ha det förtroendet för henne och du gör du helt rätt i att dumpa henne.

Våga släppa iväg dina framtida också. Låt inte en dum bryds beteende förstöra för alla andra. Som jag sa tidigare känner du att du inte har förtroende för en tjej att släppa iväg henne på en fest utan dig, bör du fråga dig själv om det värt att ha ett förhållande till henne. Likaså kommer säkert hon att fråga sig om det är värt att ha ett förhållande med dig om du inte har förtroende för henne.


Tror säkert att du redan tycket att det är självklart om jag känner dig rätt. men ville ändå ha det sagt. Speciellt för att jag sett många som har förstör fina förhållande med sina nuvarande flickvänner för att dom har haft en f.d som pissat på deras förtroendet. Dom har svårt att släppa iväg sina nuvarande med rädsla av att förlora dom, men dom förlorar dom just pga av den rädslan.
Visst kan det vara svårt att bygga upp förtroendet igen, men man måste.


Tack för svaret Harvey. Jag ska tänka på det där. I alla fall i sinom tid, när mina tankar kan sväva iväg åt det håll som rör "andra flickor". För just nu finns bara hon, och ingen annan :/ . Men jag antar att hon kommer att försvinna, i sinom tid.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
soloeyez
Admin


Joined: 30 Dec 2002
Posts: 715
Location: Borås/Villastan

PostPosted: Tue Mar 21, 2006 23:29 pm    Post subject: Reply with quote

Låter som om ni kommer att lösa det. Om du nu vill ha tillbaka henne,
Jag skulle aldrig palla att veta att ens flickvän är kapabel till det.
Har det hänt en gång kommer det säkerligen hända igen.
Ha det i bakhuvudet att inte veta vad hon gör "ute" och så.

Själv har jag inte större problem med min flicka. Vi brukar inte gå ut tillsammans, utan festar på eget håll.
Tycker nämligen att det lät lite konstigt, det du skrev om att hon aldrig festat utan dig, förrän nu.

Lycka till. Jah har aldrig förstått mig på brudar iaf.

_________________
www.flaskebo.com
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Wed Mar 22, 2006 0:16 am    Post subject: Reply with quote

Alltid lika surt med personer som är otrogna.....

Verkar som du har fått de svar jag tänkte skriva redan från övriga personer...

Kör en mix av harvey, mts, kass o makrillo

Eftersom du redan nu vet att ryktet var sant annars skulle du isf ta reda på lite mer info.

Nu när du då vet att ryktet är sant prata ut med tösen ibland behöver de ju inte finnas endast en utväg. Men förtroende för henne växer iaf inte. Umgås mer med dina polare. Dra aldrig skulden på dig själv isf kan du lika bra binda din tjej i ett koppel o ha henne vid din säng var du än gör.... iof är de rätt kinky men men Razz

Dra över någon annan brud är iof inte helt fel de heller....


Har nog inte själv fått uppleva nån tjej jag varit ihop med som har varit otrogen eller jag själv som varit otrogen. Men hört mångra roliga o tråkiga historier.....


The show must go on

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Wed Mar 22, 2006 1:50 am    Post subject: Reply with quote

Den gången det hände mig så förlät jag henne. Jag var ju kär ändå upp till öronen Razz

Men sanningen är den att jag ångrar det. Det gick nog inte en dag utan att man tänkte på det. Och den perioden är rätt tuff, det var jobbigt.

_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PeTTy is d:)



Joined: 21 Jan 2003
Posts: 1328

PostPosted: Wed Mar 22, 2006 2:06 am    Post subject: Reply with quote

För ett retas med henne borde du dra över en annan tjej för då skulle hon flippa ur
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
Page 1 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies