HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Är det bara "admin" som skall rätta?

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support
View previous topic :: View next topic  

Skall bara admin jaga förbrytare?
NEJ! Alla bör hjälpa till!
71%
 71%  [ 28 ]
Nej, alla SKALL hjälpa till!
25%
 25%  [ 10 ]
Ja, annars blir det för tjatigt.
2%
 2%  [ 1 ]
Users Voted : 0
Total Votes : 39

Author Message
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Thu Jan 09, 2003 1:12 am    Post subject: Är det bara "admin" som skall rätta? Reply with quote

Va inne å lira på... hrm.. ngn maffiaserver å en doFFa (1201676) tycker att jag tjatar för mycket på folk som svär.

Är det ngt allänt utbrett som säger att bara poliser skall haffa brottslingar på maffia eller?
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]MediuM



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 2434

PostPosted: Thu Jan 09, 2003 1:27 am    Post subject: Reply with quote

jag säger alltid till männsikor.... så jag tycker att du skall fortsätta med detsamma.. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Thu Jan 09, 2003 3:11 am    Post subject: Reply with quote

Asså jag menar ...

visst, reglerna är ganska solklara... vi har några budord på maffia...
*du skall icke svära
*du skall icke störa
*du skall alltid döda etc...
...och Lättja som attacking team är en dödssynd. Wink

Grundtanken med det här är ju nånstans att försöka styra upp alla gapiga nollor som avreagerar sig på servrarna för att de är misslyckade i livet i största allmänhet... det är den tråkiga tonen och den omogna publiken vi alla på maffia vill bli av med (hoppas att alla vill det)... därför har frontfigurerna dragit upp riktlinjer för vad man får göra och säga osv och tanken är att alla ska kunna leva upp till detta... det är ju för fasen enkla saker som bygger till 99% på sunt förnuft.

Tanken är alltså att vi ska ha en trevlig serverkultur och kunna umgås och ha det mysigt när vi skjuter skallarna av varandra... Jag menar att det vore alldeles förfärligt TRÅKIGT om vi plötsligt fick 1000 glasögonsmurfar på servrarna där alla tävlar om att märka ord på varandra och punktmarkera vartenda liten stavelse i chatten...

Slänger nån ur sig nåt dumt ord:
1) skit i det...
2) om det verkligen stör dig: säg till på ett snällt sätt: "Jag hade också blivit arg där, men ta det lugnt med orden i fortsättningen Wink maffia är stränga på sånt" <-- brukar funka lite bättre än -->. "Jag säger till mamma!!!"... det senare uppmuntrar bara fulingen till att ytterligare bre på och kaxa ännu mer
3) visar det sig att vi har med ett genuint pucko att göra ska han ut! Ta screen och sånt precis som ni brukar... men då ska det handla om lite mer än ett enda ord...

Vi tvekar inte att visa ut en spelare i båset om denna gör fel, men ställ er själva frågan: "Är det här en ens en grej som det är värt att lägga ner massa tid på?" Screenshot, konvertera till jpg, lägga upp på en sida alternativt attacha, och skriva ett inlägg på forumet... Nu menar jag inte att alla inlägg är onödiga! Tvärtom... jag tycker det är helt korrekt det mesta man ser på Cheaters/Lamers... Keep up the good work!

Vill påpeka att detta är min personliga inställning och att jag inte vore särskilt glad om det helt plötsligt bildades moralpanik i vårt fridfulla lilla community.
Back to top
View user's profile Send private message
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Thu Jan 09, 2003 9:03 am    Post subject: Reply with quote

Kan man säga mer om detta nu efter Urre?

Svar: Nej
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
ZtaRDuZT



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 177
Location: Sthlm, The Capital

PostPosted: Thu Jan 09, 2003 9:23 am    Post subject: Reply with quote

Tycker nog att det är ganska självklart att man försöker hjälpa till, i varje fall om man som jag tycker det är roligare att spela UTAN lamers, TKare och idioter. Man får dock akta sig så att vi inte får en angivarshysteri på halsen som kan uppstå i sådana här situationer.

Var med om en ganska otrevlig händelse häromdagen som ställer hela diskussionen på sin spets lite grann. Under en ganska schysst runda från min sida sett så är det en kille som säger något jävligt otrevligt till mig. När sedan min respons inte blev vad han förväntade sig, svärord, motattack kanske tom TD som hämnd osv, så häver han ur sig: Hehe, skulle bara se om han började kalla mig cp eller något. Det skulle sedan användas för att få bort mig från servern.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Thu Jan 09, 2003 9:23 am    Post subject: Reply with quote

Precis exakt så hade jag skrivit, men urethra hann posta det först Rolling Eyes

Det är så att de som står för den otrevliga stämningen ofta är de som säger till folk att sluta svära osv.

Det är mer regel än undantag att man ser

"men kuk vad dåligt av mig!"
"VÅRDA SPRÅKET FFS!!!!"
"Men jag sa ju bara att jag gjorde nåt dåligt...?"
"DU SA KUK OCH JAG KOMMER RAPPORTERA DET TILL ADMIN OCH DU KOMMER BLI BANAD!! FATTA!!"
"...."

än:

"men kuk vad dåligt av mig!"
"Inga sånna ord här tack"
"Men jag sa ju bara att jag gjorde nåt dåligt...?"
"Jo, men tänk på det nästa gång"
"ok, sry"

Jag menar... Ni har säkert sett mina diskutioner på mIRC med fuskare och andra lamers. De slutar ofta i att han inte har ngt att komma med (skryt? Razz) och det har med att göra att jag inte höjer rösten märkbart utan förklarar för honom i god ton att man inte uppför sig på det sättet.

Som alltid i livet: Vänlighet kommer man längst med
Back to top
View user's profile Send private message
salt_katt



Joined: 25 Oct 2002
Posts: 420
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Jan 09, 2003 11:25 am    Post subject: Reply with quote

Ja, btw, de som säger förkortningen FFS, borde veta att du betyder for fucks sake, och är en sorts svordom på engeska, fuck som är ett så vanligt ord i det amerikanska ordförrådet är inget bra ord och säga heller, och även när man har STORA bokstäver när man säger till någon som säger ett förbjuded på maffa ord retar mig så in i bomben.

Även ett ord här och där kan slinka ur även den bästa, så borde man kanske bara säga till om det och inte säga till admin, fortsätter han 5-6-7 gånger till så kanske man skall eftersom denna personen vill verkligen inte lyssna på sina medspelare.

Sedan en mening som tex K*ken din n00b h*ora, akta dig innnan jag kn
*llar din mamma borde noteras mera. men ett enstaka fan eller jävlar eller kulen borde kanske inte tas så alvarligt på, har någongång slunkit ur mig med.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Sg



Joined: 05 Dec 2002
Posts: 1250

PostPosted: Thu Jan 09, 2003 12:49 pm    Post subject: Reply with quote

Asso jag tycker att det är för lätt för teamkillers att komma undan på maffia för jag faktiskt säga. Det händer ibland att riktiga ärkeidioter kommer in som tk:ar och td:ar i stort sett hela tiden. Jag hade en gång en idiot som foljde efter mig under 3 maps och dödade mig 3 gånger men det värsta är det som inte märks........när man blir teamskadad till 13 health och sen blir skuten av fiende. Detta hände i stort sett varje runda. Då frågar man om laget kan hjälpa till att vota ut denne idi. Inget svar......................................
Tycker att alla som spelar på maffia skall ha någon typ av skyldighet att göra det.




Mongo and Mungo is never the same__________________________________________________________________________Hail to GBG
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Thu Jan 09, 2003 14:23 pm    Post subject: Reply with quote

håler med Ult3gra på tok för många gånger som man spelat och det är en i laget som siter och campar i bas för 3 rundan i rad eller att någon TK/TD som en tok M.M. och det är omöjligt att få dom att voata ut han, vet dom inte hur man går ???


om det nu är så att dom inte vet hur dom gör.

tryck på knapen under ESC då får ni fram consolen skriv vote tryck "enter"

du komer alla nicknames up med numer efter Ex: oger 20501

vill ni nu vota ut mig skriver ni i consolen "vote 20501" tryck enter och vips en vote på oger när nästan alla har
skrivit deta så vips ingen oger kvar Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Sg



Joined: 05 Dec 2002
Posts: 1250

PostPosted: Thu Jan 09, 2003 14:59 pm    Post subject: Reply with quote

Tack så mycket för att NÅGON håller med mig.

Det kan inte vara så att ingen vet hur man gör för jag har beskrivet utförligt mängder med gånger men problemet är att inget bryr sig.


Mongo and Mungo is never the same__________________________________________________________________________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies