HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
SWMs regler. Ny version 1.2
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News
View previous topic :: View next topic  
Author Message
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Sat Feb 25, 2006 1:37 am    Post subject: Reply with quote

pettan wrote:
klart man kan ta sig förbi nån som springer med AWP lättare, han e långsamare... Razz
ja det kan jag. Men om man hoppar så fort som det går med bj så går det ändå inte att springa om honom för att det går lika fort.



ett annat förslag är det att släppa allt och bara rätta sig till de regler som sätts Razz

Man får ta seden dit man kommer

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
pettan
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 24 Feb 2003
Posts: 99
Location: sthlm

PostPosted: Sat Feb 25, 2006 11:05 am    Post subject: Reply with quote

Seden sätts ju lite konstigt tyvärr annars skulle det vara lättare. Bj är förbjudet pga av att det var en bug sen så får vi reda på att det inte är en bug och folk röstar och tycker att bj ska tillåtas men admins väljer att skylla på att det är spelförstörande och säger att det fortfarande är förjudet. När scenariot ser ut sådär så har jag lite svårt att släppa det utan en bra förklaring.
_________________
BOOYA!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
narcissist



Joined: 02 May 2003
Posts: 1334

PostPosted: Sat Feb 25, 2006 11:16 am    Post subject: Reply with quote

Grejen är ju den att ni hittills faktiskt inte gett någon anledning vilket kan göra det lite svårt att släppa. Om ni säger att man blir svårare att träffa så stämmer ju det och om ni tycker att ni inte vill ha hoppande som ett medel för att komma undan på er server så hade man ju kunnat acceptera det.
Men hittills har ni ju inte riktigt gett anledningen till att det är spelförstörande så nu sitter jag här och hoppas att det är blockardelen som ni vill förbjuda. För isåfall kan ni ju lika gärna förbjuda själva blockandet.
Så kom igen. Vad är det som är spelförstörande med bunnyjump som gör att ni har förbjudit det? Smile

_________________
"These are my principles! If you dont like them; I have others"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Sat Feb 25, 2006 11:25 am    Post subject: Reply with quote

pettan wrote:
Seden sätts ju lite konstigt tyvärr annars skulle det vara lättare. Bj är förbjudet pga av att det var en bug sen så får vi reda på att det inte är en bug och folk röstar och tycker att bj ska tillåtas men admins väljer att skylla på att det är spelförstörande och säger att det fortfarande är förjudet. När scenariot ser ut sådär så har jag lite svårt att släppa det utan en bra förklaring.


En förklaring om du acceptera den eller inte är ju helt upp till dig Razz

Diskussionen höll på undertiden hos oss admins när pollen lades ut.....

Vi hade inte beslutat något med andra ord....

Så pollen kan ses som en marknadsundersökning......

Vi fick in olika argument för och emot....


Du kan se det som en svensk folkomröstning Razz

LEVE DEMOKRATIN Smile

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Sat Feb 25, 2006 12:58 pm    Post subject: Reply with quote

Vi diskuterade detta massivt i Admin-skaran och det är några admins som vill att BJ ska vara godkänt. (jag är dock en av dem som anser BJ vara fånigt.)

Och vi drog till slut slutsatsen att BJ bör vara förbjudet då det inte är hjälpsamt för laget, men allt som oftast ivägen och störigt.
Back to top
View user's profile Send private message
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Sat Feb 25, 2006 13:01 pm    Post subject: Reply with quote

narcissist wrote:
Grejen är ju den att ni hittills faktiskt inte gett någon anledning vilket kan göra det lite svårt att släppa. Om ni säger att man blir svårare att träffa så stämmer ju det och om ni tycker att ni inte vill ha hoppande som ett medel för att komma undan på er server så hade man ju kunnat acceptera det.
Men hittills har ni ju inte riktigt gett anledningen till att det är spelförstörande så nu sitter jag här och hoppas att det är blockardelen som ni vill förbjuda. För isåfall kan ni ju lika gärna förbjuda själva blockandet.
Så kom igen. Vad är det som är spelförstörande med bunnyjump som gör att ni har förbjudit det? Smile


Jag tror fortfarande (eftersom jag har läst kod, har förstått problematiken med exploits och ogillar exploits) att BJ är en bugg som _kan_ orsaka hitboxförskjutning, valve har gjort en massa försök att bli kvitt buggen utan att lyckas, nu lägger de inte ner någon tid på cstrike längre och har alltså gett upp.
MEN! samtidigt kan jag inte styrka det här konkret, därför kan jag inte heller banna någon för det. Vad jag däremot KAN göra som admin är att kicka/banna folk som håller på att träna på bunnyjump när de borde koncentrera sig på annat (t.ex i spawn där det hänt mååånga gånger att jag blivit blockad pga nån kiddie som försöker lära sig hoppa) eller när jag på annat sätt försöker spela spelet som det lagspel det faktiskt är.
Därför har vi satt det som spelförstörande eftersom vi faktiskt inte vill se sånt, och med handen på hjärtat så vill nog ingen som någon gång rushar bli blockad av någon som tar upp en massa plats. (nuke är ju ett praktexempel, både som T och som CT är det trångt ur spawn och väldigt ofta är det någon som hoppar och med den delay som uppstår förr eller senare är i vägen för andra.
Kom inte och säg "men det är ju public" nu, för det är nog en av de allra fånigaste kommentarerna som finns, många spelar på swm.se för att det finns ett riktigt bra TP här. När jag botaniserade runt på andra servrar hittade jag ingenstans där lagspelet var lika bra som här.

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
kanzinho



Joined: 23 Mar 2003
Posts: 907
Location: Göteborg

PostPosted: Sat Feb 25, 2006 13:23 pm    Post subject: Reply with quote

eller så skiter man att bunny jumpa, så jävla skitroligt är det inte!
_________________
carpe diem!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
pihl
Senior Admin


Joined: 26 Oct 2002
Posts: 1651
Location: root

PostPosted: Sat Feb 25, 2006 16:56 pm    Post subject: Reply with quote

hittat ett stavfel i den engelska delen

"If you´re thinking of doing something and are uncertain of whether or no its allowed.... dont do it. It may result in kick and/or bann."

ett n för mycket!11!1

_________________
satf - smrt.st
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
pettan
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 24 Feb 2003
Posts: 99
Location: sthlm

PostPosted: Sat Feb 25, 2006 20:34 pm    Post subject: Reply with quote

Mm krosuz demokratin är fin om den används...
Tyckte bara detta var synd att man inte får Bj:a men ni admins verkar ju vilja ha det såhär.
Fortfarande ingen förklaring dock men jag släpper det här nu, man kan inte lära en gammal hund att sitta.

_________________
BOOYA!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Sat Feb 25, 2006 20:48 pm    Post subject: Reply with quote

pettan wrote:
Mm krosuz demokratin är fin om den används...
Tyckte bara detta var synd att man inte får Bj:a men ni admins verkar ju vilja ha det såhär.
Fortfarande ingen förklaring dock men jag släpper det här nu, man kan inte lära en gammal hund att sitta.

uppenbarligen går det inte att lära just den här hunden att läsa heller...

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Sat Feb 25, 2006 21:27 pm    Post subject: Reply with quote

pettan wrote:
Mm krosuz demokratin är fin om den används...
Tyckte bara detta var synd att man inte får Bj:a men ni admins verkar ju vilja ha det såhär.
Fortfarande ingen förklaring dock men jag släpper det här nu, man kan inte lära en gammal hund att sitta.


För övrigt så frågar vi inte användare om regeländringar för att göra så som användarna i majoritet vill, utan för att vi ska få några siffror att ta ställning till, i BJ-voten var det inte överdrivet stora siffror till fördel för de som är "för" BJ, så den fick inte jättestor genomslagskraft i vår interna debatt.

Om en enda spelare här kan komma med en positiv sak som BJ bidrar med när det gäller teamplay, så vore jag för övrigt väldigt glad. Jag ser ingenting positivt med BJ nämligen.
Back to top
View user's profile Send private message
pettan
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 24 Feb 2003
Posts: 99
Location: sthlm

PostPosted: Sat Feb 25, 2006 22:13 pm    Post subject: Reply with quote

man kan bj:a förbi en öppning och ta eld och sen så springer en kamrat förbi direkt efter.
_________________
BOOYA!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
narcissist



Joined: 02 May 2003
Posts: 1334

PostPosted: Sat Feb 25, 2006 22:25 pm    Post subject: Reply with quote

Nejdå mts varför skulle jag säga "det är ju bara public"? Det jag däremot vill fråga är: Varför inte förbjuda block och sysslandes med annat än att döda motståndare eller försöka få ner/deffa bomben?
Sorry för att jag är en sån jävla pain in the ass. Jag vet faktiskt inte själv riktigt varför jag bryr mig så mycket.

Makrillo: BJ kan användas till att komma undan en situation som håller på att bli lite för mycket. Det är ju som du kanske vet en viktig del i CS att avbryta en spray osv när chansen att dö blir för stor. Då kan strafejump behövas och för att inte stanna när man drar hoppet så kan man använda bunnyjump. Och en överlevande mer på sitt lag hjälper laget eller hur?

_________________
"These are my principles! If you dont like them; I have others"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Sat Feb 25, 2006 23:41 pm    Post subject: Reply with quote

Jättebra att ni allehopa kommer med kommentarer på våra regler. Det uppskattas väldigt mycket! Smile
_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Sun Feb 26, 2006 1:00 am    Post subject: Reply with quote

narcissist wrote:
Nejdå mts varför skulle jag säga "det är ju bara public"? Det jag däremot vill fråga är: Varför inte förbjuda block och sysslandes med annat än att döda motståndare eller försöka få ner/deffa bomben?
Sorry för att jag är en sån jävla pain in the ass. Jag vet faktiskt inte själv riktigt varför jag bryr mig så mycket.


blockar någon dig avsiktligt bara för att han/hon tycker det är roligt ska den personen bortbortbort för spelförstörelse.
Jag har ett flertal gånger gett "stammisar" kick för att de avsiktligt teamflashar halva sitt eget lag bara för att själv hamna i rätt poss med awp (främst som T med awp på yard, flasha yarden som trea-fyra bara för att kunna ostört ta poss vid lådorna är spelförstörande när man är så pass rutinerad)

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Sun Feb 26, 2006 3:59 am    Post subject: Reply with quote

pettan wrote:
Mm krosuz demokratin är fin om den används...


Så med andra ord menar du att Sverige inte lever i en demokrati????

Jag som trodde man läst sverigeshitoria o skolan

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
pettan
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 24 Feb 2003
Posts: 99
Location: sthlm

PostPosted: Sun Feb 26, 2006 17:45 pm    Post subject: Reply with quote

KrosuZ wrote:
pettan wrote:
Mm krosuz demokratin är fin om den används...


Så med andra ord menar du att Sverige inte lever i en demokrati????

Jag som trodde man läst sverigeshitoria o skolan


Jag menade här på maffia eftersom jag antar att detta beslut bara rör oss som spelar här.

_________________
BOOYA!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies