HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Nu är det DAGS!
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Sun Jan 01, 2006 20:05 pm    Post subject: Reply with quote

Verkar som en del givande tips kommit. Får se hur många jag tagit till mig av när jag väl får spelet. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Mon Jan 02, 2006 12:27 pm    Post subject: Reply with quote

Makrillo wrote:
Verkar som en del givande tips kommit. Får se hur många jag tagit till mig av när jag väl får spelet. Very Happy


Det enda du ska tänka på är om du vill lira PvE eller PvP egentligen, servervalet är faktiskt inte så noga eftersom du kommer antagligen hitta ett bra community ändå.

Men vill du spela med folk du känner ska du ju givetvis plocka en server som de rekommenderar Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Mon Jan 02, 2006 13:18 pm    Post subject: Reply with quote

Praest[Man] wrote:
Makrillo wrote:
Verkar som en del givande tips kommit. Får se hur många jag tagit till mig av när jag väl får spelet. Very Happy


Det enda du ska tänka på är om du vill lira PvE eller PvP egentligen, servervalet är faktiskt inte så noga eftersom du kommer antagligen hitta ett bra community ändå.

Men vill du spela med folk du känner ska du ju givetvis plocka en server som de rekommenderar Smile


Jag vill spela både och, men börja med PvE såklart, när det väl blivit enformigt så drar man över till PvP eller möjligen lägger ner spelet.
Back to top
View user's profile Send private message
Mole^^



Joined: 30 Apr 2003
Posts: 1215
Location: Borås...

PostPosted: Mon Jan 02, 2006 22:09 pm    Post subject: Reply with quote

&MeGa wrote:
Kan det inte vara WSG Double Honor/Rep weekend varje helg? Älskar WSG Smile


Couldnt agree more Wink
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Tue Jan 03, 2006 0:03 am    Post subject: Reply with quote

Makrillo wrote:
Praest[Man] wrote:
Makrillo wrote:
Verkar som en del givande tips kommit. Får se hur många jag tagit till mig av när jag väl får spelet. Very Happy


Det enda du ska tänka på är om du vill lira PvE eller PvP egentligen, servervalet är faktiskt inte så noga eftersom du kommer antagligen hitta ett bra community ändå.

Men vill du spela med folk du känner ska du ju givetvis plocka en server som de rekommenderar Smile


Jag vill spela både och, men börja med PvE såklart, när det väl blivit enformigt så drar man över till PvP eller möjligen lägger ner spelet.


De flesta fastnar i sina chars, så det är bra att göra rätt val direkt. Jag hade inte direkt känt för att byta server nu.
Back to top
View user's profile Send private message
&MeGa



Joined: 19 Apr 2003
Posts: 1596

PostPosted: Tue Jan 03, 2006 0:07 am    Post subject: Reply with quote

Praest[Man] wrote:
Makrillo wrote:
Praest[Man] wrote:
Makrillo wrote:
Verkar som en del givande tips kommit. Får se hur många jag tagit till mig av när jag väl får spelet. Very Happy


Det enda du ska tänka på är om du vill lira PvE eller PvP egentligen, servervalet är faktiskt inte så noga eftersom du kommer antagligen hitta ett bra community ändå.

Men vill du spela med folk du känner ska du ju givetvis plocka en server som de rekommenderar Smile


Jag vill spela både och, men börja med PvE såklart, när det väl blivit enformigt så drar man över till PvP eller möjligen lägger ner spelet.


De flesta fastnar i sina chars, så det är bra att göra rätt val direkt. Jag hade inte direkt känt för att byta server nu.
Börja på PvP-server. Du kanske blir gankad ibland men et är gankfritt de första 20 levelarna, vilket är nog för att lära sig spelet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
eberglund



Joined: 18 Nov 2003
Posts: 1848

PostPosted: Tue Jan 03, 2006 0:48 am    Post subject: Reply with quote

&MeGa wrote:
Praest[Man] wrote:
Makrillo wrote:
Praest[Man] wrote:
Makrillo wrote:
Verkar som en del givande tips kommit. Får se hur många jag tagit till mig av när jag väl får spelet. Very Happy


Det enda du ska tänka på är om du vill lira PvE eller PvP egentligen, servervalet är faktiskt inte så noga eftersom du kommer antagligen hitta ett bra community ändå.

Men vill du spela med folk du känner ska du ju givetvis plocka en server som de rekommenderar Smile


Jag vill spela både och, men börja med PvE såklart, när det väl blivit enformigt så drar man över till PvP eller möjligen lägger ner spelet.


De flesta fastnar i sina chars, så det är bra att göra rätt val direkt. Jag hade inte direkt känt för att byta server nu.
Börja på PvP-server. Du kanske blir gankad ibland men et är gankfritt de första 20 levelarna, vilket är nog för att lära sig spelet.


Så jävla rätt. Hur kul kan det vara att på level 60 bara fajtas i BG om du kör på en PvE server?
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Sallow
Master Admin
Technician


Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1974
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Jan 03, 2006 9:21 am    Post subject: Reply with quote

Berglund wrote:
&MeGa wrote:
Börja på PvP-server. Du kanske blir gankad ibland men et är gankfritt de första 20 levelarna, vilket är nog för att lära sig spelet.


Så jävla rätt. Hur kul kan det vara att på level 60 bara fajtas i BG om du kör på en PvE server?

Det beror på varför man spelar spelet, och mest av allt skulle jag vilja påstå, hur pass mycket tid man har att spela. De som älskar att söka sig igenom WoWs kultur och historia, de osm faktiskt läser alla böcker som ligger på bord och fås via quest, de kan nog dra fördel av PvE och att kunna göra saker i sin egen takt. Samma sak kan gälla för de som inte har så mycket tid. Min bror har svurit sig blodig över valet av PvP server. Han spelar inte så mycket och han tyckte inte det va så roligt att få sin halvtimma-timma förstörd av en level 60 med för lite att göra.

Så min rekomendation är, vad vill du få ut av spelet? Om det är spänningen att aldrig riktigt vara säker, då är en PvP realm ett själklart val. Om du gillar att springa runt och göra quests och lära dig om historian och inte har någon vilja att få dina 2-3 timmar i veckan förstörda av en uttråkad höglevlare så är en PvE-realm lika självklart. Jag själv har prövat båda och PvP va inte min grej. Jag tyckte det va skoj i en halvtimma eller så att den där level 60 rougen hade tagit sig till Darkshire för att döda Alliance men sen blev det rätt trisst att inte kunna fortsätta med det jag ville göra.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Tue Jan 03, 2006 12:56 pm    Post subject: Reply with quote

Jag har ju rätt massiv MMO-erfarenhet i bagaget, förr hade jag gladeligen spelat på en PvP-server, men i dagens threadmill-spel så känns det som att jag hellre är utan PvP och kör på en PvE server istället, där jag själv bestämmer när jag vill PvP:a och slipper bli utsatt för massiv gankning när jag som så lätt håller på att fixxa till min existens. =)
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies