HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Förslag/fråga om tips i lamerjakten: @RIPORT Calle svär massor.

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Requests?
View previous topic :: View next topic  
Author Message
[FreezeBitch]Lupus
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 05 Oct 2002
Posts: 3655
Location: Södermalm

PostPosted: Mon Dec 19, 2005 9:01 am    Post subject: Förslag/fråga om tips i lamerjakten: @RIPORT Calle svär mass Reply with quote

jag vet att !admin-kommandot på IRC är jättebra, att Cheaters/lamers finns på forumet och att det finns ett @-kommando för att chatta till admin, men skulle även kunna tänka mig ett logg-letar-hjälpmedel i form av typ ett reportord eller liknande.. ofta ser man ju lirare som säger dumma saker, men man tycker att "jaja, får väl se hur det här utvecklar sig, hoppa ut i windows är ju knökigt" .. tänk om admins skulle kunna uppmärksammas på händelser genom t.ex. "@ RIPORT Calle-1337 kallade precis min mamma for ett fittluder, jag blev ledsen." ... kanske kunde vara något som underlättar, lite av ett mellanting eller kombination av de tre verktyg jag ser att spelarna har.

Jag har inte gjort någon fetare analys av det hela, men tänker väl såhär:
Möjligt att genomföra? Ja, säg ett "riport"-ord bara så är det klart, behövs väl knappast någon teknisk förändring.
Hjälper det? Möjligt, vet inte hur mycket ni söker loggar eller om.. hmm.. vad hette det nu igen.. hmm.. AB.. men menar, ni lär ju inte direkt söka logg efter ord som "din mymma er itt fyttcp" eller liknande och då vore det väl fint om det gick att highlighta lite sånt i loggen...

Yours truly, Trudy.

_________________
_______________________________________________
- Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov. (låter vettigt)
- Min frihet slutar där din börjar (låter vettigt)
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Mon Dec 19, 2005 9:05 am    Post subject: Reply with quote

Det är på gång en hel massa i Tech som faktiskt ligger åt det hållet.
Både Fall och magnus sitter och knåpar på förbättringar på just hur vi ska kunna få tag i lamers. Wink

_________________
Are you about done with your pathetic whining?
Feel free to untwist your panties and have a nice, tall, cold, refreshing glass of shut the fuck up already.

[url=http://bullshit.shacknet.nu:8000/stream.ogg.m3u]
Back to top
View user's profile Send private message
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Mon Dec 19, 2005 11:17 am    Post subject: Re: Förslag/fråga om tips i lamerjakten: @RIPORT Calle svär Reply with quote

[FreezeBitch]Lupus wrote:
jag vet att !admin-kommandot på IRC är jättebra, att Cheaters/lamers finns på forumet och att det finns ett @-kommando för att chatta till admin, men skulle även kunna tänka mig ett logg-letar-hjälpmedel i form av typ ett reportord eller liknande.. ofta ser man ju lirare som säger dumma saker, men man tycker att "jaja, får väl se hur det här utvecklar sig, hoppa ut i windows är ju knökigt" .. tänk om admins skulle kunna uppmärksammas på händelser genom t.ex. "@ RIPORT Calle-1337 kallade precis min mamma for ett fittluder, jag blev ledsen." ... kanske kunde vara något som underlättar, lite av ett mellanting eller kombination av de tre verktyg jag ser att spelarna har.

Jag har inte gjort någon fetare analys av det hela, men tänker väl såhär:
Möjligt att genomföra? Ja, säg ett "riport"-ord bara så är det klart, behövs väl knappast någon teknisk förändring.
Hjälper det? Möjligt, vet inte hur mycket ni söker loggar eller om.. hmm.. vad hette det nu igen.. hmm.. AB.. men menar, ni lär ju inte direkt söka logg efter ord som "din mymma er itt fyttcp" eller liknande och då vore det väl fint om det gick att highlighta lite sånt i loggen...

Yours truly, Trudy.


Hej lupus, trevligt att just du ville skriva en rad hit!
Alla admins idag har tillgång till Mr_Grieves (som förnärvarande sitter på en buss mellan Ljungby och Jkpg) eminenta loggsökningssystem AWM Scope. Därifrån går det att söka igenom alla loggar från alla servrar med ett litet klick, säger någon elak person ngt dumt till dig så hittar vi det när vi söker. Ett "riport"-ord gör det nog inte så värst himla mycket enklare, däremot har vi funderat på att ha ett liknande ord som lyfter in ett sånt meddelande i adminkanalen på IRC utifall att det inte skulle finnas en admin inne på servern.
Något som är lite mer spännande är ett självlärande system för att banna fulingar utifrån vad de säger på servrarna. Vi får se när det blir klart att köra igång men förhoppningen är att alla som säger tråkiga saker kommer försvinna likt senapssillen på julbordet!

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
[FreezeBitch]Lupus
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 05 Oct 2002
Posts: 3655
Location: Södermalm

PostPosted: Mon Dec 19, 2005 13:22 pm    Post subject: Re: Förslag/fråga om tips i lamerjakten: @RIPORT Calle svär Reply with quote

mts wrote:
Därifrån går det att söka igenom alla loggar från alla servrar med ett litet klick, säger någon elak person ngt dumt till dig så hittar vi det när vi söker. Ett "riport"-ord gör det nog inte så värst himla mycket enklare, däremot har vi funderat på att ha ett liknande ord som lyfter in ett sånt meddelande i adminkanalen på IRC utifall att det inte skulle finnas en admin inne på servern.
Något som är lite mer spännande är ett självlärande system för att banna fulingar utifrån vad de säger på servrarna. Vi får se när det blir klart att köra igång men förhoppningen är att alla som säger tråkiga saker kommer försvinna likt senapssillen på julbordet!

Låter ju fint. Jag undrade bara lite hur ni hittar det elaka någon dumming sagt till mig när ni söker i loggarna om ni inte vet vad ni ska söka efter. Jag har sett sökande i loggar som något som typ görs efter ett gäng av de klassiska lamerorden, men tänkte att lite mer kreativa puckon kunde fångas upp på det här sättet, utan att tralla in på forumet etc... du vet.. "dY sk@ d0, d1n f1ttA" .. riktigt otrevligt, riktigt lurigt att söka efter utan tips från coachen.. ungefär så jag menade..

Sen tror jag väl inte heller att det ger någon enorm skillnad, men vore ju slappt att slippa lite fler såna.

_________________
_______________________________________________
- Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov. (låter vettigt)
- Min frihet slutar där din börjar (låter vettigt)
Back to top
View user's profile Send private message
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Mon Dec 19, 2005 15:19 pm    Post subject: Re: Förslag/fråga om tips i lamerjakten: @RIPORT Calle svär Reply with quote

[FreezeBitch]Lupus wrote:
mts wrote:
Därifrån går det att söka igenom alla loggar från alla servrar med ett litet klick, säger någon elak person ngt dumt till dig så hittar vi det när vi söker. Ett "riport"-ord gör det nog inte så värst himla mycket enklare, däremot har vi funderat på att ha ett liknande ord som lyfter in ett sånt meddelande i adminkanalen på IRC utifall att det inte skulle finnas en admin inne på servern.
Något som är lite mer spännande är ett självlärande system för att banna fulingar utifrån vad de säger på servrarna. Vi får se när det blir klart att köra igång men förhoppningen är att alla som säger tråkiga saker kommer försvinna likt senapssillen på julbordet!

Låter ju fint. Jag undrade bara lite hur ni hittar det elaka någon dumming sagt till mig när ni söker i loggarna om ni inte vet vad ni ska söka efter. Jag har sett sökande i loggar som något som typ görs efter ett gäng av de klassiska lamerorden, men tänkte att lite mer kreativa puckon kunde fångas upp på det här sättet, utan att tralla in på forumet etc... du vet.. "dY sk@ d0, d1n f1ttA" .. riktigt otrevligt, riktigt lurigt att söka efter utan tips från coachen.. ungefär så jag menade..

Sen tror jag väl inte heller att det ger någon enorm skillnad, men vore ju slappt att slippa lite fler såna.

ah, du menar som sååååååååå
ja, det kanske är ngt att fundera på Smile

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Requests? All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies