HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Köp lr lvla

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ninjja



Joined: 10 Jun 2004
Posts: 703
Location: Stockholm/Tyresö

PostPosted: Tue Aug 30, 2005 1:14 am    Post subject: Köp lr lvla Reply with quote

Tjabba

Nu har jag börjat spela igen på ett NYTT konto
Sålde mitt konto pågrund av 2 anledningar.
Hade inte tid o behövde pengarna.
Nu är det så att jag har tid o pengarna.
Detta ämnet verkar vara taboo hos många, därför drar jag upp det.

Ska man köpa ett konto med lvl 60 chars på kontot lr lvla upp nya chars?

Jag kan ju ta mitt exempel som redan har lvlat upp en lvl 60 o en lvl 50 gubbe m.m Det känns int som man vill köra detta race igen om ni förstår. Så att köpa ett färdig konto är vääääldigt lockande.
Jag valde dock efter många övervaägande att börja om dock.
Många kommer ju säga att Bhu o bhlä att man måste lvla upp alla sina chars.
Men då måste ja ställa en fråga till er också!
Är det värt att lvla upp en gubbe till lvl 60 om man redan kan spelet?
Sen om man är GRYMMT på läst också om spelet o vet redan vilken equipment o allt man vill ha...skillsen är högre än en standard wow spelare (som enligt mitt tycke är väldigt låg än så länge) så då menar jag, varför inte?
Back to top
View user's profile Send private message
GhosteN
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 28 Aug 2003
Posts: 935
Location: Gbg

PostPosted: Tue Aug 30, 2005 1:29 am    Post subject: Reply with quote

Hur mycket kostar det om du nu skulle köpa? Tar ju ändå bara max 2veckor att göra en lvl60 snubbe om man redan gjort det en massa gånger. Och det måste kännas bättre att man har gjort den själv.

Edit: Sen så kan man ju inte alltid veta vad det är man köper, många på servern kommer ha förutfattade meningar om din gubbe utan att du har en chans att göra nått åt det. Så köpa är nått jag skulle tänka många gånger innan jag gjorde, isf en kompis gubbe som jag spelat mycket med.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Tue Aug 30, 2005 13:24 pm    Post subject: Reply with quote

Köper du typ en Warrior eller Priest efter att ha spelat ex. Hunter/Rogue innan kommer du inte kunna spela en enda instans utan att det är helt uppenbart att du köpt kontot Wink En viktig del av lvlandet är att lära sig sin klass. Jag kan riktigt mycket om spelet och equip osv, men skulle nån ge mig en lvl 60 warrior skulle jag vara riktigt kass.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
ninjja



Joined: 10 Jun 2004
Posts: 703
Location: Stockholm/Tyresö

PostPosted: Tue Aug 30, 2005 14:15 pm    Post subject: Reply with quote

jag tänkte iofs köpa en mage.
mage har jag redan lvlat upp en gång till lvl 60
min andra gubbe jag har lvlat upp till 60 var en druid
Jag tror iofs att man kan bli duktig ganska snabbt på en lvl 60 char...bevis var när de hade beta testet på pvp...fick gratis lvl 60 char...tog mig ung 1 timma att lära mig rouge som ja aldrig spelat för att bli en hyffsad sådan...
Back to top
View user's profile Send private message
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Tue Aug 30, 2005 14:25 pm    Post subject: Reply with quote

Lära sig PvP hyfsat, eller soloa, visst. Det är inte speciellt svårt. Men att som Warrior eller Priest (Tar just dessa för att du inte har råd med misstag i många fall) hoppa direkt till UBRS.. tja det går nog inte lika bra. Som Rogue/Hunter osv. har du lättare att lära dig, det enda som händer är att du har lägre DPS än ngn som har spelat klassen länge.

Har tex en kompis som nu är en duktig spelare (Paladin), men som grindade från lvl 30 till 60 (100% sologrind, i stort sett inga quests, och inte en enda instans). Fatta vad kass han var när han sen började med instanser trots att han var grymt duktig på sin klass i andra aspekter.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies