HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
horde? server? char?

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft
View previous topic :: View next topic  
Author Message
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Tue Jul 05, 2005 22:05 pm    Post subject: horde? server? char? Reply with quote

Vi är några som ska börja spela WoW igen, Horde var det visst bestämt att vi skulle vara.
Nu ska ni få tipsa mig vilka servrar som ni spelar på, någon av er som spelar horde på den servern etc.etc.
Är det lång kö för att komma in på servern, information.

Vad finns det för raser som Horde (Inte spelat dem alls). Vilka spawnar intill varandra och vilka spawnar inte.
Vad motsvarar den och den rasen i Alliance. Alltså, vilken av Hordarna är mest lik Paladin, Vilken är rouge och warrior etc.

Ge mig tips om servrar och raser!
Helst vill vi spawna så tätt intill varandra som möjligt.
Någon som är horde och har stora delar av mapparna och kan skicka screen och visa var dem spawnar?

MvH Gustav
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Tue Jul 05, 2005 22:19 pm    Post subject: Reply with quote

Vart i WoW mappen ska man lägga in AddOns och hur loadar man dem i spelet?
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Dimensionx



Joined: 12 Oct 2002
Posts: 448
Location: Inte skåne, som tur är

PostPosted: Tue Jul 05, 2005 23:14 pm    Post subject: Reply with quote

Under Interface , sen om du har gjort rätt så finns det än en knapp nere i vänstra hörnet där man ser gubben i helhet där man sätter på / stänger av AddOns.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Wed Jul 06, 2005 1:20 am    Post subject: Re: horde? server? char? Reply with quote

Jag spelar Horde på Emerald dream tillsammans med Korean_hap, diz, dyring, gran, Mcqwert. Populationen ligger på few-medium och det har aldrig varit kö in på servern.

Raserna på Horde-sidan är; Tauren, Undead, Troll, Orc

Shamaner (på Horde-sidan) motsvarar ungfär Paladins.

Annars är klasserna lika motsvarande.

Taurens kan vara: warrior, hunter, shaman, druid
Orcs kan vara: Hunter, Rogue, Shaman, Warlock, Warrior
Undeads kan vara: Mage, Priest, Rogue, Warlock, Warrior
Trolls kan vara: Hunter, Mage, Priest, Rogue, Shaman, Warrior

Trolls och orcs startar på ungefär samma ställe (Durotar). Undeads och Taurens har sina egna ställen. Taurens, Orcs och Trolls questar dock ofta sida vid sida i Barrens/Crossroads från ~lvl15 och uppåt. Undeads kan questa där också men är oftare kvar på sin ö.

Halvkass map men:

http://www.worldofwarcraft.ru/images/files/map.jpg

Orcs och trolls spawnar nära Ogrimmar (Durotar)
Undeads nära Undercity (Tirisfal glades)
Taurens nära Tunderbluff (Mulgore)
Back to top
View user's profile Send private message
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Wed Jul 06, 2005 1:21 am    Post subject: Reply with quote

addons ska ligga i:
X:\Spel\World of Warcraft\Interface\AddOns\
Back to top
View user's profile Send private message
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Wed Jul 06, 2005 2:50 am    Post subject: Reply with quote

Snälla gör inga UD Rogues Sad Mitt hat för dessa kan inte beskrivas i ord. Är äntligen lvl 60 med min priest nu, men UD rogues är KoS (Kill on Sight), om de så är lvl 25.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
&MeGa



Joined: 19 Apr 2003
Posts: 1596

PostPosted: Wed Jul 06, 2005 3:12 am    Post subject: Reply with quote

Horde på Emerald Dream!

Där spelar jag och som Tussilago skrev ovan, flera andra.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Stridhen



Joined: 24 Aug 2004
Posts: 374

PostPosted: Wed Jul 06, 2005 5:04 am    Post subject: Reply with quote

gör gärna en UD rogue... fan NE rouges är 1000 äckligare hatar dom!



btw du kan dra till x-roads vid lvl 12
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
zmasken



Joined: 20 Jun 2003
Posts: 479

PostPosted: Wed Jul 06, 2005 5:30 am    Post subject: Reply with quote

kör undead warlock

warlocks kräver rätt mycket av spelaren, till skillnad från rogue, mage etc.
Back to top
View user's profile Send private message
Djulle



Joined: 04 Oct 2002
Posts: 178

PostPosted: Wed Jul 06, 2005 7:10 am    Post subject: Reply with quote

en warlock ger dig respekt och du får följa med på roliga instanser (hmm, stava).

*edit*
För att förkänna respekt måste du klart kunna spela med en warlock vilket är avancerat men kul Very Happy

_________________
P4 @ 3300MHz
P4G8X
ATI Radeon 9600XT @ 540/660
2x512Mb pc3200
Maxtor 200GB SATA
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zmasken



Joined: 20 Jun 2003
Posts: 479

PostPosted: Wed Jul 06, 2005 7:59 am    Post subject: Reply with quote

tycker man att spela rogue, warrior, mage etc var roligt då spelar man det. men vill man utöka till något mer avancerat, hålla koll på lite mer, då spelar man warlock. alltså du har minst lika många spells som en mage/priest att hålla reda på + hur många pets det nu finns, med min på level 35 har jag imp, voidwalker, succubus och en felhunter, tror att det kommer fler. Så det blir mycket att hålla reda på.

Ett tips är att ladda hem och kolla drakedog-filmerna innan också. Du kommer göra en warlock direkt efter du har kollat dom. Wink Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Wed Jul 06, 2005 13:05 pm    Post subject: Reply with quote

stridhen wrote:
gör gärna en UD rogue... fan NE rouges är 1000 äckligare hatar dom!


De har dock inte WoTF, vilket gör det mycket lättare att vinna emot dem, iaf för warlocks. För priest (Efter PvP-trinkets kom) är det ingen större skillnad. De kanske inte blir immuna mot fear, men då den är på 30 (26 med talents) sekunders cooldown är det skit samma. Sällan man överlever så länge mot en rogue som inte är hjärndöd.

Och ja, Warlocks är respekt. En bra warlock är en oerhörd tillgång för gruppen, och kan rädda wipes på mer än ett sätt. Dels genom soulstones, men också dels genom Curse of Recklessness, vilken gör att fienden inte flyr. Har nog hänt alla att en "runner" aggrat halva instansen Wink Finns så många användningsområden, för att inte tala om att de kan göra galet med skada. 3800 dmg på EN shadowbolt, tror inte någon klass kan mäta sig med det. Men det är oerhört mycket att hålla reda på. Har en 27 warlock alt, riktigt kul att spela med och kan ta allt solo. Med min präst skulle jag aldrig kunna ta tre mobs som är en-två levlar över mig samtidigt, kan jag med warlocken utan större problem. Eller soloa elites som är högre level.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Stridhen



Joined: 24 Aug 2004
Posts: 374

PostPosted: Wed Jul 06, 2005 16:02 pm    Post subject: Reply with quote

haha jo will of the forsaken är bra men ne rogues slår ud rogues i antal... iaf på vår server
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Wed Jul 06, 2005 16:28 pm    Post subject: Reply with quote

Själv spelar jag på en server med väldigt balanserad A:H ratio över lvl 50 (Daggerspine), och då det finns ganska gott om dwarf/human/gnome rogues men däremot nästan inga Orcs/Trolls så finns det MYCKET fler UD rogues Wink Så förbannat trött på att se en UD rogue 7 lvls över dismounta och döda mig när jag slåss mot ett mob, och sen få "honor" för det. Måste vara jättesvårt att få rank för dem :\
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Wed Jul 06, 2005 16:43 pm    Post subject: Reply with quote

Tackar för en mkt bra hjälp topic!
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
zmasken



Joined: 20 Jun 2003
Posts: 479

PostPosted: Thu Jul 07, 2005 10:16 am    Post subject: Reply with quote

Lathund wrote:
stridhen wrote:
gör gärna en UD rogue... fan NE rouges är 1000 äckligare hatar dom!


De har dock inte WoTF, vilket gör det mycket lättare att vinna emot dem, iaf för warlocks. För priest (Efter PvP-trinkets kom) är det ingen större skillnad. De kanske inte blir immuna mot fear, men då den är på 30 (26 med talents) sekunders cooldown är det skit samma. Sällan man överlever så länge mot en rogue som inte är hjärndöd.

Och ja, Warlocks är respekt. En bra warlock är en oerhörd tillgång för gruppen, och kan rädda wipes på mer än ett sätt. Dels genom soulstones, men också dels genom Curse of Recklessness, vilken gör att fienden inte flyr. Har nog hänt alla att en "runner" aggrat halva instansen Wink Finns så många användningsområden, för att inte tala om att de kan göra galet med skada. 3800 dmg på EN shadowbolt, tror inte någon klass kan mäta sig med det. Men det är oerhört mycket att hålla reda på. Har en 27 warlock alt, riktigt kul att spela med och kan ta allt solo. Med min präst skulle jag aldrig kunna ta tre mobs som är en-två levlar över mig samtidigt, kan jag med warlocken utan större problem. Eller soloa elites som är högre level.


Vad kör du för talents? Gillar inte alls dom som speccar destruction helt från level 10, då blir warlock som en mage med pet.
Back to top
View user's profile Send private message
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Thu Jul 07, 2005 13:09 pm    Post subject: Reply with quote

Bara lvl 28 än så länge, men alla poäng har hittills gått till Affliction, och jag kommer fortsätta med det tills jag har 31, och alltså Dark Pact (aka. manabatteriet). Affliction är grymt överlägset att grinda med, då du ALDRIG får slut på mana, såvida du inte möter 3st samtidigt då. Öppna en fight med att skicka voidwalkern, lägg några dots, kör 1-2 life tap (konverterar liv till mana), och sen drain life för att få tillbaka det. Går det åt lite extra mana, kör några life tap och dra ett bandage. Med Dark Pact behövs inte ens det.

Kommer antagligen, dock lite beroende på hur förändringarna i demonologyträdet påverkar, köra den "vanliga" SM/Ruin builden (30 Affliction/21 Destruction). Det man får då är bland annat +10% skada med shadowbolt, nightfall (När den proccar får man en instant shadowbolt), +5% critchans, +100% skada vid crit. Kombinera detta med att Curse of Shadows (-75% resist) ökar chansen att göra dubbel skada och det kan bli riktigt fint Wink Nu vet jag inte i vilken ordning allt detta tas (Läggs de +10% till innann +dmg items? Jag tror det men jag vet inte. osv), men om du både gör 200% skada tack vare resists, och sen 200% skada vid crit.. tja, det blir en del. Finns de som crittat 3800, vilket nog endast en warrior med execute kan matcha.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
zmasken



Joined: 20 Jun 2003
Posts: 479

PostPosted: Thu Jul 07, 2005 16:07 pm    Post subject: Reply with quote

Låter bra, jag kan inte gå in och kolla vad jag kör nu, för jag är i sunken temple, men kör mest på affiction, demonology blir det den så man får 15% extra stamina med -spirit, afflition är imp corruption, imp drain life och fel concentration vad jag kommer på nu. Just nu så kan jag grinda en timme utan avbrott, tack vare drain life och life tap. Utan att dra av en ända shadowbolt, vilken är mainattacken med en warlock.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies