HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
bort med proddan

Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Spelarnas Server
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Moxx

PostPosted: Sun May 22, 2005 12:01 pm    Post subject: bort med proddan Reply with quote

bort med proddan sÀger jag bara!
Back to top
View user's profile Send private message
ninjja

PostPosted: Sun May 22, 2005 12:30 pm    Post subject: Reply with quote

whajna mindre rösta mera
Back to top
Cat
Master Admin
Personnel

PostPosted: Sun May 22, 2005 12:43 pm    Post subject: Reply with quote

Ah, det Àr det som Àr sÄ bra med en sÄn hÀr form av direktdemokrati.
Ni röstar, vi fÄr ut ett resultat, vi tar de banorna som större delen av folket har röstat pÄ, de flesta och mesta fÄr som dom vill.

Likadant om man inte vill ha med nÄn sÄ kan man försöka fÄ resterande av folket att förstÄ varför den ena alternativet Àr anus och ett annat Àr bra, argumentation! Underbart!
Fast dÄ gÀller det att man har nÄgra argument att komma med, inte bara "bort med proddan", för det Àr inte sÄ genomtÀnkt...

reboot

PostPosted: Sun May 22, 2005 14:06 pm    Post subject: Reply with quote

Hur ska man sÀga om proddan dÄ. Den Àr liten och trÄng, inga "öppningslÀgen" och T Àr körda redan frÄn start om CT gör rÀtt eftersom dem Àr underlÀge. Den Àr mörk och lÄg i tak, finns mycket som gör att den blir trist.
Samt att CT inte behöver springa mer Àn 10 meter frÄn BAS för att hÄlla den viktigaste platsen, lÄngen. Finns fÄ möjligheter pÄ den Àr vad jag tycker.

ErsÀtt den med en större map med flera vÀgar och rymligare sÄ man kan spela mera, och mera speed. ErsÀtt den med cbble.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
mts
pensionerad hest

PostPosted: Sun May 22, 2005 14:19 pm    Post subject: Reply with quote

proddan Àr skoj, visar T lite laganda (kastar smoke och rushar med mp5 i lÄngen) Àr de ju förbi ct pÄ ett kick!
View user's profile Send private message Visit poster's website
Fren
Master Admin
Personnel

PostPosted: Sun May 22, 2005 15:21 pm    Post subject: Reply with quote

reboot wrote:
Hur ska man sÀga om proddan dÄ. Den Àr liten och trÄng, inga "öppningslÀgen" och T Àr körda redan frÄn start om CT gör rÀtt eftersom dem Àr underlÀge. Den Àr mörk och lÄg i tak, finns mycket som gör att den blir trist.
Samt att CT inte behöver springa mer Àn 10 meter frÄn BAS för att hÄlla den viktigaste platsen, lÄngen. Finns fÄ möjligheter pÄ den Àr vad jag tycker.

ErsÀtt den med en större map med flera vÀgar och rymligare sÄ man kan spela mera, och mera speed. ErsÀtt den med cbble.
HÄlle rinte riktigt med dÀr.
Om CT gör rÀtt...? Om T gör rÀtt dÄ? I samlad skara stormar garage. DÄ öppnas det genast stora möjligheter för T.

Visst.. om CT spelar exemplariskt fÄr T det svÄrt, men CT KAN inte spela exemplariskt eftersom de mÄste hÄlla lÄnga OCH rusha till garage.

Vi antar att det Àr public och 8 pers/lag
PÄ lÄnga behöver inte CT ha sÄ mÄnga till en början, det Àr en flaskhals och ett skönt sprayvapen dÀr gör underverk om hela T stormar lÄnga varpÄ de CT som stÄr vid garage kan komma till undsÀttning.
tar T det lugnt pĂ„ lĂ„nga och har backup av en sniper mĂ„ste CT hĂ„lla lĂ„nga defensivt (dvs INTE sticka fram nĂ€san). DĂ„ kan T lugnt avancera fram till T-korset. dĂ€refter har de 2Âœ möjligheter (trappa till labb, in i CT-bas (+boosta upp folk i vent))

Stormar hela T garage mÄste CT vara MIST 4-5 pers för att T inte ska köra över dem. Intar T garage kan de vÀlja mellan trappa ner till CT-bas eller blipp-dörren till labb/CT-bas. de kan oxÄ splitta pÄ sig och komma frÄn 2 hÄll.

Om T splittar och kör nÄgra lÄnga och nÄgra garage fÄr CT det Ànnu svÄrare.

Problemet med alla public-amatörer Ă€r som vanligt att de fegar ur SÅ FORT de möter minsta motstĂ„nd. Jag har sagt det förr och jag sĂ€ger det igen: "ni dör inte pĂ„ riktigt".

T mĂ„ste inse att de MÅSTE rusha första biten. Det gĂ€ller att handla snabbt och springa dit man har nĂ€rmast, annars fĂ„r man det vansinnigt svĂ„rt och mĂ„ste förlita sig pĂ„ att CT saknar tĂ„lamod och sticker fram nĂ€san, samt att man har bĂ€ttre aim och/eller flyt Ă€n sin fiende.

Det Ă€r ett sĂ„nt JÄVLA whine om Prodigy bara för att den Ă€r olik de andra banorna med stora öppna ytor. Ordentligt trött pĂ„ det.

Jag fick frÄgan hÀromdan varför den inte finns med i stora sammanhang, och mitt svar blev dÄ: DÀrför att folk har svÄrt att anpassa sig.

PostPosted: Sun May 22, 2005 15:28 pm    Post subject: Reply with quote

Proddan Àr trist men inte sÄÄ svÄr som T.
Tideypoo
Senior Admin

PostPosted: Sun May 22, 2005 16:07 pm    Post subject: Reply with quote

IMHO cbbl is a tough map if there is not a full server, but proddan is great even with few ppl. Its my all time favorite map, lots of ways to go, things to hide behind, and the added fun of falling off the wall into certain death!

I like cbbl, but Id rather play proddan any day!

Tidey

PostPosted: Sun May 22, 2005 17:23 pm    Post subject: Reply with quote

Word Tidey!

Och som det har sagts. Proddan Àr framröstad dÀrför ska det va kvar.
Se hur det blir i nÀsta röstning.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Squadron-
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator

PostPosted: Wed May 25, 2005 16:44 pm    Post subject: Reply with quote

Jag fattar inte hur det kommer sig att det spelar typ 40938 pers pĂ„ maffia, ungefĂ€r 49038 pers som idlar pĂ„ irc, jag "reklamerade" vote-forumet under flera dagar. Och endĂ„ var det typ bara 50 pers som röstat. DÅ blir det sĂ„hĂ€r. Jag ser dock ocksĂ„ att proddan skall bort dĂ„ jag inte finner den rolig.

"Jag Àr inte dum, jag har bara otur nÀr jag tÀnker"

http://www.garaget.org/Squadron
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel

PostPosted: Wed May 25, 2005 16:50 pm    Post subject: Reply with quote

det Àr för att du bara har tur

PostPosted: Wed May 25, 2005 17:10 pm    Post subject: Reply with quote

Fren wrote:
Om T splittar och kör nÄgra lÄnga och nÄgra garage fÄr CT det Ànnu svÄrare.

Mjo fast tÀnk efter vilka FETA fördelar CT har. Speciellt uppe garage/hus, dem kan sitta frÄn alla olika hÄll, inte alls svÄrt att hÄlla om det inte Àr noobs i CT sÄklart. LÄngen Àr ju 50% chans för bÄda lagen.
Är niemela, brostrom och Fren T och ska ut garaget mot 3 halv nybörjare, klart att dem lyckas dĂ„........

Detta hÄller du med om? Cool
Detta Ă€r Ă€ven varför jag inte gillar proddan. Är det inte noobs uppe vid gula kan man inte gĂ„ den vĂ€gen, chansen Ă€r liten och lĂ„ngen visst.. mötas öga mot öga och gĂ„ en enda vĂ€g. Hellre Inferno med flera alternativ. Detta tycker jag.

Squad wrote:
ocksÄ att proddan skall bort dÄ jag inte finner den rolig.

Precis, finner den inte rolig heller. Du tycker inte den Àr rolig för att? Du tycker ungefÀr som mig?.. Det finns inte ord att förklara proddan riktigt för vad jag tycker.

Tidey wrote:
lots of ways to go, things to hide behind

Hmm, what beta do you have of prodigy? Razz
2 ways to go, if u dont count the ventilation. 2 ways to go, if u want to stop T's entrance. Not that much do hide behind if u goes one of those ways and not camping in the B2 spot (computor room). I mean, there is not more things to hind behind than on Inferno for exampel. U are maybe talking about hiding behind walls to peak out from?
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Squadron-
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator

PostPosted: Wed May 25, 2005 18:09 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tycker inte den Àr rolig för att det finns för lite alternativa vÀgar, Àr man T mÄste man fÄ hjÀlp av sina lagkamrater, vilket jag inte kan pÄminna mig om att jag nÄgonsin fÄtt. Jag Àr en sÄn spelare som Àr i CT spawn innan min grabbar köpt klart Smile För att överdriva men endÄ. Banan Àr rolig som CT dÄ man bara kan invÀnta och plocka bÀren som kommer springande, men tyvÀrr kan man ju inte vara CT hela tiden.

"Jag Àr inte dum, jag har bara otur nÀr jag tÀnker"

http://www.garaget.org/Squadron
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
Tideypoo
Senior Admin

PostPosted: Wed May 25, 2005 21:29 pm    Post subject: Reply with quote

See, I really dont get it..

Im not a good player. But playing T on Proddan is my fave all time map/team.. if you wanna win you gotta work as a team and have a plan. I dont find that CT has an undue advantage at all, playing T on proddan gets me the best stats of any map.

Theres lots of boxes to hide behind, the tank, the whole T spawn if you dont choose to rush.. using the vents is a great option and usually is unexpected. Planting in the lab is more challenging and way more fun.

Just because its not stupid-simple doesnt make it a bad map. T not rushing out of the garage stops the entire CT sniping probelm, and can give a quick victory.

It didnt get voted out, so it stays in. Hence the whole reason there is a vote on it. I personally think my head will explode if I have to play de_dust ever again, but if it comes up, Ill play it the best I can and try to have a good time with the people Im playing with-- Then I'll vote for the maps I like better next time the vote is up. Everyones vote "Àr vÀrd lika mycket", and if people who agree with you dont vote then thats just how the cookie crumbles.

Oh, and "boo hoo people wont help me" doesnt tell me anything.. have you honestly tried to get your team to work together? Watch how Mr_Grieves or Fren do it some time and you'll see exactly the kind of stuff it takes to make a great team out of a bunch of strangers.

Tidey

PostPosted: Thu May 26, 2005 11:16 am    Post subject: Reply with quote

Det jobbiga man fÄr höra nÀr man försöker dra igÄng lagspel Àr att "vissa har en annan spelstil Àn dig". Dvs. de behöver inte hÀnga pÄ laget och lagspela för de har en annan spelstil Rolling Eyes

SkÀrpning sÀger jag (*ögnar stammisarna speciellt*).

Fortfarande tÀnker folk pÄ stats, frags och deaths för mycket.
Back to top
Derox

PostPosted: Sun May 29, 2005 11:31 am    Post subject: Reply with quote

HÄller med, bort med proddan. Den blir spelbar pÄ maffia först nÀr man fÄr nÄgorlunda backup av sina teammates. NÀr folk börjar att iaf försöka hjÀlpa laget istÀllet för att campa. Visst, det finns folk som gör sÄ idag, ibland blir det riktigt bra flyt. Men mÄnga gÄnger sitter man fast i ett lag dÀr ALLA sÀtter sig i ett hörn och campar och vÄgar inte skjuta folk nÀr det Àr fler Àn 2 för de inte vill dö, sÄ istÀllet fÄr man alla i ryggen pÄ sig. Proddan funkar inte som varken CT eller T om hela laget inte hjÀlps Ät, och med tanka pÄ hur det ofta Àr pÄ Maffia just nu tycker jag det istÀllet borde bli en annan map.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Makrillo
Senior Admin

PostPosted: Sun May 29, 2005 11:45 am    Post subject: Reply with quote

Jag hatar Proddan, men vi röstade fram den Ä dÄ ska vi leva med den. Kan dock tycka att Maffia borde göra reklam för att röstningen Àr öppnad pÄ förstasidan dÄ det verkar som ett flertal missat omröstningen.
Back to top
Fatwreck
Senior Admin

PostPosted: Sat Jun 04, 2005 3:21 am    Post subject: Reply with quote

Makrillo wrote:
Jag hatar Proddan, men vi röstade fram den Ä dÄ ska vi leva med den. Kan dock tycka att Maffia borde göra reklam för att röstningen Àr öppnad pÄ förstasidan dÄ det verkar som ett flertal missat omröstningen.

HÄller med. Jag har inte haft nÄgon aning om nÀr det varit nÄgon röstning.
Och nÀr det nu blir en sÄ tycker jag att vi ska rösta om att ta bort prodigy och ersÀtta den med cbble!

View user's profile Send private message Visit poster's website
Makrillo
Senior Admin

PostPosted: Sat Jun 04, 2005 9:55 am    Post subject: Reply with quote

Fatwreck wrote:
Makrillo wrote:

HÄller med. Jag har inte haft nÄgon aning om nÀr det varit nÄgon röstning.
Och nÀr det nu blir en sÄ tycker jag att vi ska rösta om att ta bort prodigy och ersÀtta den med cbble!

Yup, sen förstÄr jag inte det dÀr med att T ska sitta och campa, om CT Àr nÄge vettiga sÄ sitter de och campar de ocksÄ Ä dÄ blir det ÀndÄ samma resultat som om T hade rushat frÄn första början.
Back to top
KrosuZ
Senior Admin

PostPosted: Sat Jun 04, 2005 10:49 am    Post subject: Reply with quote

Detta hÀnder fan hela tiden pÄ 1:an ocksÄ speciellt igÄr nÀr jag var inne och lira...

1:an nominerar man 5 ev 4 banor.... dock ej de 5 senast spelade.... funkar som sÄ... nÄn skriver nuke (servern svarar nuke Àr med i nomineringen), nÄn annan skriver dust2 (aj denna mapen spelade vi innan sÀger dÄ servern), samma person skriver rotterdam (den kom med wiiie han blir jÀtte glad), nÄn annan skriver italy och den fjÀrde skriver oilrig. NÀr de Àr ca 5 min kvar börjar röstningen dÄ alla vÀljer 1. för nuke 2. för rotterdam 3. för itayl och 4. för oilrig. Sen att 5 röstar för 2:an 4 för 1:an 3 för 3:an 1 för 4:an och de resterande för samma map fast lÀngre. Gör detta inte rÀttvist att de spelas Rotterdam Àven om de ingen som lirat banan sedan 2001 spelar vÀl ingen roll fortfarande majoriteten som vill lira den?

för o dra tillbaka till hÀromdagen

nÀr servern hade rÀknat ut vilken map de skulle blir byte den.....

mapen börjar o dessutom började whinet....lÀt sÄ hÀr wheeeÀÀÀ wheÀÀÀÀ (bebis rop) varför denna mapen wÀÀÀÀÀÀ.... ??

Varför över huvudtaget lira pÄ en server dÀr man röstar fram maperna och man inte vill spela de?...

Skapa en egen server eller lira pÄ en annan server dÀr de Àr Only Train, Only Nuke osv. ??

Varför komma in pÄ swm servrar dÀr du fÄr rösta o sen whina om de??

de Àr ju inte som Folkomröstning dÀr ni röstar pÄ en map o sen bestÀmmer admin att vi ska lira en annan map?

Eller de kanske de ni vill???

Sluta whina nu.... Ni röstar, ni gör ert val, vi rĂ€knar bara fram vilka som har röstat fram vilka DETTA ÄR SPELARNAS SERVER inte din server isf fixa en egen......

-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Spelarnas Server All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum