HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
1 eller 5 maps mapröstning?
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Swedish maffia servers
View previous topic :: View next topic  

1 eller 5 maps när man röstar?
1
52%
 52%  [ 18 ]
5
47%
 47%  [ 16 ]
Users Voted : 1
Total Votes : 34

Author Message
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Thu Jun 02, 2005 13:48 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]mIx! wrote:
Men vad är det som inte funkar i de gamla "systemet" då? Varför inte bara 1 röst? Får du inte spela din map som du votar på reboot eller? :/


Jo det får jag väl göra. Fast jag vill ha nåt bra röst system. Varför inte bara 1 röst står det ovanför ganska tydligt tycker jag....
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
tutten



Joined: 16 Jan 2004
Posts: 460
Location: Örebro/Finland

PostPosted: Thu Jun 02, 2005 14:14 pm    Post subject: Reply with quote

1 Röst räcker gott och väl. Bara att marknadsföra det på server och nyheterna att man har möjligheterna att rösta så att flera deltar.

1. Enklare system med 1 röst var.

2. Man kan bara vota på ett alternativ/ en gång på forumet

3. De populäraste mapsen har ju varit med varenda gång ändå. (dust2 osv)

4. Eller så kommer den mappen säkerligen att röstas fram nästa gång

5. Kul med map variation i de fem mapsen ibland så att man inte spelar dust2 89ggr i rad tex (lite överdrivet)

6. Sluta va spydiga mot varandra.


1 röst system är bra. bara ta fram det mer som ni nu har gjort efter volvos tråd så att flera röstar.
Back to top
View user's profile Send private message
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Thu Jun 02, 2005 14:27 pm    Post subject: Reply with quote

mackan wrote:
1 Röst räcker gott och väl. Bara att marknadsföra det på server och nyheterna att man har möjligheterna att rösta så att flera deltar.

1. Enklare system med 1 röst var. Bättre och lägga ner tid på ett bättre. Jag kan räkna rösterna t.ex

2. Man kan bara vota på ett alternativ/ en gång på forumet Ja det som är synd, har förklarat varför jag tycker det iaf.

3. De populäraste mapsen har ju varit med varenda gång ändå. (dust2 osv) Kommer alltid vara, kmr nog vara med om man kör 5maps också.
4. Eller så kommer den mappen säkerligen att röstas fram nästa gång
Precis
5. Kul med map variation i de fem mapsen ibland så att man inte spelar dust2 89ggr i rad tex (lite överdrivet) Beror ju på vad spelarna vill, lite mer cbble vill jag ha. Det kmr säkert bli som nu med, 6 maps eller nåt att variera mellan.
6. Sluta va spydiga mot varandra.
...

1 röst system är bra. bara ta fram det mer som ni nu har gjort efter volvos tråd så att flera röstar.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
tutten



Joined: 16 Jan 2004
Posts: 460
Location: Örebro/Finland

PostPosted: Thu Jun 02, 2005 14:43 pm    Post subject: Reply with quote

reboot wrote:
mackan wrote:
1 Röst räcker gott och väl. Bara att marknadsföra det på server och nyheterna att man har möjligheterna att rösta så att flera deltar.

1. Enklare system med 1 röst var. Bättre och lägga ner tid på ett bättre. Jag kan räkna rösterna t.ex Vi får vänta och se denna system är ju inte så bombsäker heller.

2. Man kan bara vota på ett alternativ/ en gång på forumet Ja det som är synd, har förklarat varför jag tycker det iaf. Vi får vänta och se vilka ideer de kommer med

3. De populäraste mapsen har ju varit med varenda gång ändå. (dust2 osv) Kommer alltid vara, kmr nog vara med om man kör 5maps också.

Precis. Där ser jag inte stor skillnad. Bara att marknadsföra röstningen mer och vänta och se
4. Eller så kommer den mappen säkerligen att röstas fram nästa gång
Precis
5. Kul med map variation i de fem mapsen ibland så att man inte spelar dust2 89ggr i rad tex (lite överdrivet) Beror ju på vad spelarna vill, lite mer cbble vill jag ha. Det kmr säkert bli som nu med, 6 maps eller nåt att variera mellan. Den e ju på nu Smile
6. Sluta va spydiga mot varandra.
...

Wink

1 röst system är bra. bara ta fram det mer som ni nu har gjort efter volvos tråd så att flera röstar.
Back to top
View user's profile Send private message
ade



Joined: 14 Jun 2003
Posts: 4166
Location: där gräset växer

PostPosted: Thu Jun 02, 2005 17:43 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]Squadron wrote:
dash wrote:
det är ju fan samma sak som att man skulle få rösta på de fem partierna man tycker mest om i ett parti eller riksdagsval eller vad fan det heter.

en map pär person räcker!


Dum eller? Det är bara ett parti som "styr"! Nu handler det om en mapcycle där FEM maps kommer att spelar, alltså skall manfå rösta på de FEM mapsen som man själv tycker skall vara med där.


trodde det var en hel jävla riksdag med ett ledande parti.

_________________
WAH GWAAN?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Fri Jun 03, 2005 22:50 pm    Post subject: Reply with quote

reboot wrote:
...Och på Maffia gillar många admins t.ex dust, office. Då om dem gaddar ihop sig kan det lätt bli många på office och färre röster på dem andra. Då dem andra mapparna inte har många röster kan några andra bestämma sig för att rösta in sin egen map...


Tja, vi har alla våra konspirationsteorier Very Happy

1 röst.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Swedish maffia servers All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies