HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Göra om sever #3 till en spelares server som server #4

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Swedish maffia servers
View previous topic :: View next topic  

Frågan är, göra om sever #3 till en spelares server som server #4?
Ja
76%
 76%  [ 23 ]
Nej
23%
 23%  [ 7 ]
Users Voted : 0
Total Votes : 30

Author Message
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Mon May 02, 2005 20:33 pm    Post subject: Göra om sever #3 till en spelares server som server #4 Reply with quote

Vad tycker ni, ska man inte göra om cs3.maffia.dk till en till spelares server med samma inställningar? Jag menar dem som vill ha rockthevote system verkar ju inte ens spela på den servern för cs4.maffia.dk är bättre.
Alla drar sig till cs4.maffia.dk, kollar man vilka som spelar så är det oftast smockfullt av res. slotare och admins inne där, vad gör ni med cs3.maffia.dk?

Var inne idag en sväng på cs3.maffia.dk (för att server #4 var 17/17 full med res. slotare och admins) det var 0/17 när jag joinade och de_airstrip stod på med rountime 35.00 eller någonting. 6 personer var vi till slut så vi lyckades byta bana.
Försökte ta mig in, fast det är ju meningslöst när absolut alla ska in på den, t.o.m alla admins som fixat rockthevotesystemet själva, vem är det som hellre vill ha det systemet än cs4. inställningar? Kan ni inte se till och spela på cs3.maffia.dk då istället, eller är det inga stammisar där?

Visst ibland är cs3.maffia.dk lika full som cs4.maffia.dk och mappen office spelas, det är 40minuter av 24 timmar på ett dygn. Och när väl mappen prodigy som alla tjatat om kommer är ingen där och spelar en timme senare.
Tänk på den större mängden, och i denna fråga kan ni inte säga att jag har fel, eftersom alla verkar dra sig till cs4.maffia.dk

Eftersom spelarnas server verkar vara huvudmålet att spela på, och det är så fullt att inte ens reserverd slot spelare kommer in, är det inte bättre att göra en till då?
Menar, de_airstrip ska ju visst ligga i mapcycle fast när den väl kommer så är det inte en själ som spelar den. Ska jag vara helt ärlig så är det inte roligt med 35 minuters roundtime på airstrip eller vilken knepig bana det nu kan komma upp. Karachi och allt möjligt finns väl där.

Undra vem som nu kommer ifråga sätta mig och tycka att jag skriver dumt och säger att rockthevote system är roligt och bra, fast han inte själv spelar där och hellre går in med in reserved slot till alla stammisar på cs4.maffia.dk?

Frågan är, göra om sever #3 till en spelares server som server #4?
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Mon May 02, 2005 20:43 pm    Post subject: Reply with quote

folk vill ju ta sig in på servrar där det finns annat folk att spela på. Tidigare idag var både trean och fyran fulla, såg folk på femman också i förmiddags...
Finns ju en del andra servrar man kan spela på när ens favorit är full och de andra är gapande tomma, tror det är fler än jag som resonerar på det viset.
Angående reserved slot... det är väl 15 som kan spela om ingen har reserved och två till som har det va? eller har jag fel???
isåfall faller ju ditt argument om reserved slots där som en bautasten i smör reboot
(men ja, en likadan server fast kanske med en mer spännande och mysig bancykel, vettigare tid och laservapen??? Very Happy )

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Fall
Master Admin
Technician


Joined: 29 Sep 2002
Posts: 1310

PostPosted: Mon May 02, 2005 21:45 pm    Post subject: Reply with quote

efter 3 veckor whina alla att det är alltid samma maps nästan, tråkigt!
Plötsligt uppstår en annan grupp personer som vill ha andra maps..
Alltid varit såhär.. min åsikt är, vi kan inte ha alla servers likadana.
Back to top
View user's profile Send private message
Richard Olsson



Joined: 20 Apr 2004
Posts: 626

PostPosted: Mon May 02, 2005 22:00 pm    Post subject: Reply with quote

Ja det tycker jag, det är roligare och alltid folk på spelarnas server. Därför kommer ju då självklart den andra locka. Men man skulle kunna ha en annan sorts mapval på den dock, då genom att folket först röstar fram 10 mappar som man vill spela och sedan ha "nominate de_dust2" kvar som man har. Så då har man 10 mappar som kan spelas, samtidigt som intresset hos spelarna på servern kanske ligger i dust2, train, inferno, mill, fire, men de har fortfarande moöjligheten att spela nån annan av de 10 framröstade mapparna.
En blandning av dom båda, ta det bästa av den ena och det bästa av den andra och vipps har man "Maffia #3 spelarnas server". Bara en tanke.

PS. Ta bort möjligheten för as_oilrig, den är en skam för hela CS-världen Wink DS.

_________________
Jag vann en poesi-tävling
I'm naked
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Tue May 03, 2005 11:46 am    Post subject: Reply with quote

mts wrote:
Angående reserved slot... det är väl 15 som kan spela om ingen har reserved och två till som har det va? eller har jag fel???
isåfall faller ju ditt argument om reserved slots där som en bautasten i smör reboot
(men ja, en likadan server fast kanske med en mer spännande och mysig bancykel, vettigare tid och laservapen??? )


Hehe, det kanske inte är ofta som resserverd slots trängs om slotsen på en server, men det hände igår.
När slotsen visar 14/15 kan man joina, oftast står det på 15/16 och då brukar en admin joina så läget blir 16/16 eller 16/17. Igår stod den på 17/17 eller 16/17 medans alla dem andra servrarna står tomma.

Ja, det förstår man att man vill gå dit alla stammisar och folk spelar, och eftersom alla dem flesta verkar vilja spela på cs4.maffia.dk drar sig även dem reserverd slotade dit.

"aha, niemela, alakahai, lupus, makrillo, balazom, beary, cat och kultur är inne på 4:an jämnför med att ingen annan spelar på 3:an" Då är det klart man hade hoppat in på cs4 om man hade chansen att fylla upp den sista reservedrade sloten. Whooooops 17/17
Eller säg att samma personer spelar på cs4 och på cs3 spelar 10/17 med mapen air_strip, nog vill folk ha den mappen eller om nu t.ex de_dust spelas, men inte går dem in dit istället.

Det är de att cs3 är full vissa stunder, 2 timmar per dag om vi tar det som exempel jämfört med cs4 som kanske står full från 15.00-22.00.
CS4 verkar mer helt enkelt vara den bästa servern, eftersom den är trafikerad mer tid, det måste ju vara någon som håller med mig lite om att skapa en till spelares server skulle vara bra.

Detta är roligt och se hur ni argumenterar om ni håller med mig om att den ena servern är populärare än den andra som bara används tidvis.
Finns det inte en hemsida om servrarna där man kan se hur/när folk spelar på dem, och se aktiviteterna på servrarna? Isf kan inte admins dela med sig av dem här, så alla kan vara med och kolla på hur många som använder vissa servar, tid dem används mest, etc.

Rockstyle! Black , [#divided] XiaN \' mobylix.se , Squadron , TheMighty &Balzamon , Morrissey , UbermaNN , Ziggy , Biohazard^Mp3! , FATSOW , ,SMEKARN , zebra - musik , exotisk , clanboll.com Bruno

Dessa är nu inne cs4.maffia.dk vid tisdag kl 12.51 och på cs3.maffia.dk ligger endast gamerecorder. Oavsett tid så verkar det som cs4 slår alla i popularitet. Varför dras dem till cs4 från början och inte till cs3 från början, kanske bara är vissa personer som diggar cs3? Voten ser ju ut att gå bra, även fast den inte kommer göra någon nytta. 8st Ja. 1st Nej
Faktum är ju att maffia var ju som bäst och mest populära vid tiden då CB- eller R60- servrarna fanns, som såg ut ungefär som spelarnas server idag.
Visa oss en bild på aktiviteten över servrarna Smile
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Tue May 03, 2005 13:06 pm    Post subject: Reply with quote

det måste vara en konspiration!
(eller så är det helt sonika så att om nån säger "11:56 <@[TM]Balzamon> VAd sägs att hoppa in på en server och lira lite gubbar?", hoppar in på en server och sen poppar det in annat folk tills servern blir full.
Du kan ju inte allvarligt mena att folk tänker "åh, den servern är halvfull, då hoppar jag in på en annan så blir den också halvfull"
det styrs ju oftast av den person som joinar en server först vilken det ska bli. Föreslår jag en server blir det absolut INTE fyran då jag tycker att tiden och bancykeln är ungefär lika tråkiga som testbilden på SVT2 efter några timmar.. då kollar jag hellre på nånting roligare: http://mysite.verizon.net/philsackett/temp/hypno.html

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Richard Olsson



Joined: 20 Apr 2004
Posts: 626

PostPosted: Fri May 20, 2005 23:39 pm    Post subject: Reply with quote

Vi kommer ingen vart här va?
Personligen är jag väldigt intresserad av mitt tidigare förslag på hur servern bör se ut...

10 framröstade maps på cyclen, med en mapvote även på servern. Så om halva communityt kanske röstat train, men ingen som spelar vill köra den så kan dom rösta en annan map i slutet av mappen.

Roundtime ska väl ligga runt 1:45, känns som en finfin tid.

CD optional som nu, eller kanske en CD req. om man vill ha en server där man är väldigt fri från fuskare. Så blir det lite mer kända maffianer som spelar där, medans den andra servern lockar fler att spela på servrarna.

Sen vet jag inget mer nu, kolla klockan! tokig sent för en som jag Wink

_________________
Jag vann en poesi-tävling
I'm naked
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Sat May 21, 2005 12:10 pm    Post subject: Reply with quote

Jag kan tänka mig att sätta samma inställningar på cs3 men med de banor som finns nu
Men roundtimen är PÅ TOK för kort för en rescue-bana.
Jag vill kunna köra assault, siege, militia, cbble och alla andra banor som alla gamerkids hatar och aldrig spelar.
Det är fan ILLA när en duktig spelare (dvs en som spelat mycket) inte hittar på siege eller oilrig. Då är man FÖRBANNAT trångsynt!

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Sat May 21, 2005 12:21 pm    Post subject: Reply with quote

Fren wrote:
Jag kan tänka mig att sätta samma inställningar på cs3 men med de banor som finns nu
Men roundtimen är PÅ TOK för kort för en rescue-bana.
Jag vill kunna köra assault, siege, militia, cbble och alla andra banor som alla gamerkids hatar och aldrig spelar.
Det är fan ILLA när en duktig spelare (dvs en som spelat mycket) inte hittar på siege eller oilrig. Då är man FÖRBANNAT trångsynt!


Gör en spelarnas rescue-server då. Där man får rösta enbart på hostage å VIP-banor som militia, mansion, siege, docks, oilrig, etc. etc., jag hade lätt hakat på. Men då skulle man kanske vara tvungen att ha längre roundtime, runt 2.00, 2.15 kanske.
Back to top
View user's profile Send private message
HOOLIGANS ATTACK!



Joined: 14 May 2005
Posts: 198

PostPosted: Sat May 21, 2005 13:04 pm    Post subject: Reply with quote

Ha det så som det är nu (Y)
Back to top
View user's profile Send private message
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Sat May 21, 2005 13:05 pm    Post subject: Reply with quote

Makrillo wrote:
Fren wrote:
Jag kan tänka mig att sätta samma inställningar på cs3 men med de banor som finns nu
Men roundtimen är PÅ TOK för kort för en rescue-bana.
Jag vill kunna köra assault, siege, militia, cbble och alla andra banor som alla gamerkids hatar och aldrig spelar.
Det är fan ILLA när en duktig spelare (dvs en som spelat mycket) inte hittar på siege eller oilrig. Då är man FÖRBANNAT trångsynt!


Gör en spelarnas rescue-server då. Där man får rösta enbart på hostage å VIP-banor som militia, mansion, siege, docks, oilrig, etc. etc., jag hade lätt hakat på. Men då skulle man kanske vara tvungen att ha längre roundtime, runt 2.00, 2.15 kanske.


Alla bra spelare hittar på dem mapsen ! Cool
Gör en Old-time server då som jag pratat om, dvs. rescue fast dem gamla mapsen endast. Inget office klassen, som oftasts körs. Endast estate, thunder, oilrid, tundra och sen klassen! mansion..
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
GhosteN
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 28 Aug 2003
Posts: 935
Location: Gbg

PostPosted: Sat May 21, 2005 13:26 pm    Post subject: Reply with quote

går det inte att slänga in gamla siege med bilen? grymmaste banan som funnits! ^^
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Sat May 21, 2005 15:11 pm    Post subject: Reply with quote

GhosteN wrote:
går det inte att slänga in gamla siege med bilen? grymmaste banan som funnits! ^^


Jeepathron 2000 är ju inte fel heller! HAHA planta i bilen å köra iväg.. klassiskt!!
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Sat May 21, 2005 16:01 pm    Post subject: Reply with quote

Faktiskt inte en helt dum idé att köra en old-school-server.
Tror dom inte den kommer bli mer fylld än vad den är nu dock.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Sat May 21, 2005 18:50 pm    Post subject: Reply with quote

Fren wrote:
Faktiskt inte en helt dum idé att köra en old-school-server.
Tror dom inte den kommer bli mer fylld än vad den är nu dock.


Antagligen inte. Jag tror iofs inte att en till 'spelarnas' skulle fyllas 24/7 heller.
Back to top
View user's profile Send private message
Fall
Master Admin
Technician


Joined: 29 Sep 2002
Posts: 1310

PostPosted: Sat May 21, 2005 19:39 pm    Post subject: Reply with quote

cs3.swm.se blir en kopia spelarnas server, dock med VAC aktiverat som anticheat
Back to top
View user's profile Send private message
Squadron-
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 11 Dec 2002
Posts: 1842
Location: Göteborg

PostPosted: Tue May 24, 2005 11:16 am    Post subject: Reply with quote

[SM]Fall wrote:
cs3.swm.se blir en kopia spelarnas server, dock med VAC aktiverat som anticheat


Härligt!

_________________
miklo är min lekkamrat

"Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker"

http://www.garaget.org/Squadron
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Swedish maffia servers All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies