HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Vad har du för internetoperatör?
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Poll
View previous topic :: View next topic  

Vad har du för internetoperatör?
Telia
37%
 37%  [ 57 ]
Bredbandsbolaget (inkl BoStream)
31%
 31%  [ 49 ]
Annat
9%
 9%  [ 14 ]
Comhem
5%
 5%  [ 9 ]
Glocalnet
5%
 5%  [ 8 ]
Tele2
3%
 3%  [ 6 ]
Sunet
2%
 2%  [ 4 ]
Min stads stadsnät
1%
 1%  [ 3 ]
Sydkraft
1%
 1%  [ 2 ]
Bolina
0%
 0%  [ 1 ]
IP-Only
0%
 0%  [ 1 ]
Tiscali
0%
 0%  [ 0 ]
Spray
0%
 0%  [ 0 ]
Vattenfall
0%
 0%  [ 0 ]
Users Voted : 0
Total Votes : 154

Author Message
malakai



Joined: 18 Nov 2002
Posts: 1176
Location: Borås

PostPosted: Sat Feb 05, 2005 15:45 pm    Post subject: Reply with quote

Bornet 8mbit.. funkar kalas bra efter ja ringde och gapa på dom lite.. bra support som lyssnar på vad man säger Cool
_________________
Det har kommit upp nånslags tråd-träd ovanför tråden i tråden och jag hittar inte sidbläddraren!!

"Hur gör man två kilo fett attraktivt? Sätt dit en bröstvårta"
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
malakai



Joined: 18 Nov 2002
Posts: 1176
Location: Borås

PostPosted: Sat Feb 05, 2005 15:52 pm    Post subject: Reply with quote

soloeyez wrote:
Har Bornet som är Borås statsnät..
Har 2.5 Mbit som kostar 400 pix i månaden....
Nu får man Bornet 8 Mbit för 300 pix....lite surt att ha bundet i ett år Crying or Very sad
Annars fungerar det fin fint.....
De få gånger det har legat nere så sker det endast under hmmm 10 min,, och det har inte varit många gånger


du vet att du kan få 8mbit för ditt nuvarande pris va? Och sen när ditt avtal går ut pröjsar du bara 300 som alla andra? Ja uppgradera mitt iaf.. tog 15 min

_________________
Det har kommit upp nånslags tråd-träd ovanför tråden i tråden och jag hittar inte sidbläddraren!!

"Hur gör man två kilo fett attraktivt? Sätt dit en bröstvårta"
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Wobble



Joined: 26 Apr 2003
Posts: 606
Location: Tomelilla *OMG!*

PostPosted: Sun Feb 06, 2005 18:16 pm    Post subject: Reply with quote

Har telia 8000..

och ja det suger fan så grovt..

lite exempel..
Internet försvinner i 1-2 minuters intervaller ungefär hmm ja 3-4 ggr om dagen.. (enligt telia support e det inget fel på deras server etc etc). Det e så att modemet tappar kontakt med servern..
Sen så e det mest irreterande av alla sakerna.
Som många andra så sitter jag ju oxå på diverse nerladdnings siter / program o ladda ner lite hmm ja vad skallv i inte gå in på

Men det e så att när jag tankar kan vara i vilken fart som helst men för att förenkla det så säger vi att jag tankar i 100kb/sec och så kommer det en kille som laddar 20kb... då märker jag inte att nån tankar och min nerladdning fortsätter som inget har hänt..
Sen kommerd et en som laddar i 25-30kb/sec då helt plötsligt så POFF åker min nerladdning som låg i 100kb/sec ner i 50-100BYTES per sekund. WTF händer detta för ?..telia säger ännu en gång att det e inget fel på deras server etc etc. .modemet har jag bytat 5!!! jävla gånger och ja det har ju inte hjälp...

WTF is wrong?

Telia suger fet snorre.. iallafall här..!
saknar nästan Varbergs Energi Very Happy

_________________
"FreezeBitch Lupus" Sa---> Om någon ska bli månadens maffian ska det vara Wobble, allt annat är bajs. Nu när jag sagt det, så blir det så, eller hur?


US ARMY I AGUSTI!... LOVE YOU MAFFIANS!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
kanzinho



Joined: 23 Mar 2003
Posts: 907
Location: Göteborg

PostPosted: Mon Feb 07, 2005 9:23 am    Post subject: Reply with quote

sådära! inne på min 9 vecka utan internet! WTG bostream!
_________________
carpe diem!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Gramner



Joined: 21 May 2003
Posts: 1326
Location: Luleå

PostPosted: Mon Feb 07, 2005 22:51 pm    Post subject: Reply with quote

Märkt nu att min uppkoppling blir väldigt ostabil då man belastar den till max. När man maxar både download och upload så sjunker både dl och ul till 0 kB/s och stannar där i 10 min eller så innan de långsamt börjar öka igen. Speciellt när man laddar upp med ~50 kB/s händer detta. (Vilket inträffar 5s efter att man startar DC, med andra ord. Får väl dra ner netlimiter igen och begränsa min upload, är detta verkligen nödvändigt?). Annars får jag väl hålla mig till FTP's istället.
Back to top
View user's profile Send private message
woody
Admin


Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1532

PostPosted: Mon Feb 07, 2005 23:57 pm    Post subject: Reply with quote

Har Tyfon Och där snackar vi service. En gång på 6 månader har nätet varit nere så ja ringde suporten dock hade den stäng så ja lämna ett medelande. Dagen efter kl 07:00 ringde dom upp och hjälpte mig lösa problemet direkt det kallar jag bra suport iaf att dom till och med ringde upp.
_________________

http://digg3r.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Tue Feb 08, 2005 6:13 am    Post subject: Reply with quote

xDSL är en fin idé, men comhem och chello har i alla fall sina fördelar också. (De kopplar genom TV-jacket)
_________________
-Give a man a fire and he is warm for a day. Set a man on fire and he is warm for the rest of his life.
Back to top
View user's profile Send private message
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Tue Feb 08, 2005 16:08 pm    Post subject: Reply with quote

Wobble wrote:
Har telia 8000..

och ja det suger fan så grovt..

lite exempel..
Internet försvinner i 1-2 minuters intervaller ungefär hmm ja 3-4 ggr om dagen.. (enligt telia support e det inget fel på deras server etc etc). Det e så att modemet tappar kontakt med servern..
Sen så e det mest irreterande av alla sakerna.
Som många andra så sitter jag ju oxå på diverse nerladdnings siter / program o ladda ner lite hmm ja vad skallv i inte gå in på

Men det e så att när jag tankar kan vara i vilken fart som helst men för att förenkla det så säger vi att jag tankar i 100kb/sec och så kommer det en kille som laddar 20kb... då märker jag inte att nån tankar och min nerladdning fortsätter som inget har hänt..
Sen kommerd et en som laddar i 25-30kb/sec då helt plötsligt så POFF åker min nerladdning som låg i 100kb/sec ner i 50-100BYTES per sekund. WTF händer detta för ?..telia säger ännu en gång att det e inget fel på deras server etc etc. .modemet har jag bytat 5!!! jävla gånger och ja det har ju inte hjälp...

WTF is wrong?

Telia suger fet snorre.. iallafall här..!
saknar nästan Varbergs Energi Very Happy

Har du kopplat grejerna på ditt första telefonjack?
Låter som att det blir dålig signal till ditt modem. När frekvenser för högre bandbredd används, så går det åt.. och du får den effekten.

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
narcissist



Joined: 02 May 2003
Posts: 1334

PostPosted: Tue Feb 08, 2005 20:40 pm    Post subject: Reply with quote

Wobble: tanka netlimiter och ge bara en del av din upload. När man fyller uploaden så blockas downloaden. Så tror jag det e iaf
_________________
"These are my principles! If you dont like them; I have others"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[KACFM]Widing



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1448
Location: Vadstena

PostPosted: Wed Feb 09, 2005 0:08 am    Post subject: Reply with quote

Telia 1 mbit.
Tycker det är helt värdelöst, skulle skaffa annat om jag kunde. Tror dock telia är det enda som går att ha här. Anledningen till att jag är missnöjd är att jag fan inte får den hastigheten jag betalar för. Ofta och då menar jag ofta man spelar cs och sitter med 150 i ping eller tankar och det inte går möe fortare än 20 och får man då någon prissänkning eller dylikt, nej du. De ska då ha samma feta summa (en helt obegriplig summa) för något som jag inte kan nyttja till fullo. Och inget skitsnack om att dem var överbelastade eller så. Kan dem inte tillfredsställa så stort kundantal som dem har så får dem väll stoppa registreringen av nya abonnemang.

Har väll iofs varit bättre på sista tiden, så just nu har jag väll inte så mycket att klaga på, fast bättre att klaga för mycket än för lite.

_________________
Är du oxå kommunist
Besök Widing och råd bot på dina problem
En widing om dagen håller Mao och Linda Skugge borta

http://www.kacfm.tk
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Wed Feb 09, 2005 1:41 am    Post subject: Reply with quote

Comhem 0.5mbit har jag! Det är inte så bra, iom att det är ett väldigt instabilt sätt att surfa. Download / upload kan variera kraftigt från dag till dag (kan iofs ha och göra med grannar som också använder eller något sådant). Haft en hel del problem med det utöver instabilliteten. Som t.ex pingtoppar i CS samt att uppkopplingen bara dör stundtals. Den tog t.ex varje dag ett par gånger under flera veckors tid, men på kundtjänst så sa dom att det inte var något fel som dom såg, inga som utförde underhåll eller dylikt. Jag ser på comhem ungefär som jag ser på SJ (sry Isac Razz ).
Jag går i allvarliga tankar att byta till något annat, kanske telia, kanske BBB. Får se.

_________________
http://arresteddevelopment2009.com
AD in 09!
I... drink... your... milkshake!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zlashy



Joined: 14 Oct 2002
Posts: 512
Location: Klippan Skåne

PostPosted: Wed Feb 09, 2005 13:37 pm    Post subject: Reply with quote

Nihlen wrote:
Har något som heter Seths.. Kabel TV bredband 10mbit
Funkar finfint för mig men några kompisar har lite problem då och då


Nihlen seths kan bara ha 1 mbit! Inte 10 mbit. Har det med, klabbar lite då och då :S
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
[divided] MemOreX



Joined: 30 Jan 2005
Posts: 17
Location: Malmö

PostPosted: Mon Feb 14, 2005 23:19 pm    Post subject: Reply with quote

En sak vill jag säga till alla på maffia ! Ta aldrig Sydkraft bredband [0.5] !! Det är nog det värsta som finns! har sagt upp mig och väntar på 8mbit glocal net som jag hoppas ska va bättre så om ca 5 månader har jag nytt bredband Very Happy Razz
_________________
MemO The One And OnlY...


If you want it we got it
Come and get it nigga
//#divided
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
PrebeN



Joined: 06 May 2004
Posts: 5
Location: Falun

PostPosted: Thu Mar 03, 2005 14:15 pm    Post subject: Reply with quote

Telia 8 Mbit här!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Sigma



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 633
Location: Lomma

PostPosted: Thu Mar 03, 2005 15:26 pm    Post subject: Reply with quote

Sitter på Telia 8 mbit.
Dock går abonemanget ut i april/maj, och då kommer vi att byta till Bredbandsbolaget, pga ekonomiska skäl. Sen får vi se hur det är.

Jag har iaf varit supernöjd med Telia (har haft 0.5 mbit, 2 mbit och 8mbit) så det ska bli skoj och se om det blir någon förändring när man byter bolag. Givetvis kommer vi att välja högre hastighet, vet dock inte om det blir 24 mbit Very Happy

_________________
Freeze bitch! You have been caught by a FreezeBitch!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Sun Mar 06, 2005 23:51 pm    Post subject: Reply with quote

en variant av telia har jag, via Hallsbergs stadsnät...

Det funkar sådär, lite dåligt med lina för 100 hushåll och dessutom en support som stinker - dryg och direkt otrevlig att prata med (det gick inte ens att försöka ge honom konstruktiv kritik angående hans bemötande mot mig och mina rumskompisar....)

jag skulle hänga ut honom med namn om jag fick för lagen... faktiskt.
Back to top
View user's profile Send private message
Fall
Master Admin
Technician


Joined: 29 Sep 2002
Posts: 1310

PostPosted: Mon Mar 07, 2005 0:10 am    Post subject: Reply with quote

Tidigare bredband:
Telia 0,5mbit - Inte nöjd, fungerade max problemfritt hälften av tiden.
Tiscali 10mbit (Statsnät) - Allmänt nöjd men hanstigheten till vissa operatörer var hemskt kass(ex till telia 30kB/s)
Idag:
Ipbolaget 10mbit (Statsnät) - Riktigt nöjd sedan uppstartsproblemen var borta. Dock verkar upload spärrat till 5mbit, fast ip, lägsta pris garanti så avgiften är 149kr/mån(+80kr till statsnät driften)
Back to top
View user's profile Send private message
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Tue Apr 05, 2005 23:46 pm    Post subject: Reply with quote

Telia 0,5mbit Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad <--- SKIT
_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
flexoziN
Guest





PostPosted: Tue Apr 26, 2005 8:06 am    Post subject: Reply with quote

BBB 10mbit FIBER
Back to top
FrankJScott



Joined: 29 Nov 2022
Posts: 12756
Location: Swinging Lifestyle

PostPosted: Tue Dec 06, 2022 21:08 pm    Post subject: Top Rated Financial Advice Info Reply with quote

In response to the person talking about fidelity 401k rollover, fiduciary planner near me, monthly financial planner, top 100 wealth management firms, best financial advice, afin family wealth management, I highly suggest this recommended financial advice advice or julius baer wealth management, chase bank wealth management, cfp wealth management, family wealth management, vestwell 401k, fedex retirement plan, and don't forget this top financial advice details not to mention individual 401k, tax and financial planning services, journey wealth, korea investment management, plante moran wealth management, black financial advisors, and don't forget this top rated financial advice info which is also great. also have a look at this top rated financial advice site alongside all oud asset management, brileywealth, retirement investment options, advisory fee, artemis investment management llp, black river asset management, and don't forget this high rated financial advice tips alongside all financial planning in your 30s, getting started as a financial planner, rw investment management, personal investment management companies, big asset management firms, echelon wealth management, and don't forget top rated financial advice details which is also worth a look. i also suggest this top rated financial advice site alongside all afin family wealth management, wealth management 2016, deutsche asset management investment gmbh, globalwealth, cross border wealth management, garvan financial planning, alongside all this recommended financial advice site and don't forget fee only financial advisor near me, mega backdoor roth 401k, finrise financial planners, globalwealth, kohler 401k, citi wealth management, as well as top financial advice info on top of advice only financial planners, transamerica retirement plan, griffin asset management, divorce financial planner near me, culov wealth management, financial budget planner, which is also great. finally, have a look at this awesome financial advice tips with transamerica retirement plan, aladdin blackrock wealth management, highest rated wealth management firms, ruffer investment management, consumer wealth management goldman sachs, ips wealth management, for good measure.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Poll All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 3 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies