HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Ta bort Cheating Death
Goto page Previous  1, 2, 3  Next

Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Requests?
View previous topic :: View next topic  

Ska CD tas bort
Ja
57%
 57%  [ 40 ]
Nej
42%
 42%  [ 29 ]
Users Voted : 0
Total Votes : 69

Author Message
waingro
Admin

PostPosted: Wed Feb 23, 2005 22:58 pm    Post subject: Reply with quote

Fren wrote:
Är det bara jag som minns att man kan ha CD Optional?

Glöm inte att vi kommer fÄ in fler serversurfare; dvs sÄnna som bara hittar en schysst server med pra ping, map och mÄnga spelare.
Dessa har ingen aning om vÄra regler (Àven om de generella tsayy:as ut lite dÄ och dÄ) sÄ server logen kommer fyllas med "vorda sproket"...

Finns ett program eller nÄt som gör sÄ att nÀr man skriver nÄgot dÄligt sÄ kommer det inte upp utan det kommer upp nÄgon annan text, typ: skriver man "fan" sÄ kommer det upp "oops, det dÀr bode jag inte sagt"
Har för mig att man kan med det programmet styra upp och lÀgga in mÀngder av otilÄtna ord, det hade funkat...

Nej, till CD valde jag.

Delreich

PostPosted: Thu Feb 24, 2005 2:24 am    Post subject: Reply with quote

[KACFM]kassius wrote:
Finns ett program eller nÄt som gör sÄ att nÀr man skriver nÄgot dÄligt sÄ kommer det inte upp utan det kommer upp nÄgon annan text, typ: skriver man "fan" sÄ kommer det upp "oops, det dÀr bode jag inte sagt"
Har för mig att man kan med det programmet styra upp och lÀgga in mÀngder av otilÄtna ord, det hade funkat...

sen Àr det ju en massa ord som har lite olika innebörd i olika sammanhang...
hora, till exempel (pÄ 1.6-servrarna dÄ), Àr det ett dumt ord, eller var det bara
nan som forklarade att de inte kunde höra?

http://www.leasticoulddo.com/
http://www.questionablecontent.net/
http://www.frozenreality.co.uk/comic/bunny/
Back to top
View user's profile Send private message
Fall
Master Admin
Technician

PostPosted: Thu Feb 24, 2005 7:21 am    Post subject: Re: Ta bort Cheating Death Reply with quote

[KACFM]Volvo 240 wrote:
Eftersom merparten av servarna stÄr helt tomma sÄ föreslÄr jag att CD ska tas bort helt. De KOMMER att fyllas upp eftersom folk som inte orkar ladda ner el slÄ pÄ CD kommer att kunna hoppa in. Som det Àr nu Àr det riktigt trÄkigt med bara en server med folk pÄ och jag Àr övertygad om att CD Àr orsaken. Sök lite pÄ andra servers och sortera efter spelare. De utan CD Àr proppfulla som det ska va.
Just nu 15/16 pÄ en server 6/15 pÄ en och fyra tomma. Detta Àr inte sÀrkilt kul och jag vet att mÄnga hÄller med mig. Det finns lika mycket fusk som knÀcker CD som knÀcker VAC sÄ det argumentet faller rÀtt platt.
Fuskarna som kommer tas om hand medelst demo och postning i Cheaters/lamers eventuellt ut i #Sm och ropa pÄ admins.

1. Störst orsak till server stÄr tomma Àr INTE pga C-D utan att vi har bara princip 2 serverar som fungera tillfredsstÀllande. Vi jobbar pÄ försöka lösa det men innan dess Àr de inte nÄgon idee o spekulera allt förmycket.

2. Ditt argument om C-D vs VAC acceptera jag inte för valve uppdatera vac max 1 gÄng per kvartal, Àven VAC bannar bara kÀnda fusk.

3. Bristande aktiva admins pga dels wow Àr ett problem som sjÀlvklart sÀger att de skulle bli vÀrre om de kommer fler fuskare.

4. Som det Àr nu har vi inga servers som skulle kunna köra VAC tillfredstÀllande.
(Följande servers kan INTE köra vac: cs1, cs2, cs3, cs4)
cs5 skall klara av vac men pga linan inte Àr löst sÄ vill folk ej spela dÀr.(Skulle inte klara av att massa folk kommer in)
cs6 Àr offline, maskinen hÀmtade vi tisdags för felsöka. Maskinen vill ej gÄ upp efter strömavbrott.
cs7 Àr online med special mod. Orsaken till tomhet dÀr verkar vara intresset har sjunkit för detta.

Kort och gott Àr cs5 den enda som klara av att köra vac men pga linan inte klara av en fullsatt server sÄ ser jag ingen orsak att ta bort det sÄ den maxas, för dÄ lÀmnar folk direkt igen för vem vill spela med 500-1000 i ping.
Back to top
Volvo 240

PostPosted: Thu Feb 24, 2005 10:40 am    Post subject: Reply with quote

Prova C-D optional dÄ Smile bara för en vecka eller sÄ för att se om det kommer mycket nytt blod.
Det Àr iaf lika lÀtt att fuska i VAC som i C-D. NÀr man kör VAC sÄ slipper man ju alla som nÄnsin blitt tagna för fusk av VAC vilket ju Àr bra.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[GTI]&an_oger

PostPosted: Thu Feb 24, 2005 11:26 am    Post subject: Reply with quote

[KACFM]Volvo 240 wrote:
Prova C-D optional dÄ Smile bara för en vecka eller sÄ för att se om det kommer mycket nytt blod.
Det Àr iaf lika lÀtt att fuska i VAC som i C-D. NÀr man kör VAC sÄ slipper man ju alla som nÄnsin blitt tagna för fusk av VAC vilket ju Àr bra.

Att köra optional kan vara en ide för ett kort tag, om alla kör med CD och olle smurf tittar in och tycker om servern men kÀner sig utanför dÄ han inte har CD SÄ kanske han kan Àndra sig och tanka hem det och nÀr fall stÀnger ner optional sÄ kanske olle smurf stanar kvar hos maffia.

Tja en liten tanke pÄ möjligt senario.

http://www.givetheiron.se/
http://www.metalgbg.com:8000/index.php forum för metalmusik.
Back to top
Fall
Master Admin
Technician

PostPosted: Thu Feb 24, 2005 13:18 pm    Post subject: Reply with quote

[KACFM]Volvo 240 wrote:

Som sagt jag hÄller inte med dig angÄende fusk.
Om man bortser fusk stopp sÄ Àr vac dessutom praktiskt vÀrdelöst.(AllsÄ cpu, minne etc)
AngÄende slipper de som blivit tagna.. nja man blir bannad typ 1 Är.
Man hade hÄrda straff förut men har minskat det pga klagomÄl.
Back to top
Fren
Master Admin
Personnel

PostPosted: Thu Feb 24, 2005 21:34 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]Fall wrote:
[KACFM]Volvo 240 wrote:

Som sagt jag hÄller inte med dig angÄende fusk.
Om man bortser fusk stopp sÄ Àr vac dessutom praktiskt vÀrdelöst.(AllsÄ cpu, minne etc)
AngÄende slipper de som blivit tagna.. nja man blir bannad typ 1 Är.
Man hade hÄrda straff förut men har minskat det pga klagomÄl.
Jag blev bannad 5 Ă„r Very Happy
Tror iofs att mitt konto Àr unbannat nu eftersom jag kan spela med det pÄ en annan server med VAC. Detta Àr dessutom inte alls bra.

Sen kan jag med en gÄng totaldementera att lika mÄnga fusk slipper igenom CD som vac. det Àr sÄÄÄÄÄ mycket fel.
CD uppdaterades förra veckan. Varför tror du de uppdaterar ett anticheat? jo för att tÀcka de dÄ senaste fusken...
VAC har mig veterligen inte uppdaterats pÄ över en mÄnad. Det har kommit ganska mÄnga nya fusk sen dess.

Fakta Ă€r att CD ÄR bĂ€ttre pĂ„ att stoppa fusk Ă€n VAC.

Admin

PostPosted: Mon Feb 28, 2005 22:23 pm    Post subject: Reply with quote

Tycker absolut att maffia ska ha kvar CD. Som Fren sa sÄ stoppar det fusk bÀttre Àn VAC. Plus att det utgör en MYCKET viktig sak. Det hÄller jobbiga strö-spelare borta frÄn maffia. Har man CD sÄ visar man att man faktiskt anstrÀngt sig (i typ 30 sekunder men ÀndÄ vafan Very Happy) för att lira pÄ just maffia. Finns inte mÄnga av dessa "strö-spelare" som Àr villiga att ladda ned och installera CD bara för att spela pÄ en server en gÄng. SÄ "dont ever change maffia!"...Ät mindstÄnde inte vad gÀller CD Razz Very Happy
Tolle

PostPosted: Mon Feb 28, 2005 22:56 pm    Post subject: Reply with quote

Det Àr inte ofta man finner nytt folk pÄ servrarna, forumet etc. Mycket av detta beror nog dessvÀrre pÄ CD. Varje dag Àr det nÀstan alltid samma personer som skriver pÄ forumet, skriver i #sm etc. och dÀrför fÄr man heller inte trÀffa pÄ nÄgra nya ansikten. Visst, vac skyddar inte lika bra som CD, men CD stoppar bÄde fuskare, mindre trevligt folk och mycket trevligt folk att finna servrarna. Just nu kÀnns det som om Maffia stÄr still. De förÀndringar (som jag lagt mÀrkte till) Àr WoW-sektionen som verkar gÄ utmÀrkt. Kanske Àr detta en anledning till att mer och mer folk bytt över till nÄgra andra servrar? SjÀlv spelar jag inte speciellt mycket public men har jag möjlighet gör jag det pÄ Maffias servrar, med eller utan CD.

Vad hÀnder om Maffia inaktiverar Cheating Death? Kommer gamla "rÀvar" spela mindre ofta? Kommer mer folk visa sina ansikten?

Vad hÀnder om Maffia anvÀnder CD Optional? SjÀlv tycker jag det Àr trist att se nÄgon spelandes med nicket "[NO-CD]Swegamers | Polisen" eller liknande. Kanske lÀgger jag inte mÀrke till personen lika mycket,... DÀremto hade man fÄtt möjligheten att trÀffa pÄ nya mÀnniskor och tycker de om Maffia kan de ju utan problem slösa 20 sekunder pÄ att ladda ner CD. Detta vore enligt mig det bÀsta alternativet.

Vad hÀnder om Maffia inte förÀndrar nÄgonting? Kommer fler spelare byta över till andra servrar? Kommer spelare fortfarande ha krÄngel med sitt CD (code 20 eller vad allt heter)? Eller finns det nÄgon annan lösning att locka mer spelare till servrarna?

Kultur

PostPosted: Tue Mar 01, 2005 16:32 pm    Post subject: Reply with quote

Har spelat ungefÀr varje dag i en vecka nu och jag har nog lirat med ungefÀr samma personer varje dag.. nÀstintill. Det kÀnns som om det Àr lite drygt 20-30 pers som lirar pÄ maffia. Thats it. Somethings gotta change
Back to top
Fren
Master Admin
Personnel

PostPosted: Tue Mar 01, 2005 18:06 pm    Post subject: Reply with quote

Det blir helt enkelt till att vÀga upp för- och nackdelar.
MĂ„nga spelare
Nya spelare

Mer fuskare/tk:are/bug abuse/osv
Mer fula ord

I teprin skulle det funka utan CD, men dÄ krÀvs det att:
1. Vi har fler spelande admins
2. Var och en av er hjÀlper oss att haffa cheaters (men att inte dubbelanmÀla pÄ forumet)
3. Vi blir mer toleranta mot att nÄn tex sÀger "kuk" nÀr han dör
4. Ni inte svarar "sprÄket" nÀr han sÀger det, utan nÄt mer diplomatiskt typ "Var snÀll och..."
5. Alla hjÀlps Ät att utföra uppdragen och köra lite taktiskt spel.
6. Ni inte skÀller ut nÄn som inte utför dessa uppdrag, utan förklarar för honom att "vi försöker hÄlla oss till uppdragen"
7. Att ni slutar se allt i svart-vitt

PostPosted: Tue Mar 01, 2005 19:34 pm    Post subject: Reply with quote

[FreezeBitch]Kultur wrote:
Har spelat ungefÀr varje dag i en vecka nu och jag har nog lirat med ungefÀr samma personer varje dag.. nÀstintill. Det kÀnns som om det Àr lite drygt 20-30 pers som lirar pÄ maffia. Thats it. Somethings gotta change

Sad but true.
Back to top
&tussilago

PostPosted: Tue Mar 01, 2005 19:46 pm    Post subject: Reply with quote

Kort undran: Finns det nÄgot i reglerna som sÀger att man mÄste följa uppdrag?
Skulle vara anvÀndbart om det gjorde det sÄ man kan tala om det för folk som inte sköter sig och inte vill lyssna.
Jag har för mig det stÄr nÄgot om att "stick to task*" Àr prioritet nr 1, men det blir lite luddigt nÀr bomben (t.ex.) vÀl Àr plantad och alla fraghuntar istÀllet för att vakta bomben.

*plant bomb, defuse bomb, rescue hostage, osv.

Man kan alltid köra med CD optional i nÄgon vecka och se om det verkligen kommer nytt folk. Gör det det sÄ kan man ju se att CD leder till mindre folk. Sen fÄr man utvÀrdera om det Àr rÀtt "sorts" folk som kommit in ocksÄ...
Back to top
Fren
Master Admin
Personnel

PostPosted: Tue Mar 01, 2005 21:02 pm    Post subject: Reply with quote

&tussilago wrote:
Kort undran: Finns det nÄgot i reglerna som sÀger att man mÄste följa uppdrag?
Skulle vara anvÀndbart om det gjorde det sÄ man kan tala om det för folk som inte sköter sig och inte vill lyssna.
Jag har för mig det stÄr nÄgot om att "stick to task*" Àr prioritet nr 1, men det blir lite luddigt nÀr bomben (t.ex.) vÀl Àr plantad och alla fraghuntar istÀllet för att vakta bomben.
Nej det finns ingen regel.
Vi kan inte förbjuda folk att jaga ivÀg efter fiender nÀr bomben Àr plantad.
Men vi kan whina om det Very Happy

Det ÄR trots allt public, Ă€ven om jag hatar att fĂ„ svaret "men public..."
SÄ lÀnge vi stammisar visar gott TP kommer fler och fler fÄ reda pÄ hur ballt det Àr att fÄ in vÀrsta taccsen public, nÄgot som inte hÀnder ofta runt om i vÀrlden, och de kommer hÀnga pÄ.

Senior Admin

PostPosted: Wed Mar 23, 2005 1:32 am    Post subject: Reply with quote

Innan man gör nÄgot sÄ kan man ju testa Ä se hur det nya systemet kommer att funka. Dvs att man mÄste vara reggad pÄ sidan för att fÄ spela.

Det kan ju iofs ocksÄ innebÀra att servrar stÄr tomma.

En grej i allafall. AdminsfrÄgan igen. Som fall skrev, mÄnga admins spelar inte cs alls numera. Och mÄnga spela WoW, och nÄgra stycken spelar 2 gÄnger per vecka.

Är det kanske inte dags att erbjuda adminrights till nĂ„gra utvalda stammisar som kan tĂ€nkas behĂ€rska sina rĂ€ttigheter. Jag tror inte ens jag kan rĂ€kna pĂ„ fingrarna hur mĂ„nga admins det Ă€r som inte spelar, men som har adminrights idag.
Och visst, vi har cd. Men fler aktiva admins skadar inte. Tror dels att stÀmningen blir bÀttre, och Àven mer "schysst" spel pÄ servrarna.

Makrillo
Senior Admin

PostPosted: Wed Mar 23, 2005 3:44 am    Post subject: Reply with quote

[KACFM]Volvo 240 wrote:
Laggar gör det vÀl inte, problemet Àr att servrarna stÄr TOMMMA, och det beror pÄ att folk inte orkar ladda ner C-D
Dessutom syns inte maffia servarna för de som kryssat i att de vill ha ett "secure" anticheat.

Tar det bort folk som inte orkar köra igÄng CD sÄ tar det vÀl Àven bort den mÀngden fuskare som inte orkar köra igÄng CD?
Back to top
reboot

PostPosted: Wed Mar 23, 2005 7:33 am    Post subject: Reply with quote

Fren wrote:
Fakta Ă€r att CD ÄR bĂ€ttre pĂ„ att stoppa fusk Ă€n VAC.

Och tar Àven bort 1000x mer spelare Àn VAC som inte vill sÀtta pÄ C-D.
Jag röstar lite för instÀllningen att man ska kunna spela med [No-CD].
Vi behöver inte köra Vac, vi kan köra att om man vill spela med C-D och besvisa sig sjÀlv att man inte fuskar (förhoppningsvis) köra med C-D.. eller vÀlja att fuska. Kasta in nÄgon mer admin som spelar oftare, det syns ganska tydligt nÀr nÄgon fuskar.

Att C-D stoppar mer Àn VAC tror jag dem flesta köper, men om det Àr vÀrt att byta C-D mot möjligtvis fulla servrar vet jag inte om alla köper. Kör [No-CD] sÄ tvingar vi dem som ser fusk misstÀnkta ut att sÀtta pÄ C-D och komma tillbaka.

NÄgon sade att problemet med admins var att dem spelade WoW, det blir ju inte bÀttre ju lÀngre vi vÀntar eftersom dem kanske tycker att CS public inte Àr vÀrt att spela som det Àr nu.

SprÄket kan vi vÀl vara lika hÄrda pÄ? PÄ whiskyhörnan verkar det funka i alla fall, och dÀr fÄr man inte ens sÀga fan nÀr man dör.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Volvo 240

PostPosted: Wed Mar 23, 2005 10:18 am    Post subject: Reply with quote

Bra förslag Omstart!
Back to top
JustinSane

PostPosted: Wed Mar 23, 2005 19:44 pm    Post subject: Reply with quote

tycker att ni borde fixa bac och leta upp admins som Àr villiga att kolla igenom nÄgra screens varje dag. Kanske Àr detta för krÀvande för servrarna, men vad vet jag Smile
Back to top
Squadron-
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator

PostPosted: Tue Apr 05, 2005 14:36 pm    Post subject: Reply with quote

Tror inte Gamers lÀmnar ifrÄn sig BAC.
Fragbite har nu ocksÄ fixat ett egetutvecklat anticheat, som lÀgger upp skÀrmdumpar 2ggr i minuten under spelaren profil pÄ hemsidan, dÀr alla spelare kan kolla pÄ allas screen och om nÄgot verkar vara otillÄtet eller fel sÄ rapporterar de dessa screens till oss poliser, som i sin tur fÄr ta stÀllning.
Grejen Àr att vi Àr tvungna att ha konkreta bevis för att kunna stÀnga av en spelare, ty de Àr betalkunder.

Maffia, som Àr en mer publik community behöver ju inte ha konkreta bevis etc.(lÄter kÄnstigt, men vet ej hur jag skulle formulera det annorlunda)
Har man tillrÀckligt mÄnga spelane admins, som visar sig pÄ servrarna, kan detta rÀcka ganska lÄngt, tror jag. Men som sagt, det Àr aldrig fel med anticheat.
DÄ Àr ju frÄgan vilket som Àr bÀst, och det kan jag inte uttala mig om.

"Jag Àr inte dum, jag har bara otur nÀr jag tÀnker"

http://www.garaget.org/Squadron
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Requests? All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum