HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Ta bort Cheating Death
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Requests?
View previous topic :: View next topic  

Ska CD tas bort
Ja
57%
 57%  [ 40 ]
Nej
42%
 42%  [ 29 ]
Users Voted : 0
Total Votes : 69

Author Message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Wed Feb 23, 2005 17:05 pm    Post subject: Ta bort Cheating Death Reply with quote

Eftersom merparten av servarna står helt tomma så föreslår jag att CD ska tas bort helt. De KOMMER att fyllas upp eftersom folk som inte orkar ladda ner el slå på CD kommer att kunna hoppa in. Som det är nu är det riktigt tråkigt med bara en server med folk på och jag är övertygad om att CD är orsaken. Sök lite på andra servers och sortera efter spelare. De utan CD är proppfulla som det ska va.
Just nu 15/16 på en server 6/15 på en och fyra tomma. Detta är inte särkilt kul och jag vet att många håller med mig. Det finns lika mycket fusk som knäcker CD som knäcker VAC så det argumentet faller rätt platt.
Fuskarna som kommer tas om hand medelst demo och postning i Cheaters/lamers eventuellt ut i #Sm och ropa på admins.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
XitoR



Joined: 16 Dec 2002
Posts: 412
Location: Orust

PostPosted: Wed Feb 23, 2005 17:08 pm    Post subject: Reply with quote

Ja tack! Vill ha tebax det gammla vanliga maffia, utan superduper C-D lagg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zmasken



Joined: 20 Jun 2003
Posts: 479

PostPosted: Wed Feb 23, 2005 17:13 pm    Post subject: Reply with quote

C-D, lagg? Jag tycker att det laggar mer när man har VAC på. Jag röstade ja, för att jag tror att det kommer komma in mera schysta spelare då, fuskar någon så är det bara att recorda och skicka till admin.
Back to top
View user's profile Send private message
M.Y.S | Delerium



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1035

PostPosted: Wed Feb 23, 2005 17:33 pm    Post subject: Reply with quote

Rösta nej av den simpla anledningen att jag struntar i hur mycket folk det e bara det e fuskfritt ....


Eftersom vi alla vet att VAC inte uppdateras så varför ens dra denna dumma poll .. ? volvo ?

inget illa menat men nått anticheat måste vi ha .. och cd e bevisat vara ett av dom bästa !

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Wed Feb 23, 2005 17:57 pm    Post subject: Reply with quote

M.Y.S | Delerium wrote:
Rösta nej av den simpla anledningen att jag struntar i hur mycket folk det e bara det e fuskfritt ....


Eftersom vi alla vet att VAC inte uppdateras så varför ens dra denna dumma poll .. ? volvo ?

inget illa menat men nått anticheat måste vi ha .. och cd e bevisat vara ett av dom bästa !

Det är jättelätt att fuska med CD, CD tar bara gamla fusk så är man seriös med sitt fuskande så är det inga problem eftersom fusktillverkarna alltid ligger före. Så jävla jobbigt är det inte med en och annan fuskare. Jag vill ha folk att skjuta på hellre än tomma fuskfria servers!!!!!!
Såhär ser det ut nu klockan 18.03. Det är till 98% CDs fel.
Notera att css2.maffia.dk är full och den har INTE CD.



usch.jpg
 Description:
 Filesize:  150.99 KB
 Viewed:  867 Time(s)

usch.jpg


Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
M.Y.S | Delerium



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1035

PostPosted: Wed Feb 23, 2005 18:21 pm    Post subject: Reply with quote

beror kanske på hur man ser det ... bara att titta på alla cs servers över världen .. dom flesta börjar det sina ur ..

som sagt jag pangar hellre med cd än utan ....

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JJ
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 03 Mar 2003
Posts: 245
Location: Borås

PostPosted: Wed Feb 23, 2005 18:25 pm    Post subject: Reply with quote

Inte för att man vill spela med fuskare, men utan C-D skulle det nästan kunna bli en maffiarenässans, med massor med nya sköna ansikten och fulla servers hela tiden.
Precis som det var innan när man fick sitta i consolen å mata ut:
connect cs1.maffia.dk
connect cs2.maffia.dk
connect cs3.maffia.dk
connect cs4.maffia.dk
connect cs5.maffia.dk
osv Laughing

Just nu är det fan inte mycket liv på servrarna som sagt, men man kanske kan prova att ta bort C-D på nån eller ett par servers iaf?

Visst kanske det blir något mer fuskare på servrarna men så himla mycket extra arbete är det väl ändå inte? inte för att jag är så jätteinsatt men... kanske kan gå å göra så att man måste vara inloggad på sidan för att kunne spela på servrarna vore nåt? Tror inte många fuskare hade orkat regga sig för att fuska.

ja, det var mina tankar om detta Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Wed Feb 23, 2005 18:28 pm    Post subject: Reply with quote

Nä men många som söker i steams filter och ser maffia orkar nog heller inte regga sig utan tar en annan server istället. Det skulle innebära att maffia blev ännu mer slutet.

Last edited by Volvo 240 on Wed Feb 23, 2005 18:47 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Wed Feb 23, 2005 18:32 pm    Post subject: Reply with quote

Jag kan tycka att vi kan testa att ta bort CD ett par dagar / veckor för att se hur det blir. Ifall servrarna fylls, hur många nya cheaters vi märker av etc. Frågan är bara hur jobbigt det är för Fall och gänget att ta bort CD från servrarna. Ifall det innebär en hel del jobb kan jag förstå att det inte är så lockande bara för att "testa".
_________________
http://arresteddevelopment2009.com
AD in 09!
I... drink... your... milkshake!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[siLL]MediuM



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 2434

PostPosted: Wed Feb 23, 2005 18:43 pm    Post subject: Reply with quote

man behöver väl knappast ta bort? Bara å inaktivera CD väl?
_________________
Kreditkort. Billiga linser
Back to top
View user's profile Send private message
pettan
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 24 Feb 2003
Posts: 99
Location: sthlm

PostPosted: Wed Feb 23, 2005 18:50 pm    Post subject: Reply with quote

Fan ni e ju dumma. Man kan ju inte ta bort CD, det är till stor del därför man lirar här för att det tar bort en stor del cheaters. Om ni klagar på lagg nu så ska ni få se vad ni klagar över fuskare sen...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Wed Feb 23, 2005 19:30 pm    Post subject: Reply with quote

Laggar gör det väl inte, problemet är att servrarna står TOMMMA, och det beror på att folk inte orkar ladda ner C-D
Dessutom syns inte maffia servarna för de som kryssat i att de vill ha ett "secure" anticheat.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Wed Feb 23, 2005 19:37 pm    Post subject: Reply with quote

[KACFM]Volvo 240 wrote:
Laggar gör det väl inte, problemet är att servrarna står TOMMMA, och det beror på att folk inte orkar ladda ner C-D

Det kanske ligger något i det. Men frågan är ifall det är värt det.. mer folk vägs mot eventuell mindre spelglädje, då fler fuskare kommer in.

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Wed Feb 23, 2005 20:48 pm    Post subject: Reply with quote

magnus wrote:
[KACFM]Volvo 240 wrote:
Laggar gör det väl inte, problemet är att servrarna står TOMMMA, och det beror på att folk inte orkar ladda ner C-D

Det kanske ligger något i det. Men frågan är ifall det är värt det.. mer folk vägs mot eventuell mindre spelglädje, då fler fuskare kommer in.

Ja det är det för som det ser ut nu så finns det nästan inga att spela med/mot. En fuskare tar man hand om lätt, jag tycker inte det är som Fren skrev att all glädje försvinner även om fuskaren bara hann fuska en runda. Tvärtom man blir ju skitglad när kräket bannas Smile och sen återgår man till det normala. Posta packet på cheaters/lamers eller in i #sm och tillkalla admins.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Wed Feb 23, 2005 21:29 pm    Post subject: Reply with quote

pettan wrote:
Fan ni e ju dumma. Man kan ju inte ta bort CD, det är till stor del därför man lirar här för att det tar bort en stor del cheaters. Om ni klagar på lagg nu så ska ni få se vad ni klagar över fuskare sen...


Fast det hemska är ju om någon fuskar, vilket är helt möjligt. Jag tror det finns 1 fuskare på maffia som jag har demo på, fast ingen admins verkar få tummen ur och kontakta mig eller svara på mina medelande och få denna bannad.

Bort med C-D och in med hårdare admins tror jag är bra motgift..
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Saibot



Joined: 21 Nov 2003
Posts: 1585
Location: Sweden, stockholm

PostPosted: Wed Feb 23, 2005 21:35 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tror faktist inte folket kommer stömma hit bara för att ni tar bort C-D. Jag tror att C-D inte hindrar så många spelare som volvo påstår... men som sagt, testa vore nåt...
_________________
Fainali, xen, aafte sam 20 iers ov orxogrefkl riform, wi wud hev alojikl, kohirnt speling in ius xrewawt xe Ingliy-spiking werld
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Wed Feb 23, 2005 21:50 pm    Post subject: Reply with quote

Tja Vac drar mer mer CPU och minne av servern och det laggar nog som det gör nu så jag tycker CD ska vara kvar.

Hoppa in på en maffia när det är Steam update dag så ser ni vad som häner när CD är avstängd, det är lamers och kisson över öronen på en så man bara vill spy i tangentbordet.

Det som jagar bort spelare från maffia är lagget så ska det göras något för att få in spelare så är det o dra ihop ett gäng och spöa skiten ur ISP leverantören som fortfarande inte fixa fart på nya linan.

_________________
oger dum.... men vet vart han ska FRAMÅTT!!!!!

http://www.givetheiron.se/
http://www.metalgbg.com:8000/index.php forum för metalmusik.
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Wed Feb 23, 2005 22:03 pm    Post subject: Reply with quote

Är det bara jag som minns att man kan ha CD Optional?

Glöm inte att vi kommer få in fler serversurfare; dvs sånna som bara hittar en schysst server med pra ping, map och många spelare.
Dessa har ingen aning om våra regler (även om de generella tsayy:as ut lite då och då) så server logen kommer fyllas med "vorda sproket"...

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Wed Feb 23, 2005 22:34 pm    Post subject: Reply with quote

Fren wrote:
Är det bara jag som minns att man kan ha CD Optional?

Glöm inte att vi kommer få in fler serversurfare; dvs sånna som bara hittar en schysst server med pra ping, map och många spelare.
Dessa har ingen aning om våra regler (även om de generella tsayy:as ut lite då och då) så server logen kommer fyllas med "vorda sproket"...

Just sånt folk jag menar kommer strömma till i mkt högre grad än nu. Det kan va hur sköna personer som helst och så kan det va kompletta idioter och idioterna bannar man och då blir det en vinst i det stora hela.
C-D optional vore fint men dock så vet jag inte om de syns i filtret om de har kryssat i secure, vilket säkert ganska många har gjort.


Last edited by Volvo 240 on Wed Feb 23, 2005 22:37 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Wed Feb 23, 2005 22:37 pm    Post subject: Reply with quote

Ta bort CD - sätt in någon annat antifusk. Eller också lappa in fler aktiva admins som spelar spelet. Är det alltid 1-2 admins som spelar så är det inga problem med fuskare. Då åker dom ju illa kvickt.
_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Requests? All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies