HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Musiktävlingen - Poll
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Mon Feb 07, 2005 0:21 am    Post subject: Musiktävlingen - Poll Reply with quote

Här har vi tråden för röstningen. Pollen kommer att vara uppe i 7 dagar, sedan stängs den automatiskt. Under den här tiden så kommer alla på maffia att få rösta. Musikerna får förstås inte rösta på sig själva och kom ihåg att rösta efter vad ni tycker, inte efter vem ni känner. Wink

Bidragssidan - http://www.h-times.net/maffiamusik/maffiamusik.html

Orginaltråden - http://www.swm.se/viewtopic.php?p=2163069#2163069

Och här är:
Regler för röstare:
  • Man skall rösta sanningsenligt efter sitt tycke, inte sin relation till någon av musikerna.
  • Som röstare ska du dömma efter följande punkter i låten:
    -Låtens uppbyggnad: Hur har artisten byggt upp låten? Är den för tjatig, för lång, för kort, för konstig?
    -Låtens musikala kvalité: Är det en bra låt?
    -Ljudkvalité - Är produktionen bra? Kunde något instrument ha haft högre volym, är det för mycket bas, låter instrumenten/sången bra? Var instrumenten stämda?
  • Som röstare ska du endast se till hur bra låten är gjord, inte om det är en musikstil du gillar eller inte gillar.
  • Om du röstar skall du ge en anledning till varför låten du röstade på var den bästa, samt vilka andra låtar som också var möjliga röster och varför de inte fick rösten. Detta är till för att alla ska få feedback på sin musik.


*EDIT*
Iom att jag är lite pantad och Slurp är lite smartare än jag så har jag tagit bort pollen. Istället, för att nu rösta så måste man skriva en post om det. Detta är till för att helt annulera möjligheten av fusk, iom. att det är svårt att rösta på sig själv och komma undan med det när man måste skriva här. Detta är pg.av att ja, det är smartare samt att det verkad vara en önskan från de jag pratat med om saken. Ursäkta strulet, det är bara att skriva vem ni röstat på nu med en motivation för att ha gett en giltig röst till tävlingen.

Må bäste man/kvinna av följande personer vinna!
  • Emil Svensson - Inner Control
  • Steen - Two minutes of audio
  • Preen ([siLL]Medium) - Dreams
  • Kultur - Konkret koncept (abstrakt utföring)
  • Stoc - sthlms kungen
  • Dannecate (Suricate) - S-test
  • Woody - Angels

_________________
http://arresteddevelopment2009.com
AD in 09!
I... drink... your... milkshake!


Last edited by Kultur on Mon Feb 07, 2005 1:36 am; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Mon Feb 07, 2005 0:47 am    Post subject: Reply with quote

Jag skulle väldigt gärna vilja att alla deltagare skriver
ned lite info om sin låt, hur den är skapad osv osv
innan jag röstar.

Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Suricate



Joined: 02 Jun 2003
Posts: 78

PostPosted: Mon Feb 07, 2005 0:49 am    Post subject: Reply with quote

Låten som jag spelade skrevs till en tjej som jag tycker om Smile
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
HAP



Joined: 01 Apr 2003
Posts: 897

PostPosted: Mon Feb 07, 2005 0:56 am    Post subject: Maffiamusik. Reply with quote

Så nu har jag lyssnat på alla bidrag, och min röst gick i allafall till : InLove aka Emil Svennson . dock har jag lite att klaga på , nämligen kvaliteten på ljudet , det hade kunnat vara några snäpp vassare och så tycker jag att låten är lite i längsta laget ( lite svag på sina ställen ).

Kan ju dra lite komentarer om dem andra bidragen med.

Stoc , lite Eddy där Razz eller typ det där programet som gick på Kanal 5 Young Posh And Loaded . med den rika tjejen som ville vara så underground.

Woody , helt ok , låter lite som klassiska Nintedomusiken (megaman) här och där . lite enformig.

Preen , verkar ha kommit lite längre ... men jag vet inte något som fattas , det börjar ju som en najsig danslåt , sen blir den super mjuk för att sätta fart igen ( sista fjärdedeln är bäst ).

Steen , Skitnajs början men sen då ? , hela låten fallerar. det blir aldrig någon fart eller specillet i låten , bara samma som går runt . synd på sådan bra början.

Kulut , lite afrika , lite krumata vet inte vad jag ska lyssna efter. lite "smörig" o seg och också den här är för enformig.

Dannecate ( vem är det här ? ) , *gäsp* detta har hörts förut , trött sång ( lite självmordsmusik , inget roligt tempo ).

tack för mig o hoppas ni inte blir sura Smile

_________________
ALLT beror på någonting annat.
Back to top
View user's profile Send private message
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Mon Feb 07, 2005 0:58 am    Post subject: Reply with quote

nws`slurp wrote:
Jag skulle väldigt gärna vilja att alla deltagare skriver
ned lite info om sin låt, hur den är skapad osv osv
innan jag röstar.

Smile
Ja visst ja!
Ok:
Musiken: Den här låten började med att jag hittade lite sköna samples på det ni hör i början, vilket kallas Tabla. Skön liten bongogrej som man har handen innuti och kan justera ljudet med. Så jag kom på en rytm och senkom resten rätt mycket av sig självt. Ville inte ha en typisk "intro - vers - refräng - vers" låt så den är menad att vara lite abstrakt av sig. Men sånt kanske inte är så brilljant i tävlingssammanhang att folk säger "vad fan är detta?" Laughing

Poängen: Det som är tanken med låten är att introt och outrot ska föreställa vara ens normala liv. Det i mitten ska föreställa vara en rad av känslor som kommer in i ens liv, rör upp saker etc. Tanken är att den ska visa hur saker kan ändra väldigt mycket i ens liv, man kan tvivla på vem man är eller något annat, men i inners inne (och i bakgrunden i låten) så är man alltid den samme. Tablan som går igenom hela låten med så gott som samma rytmiska mönster ska föreställa vara stabiliteten i den man är.
Är jag pretentiös? ja! Men jag har gått estet, så jag får vara svår och knepig om jag vill Wink

Tekniken: Jag har endast använt madtracker2.någonting. Inga samples gjorda av mig utan bara sådant som jag letat efter på internet i typ 7 år Smile

_________________
http://arresteddevelopment2009.com
AD in 09!
I... drink... your... milkshake!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Mon Feb 07, 2005 0:58 am    Post subject: Reply with quote

Min röst går till min kära klankamrat Danne, aka Suricate.
Låten var helt underbar. Det saknades vissa saker och kvalitén kunde varit mycket bättre. Men för övrigt hade den allt som behövs för att kunna ta sig högt uppåt! Fortsätt med gitarren Danne! Rösterna passade även in och den var inte på något sätt för tjatig. Med sina hela 2.45 minuter hann den inte bli uttråkande och IMO är jag själv trött på låtar som ska innehålla alla möjliga sorters effekter etc. så låtarna går uppåt 5 minuter långa, lite för mycket för mig. Ljudet hade kunnat vara lite skarpare som ex. Kultur's bidrag men även här fick den ändå en hög rank av mig.

För övrigt var alla låtar dugliga att kunna slappa till. Wink

_________________
Toalettpapper binder samman människor i samhället.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
[siLL]MediuM



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 2434

PostPosted: Mon Feb 07, 2005 1:02 am    Post subject: Reply with quote

Musiken: well en remix på en gammal låt jag gjorde för 1 år sen ungefär, blev dock inte klar så var tvungen att avsluta den... men men

poäng: well... that you have to figure out yourself

Hardware: Reason 2.5 och Cubase SX med Vanguard och Ozone.

_________________
Kreditkort. Billiga linser
Back to top
View user's profile Send private message
Kitano
Admin


Joined: 26 Apr 2004
Posts: 828

PostPosted: Mon Feb 07, 2005 1:04 am    Post subject: Reply with quote

HAHAHA har bar lyssnat på Emil och Loc men Locs låt var så jefla skön Razz

Han får inte min röst men min respekt!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
HAP



Joined: 01 Apr 2003
Posts: 897

PostPosted: Mon Feb 07, 2005 1:05 am    Post subject: Reply with quote

glömde säga att det här var en Jävligt bra tråd ! vi tackar för alla sköna bidrag o för Kulturs initiativ till tråden. Very Happy
_________________
ALLT beror på någonting annat.
Back to top
View user's profile Send private message
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Mon Feb 07, 2005 1:12 am    Post subject: Reply with quote

nws`slurp wrote:
Jag skulle väldigt gärna vilja att alla deltagare skriver
ned lite info om sin låt, hur den är skapad osv osv
innan jag röstar.

Smile


Kan börja:

Emil SVensson - Inner Control

Skapad av: Emil Svensson.
Längd: okänd, tror den är 4:27 eller nåt.
Material använt: Ljudinspelaren, gitarr, röst.

Om låten: Detta är en pop / rockballad. Åtminstonde tror jag det.
Den är skriven, och inspelad av MIG, Emil Svensson, all rights reserved (Och så vidare. Smile ).
Låten handlar om hur lätt det kan vara att gå vilse i livet, och texten är väldigt symbolisk.
Vad jag vill säga med låten är väl bara att man ska stå för vad man tycker, och inte vara rädd för någonting.

_________________
Vila I Frid mamma

Gun Andersén. 1955 - 2006-11-19
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Balzamon
Admin


Joined: 05 Apr 2004
Posts: 2614
Location: Borås/Brämhult

PostPosted: Mon Feb 07, 2005 1:29 am    Post subject: Reply with quote

Just nu orkar jag inte dra en komplett analys av era låtar men...

Min röst går till Stoc. Hans låt lät väldigt proffesionell. I alla fall själva musiken. Hans rap kan förbättras. Som sagt låter det lite Eddy.
Stoc låten skulle vara mycket bättre om du skulle rapat med mer feeling så att säga. Det låter som att du är lite trött och frånvarnade. Det passar inte till musiken. Men annars låter det bra. Skön text.


Fast den låten som jag tycker är bäst. Alltså så den som jag tyckte var skönast var nog Philles (Preen) eller Dannes.


Good stuff grabbar!

Btw Kenny jag hade förväntat mig elgitarr spel av dig!! GRR! Smile
Men din låt var väldigt soft Kenny. Nästan lite filmmusik över det hela.



Jag skulle ju vara med. Men jag glömde av det.
Om det inte är för (skriv ihop?) sent kan jag skicka in den imorgon.


Smile


Nu blir det väldigt rörigt i mitt inlägg här men EMIL, ge accorden en chans!
Du kompar på ett sätt så att tonen inte kommer fram riktigt. Ge accorden en chans att träda fram. Annars gillar jag din musik som vanligt Smile.


Och Steen, din låt var helt ok.
Men den lät lite som "We dont need your, education". Hehe.

_________________
What ever happend to sex, drugs and rock n' roll, now we just got aids, crack and techno.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Mon Feb 07, 2005 1:37 am    Post subject: Reply with quote

Pollen borttagen, se min edit på mitt första inlägg på toppen.
_________________
http://arresteddevelopment2009.com
AD in 09!
I... drink... your... milkshake!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
M.Y.S | Delerium



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1035

PostPosted: Mon Feb 07, 2005 1:48 am    Post subject: Reply with quote

Stocs låt av det simpla skälet den till tala mig mest Very Happy
_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
McQwert



Joined: 16 Jan 2003
Posts: 1639
Location: Västkusten

PostPosted: Mon Feb 07, 2005 2:01 am    Post subject: Reply with quote

Emil vinner! Det känns som om han har ansträngt sig mest, och har mest talang. Trots att det inte är min musikstil så kändes den ändå bäst.

Skulle jag lyssna på nusik bara för nöjets skull, så skulle jag antagligen välja Preens eller Woodys, men trots att de lät bättre så kändes de inte riktigt lika klockrena som Emils.. jag, ni förstår nog Smile

_________________
In Trance we Trust!


Last edited by McQwert on Tue Feb 08, 2005 11:40 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Mon Feb 07, 2005 2:32 am    Post subject: Reply with quote

Shit. Vad krångligt det ska vara å rösta då! Aja men här kommer ett försök till någon form av analys Smile

Först vill jag säga att jag tyckte alla var jätteduktiga! (Standardkommentar för jurys) Vilken otrolig talang man kan ha.

Jag kommer antagligen inte ge någon feedback till alla idag. Är för trött för det. But here it goes.

Min röst går till: Philip MediuM - Ernst-Hummer (fatta så coolt) Bengtsson!

Tycker låten är helt perfekt rätt igenom. Lite som en trancelåt ska vara. Chill - go n dance faster - take a little brake - then go crazy liXom.
Kvalitén är ju skitbra. Låten som ljudkvalité är bra.
Det känns som att han lagt ner okej med tid på att göra en sån här låt. Där kvalité är perfekt osv osv. Det är en stor del av varför Med(i)UM fick min röst.

En andraplats får Emil Svensson! Pga av hemmabygget så att säga. Skön sång och gitarr. Kvalitén må ju vara rätt kass. Men samtidigt förstår jag ju att det inte kan vara lätt att använda sketsakerna på datorn, som ljudinspelaren Smile
Hade låten varit mer "ren" - alltså bortsett från ljudkvalitén så hade du nog fan fått min röst. Ibland var väl volymen lite ojämn men överlag så var klart bland en av de bättre enligt mig. Gillar när du kan ändra din röst till mer rockigare osv. Ett plus!

Woody delar andraplatsen med Emil. Jag tycker de olika ljuden är något för många. Hade du kört mer rakt, alltså mer liknande ljud när de byttes över till en ny "vers" eller vad jag ska skriva så hade du fått fler plus från mig. Annars tycker jag låten var soft, men tror den kan bli bättre med lite mindre av de olika ljuden. (Vafan ska jag kalla de? - Ljuden liksom!?! Confused ) Sen får du även fler plus för att jag fortfarande känner att det läggs ner mer tid på en sån här låt en vanlig, på något sätt!

Suricate gör en go kärlekslåt som är något mer rockig än vanliga. Du hade också fått fler plus från mig om du haft bättre grejjer framför dig. Jag syftar då på kvalitén. Lite som Emils omdöme får du av mig.

Stoc: Plusen, lätthörlig text =) minus, lite för kort för en raplåt tycker jag. Tycker du kan göra låten ännu tyngre och längre. Tycker även att du har gjort ett schysst sound. Som får plus från min del.


---

Det känns som att alla har ansträngt sig. Men vissa låtar tilltalar ju mer än andra och man känner mer för andra pga diverse olika anledningar. Säger det igen. Ni har fan talang gubbs =)

_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
ade



Joined: 14 Jun 2003
Posts: 4166
Location: där gräset växer

PostPosted: Mon Feb 07, 2005 4:30 am    Post subject: Reply with quote

kastar min röst i famnen på Emil!

faktist en riktigt bra låt, synd bara att kvaliten var lite dålig.

_________________
WAH GWAAN?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Steen



Joined: 27 Oct 2002
Posts: 649
Location: Åkersberga

PostPosted: Mon Feb 07, 2005 7:24 am    Post subject: Reply with quote

Min låt har jag improviserat ihop. Tyvärr så hade jag inte tid att fixa den så mycket som jag ville.
_________________
www.tattarna.se
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Stoc



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 339

PostPosted: Mon Feb 07, 2005 9:47 am    Post subject: Reply with quote

min låt beskriver min stora passion här i livet i det stora hela...

diggade medium´s bidrag...

_________________
bättre än Stork i handen
än en soppkvast i röven
Back to top
View user's profile Send private message
santos_deluxe
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 14 Jul 2004
Posts: 1694

PostPosted: Mon Feb 07, 2005 11:09 am    Post subject: Reply with quote

Min går till Emil.

Fick lite så EMOCORE känsla över låten så jag tyckte den var mest Hardcore och mer i min stil. Tyvär så kom mitt bidrag "GOD HATES TECHNOMUSIC" bort i pereferin för den hade lätt plockat poäng.

Måste klanka på kvaliten på mp3:orna, när till och med blipp bloppmusiken var dov är nått fel...
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Mon Feb 07, 2005 11:29 am    Post subject: Reply with quote

Jag röstar på In love iaf. Även fast just denn sortens musik inte är nåt för mig så märks det att killen har talang. Woodys låt är mer nåt för mig då den påminner mig om alla underbara låtar i alla gamla Sega spel älskar det som HAP kalla enformigt i den upprepning äger. Vikigaste i en låt är melodin att den är lätt att hänga med i. Kultur, din låt låter fett Age of Empires Smile
Sämst var Steens och Preens låtar.
1.In love
2.Woody.
3.Kultur
4.Suricate
5.Stoc
6.Preen
7.Steen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 1 of 10

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies