HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Final Beta...

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Caldorean



Joined: 02 Jan 2003
Posts: 62
Location: Home

PostPosted: Thu Dec 30, 2004 14:16 pm    Post subject: Final Beta... Reply with quote

Jag förstår inte hur Blizzard tänker. Först får man förhoppningar om att man skall få spela sitt älskade WoW innan nyår och köper en förhandsbokad betanyckel. Sedan visar det sig att Final ändå inte kommer starta förens i Januari...

Hur meningsfullt känns det att lägga ut pengar för något som man ändå inte har någon nytta av (förutom att man får lite rabatt på retail om man fortfarande har kvar kvittot) Sådant blir man bara så sanslöst trött på...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
GhosteN
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 28 Aug 2003
Posts: 935
Location: Gbg

PostPosted: Thu Dec 30, 2004 15:02 pm    Post subject: Reply with quote

jo, men så vet man ju inte när retail kommer så det kanske blir många veckor som man får spela det ändå. men jag håller med dej.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Gramner



Joined: 21 May 2003
Posts: 1326
Location: Luleå

PostPosted: Thu Dec 30, 2004 15:16 pm    Post subject: Reply with quote

Egentligen har man inte betalat för Final Beta, man har lagt ut ett förskott på själva spelet. (Vilket är anledningen till att man får en Final Beta Key.)

Dessutom har de haft en del problem, forumen har t.ex. varit nere en vecka, och servrarna tycker jag laggar med tanke på hur få spelare som spelar Closed Beta.
Back to top
View user's profile Send private message
patte1



Joined: 19 Dec 2003
Posts: 1712

PostPosted: Thu Dec 30, 2004 16:44 pm    Post subject: Reply with quote

Det är som Gramner säger. Och det som egentligen har försenat FB var servrarna, dom var inte helt klara och var tvungen att testas först etc.
Back to top
View user's profile Send private message
magnusbear



Joined: 22 Nov 2002
Posts: 687

PostPosted: Thu Dec 30, 2004 17:41 pm    Post subject: Reply with quote

jag har fått min EU beta nyckel nu precis. Så jag antar att fler kommer få de snart
Back to top
View user's profile Send private message
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Thu Dec 30, 2004 18:39 pm    Post subject: Re: Final Beta... Reply with quote

Caldorean wrote:
Jag förstår inte hur Blizzard tänker. Först får man förhoppningar om att man skall få spela sitt älskade WoW innan nyår och köper en förhandsbokad betanyckel. Sedan visar det sig att Final ändå inte kommer starta förens i Januari...

Hur meningsfullt känns det att lägga ut pengar för något som man ändå inte har någon nytta av (förutom att man får lite rabatt på retail om man fortfarande har kvar kvittot) Sådant blir man bara så sanslöst trött på...


Sen att blizzard ALDRIG sagt ett datum utan bara sagt "We hope to..." är en annan sak.
Back to top
View user's profile Send private message
Jol-Bo



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 572
Location: Åkersberga

PostPosted: Thu Dec 30, 2004 22:33 pm    Post subject: Reply with quote

Gramner wrote:
Egentligen har man inte betalat för Final Beta, man har lagt ut ett förskott på själva spelet. (Vilket är anledningen till att man får en Final Beta Key.)

Det där är ju egentligen rent bullshit, både du, jag och Blizzard vet exakt varför så gott som alla har förbokat. Att man får med en final beta-key har varit ett stort försäljningsknep som de tjänat grovt mycket på eftersom jag vet flera som ångrat sig nu efter att de redan betalat för spelet.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Fri Dec 31, 2004 0:28 am    Post subject: Reply with quote

Jol-Bo wrote:
Gramner wrote:
Egentligen har man inte betalat för Final Beta, man har lagt ut ett förskott på själva spelet. (Vilket är anledningen till att man får en Final Beta Key.)

Det där är ju egentligen rent bullshit, både du, jag och Blizzard vet exakt varför så gott som alla har förbokat. Att man får med en final beta-key har varit ett stort försäljningsknep som de tjänat grovt mycket på eftersom jag vet flera som ångrat sig nu efter att de redan betalat för spelet.


Det är butiken som bryter mot reglerna då. De får INTE, och jag repeterar, _INTE_ ta betalt för hela spelet när du förbokar. De får bara ta ut en avgift för att skicka ut preorderkittet och boka ett spel åt dig. Tar de fullt betalt direkt så ska man kunna klaga till blizzard och se till att affären får en massa skit för det, men har du otur skjuter du dig i foten där.
Back to top
View user's profile Send private message
Diz



Joined: 14 Dec 2002
Posts: 2080
Location: Helsingborg

PostPosted: Fri Dec 31, 2004 0:53 am    Post subject: Reply with quote

De har inte tagit betalt för hela spelet.
Däremot har det förekommit att "preorder wow" och
"preorder final beta key" varit två olika saker.
Jag och per stod som två holkar när vi hämtade ut våra
beta keys och killen frågade "vill ni förbeställa spelet också,
isf kostar det 50 spänn till..." Rolling Eyes
Därflr kan man faktiskt argumentera för att vissa _har_ betalat
för beta key... Exclamation

_________________
"Aliquando et insanire iucundum est"
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Fri Dec 31, 2004 2:18 am    Post subject: Reply with quote

Diz wrote:
De har inte tagit betalt för hela spelet.
Däremot har det förekommit att "preorder wow" och
"preorder final beta key" varit två olika saker.
Jag och per stod som två holkar när vi hämtade ut våra
beta keys och killen frågade "vill ni förbeställa spelet också,
isf kostar det 50 spänn till..." Rolling Eyes
Därflr kan man faktiskt argumentera för att vissa _har_ betalat
för beta key... Exclamation


Ja, men återigen är det försäljarens fel och han ska få skit för det isf, inte blizzard eftersom de faktiskt har lagt fram regler.
Back to top
View user's profile Send private message
Caldorean



Joined: 02 Jan 2003
Posts: 62
Location: Home

PostPosted: Fri Dec 31, 2004 2:50 am    Post subject: Reply with quote

Butikerna tar ju ut en mindre avgift för att du skall få boka spelet och sedan dras det av på slutsumman av spelet vad jag förstått...

Gramner: Då får jag åtminstone en förståelse för det hela men dom kan ju
iaf gå ut med det på sin hemsida och tala om det då?
Samt. Det går stora rykten om att final beta skall ha dragit igång i både frankrike och i tyskland men det är inte mkt man hör om det...
Får man mer info om sådant på closed beta servrarna?

All information mottages med intresse

Praest: Jag vet att dom inte skrivit något datum. Men det släpptes väl ett om Retail som sade 21 eller 23'e Jan 2005 vid US betan om jag inte minns helt på tok för galet. Och om dom får ihop det tills dess så känns det jävligt meningslöst att ha en preorderkey när man inte kan utnyttja den... Sad
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Fri Dec 31, 2004 11:59 am    Post subject: Reply with quote

[quote="Caldorean"]Gramner: Då får jag åtminstone en förståelse för det hela men dom kan ju iaf gå ut med det på sin hemsida och tala om det då?
Quote:

Det går aldrig ut med datum innan de är helt säkra på att hålla dem. Det blir bara en massa wäh wäh wäh från alla om de inte håller dem.

[quote="Caldorean"]Samt. Det går stora rykten om att final beta skall ha dragit igång i både frankrike och i tyskland men det är inte mkt man hör om det... Får man mer info om sådant på closed beta servrarna?


Det är BS, det har inte startat nånstans, och det skulle märkas klart och tydligt. Vi får ingen mer info än nån annan eftersom alla skulle ändå berätta för sina polare inom 20 min. All info hittas på deras sida.


Caldorean wrote:
Praest: Jag vet att dom inte skrivit något datum. Men det släpptes väl ett om Retail som sade 21 eller 23'e Jan 2005 vid US betan om jag inte minns helt på tok för galet. Och om dom får ihop det tills dess så känns det jävligt meningslöst att ha en preorderkey när man inte kan utnyttja den... Sad


Alla datum som kommit ut är butikernas gissningar, och det har varit i princip alla datum sen juni som gissats av dem. Att lyssna på rykten gör ingen gladare. Jag själv gjorde ett test och lyckades övertyga en enorm mängd människor att final beta skulle starta 15'e december, sen frågade jag nån annanstans några dagar efteråt, svaret var "15'e dec, a trusted source had inside info"...
Back to top
View user's profile Send private message
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Fri Dec 31, 2004 12:42 pm    Post subject: Reply with quote

Jag har fattat det såhär:
Jag la 99kr i förbokningsavgift för själva spelet "World of Warcraft". Detta dras av på priset för spelet senare.
Jag la även 50kr i förbokningsavgift för WoW Final Beta som också dras av på spelet "World of Warcraft".

Blizzard sa att FB troligen skulle komma i "December", sedan sa de "Late December, early January". Och där är vi nu. Så det är bara att vänta. Lira lite CS så länge Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies