HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
amx_map

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Requests?
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Richard Olsson



Joined: 20 Apr 2004
Posts: 626

PostPosted: Fri Dec 24, 2004 21:48 pm    Post subject: amx_map Reply with quote

Ja, det blev visst ett missnöje med julen...
Jag satt och lirade på en av maffias servrar och lider mig igenom både proddan och aztec. Sen efter aztec kommer vad jag längtat efter i då 50 minuter, just de_cpl_strike2. Den enligt mig i särklass roligaste mappen som spelas på maffias servers för tillfället. Aztec slut, jag är lycklig och ser på hur de gula plupparna blir allt fler och täcker mer och mer yta till höger. Så kommer jag in, men vad fan är det jag ser, jo dust2. En av de tråkigare mapparna på maffias servrar och jag sitter i mitt rum och svär i 4 minuter innan jag bestämmer mig för att gnälla som fan på mappen.

Vad som hänt är inte att spelarna på servrarna har votat fram dust2 då det fanns 3 votes på den i slutet av aztec. Det är en admin som med amx_map bytt map från den kommande strike2 till dust2. Av oss 15 så hade 3 st röstat, dvs. 20% av oss på servern.
Jag tycker därför att amx_map borde tas bort så att en admin inte kan byta map. Visst kan det vara bra men varför finns möjligheten till vote isf? Om större delen av spelarna vill byta map så votar de fram den, annars så vill inte de flesta byta map.
Det jag ville se ske i just denna situation är en poll på servern: Change map to d2? YES or NO
En sådan poll hade gjort det möjligt för alla att välja ifall man ska lira d2 eller inte, för jag vet inte om alla ville det. Det är vad som stör mig, men iofs var det ingen som sa nåt. Troligtvis för att mappen inte gör nån skillnad för dom...
Aja, bort med amx_map för om alla vill lira en annan map så votar de fram den istället.

*EDIT*
Nu är det så att detta verkar som om jag delar mitt missnöje gentemot en viss admin, men så är det inte. Den som bytte map bad om ursäkt och jag överreagerade inne på servern. Är lite irriterad just nu så jag kommer kanske ångra delar av vad jag sagt nu också, men det är inte säkert. Du som bytte map, jag är inte sur på dig på nåt sett och sa nåt som verkade som att jag anklagade dig för att missbruka din roll som admin. Det ångrar jag, jag förstår varför du bytte och att du gjorde det av rätt anledning. Tror inte du hade som avsikt att göra mig eller nån annan missnöjd.

_________________
Jag vann en poesi-tävling
I'm naked
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Fri Dec 24, 2004 23:03 pm    Post subject: Reply with quote

Det låter som om det inte är amx_map det är fel på utan adminen.
Nu sitter jag itne på alla fakta och du förklarar att adminen bytte på rätt grund.
Att kunna byta map är et måste för en admin.
Om ingen vill spela banan och voten inte funkar (av nån anledning).
Så länge det inte missbrukas (vilket såklart nästan aldig sker) är det ju inga påroblem att ha kvar funktionen.

sen vet jag itne om det går att ta bort specifika funktioner från rättighetsflaggorna vi har.

Meeen det låter som det har löst sig iaf Wink

God Jul Richard Smile

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Richard Olsson



Joined: 20 Apr 2004
Posts: 626

PostPosted: Fri Dec 24, 2004 23:27 pm    Post subject: Reply with quote

Aa, jag vet att adminen inte gjorde nåt fel. När jag tänker tillbaka så gjorde han iofs inget fel alls, och min reaktion var inte vidare trevlig. Förlåt "hemliga adminen"
Ok, då förstår jag anledningen till varför amx_map ska finnas kvar. Jag förstår, men gillar ändå inte funktionen. Dags att släppa detta.

Go jul på dig också fren, och passa på att kolla på så många AIK matcher som möjligt. Se bara upp, du vill inte ha grus i munnen eller ramla igenom gamla träläktare.

_________________
Jag vann en poesi-tävling
I'm naked
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Requests? All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies