HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Admin
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Requests?
View previous topic :: View next topic  
Author Message
waingro
Admin


Joined: 04 Dec 2002
Posts: 2492

PostPosted: Wed Oct 06, 2004 18:34 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tyckte efter hans första post att det va roligt, att han redan döpt om sig till [SM]Moopheus va ju ännu roligare, det jag skrattade åt var inte menat tyket utan jag tyckte han va ball och lite fräck för att han frågar en sån sak här.

Tycker personligen inte att det är konstigt att folk reagerar så här på en sådan sak, tar man åt sig på sånt så får man ju ta det om man nu skriver så och nickar så som han gör.

Om du nu Moopheus tyckte jag va tyken eller retlig så tyck det då, nu vet ni vad jag menar med den saken.

Sen att han tar upp saken i Requests är ju brinnsköj !

_________________
Heroes never die, they just reload !
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Wed Oct 06, 2004 19:36 pm    Post subject: Reply with quote

FReNuLuM wrote:
Personligen skulle jag vilja lägga till lite fler människor på den listan. Folk som tex skrattar åt nya killar som kommer hit.

Nu vet vi ju alla stammisar hur det funkar här, men alla nya har oftast ingen aning.
På andra servrar räcker det ibland med att ställa en fråga som Moopheus gjorde för att bli admin.
Varför i hela friden ska ni skratta ut honom för det?? Confused
Det klingar otroligt falskt med det vi står för på maffia...

Och ja, ni är tykna
Och ja, jag förstår varför han kallar er *****

"Har ni inget vettigt att skriva så skriver ni inget alls!"


Moopheus: vi väljer ut våra admins ur de som visat att de håller måttet. Att ha spelat mycket CS brukar nite vara något höra till vad som är högprioriterat då vi söker admins. Inte heller spelar det nån roll hur skillad man är (se på Fairlane som är totalt usel som spelare men en hyfsad admin).
Vi har som sagt spelare som har spelat i flera år utan att bli admin, och så har vi folk som blivit admin bara efter ett par månader (jag tex).
Visa att du är en vettig person som kan föra en diskussion utan att kalla folk ***** och visa att du kan ta kritik på ett positivt sätt. Lägg därtill en massa hjälparanda och tålamod och avrunda med ett otroligt sunt förnuft så är du på god väg.
Dock ska jag väl säga att det inte är lätt att komma in på ledarplats här.

Många skriver word och då o då förstår jag mig inte på det. Men här är det ett word med riktiga bokstäver!

WORD!

_________________
Toalettpapper binder samman människor i samhället.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Wed Oct 06, 2004 20:12 pm    Post subject: Reply with quote

Det jag reagerar på är att så fort han kommer in och vill bli admin måste folk garva åt honom typ "haha men det fattar du väl att du inte kan bli silly".
Sen att han själv är klumpig och säger saker som faller utanför ramarna för våra regler eller att han redan har "bestämt sig" och nickar [SM] är en annan historia.

Egentligen skriver han en fråga till Maffias admins och därför ska ni inte svara över huvud taget...

Följdaktligen: låt oss admins sköta adminarbetet.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Wed Oct 06, 2004 21:46 pm    Post subject: Reply with quote

Jag får be om ursäkt om jag lät tyken, inte min mening. Återigen förlåt.
Back to top
View user's profile Send private message
M.Y.S | Delerium



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1035

PostPosted: Wed Oct 06, 2004 22:53 pm    Post subject: Reply with quote

FReNuLuM wrote:
Det jag reagerar på är att så fort han kommer in och vill bli admin måste folk garva åt honom typ "haha men det fattar du väl att du inte kan bli silly".
Sen att han själv är klumpig och säger saker som faller utanför ramarna för våra regler eller att han redan har "bestämt sig" och nickar [SM] är en annan historia.

Egentligen skriver han en fråga till Maffias admins och därför ska ni inte svara över huvud taget...

Följdaktligen: låt oss admins sköta adminarbetet.



va menar du får jag inte säga till folk på serversen att vårda språket o sluta lama sig , annars fixar jag ban ?


ni har själva berättat för mig ialf att jag som egen person på servern ska hjälpa till att hålla den goda stämning som finns o säga till folk som inte kan följa regler ?



så snälla peter var god att förklarar dig ? Rolling Eyes

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Wed Oct 06, 2004 22:56 pm    Post subject: Reply with quote

Jag kan väl bara hålla med Fren och moopheus på sätt och vis.

Har spelat på en del andra servrar där folk använder sina adminrättigheter flitigt. I och med att jag nästan bara kan jämnföra adminsen på maffia och det stället jag lirade på då (whiskyhörnan) så tyckte jag att dem adminsen var otroligt jävla kåta på att använda sina rättigheter. Men när man tänker efter så gör dom det dels för trivseln, och för att folk faktiskt lär sig lite lättare när någon säger åt dom. Typ lite slaps då och då, lite "amx_say" (eller vad kommandot är) "Leta upp bomben, den r'o'da pricken pa radarn." Så jag tänkte änna efter lite, admins verkar ju nästan bara banna här. Och inget "hjälp-på-traven-slaps" osv. Smile Kommer ihåg tråden som fanns en gång angående att ta in fler admins där någon kom med den briljanta idéen om att ta in "B-admins" eller vad man ska kalla dem. B-admins med slap och say rättigheter!

Jag tycker det blir bättre stämning på servrarna när admins osv kommer in. Det är inte ofta man ser en admin spela på sm-servrarna längre. Vilket är rätt tråkigt. Fast å andra sidan spelar jag dock inte lika mycket public. Men tänkte att man kanske kunde få sin åsikt hörd i allafall. Tycker även att detta kan diskuteras bland admins.

Sen vet jag att maffia har sina regler, och andra communitys har sina. Men som någon sa i någon tråd, 'Varför ska alla alltid vara så jävla rädda för lite variation?' Eller liknande....

/Majk dåw!

_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Thu Oct 07, 2004 6:23 am    Post subject: Reply with quote

Håller med mIx, hade vi inte en förslagstopic eller något sånt, men den dog väl för vi kunde väl inte få det vi kom fram till ändå.
Testa min idee? Att ge några spelare slap,kick,say kommandon, som håller igång spelet eller att adminsen som finns börjar slapa och say.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Thu Oct 07, 2004 7:02 am    Post subject: Reply with quote

Det finns idag gott om admins inne på servrarna.

Dock så är det så att en del fakenickar och en del syns, vi kan som exempel under kvällen igår från kl 18.00 fram till efter 22.00 så hade Server 4 i snitt 2 admins inne hela tiden och som mest var det inne 4 stycken.
Server 3 hade mellan 1-3 under samma tid.
Server 5 vet jag inte men jag såg att minst 1 var inne under stor del av tiden.

Antalet admin är idag 20+, dock är det så att alla inte vill skylta med att dom är admins.

_________________
Are you about done with your pathetic whining?
Feel free to untwist your panties and have a nice, tall, cold, refreshing glass of shut the fuck up already.

[url=http://bullshit.shacknet.nu:8000/stream.ogg.m3u]
Back to top
View user's profile Send private message
Nimda
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2581
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Oct 07, 2004 9:42 am    Post subject: Reply with quote

men det är få som är inne på degen då de flesta har ett fast jobb. mellan ca 13 och 18 är det väldigt sällan admins inne.
_________________
Se An Inconvenient Truth!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Oct 07, 2004 9:53 am    Post subject: Reply with quote

Delerium wrote:
va menar du får jag inte säga till folk på serversen att vårda språket o sluta lama sig , annars fixar jag ban ?

Självklart ska du säga till folk som inte kan uppföra sig eller följa reglerna. Dock kan man ju säga samma sak på flera olika sätt. Man kan vara dryg och otrevlig, eller vänlig och trevlig. Det senare brukar funka bättre. Så om någon missköter sig på servrarna så säg till på ett trevligt sätt att han bryter mot reglerna och att det kan leda till bann. OBS! [b]kan[/], det är slutligen ett beslut som tas av en admin. Jag har flera gånger sett folk som säger "Du kommer att bli bannad" och sen när jag kollar vad som har hänt så har han sagt ett fult ord en gång och sen bett om ursäkt. I detta läge har bannhotet bara skapat irritation.

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
eberglund



Joined: 18 Nov 2003
Posts: 1848

PostPosted: Thu Oct 07, 2004 10:25 am    Post subject: Reply with quote

Jag garvade åt han för att han kom in på en server och hette [SM]Morpheuus(sry kan inte stava ditt nick) och vi andra på servern tänkte huh?
Så vi frågade ungefär varför han hette så och då sa han att han hade joinat för några dagar sen,men ingen trodde honom.Att man ser han skriva i request om att bli admin det blev bara för mycket kul.Om du får vara kvar på servrarna så GL du kommer antagligen stöta på mej.

Har ju själv fallit för en grej över msn som va ja, ganska pinsam Embarassed



Btw så tycker jag att gamers admin system är svin bra,men det skulle nog inte funka här för att man inte är reggad,för om man säger ett fult ord så reggas det och man får såkallat sämre uppförande och när man har dåligt i uppförande så får man ingen fpp(poeng man får när man spelar för att sedan köpa saker) + att man blir gaggad i upp till 3månader.Sen så är det också många andra "små" admins inne som kollar läget och kan gagga banna m.m


Hur vore det om det stod så här när man kom in på en server att man skulle regga sej annars skulle man bli kickad?Kanske skitsvårt att programera och jag vet att jag förklarar dåligt
Back to top
View user's profile Send private message
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Thu Oct 07, 2004 16:46 pm    Post subject: Reply with quote

Mitt inlägg var inte dumt menat. Nu vet morpheus och ni andra det Smile
Tyckte bara att det han skrev var kul.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Thu Oct 07, 2004 18:11 pm    Post subject: Reply with quote

Delerium wrote:
FReNuLuM wrote:
Det jag reagerar på är att så fort han kommer in och vill bli admin måste folk garva åt honom typ "haha men det fattar du väl att du inte kan bli silly".
Sen att han själv är klumpig och säger saker som faller utanför ramarna för våra regler eller att han redan har "bestämt sig" och nickar [SM] är en annan historia.

Egentligen skriver han en fråga till Maffias admins och därför ska ni inte svara över huvud taget...

Följdaktligen: låt oss admins sköta adminarbetet.



va menar du får jag inte säga till folk på serversen att vårda språket o sluta lama sig , annars fixar jag ban ?


ni har själva berättat för mig ialf att jag som egen person på servern ska hjälpa till att hålla den goda stämning som finns o säga till folk som inte kan följa regler ?



så snälla peter var god att förklarar dig ? Rolling Eyes
Jag pratar givetvis om forumet... samtidigt är det som Fairlane säger, men det hörde inte riktigt till denna toppic (vad jag förstår).

Säg att ni jobbar på tex JC och en kille kommer fram och frågar om han kan börja jobba där, skulle ni då börja asgarva åt honom eftersom ni vet att de inte har några lediga platser? I don't think so. Same same but different.
Var rädd om våra nya spelare...

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
HAP



Joined: 01 Apr 2003
Posts: 897

PostPosted: Thu Oct 07, 2004 18:20 pm    Post subject: Jag gjorde det inte heller för att vara taskig... Reply with quote

Quote:
Jag pratar givetvis om forumet... samtidigt är det som Fairlane säger, men det hörde inte riktigt till denna toppic (vad jag förstår).

Säg att ni jobbar på tex JC och en kille kommer fram och frågar om han kan börja jobba där, skulle ni då börja asgarva åt honom eftersom ni vet att de inte har några lediga platser? I don't think so. Same same but different.
Var rädd om våra nya spelare...


Om jag stog inne på JC o kollade på kläder och någon kom fram till mig och frågade om han kunde få jobb där , då hade jag nog med skrattat lite Smile , sedan sagt som det var att jag inte jobbade där ...

det tyckte jag var en bättre liknelse.
Men i allafall så skrev jag inget för att vara taskig , jag tyckte bara att det var mycket roligt skrivet , men "smaken" är ju som baken.

_________________
ALLT beror på någonting annat.
Back to top
View user's profile Send private message
M.Y.S | Delerium



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1035

PostPosted: Fri Oct 08, 2004 2:03 am    Post subject: Reply with quote

Varför kan dom inte ha vettet att läsa reglerna vilka ni reklmaernar på servrsern d åska dom fan inte vara hära eller
_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Fri Oct 08, 2004 12:03 pm    Post subject: Reply with quote

HAP[GTI] wrote:
Quote:
Jag pratar givetvis om forumet... samtidigt är det som Fairlane säger, men det hörde inte riktigt till denna toppic (vad jag förstår).

Säg att ni jobbar på tex JC och en kille kommer fram och frågar om han kan börja jobba där, skulle ni då börja asgarva åt honom eftersom ni vet att de inte har några lediga platser? I don't think so. Same same but different.
Var rädd om våra nya spelare...


Om jag stog inne på JC o kollade på kläder och någon kom fram till mig och frågade om han kunde få jobb där , då hade jag nog med skrattat lite Smile , sedan sagt som det var att jag inte jobbade där ...

det tyckte jag var en bättre liknelse.
Men i allafall så skrev jag inget för att vara taskig , jag tyckte bara att det var mycket roligt skrivet , men "smaken" är ju som baken.
Nej, då skulle du sagt att du inte jobbar där. Kanske med ett leende, men inte med ett asgarv som om personen var dum i huvudet.
I det här fallet skulle du inte sagt något alls eftersom frågan var ställd direkt till admins.

Delerium wrote:
Varför kan dom inte ha vettet att läsa reglerna vilka ni reklmaernar på servrsern d åska dom fan inte vara hära eller
Nu var det inte det det handlade om.
Han kommer in och frågar om han kan få bli admin.
En massa icke-admins skrattar ut honom och tycker det är Hall Of Fame på den frågan...?
Han blir sårad och sur på alla tykna maänniskor som hånar honom och säger ifrån.

Det enda felet han gjort är att kallat er ***** (vad det nu betyder... förmodligen inget trevlig), men det kallar jag självförsvar.

Släpp detta ämne nu. jag har rätt, ni har fel. Twisted Evil Razz Cool

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Nimda
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2581
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Oct 08, 2004 14:17 pm    Post subject: Reply with quote

jag skrattade till för att han sa "thnx in forehand" och det kan jag säga att jag hade gjort om jag stått framför honom också. inget hån, men ett skratt.
_________________
Se An Inconvenient Truth!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Fri Oct 08, 2004 15:53 pm    Post subject: Reply with quote

Någonstans i den 7 sidor långa tråden med regler stod en gång i tiden.


"Vi undviker använda sarkasm mot varandra då det inte syns på en text när man gör det"


Deta är ett Problem enligt mig för många gånger har man spela stamis näter och då har det varit Väldigt grov sarkasm och visst vi som är stamisar pallar det till en gräns, men ibland har det hänt att det fins helt gröna spelare med och dom tror att det är Ok med det upförande.
Dagen efter spelar han igen och gör på sama viss och få då med lite otur höra just sådant som fairlane avhandlade högre up.

_________________
oger dum.... men vet vart han ska FRAMÅTT!!!!!

http://www.givetheiron.se/
http://www.metalgbg.com:8000/index.php forum för metalmusik.
Back to top
View user's profile Send private message
M.Y.S | Delerium



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1035

PostPosted: Mon Oct 11, 2004 21:14 pm    Post subject: Reply with quote

Ok peter jag lägger ner frågan för min del Very Happy tyvärr så har jag inte sett fejknickern mer Very Happy o det ska dock sägas att alla sa till han att byta nick Very Happy
_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
FrankJScott



Joined: 29 Nov 2022
Posts: 12756
Location: Swinging Lifestyle

PostPosted: Tue Dec 06, 2022 11:38 am    Post subject: Awesome Yak Merino Wool Info Reply with quote

To the person inquiring about icebreaker merino wool base layer women's, bula wool mix base layer, spyder long underwear, wool base layer for men, I highly recommend this best thermals for men url and don't forget turtleneck long underwear, men's quilted insulated underwear, rocky fleece long johns, thermal shirt white, womens smart wool base layer, reebok thermal pants, under armour insulated underwear, mens winter long johns, look at this top ski base layer url on top of cool ski base layers, 3x thermal shirts, thermal ski shirt, mens bamboo base layer, compression long underwear skiing, thermal all in one mens, merino wool thermals, best merino wool base layer reddit, try this recommended merino wool base layer forum for carhartt heavyweight thermals, mens spandex long johns, icebreaker 200 base layer, fruit of the loom thermal underwear top, smartwool merino 150, white waffle thermal shirt, fleece thermal underwear mens, smartwool merino 250 leggings, not forgeting this new merino wool base layer site as well as long thermal leggings, helly hansen merino leggings, russell fleece long underwear, womens tall silk long underwear, short sleeve thermal top mens, ski silk thermal underwear, hurley thermal shirt, mens cotton thermals, as well this excellent ski base layer details for nike thermal undershirt, helly hansen base layer mens long sleeve, nike men's baselayer therma top mock neck, midweight base layer mens, carhartt men's thermal underwear, mens black thermal long johns, holeproof thermal underwear, mens grey thermal shirt, See More @ Excellent Debt Relief Info 4894b08
_________________
Google it
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Requests? All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies