HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Det är lättare att vara pessimist än optimist
Goto page Previous  1, 2, 3
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News
View previous topic :: View next topic  
Author Message
LaLuSh
Admin


Joined: 30 Jan 2003
Posts: 308
Location: Sweden/Borås

PostPosted: Sat Oct 02, 2004 1:46 am    Post subject: Reply with quote

Jag höll på med skrivandet av en kommentar, hade författat en hel del, men sedan fick jag syn på Fairlanes kommentar - och den sammanfattar ju det hela ganska bra.

Det flexibla alternativet passar bra på mig. Är optimistiskt inställd (på ett realistiskt sätt) till det mesta i livet. Fast kanske skulle kunna vara i en utav de där "deppfaserna" som fairlane beskriver. Det kan nog vara farligt att vara en sådan "flexibel" optimist. Risken finns att man inser hur få saker det är som man verkligen brinner för och bryr sig om i livet och börjar deppa över det. Det är i stort sett bara ett genombrott inom det pessimistiska områden som får en att bli riktigt lycklig, och bete sig som en obotlig optimist ett tag.

Jag är en sorts existentialist, med åsikten att vi människor bör ta ansvar för oss själva, det är du själv som bestämmer hur ditt liv kommer att se ut, och man bör inte lura sig själv om att det förhåller sig på annat sätt (även om det i vissa "undantagsfall" är så, handikapp, skador osv).

Människor försöker ofta hitta ursäkter för sina misslyckanden, den ofrivilligt överviktige blir genast glad när en artikel om att det är en gen som orsakar fetma publiceras. En gen kan vara en del av orsaken, men det finns absolut inget som förhindrar personen att göra något åt sin situation. Man försöker hela tiden hitta ursäkter, som förklarar ens beteende/misslyckanden. En artikel om undermåliga lärare, betygssystem osv får genast en elev som glömde att plugga till ett prov att bli gladare för sitt dåliga betyg - andra får indirekt ansvaret för dennes felaktiga beslut att spela dator lång in i nattimmarna (detta inkluderar väl mig också ibland). Även om det knappast är direkt relaterat att bli glad angående en artikel om betygssystem så förhindrar det inte en från att tänka "jävla lärar********, orättvisa *****". Finns miljontals exempel.

Jag försöker prestera så gott som jag kan i allting, sen får det gå som det går, att oroa sig hjälper inte. Om jag inte pluggade natten innan är det mitt eget fel. Det finns fortfarande ingen anledning att oroa sig, var lugn och prestera efter din bästa förmåga. Att du oroar dig över att du inte gjorde det du skulle göra påverkar egentligen ingenting, såvida du inte råkar kunna bygga en tidsmaskin.

gl //LALUSH
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Wobin_Hood



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 1287

PostPosted: Sat Oct 02, 2004 16:18 pm    Post subject: Reply with quote

En generell kommentar till ämnet.

Jag tror att vi faktiskt är genetiskt programerade till at vara övervägande optimister och jag anser mig ha några belägg some bevisar denna tes.

1. Fast det ser generelt mörkt ut för biotopen jorden, fortsätter människor att skaffa barn och att försöka uppfostra dessa på bästa sätt. Detta anser jag inte vara ett sätt på vilken den borne pessimisten skulle handla.

2. Studier visar att det är bättre för flocken/samhället om alla är generösa och delar med sig av det lilla de har. Det är med andra ord inprogramerat i oss att vi skall hålla ihop. Jag anser att det är ett typiskt drag hos optimisten att vara generös, emedans then pesimistiske är mer synisk.

3. Människan har om och om igen visat sig villig att det get sig ut på resor eller att anta vad som måste anses vara oöverstigliga utmaningar. I många fall har det visat sig att man misslyckas och till och med har mist livet, men ändå försöker man igen och igen att komma över samma hinder.
Ännu ett bevis på vår naturliga fallenhet för optemism.

Det bör sägas att vi all då och då hänfaller till pesimism, men generelt är de flesta jag träffar i grunden optemistiska. Man skall även akta sig för att förväxla pesismism med erfarenhet eller försiktighet, endel behöver bara lite längre tid på sig för att övertyga sig själv.
Back to top
View user's profile Send private message
TheMighty. Mistress



Joined: 07 Apr 2003
Posts: 1539
Location: Stockholm

PostPosted: Sat Oct 09, 2004 0:34 am    Post subject: Reply with quote

Jag tycker många av er har en sån härlig och ljus syn på tillvaron.
Jag är mer destruktiv..jag förtränger alla problem med tanken "lalalalaaa" och så gör jag något kul och löser problemen när de verkligen sätter sig i mitt öga som en vagel av mount everest size...

Men sånt där går upp och ner det med. Ibland e jag lika duktiga som många av er andra..men just nu är allt inte så kul att ta tag i.

Men jag ska gifta mig med världens mest underbara man, det är fantastiskt och gör hela min tillvaro ljus och hoppfull. Very Happy

_________________
Nicket gubbslem har jag lånat av en feministisk organisation.
Dock är även gubbslem en av sveriges vanligaste alger, på latin Gonyostomum semen.
All annan tolkning står för er..

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
FrankJScott



Joined: 29 Nov 2022
Posts: 12756
Location: Swinging Lifestyle

PostPosted: Sat Jun 24, 2023 0:34 am    Post subject: Great Hints To Picking Custom Sportswear Reply with quote

In reply to the lady inquiring about nba team jersey design, new york knicks jersey custom, basketball jersey design up, sixers custom city jersey, beautiful jersey design basketball, jersey design black basketball, I highly suggest this extra resources about custom sportswear info or basketball jersey design color blue, custom replica nba jerseys, jersey design sublimation nba, cleveland cavaliers shirt design, red jersey basketball design, sublime basketball jersey, not to mention this learn more about custom sportswear advice alongside all custom chicago bulls, customize basketball uniforms online, jersey design basketball color maroon, personalized sixers jersey, basketball jersey short design, create a custom basketball jersey, not to mention this read this post here on custom sportswear info which is as good as utah jazz custom jersey, jersey basketball design red, custom lakers basketball jerseys, best custom jerseys nba 2k22, basketball jersey design printed, jersey design basketball black and white, and don't forget from this source for custom sportswear advice alongside all custom miami heat vice jersey, minnesota timberwolves custom jersey, custom basketball uniform designer, create custom basketball jerseys, cheap team basketball uniforms, ucla custom basketball jersey, not to mention this next page on custom sportswear details as well as uconn custom basketball jersey, best white jersey design basketball, toronto raptors personalized jersey, men custom jerseys basketball, black sublimation basketball jersey design, custom reversible basketball jerseys near me, as well as read full report on custom sportswear info which is about cool nba jersey designs, jersey design basketball 2023, wholesale reversible basketball jerseys, custom basketball jersey design online, sublimated reversible basketball uniforms, custom retro raptors jersey, and don't forget this his response for custom sportswear forum on top of golden state warriors custom jersey youth, custom basketball sweatshirts, sublimation basketball jersey yellow, customize basketball uniforms online, orange basketball jersey design, new york knicks custom jersey, and don't forget this read what he said about custom sportswear url on top of basketball practice jersey design, kansas jayhawks custom jersey, spurs fiesta jersey custom, nike aau basketball uniforms, jersey t shirt design basketball, sublimation basketball jersey design blue, and don't forget more tips here about custom sportswear url and don't forget nba custom jersey lakers, custom greek basketball jerseys, 2k22 jersey creator, uaap basketball jersey design, custom throwback basketball jerseys, cool black basketball jersey design, which is also great. Finally, have a look at this her explanation on custom sportswear advice with jersey design basketball light blue, black red jersey design basketball, blue basketball jersey design sublimation, custom tar heels basketball jersey, custom pelicans jersey, basketball jersey design white and black, for good measure. Check more @ Best Facts On Deciding On Custom Sportswear 624894b
_________________
Google it
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address
FrankJScott



Joined: 29 Nov 2022
Posts: 12756
Location: Swinging Lifestyle

PostPosted: Sat Jun 24, 2023 16:22 pm    Post subject: Handy Info On Picking BAKA gambling Reply with quote

To the lady asking about blockchain industry, helium coin, heco blockchain, php blockchain, polygon cryptocurrency, eosio, I highly recommend this see post about BAKA gambling site or airdrop chrome, reef crypto, wing crypto, ftx binance, kadena coin, hat samsung airdrop, and don't forget this my response for BAKA project details alongside all eo finance, xdc crypto, gemini blockchain, terra luna classic, oasis blockchain, shiba inu coin price, as well as this click here for #bitcoin advice which is as good as amber crypto, affyn crypto, ksi luna, cross chain dex, hat samsung airdrop, ksi blockchain, alongside all visit this link about #eth link as well as bone shibaswap, contact crypto com, digital ledger technology, orca crypto, top cryptocurrency list, itunes airdrop, as well as this helpful resources for BAKA betting forum not to mention wef crypto, binance visa, web3 consulting, airdrop iphone pc, top web3 crypto, del crypto, and don't forget source about BAKA project details which is about blockchaininfo, upcoming cryptocurrency, alpha network coin price, iphone can t airdrop to mac, ilv crypto, airdrop tv samsung, not to mention this find out more on BAKA meme site alongside all coinmarketcal, chainalysis crunchbase, crypto planes, ledger technology, blockchain for good, lido dao token, alongside all this additional reading on #Bitcoin and #BTC tips as well as blockchain in manufacturing, blockchain social network, kucoin exchange, airdrop to samsung, coinbase crypto, air drop setting, not to mention conversational tone about #Bitcoin and #BTC advice not to mention firo coin, airdrop macbook, google cloud blockchain, avax blockchain, best metaverse crypto, digital bits crypto, which is also great. Finally, have a look at this continue reading about #airdrop details with coinwarz, cryptocurrency for beginners, airdrop iphone to android, etoro crypto, r3 corda, elon musk crypto, for good measure. Check more @ Good Tips On Deciding On BAKA gaming community 7ab6624
_________________
Google it
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3
Page 3 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies