HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
SM vs Swedengames

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News
View previous topic :: View next topic  
Author Message
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Sep 08, 2004 21:11 pm    Post subject: SM vs Swedengames Reply with quote

Nu var det dags igen, r60 match. Vårt hemmalag SwedishMaffia möter serieledarna SwedenGames. Maffia med tre vunna och två förluster, möter ett starkt och vältränat lag med fem vinster i bakfickan. Maffia som just nu ligger femte placering i ligan, möter ett tufft förstalag. Denna fight kommer att bli tuffare än den förra matchen som spelades för några dagar sedan, mot grupp sjuan [FAG]. Som bekant förlorade vi med vissnande 17-3 och Swedish Maffia fick sig en rejäl turn.

Dagens map är de_cbble, Maffia börjar som CT och ser rejält taggade ut. Hedstrom, Harvey, PlumSum och Sha springer direkt till bombplats B och kastar ett par flash upp mot översta B. Medans Fr[]dolf stabilt håller mitten. Terroristerna avvaktar en del i början och förvirring i Maffia verkar skapas. Våra spelare byter ofta position och det ser rätt panikslaget ut, men ändå inte. De har nog koll på läget. Vilket de hade, terroristerna rushar mitten, vilket misstag. Hedstrom och gänget vaktar bomb och alla terorister dör. Första och viktigaste rundan avklarad.

Andra rundan såg bra ut, Harry, Hedstrom, Sha och PlumSum använder sig av Mp5, medans Fr[]dolf håller mitt offensivt med en usp. Självklart dör alla terrorister, stabilt så här långt. Tredje rundan var över på bara några sekunder. Terroristerna rushar bombplats B, där fyra stycken CT står och väntar med sina vassa mp5. Skotten gnider runt terroristernas pannben, flash, he och smoke flyger hejvilt. Bort från CT då. Terroristerna blev slaktade och Maffia visar sin underbara teamplay.

Fjärde rundan blev en fin historia och var mycket vacker att titta på. Teroristerna avvaktar en del och överaskar oss på både mitt och cat, PlumSum lämnas ett par sekunder helt själv på bombplats B. PlumSum som är säkerheten själv med awp, plockade tre stycken terrorister med sin vältimade awp. Där lär de nog hålla sig borta ett bra tag till. Iskallt spel, självförtroendet hos killarna såg ut att växa och de har chans att nolla motståndarna, det står nu 4-0 till oss och Maffia ser ut att ha både självförtroendet, timingen, marginalen och positionerna.

Terroristerna börjar nu närma sig mitt och cat, bombplats B har gett dem allt för hårda tider, med PlumSum's awp så lär de inte gå dit på ett tag. Motståndarna är helt instängda, de har ingenstans att tavägen och de kommer ingenvart. Överallt är det täckt av elaka CT och om någon CT skulle dö. Så ser det ut att komma 150 till. Mycket vackert spel. De nio personer som tittade på HLTV såg mest ut som en grupp Maffia fans och alla höll tummarna för en nollning. Men, den åttonde rundan förlorar vi. Efter en T rush på mitt, så dör alla och bomben kan plantas. 7-1 till oss och chanserna för CPL närmar sig ett steg i alla fall.

Den trettonde rundan är mycket fin att se på, fyra stycken terrorister advancerar mitt, men där står Fr[]dolf och Harvey. Fr[]dolf som står långt ned och Harvey som står högt upp ser chanslösa ut. tre - fyra flash flyger fram, Harvey blir blind och sprayar på. Headshot är ett faktum. Men inte nog med det, en spelare kommer från cat mot Harvey, Harvey som är på headshothumör blir ivrig, hoppar fram som en kanin och sätter två klockrena träffar i huvudet på den panikslagne terroristen.

Vi vinner tillslut med 14-2 som CT. Mycket bra spelat, hoppas det håller i sig som terrorist.

Maffia rushar mot bombplats B, granaterna ekar i högtalarna, flasharna tömmer grafikkortet på fps och kulorna viner genom luften. Hedstrom håller täten med deagle. Det hela var över på bara några sekunder, alla terrorister dog och två ct. Hedstrom och Fr[]dolf sätter in ett par träffar på motståndarna, som sakta ramlar ned till marken.

Andra rundan blir en rush mot cat, Maffia möts av ett hav med skott, både från mp5, colt och usp. Vi är chanslösa i detta läge och vi får mer eller mindre se oss som döda. Tredje rundan blir som en repris från andra, fast en split på mitt och cat. mp5:orna smattrar och blod sveper över de mögliga väggarna.

Fjärde rundan var laddad för krig, med ak47:or och en awp så var vi bereda att köra över dem och ta hem ett par dyrbara poäng! Men icke sa nicke, efter en stunds avvaktande vid bombplats B så ser vi oss som spectators - igen.

Eco pryder Maffia igen, med deagle och glock smyger vi ned mot mitten och cat, en perfekt flash, flashar nästan halva vårt lag och vi blir ett lätt byte för våra fiender som spelar närmast omöjligt vackert.

Rundorna går snabbt och Maffia ser lite för överlägsna ut, nästan lite oplanerat. Eco efter eco så kunde vi nästan se oss som slagna, men chanserna var nästan större för oss än för dem.

Den sjunde rundan blir en komisk och rolig runda. Efter en rush på mitt med ak47:or så kastar harvey en misslyckad He som studsar rakt mot Fr[]dolf som snabbt försöker hoppa undan, men han hinner inte. harvey dödar Fr[]dolf med en HE. Men vad gör det? harvey och Hedstrom klarade läget så galant och tog hem rundan ändå, så han är förlåten. Det spännde tillvaron på HLTV'n för en stund, med en man kortare så såg det allt mer dystert ut denna runda, men med teamwork som få. Så klarnade det och rundan vann!

Efter galant spel av alla i laget, så slutar matchen lika. Harveys bländande kaninhopp och blinda headshot blir en runda att minnas. Sha's otroliga räddningar på bombplats B, PlumSum's awp som skrämde iväg terroristerna för ett par rundor. Hedstroms snabbhet och Fr[]dolf mittspel med awp. Vilket gäng, visserligen blev det lika. Men med äran i behåll, detta spel borde de ta med till nästa match och då blir det lätt en uppflyttning till nästa säsong.

Lycka till i nästa match grabbar! Bra spel!

//dcH-

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Sep 08, 2004 21:11 pm    Post subject: Reply with quote

Hoppas att det inte blev allt för dåligt, är så grymt trött. Natti.
_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
rabby



Joined: 02 Jun 2003
Posts: 205
Location: Åkersberga

PostPosted: Wed Sep 08, 2004 21:25 pm    Post subject: Reply with quote

Skulle va bra om man fick se hltv ip'n, om den finns, i god tid innan match. Smile
Annars mycket spännande skrivet
Bra jobbat
Back to top
View user's profile Send private message
take



Joined: 18 Sep 2003
Posts: 115
Location: Stockholm/Åkersberga

PostPosted: Wed Sep 08, 2004 21:34 pm    Post subject: Reply with quote

Mycket bra skrivet Wink och till maffia, lycka till i nästa match Wink
_________________
fet? mm jag vet
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Wed Sep 08, 2004 21:54 pm    Post subject: Reply with quote

xreeD^ wrote:
Skulle va bra om man fick se hltv ip'n, om den finns, i god tid innan match. Smile
Annars mycket spännande skrivet
Bra jobbat


Precis, det är "coverage" till för.

_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PlumSum



Joined: 04 Dec 2002
Posts: 958
Location: Iggesund

PostPosted: Thu Sep 09, 2004 5:51 am    Post subject: Reply with quote

men vi vet ej vilken hltv vi använder innan match så den spammas ut i sm kanalen. eftersom vi inte vet vilken server å vilket lag som står för hltv. men oftas e det sm's hltv

sen så köpte jag ej en mp5 i 2 rundan som ct. körde usp ^^

_________________
Mod är bara vad den fege tar till när han inte törs!


#devil&saint
www.devilandsaint.tk
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fatwreck
Senior Admin


Joined: 14 Dec 2002
Posts: 867
Location: Vännäs

PostPosted: Thu Sep 09, 2004 9:22 am    Post subject: Reply with quote

Bra skriver, igen dch-!

PlumSum wrote:
men vi vet ej vilken hltv vi använder innan match så den spammas ut i sm kanalen. eftersom vi inte vet vilken server å vilket lag som står för hltv. men oftas e det sm's hltv


Ska försöka att hålla ögonen öppna nästa gång, har velat se er spela ett tag nu..

Bra spelat och lycka till i nästa match!

_________________
#Citrus.se @ quakenet
live fat, or die trying
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
ninjja



Joined: 10 Jun 2004
Posts: 703
Location: Stockholm/Tyresö

PostPosted: Thu Sep 09, 2004 10:02 am    Post subject: Reply with quote

Bra skrivet dcH-


GJ maffia Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
wib



Joined: 18 Sep 2003
Posts: 122
Location: Jönköping

PostPosted: Thu Sep 09, 2004 10:11 am    Post subject: Reply with quote

Yep! Skulle vara kul att kolla på någon match!

Skön läsning btw!

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Nimda
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2581
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Sep 09, 2004 11:06 am    Post subject: Reply with quote

ni måste förstå att dch- struntade i att titta på fotbollen som gick samtidigt bara för att kunna skriva om våra gubbar. STABILT! det var trevligt att se matchen även om jag bara följde den halvhjärtat.
_________________
Se An Inconvenient Truth!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Sep 09, 2004 13:42 pm    Post subject: Reply with quote

haha, jo, tyvärr missade jag fotbollen Sad

Tack alla Razz

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[siLL]Dexer
Admin


Joined: 06 Jun 2003
Posts: 1474
Location: Gävle

PostPosted: Thu Sep 09, 2004 19:40 pm    Post subject: Reply with quote

Skoj match...fast kommer knappt ihåg nått.
Bara Harveys tk med sin he på slutet Razz

_________________
En siLL simmar aldrig ensam !
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies