HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Döds skjutning (känslig)
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
[siLL]MediuM



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 2434

PostPosted: Fri Aug 27, 2004 10:42 am    Post subject: Reply with quote

trist
_________________
Kreditkort. Billiga linser
Back to top
View user's profile Send private message
santos_deluxe
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 14 Jul 2004
Posts: 1694

PostPosted: Fri Aug 27, 2004 11:00 am    Post subject: Reply with quote

Jadu det är helt sjukt. Har 2 polare som har blivit dödade i min skabbiga lilla förort. En kompis blev skjuten i magen bara för att han inte var svensk av en Bonehead Neo-Nazi idiot. En annan fick en kniv i mjälten för att han råkade prata med fel tjej på en Valborg. Det enda som kan göra saken bättre är att själv inte ta med sig "kniv/pistol" ut i självförsvar, många sjuka saker kan hända i självförsvar när man är förvirrad, ledsen och aderalinet pumpar.

Personligen är jag aldrig rädd när jag går ensam ute på natten/kvällen men jag är mer orolig för min flickvän när hon ska traska ensam genom stan. Köpte en pepparspray och en fjäderbatong till henne om nått mysko skulle hoppa på na´.

Sverige börjar mer och mer förvandlas till ett "Mini-Amerika" Välfärden är snart slut, man kan köpa pistoler lika lätt som en 16 åring kan få utköpt på systemet / garaget. Bor nu 4 min från Rosengård som förvandlats till sveriges farligaste "förort" på bara något år vilket säger mer om landet Sverige än dom som bor där. För ett par veckor sen blev en zigienare skjuten 2 gånger i skallen precis utanför min balkong, 4 tjejer våldtagna/försök av samma person i samma park härintill.

Snart flyttar jag till en öde ö med T-3 Lina och knaprar kokosnötter och röker bananskal.....
Back to top
View user's profile Send private message
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Aug 27, 2004 13:48 pm    Post subject: Reply with quote

Skinhead wrote:
Jadu det är helt sjukt. Har 2 polare som har blivit dödade i min skabbiga lilla förort. En kompis blev skjuten i magen bara för att han inte var svensk av en Bonehead Neo-Nazi idiot. En annan fick en kniv i mjälten för att han råkade prata med fel tjej på en Valborg. Det enda som kan göra saken bättre är att själv inte ta med sig "kniv/pistol" ut i självförsvar, många sjuka saker kan hända i självförsvar när man är förvirrad, ledsen och aderalinet pumpar.

Personligen är jag aldrig rädd när jag går ensam ute på natten/kvällen men jag är mer orolig för min flickvän när hon ska traska ensam genom stan. Köpte en pepparspray och en fjäderbatong till henne om nått mysko skulle hoppa på na´.

Sverige börjar mer och mer förvandlas till ett "Mini-Amerika" Välfärden är snart slut, man kan köpa pistoler lika lätt som en 16 åring kan få utköpt på systemet / garaget. Bor nu 4 min från Rosengård som förvandlats till sveriges farligaste "förort" på bara något år vilket säger mer om landet Sverige än dom som bor där. För ett par veckor sen blev en zigienare skjuten 2 gånger i skallen precis utanför min balkong, 4 tjejer våldtagna/försök av samma person i samma park härintill.

Snart flyttar jag till en öde ö med T-3 Lina och knaprar kokosnötter och röker bananskal.....


Kom tillbaka till Haninge.

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Fri Aug 27, 2004 14:54 pm    Post subject: Reply with quote

Skinhead wrote:
Jadu det är helt sjukt. Har 2 polare som har blivit dödade i min skabbiga lilla förort. En kompis blev skjuten i magen bara för att han inte var svensk av en Bonehead Neo-Nazi idiot. En annan fick en kniv i mjälten för att han råkade prata med fel tjej på en Valborg. Det enda som kan göra saken bättre är att själv inte ta med sig "kniv/pistol" ut i självförsvar, många sjuka saker kan hända i självförsvar när man är förvirrad, ledsen och aderalinet pumpar.

Personligen är jag aldrig rädd när jag går ensam ute på natten/kvällen men jag är mer orolig för min flickvän när hon ska traska ensam genom stan. Köpte en pepparspray och en fjäderbatong till henne om nått mysko skulle hoppa på na´.

Sverige börjar mer och mer förvandlas till ett "Mini-Amerika" Välfärden är snart slut, man kan köpa pistoler lika lätt som en 16 åring kan få utköpt på systemet / garaget. Bor nu 4 min från Rosengård som förvandlats till sveriges farligaste "förort" på bara något år vilket säger mer om landet Sverige än dom som bor där. För ett par veckor sen blev en zigienare skjuten 2 gånger i skallen precis utanför min balkong, 4 tjejer våldtagna/försök av samma person i samma park härintill.

Snart flyttar jag till en öde ö med T-3 Lina och knaprar kokosnötter och röker bananskal.....


Jag bor osså bara nån minut ifrån Rosengård..och det gillar jag inte =/ ..hatar o se en massa gäng o sånt komma hit..har hänt ibland när man vatt me polare att de kommit ett gäng från rosengård och börjat mucka gräl med en och ens polare =/ ..gillar det inte alls ! fast det händer som tur e inte ofta.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Maledrach
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 904

PostPosted: Fri Aug 27, 2004 18:16 pm    Post subject: Reply with quote

har själv aldrig gjort nåt kriminellt men har polare som gått in på fel bana och det e fan inte lätt att få ur dom när dom väl e inne i skitenså ska man då gå efter principen en gång kriminell alltid kriminell?? att få tag på droger/vapen skulle jag säkert klara på 1timme om jag hade lust/pengar. finns för mkt skit utemen så va det ju alla inbrott i försvarets föråd för några år sen, alla dom vapnena börjar väl komma upp till ytan. har sett när en kille nästan fick en kniv i huvet bara för att han va mörkhyad. har sett en kompis hugga en av hans bästa polare hugga en annan kompis i benet för att han satt på sin kompis moppe. känner en kille som högg sin brorsa i ryggen me en förskärare för att han fick skäll av sin brorsa för att han hade fest hemma och jag e bara 17år, hur mkt kommer jag ha sett när jag är 25/35/45?? antagligen för mycket.

finns för mycket sjukt folk ute och inte mycket görs för att få stopp på dom.
Back to top
View user's profile Send private message
X9



Joined: 13 Jan 2003
Posts: 486

PostPosted: Sat Aug 28, 2004 3:08 am    Post subject: Reply with quote

Jag beklagar sorgen.
Det är inte kul att sånt här ska behöva inträffa, men som sagt, kollar man på hur sveriges lagar etc. ser ut så är det inte konstigt att det händer.
Folk är inte ens rädda för att åka i fängelset längre, dom kan skjuta någon för minsta lilla, då många har det minst lika bra i fängelset som när dom är fria.

Jag tycker att man ska sluta ta i dom här jävlarna med silkesvantar nu, det måste bli en ändring på detta.
Folk kan inte bara gå och blunda för saker och ting hur länge som helst.
Jag vill att min famil/vänner och alla andra för den delen ska kunna röra sig fritt, när dom vill och vart dom vill utan att behöva vara oroliga för att bli misshanlade/rånade/våldtagna/dödade etc etc.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ZhypeR



Joined: 17 Nov 2002
Posts: 354

PostPosted: Sat Aug 28, 2004 12:22 pm    Post subject: Reply with quote

tycker det borde bli mycket hårdare fängelser med en betongsäng och ett hink som man får pissa/skita i som tömt en gång i veckan så får dom leva med stanken. straffen borde vara som i USA typ 315 år för mord. tror att kriminaliteten skulle minska med 50% ungefär.
_________________
2.5 ghz - 512 ddr ram PC2700@333mhz - GF4 MX440 - DVD-rom - CD-rom/burner@48x - ATX miditower - 100 fps!
Back to top
View user's profile Send private message
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Sat Aug 28, 2004 13:19 pm    Post subject: Reply with quote

ZhypeR wrote:
tycker det borde bli mycket hårdare fängelser med en betongsäng och ett hink som man får pissa/skita i som tömt en gång i veckan så får dom leva med stanken. straffen borde vara som i USA typ 315 år för mord. tror att kriminaliteten skulle minska med 50% ungefär.

Tja, det verkar ju funka i USA? Rolling Eyes


Och är det inte lite konstigt att folk rymmer från fängelserna när det är så himla bra där?

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
KeNTeK
Admin


Joined: 21 Jul 2004
Posts: 272
Location: Stockholm

PostPosted: Sat Aug 28, 2004 17:45 pm    Post subject: Reply with quote

Fairlane ifs kan man ju undra vad som e skönast...att vara i en relativt behaglig cell eller vara ute i fria världen och kunna göra det man vill...skillnad men som sagt det är helt rätt vad som stod tidigare. Hårdare lagar. Och i sin tur för att förhindra att en oskyldig åker in på typ 50 år så borde man sätta mer folk än typ 1-2 skrivbords-poliser på att reda ut saken. Är det fortfarande mkt osäkert kan man kanske komma fram till någon sorts liknande straff-benådning fast utan att påverka tiden kanske. Finns jättemycket krångel men att skärpa lagarna är ju ett steg i rätt riktning. Livstid är ju det strängaste straff man kan få och vad är det...12 år? 12 år är inte en livstid..det är en liten del av hälften av sitt liv. Hela saken att det heter livstid borde fannimej ha nån betydelse och inte att dom kan få typ kunna 5 livstids straff i sitt liv och fortfarande ha tid med att lära sig vindsurfa t.ex.
_________________
Angel headed hipsters, burning for the ancient heavenly connection, to the stary dynamo in the machinery of the night
Back to top
View user's profile Send private message
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Sat Aug 28, 2004 19:18 pm    Post subject: Reply with quote

KeNTeK wrote:
Fairlane ifs kan man ju undra vad som e skönast...att vara i en relativt behaglig cell eller vara ute i fria världen och kunna göra det man vill...skillnad men som sagt det är helt rätt vad som stod tidigare.

Nja, jag reagerade alltså på att man påstår att fängelset inte avskräcker det minsta och att livet där är så behgligt så att det inte gör något om man åker in. Sanningen är den att när man begår ett brott så funderar man inte så mycket på straffskalan.

Quote:
Hårdare lagar. Och i sin tur för att förhindra att en oskyldig åker in på typ 50 år så borde man sätta mer folk än typ 1-2 skrivbords-poliser på att reda ut saken.

Hur vanligt är det att 1-2 skrivbordspoliser utreder en sak så att någon får 50 års fängelse?
Quote:
Är det fortfarande mkt osäkert kan man kanske komma fram till någon sorts liknande straff-benådning fast utan att påverka tiden kanske. Finns jättemycket krångel men att skärpa lagarna är ju ett steg i rätt riktning. Livstid är ju det strängaste straff man kan få och vad är det...12 år? 12 år är inte en livstid..det är en liten del av hälften av sitt liv.

Livstidsstraffet är inte tidsbegränsat till 12 år. Man sitter inne till man antingen blir friad av en högre rättsinstans eller tills regeringen ger en nåd.
Det finns folks som sitter inne på livstid nu och som suttit inne i över 25 år.

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
ninjja



Joined: 10 Jun 2004
Posts: 703
Location: Stockholm/Tyresö

PostPosted: Sat Aug 28, 2004 23:13 pm    Post subject: Reply with quote

Squadron- wrote:
[KACFM]Volvo 240 wrote:
tremendous_bob wrote:
Tror inte volvo menade det så hårt utan mer att ger man sig in i den branchen så får man kanske vara beredd på att tråkiga saker kan hända, både med sig själv och sina kompisar.


Precis! Det är min åsikt take it or leave it.


Säg att du hamnar i slagsmål, du misshandlar en kille, du är kriminell ?
Pang du är död, skyll dig själv?


Det är inte misshandel om det är i är i självförsvar helt enkelt Nödvärn.
Men är du rolig lr Squadron, han menar att han typ är riktig krimenell. Han menar om han är med i lite tyngre grejer o sen bryter kontraktet o sen blir skjuten för det.
Han menar krimenell som lever på det troligen också.....man kan inte leva på misshandla folk (om man inte slår ner dom o rånar dom dock =P ) så skärp dig o läs mellan raderna istället!!
Back to top
View user's profile Send private message
KeNTeK
Admin


Joined: 21 Jul 2004
Posts: 272
Location: Stockholm

PostPosted: Sun Aug 29, 2004 1:34 am    Post subject: Reply with quote

Quote:
Nja, jag reagerade alltså på att man påstår att fängelset inte avskräcker det minsta och att livet där är så behgligt så att det inte gör något om man åker in. Sanningen är den att när man begår ett brott så funderar man inte så mycket på straffskalan.


Glömde ta med det där också men ja tog bara en grund varför folk antagligen rymmer. Tror knappast folk rymmer för att komma hem och krama mamma Confused

Quote:
Hur vanligt är det att 1-2 skrivbordspoliser utreder en sak så att någon får 50 års fängelse?


Överdrev med 50 år men ville mer få fram punkten om en oskyldig skulle fällas med lång straff-längd om polisen, förundersökare m.fl. inte hade tillräckligt med resurser/bemanning för att kunna få fram mer bevis/motbevis.

Quote:
Livstidsstraffet är inte tidsbegränsat till 12 år. Man sitter inne till man antingen blir friad av en högre rättsinstans eller tills regeringen ger en nåd.
Det finns folks som sitter inne på livstid nu och som suttit inne i över 25 år.


Tog livstid som ett exempel här med. 12 år är grund för livstid. Sedan finns det andra grader av livstid då straffet ökar.

Hela min mening med det jag skrev var att sverige borde se över lagarna och i vissa fall och kunna höja/(och sänka om det finns sådna fall) straff-längd. De flesta lagar finns som andra länder också har men de kan i sverige vara betydligt lindrigare. Visserligen har inte andra länder direkt med saken att göra men det kan jämföras mellan länders olika lagar och se hur det/om det påverkat brottsligheten.

_________________
Angel headed hipsters, burning for the ancient heavenly connection, to the stary dynamo in the machinery of the night
Back to top
View user's profile Send private message
hOOters



Joined: 10 Jun 2003
Posts: 138

PostPosted: Sun Aug 29, 2004 3:16 am    Post subject: Reply with quote

Förmodligen första gången jag noga har läst igenom en sån här topic.
"Vi som inte vet nåt om...." sitter å spekulerar i vad som hänt." Jag förmodar att han hängt med gäng å gjort sin beskörda kriminella del". Han förtjänar inte att bli mördad, men han förstog nog varför. Å om man gör det så what the heck....

Om du så ens slår en annan så anser jag att den förtjänar minst ett år av vård.

Jag tror inte att killen tyckte det var helt oförväntat när de kom upp å sköt honom.

JAg känner förstås sorg i hjärtat. All kramhet åt hans nära.
Back to top
View user's profile Send private message
DiRoZ



Joined: 20 Nov 2002
Posts: 1095
Location: .::Partille::.

PostPosted: Sun Aug 29, 2004 17:17 pm    Post subject: Reply with quote

Idag på jobbet fick jag reda på varför han blev ihjäskjuten!!
det är så jävla osant så jag vetti fan om jag ens skall berätta de...
men vi kör på de.. Nu tänker jag inte säga vad han heter och så men killen som sköt honom va påverkad av droger och sköt fel person !!!
Det va iaf vad en av hans närmsta vänner sa te mig på jobbet... FY FAN asså!!

_________________
>>>Kallar du mig fjolla, klipper jag till direkt<<<
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Bonafide



Joined: 13 Dec 2002
Posts: 1173
Location: Hemma (på riktigt)

PostPosted: Sun Aug 29, 2004 17:23 pm    Post subject: Reply with quote

KeNTeK wrote:
Quote:
Nja, jag reagerade alltså på att man påstår att fängelset inte avskräcker det minsta och att livet där är så behgligt så att det inte gör något om man åker in. Sanningen är den att när man begår ett brott så funderar man inte så mycket på straffskalan.


Glömde ta med det där också men ja tog bara en grund varför folk antagligen rymmer. Tror knappast folk rymmer för att komma hem och krama mamma Confused

Quote:
Hur vanligt är det att 1-2 skrivbordspoliser utreder en sak så att någon får 50 års fängelse?


Överdrev med 50 år men ville mer få fram punkten om en oskyldig skulle fällas med lång straff-längd om polisen, förundersökare m.fl. inte hade tillräckligt med resurser/bemanning för att kunna få fram mer bevis/motbevis.

Quote:
Livstidsstraffet är inte tidsbegränsat till 12 år. Man sitter inne till man antingen blir friad av en högre rättsinstans eller tills regeringen ger en nåd.
Det finns folks som sitter inne på livstid nu och som suttit inne i över 25 år.


Tog livstid som ett exempel här med. 12 år är grund för livstid. Sedan finns det andra grader av livstid då straffet ökar.

Hela min mening med det jag skrev var att sverige borde se över lagarna och i vissa fall och kunna höja/(och sänka om det finns sådna fall) straff-längd. De flesta lagar finns som andra länder också har men de kan i sverige vara betydligt lindrigare. Visserligen har inte andra länder direkt med saken att göra men det kan jämföras mellan länders olika lagar och se hur det/om det påverkat brottsligheten.


får du livstidsfängelse så får du livstidsfängelse .. det är inte "12år" , "25år" , det är LIVSTID

_________________
homosexualls are gays
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Sun Aug 29, 2004 18:59 pm    Post subject: Reply with quote

violent_bob wrote:

får du livstidsfängelse så får du livstidsfängelse .. det är inte "12år" , "25år" , det är LIVSTID


Eller tills någon med befogenhet får för sig att släppa ut dig.
Kan inte tro att någon suttit hela sitt liv på kåken, eller rättare sagt att någon kommer göra det.

_________________
Reach Out and Touch Herr Oberst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Sun Aug 29, 2004 20:06 pm    Post subject: Reply with quote

Helt osannolikt att något sånt här händer i denna lilla kommun.
Diroz, om det är så som din arbetskamrat sa så bör ju den misstänkte inte längre vara "misstänkt av den lägre graden" som svt.se skrev. Utan verkligen vara misstänk av "högre grad" typ.

svt.se wrote:
Efter att ha hört en rad personer grep polisen i morse en 28-årig man. Han har anhållits, skäligen misstänkt för mord, vilket är den lägre graden av misstanke.

_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Sun Aug 29, 2004 20:29 pm    Post subject: Reply with quote

DiRoZ wrote:
Idag på jobbet fick jag reda på varför han blev ihjäskjuten!!
det är så jävla osant så jag vetti fan om jag ens skall berätta de...
men vi kör på de.. Nu tänker jag inte säga vad han heter och så men killen som sköt honom va påverkad av droger och sköt fel person !!!
Det va iaf vad en av hans närmsta vänner sa te mig på jobbet... FY FAN asså!!



Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad fya fan asså =/ ...altså..han dog för inget alls...fy fasiken Sad

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
KeNTeK
Admin


Joined: 21 Jul 2004
Posts: 272
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Aug 30, 2004 10:56 am    Post subject: Reply with quote

Quote:
får du livstidsfängelse så får du livstidsfängelse .. det är inte "12år" , "25år" , det är LIVSTID


Asso om du läst igenom min post så kan du se att jag tagit med att det finns olika former/grader av livstids straffet. Det du syftar på är den strängaste graden då en person åker i fängelse på obestämd tid d.v.s. livstid och kan bara komma ut/få straff benådning om en domstol eller liknade bedömmer att det ska ske. Annars är det i princip sett "livstid". Att jag tog 12 år är för att många som får livstid får just 12 år (varför vet jag inte men kan försöka ta reda på det. har antagligen att göra med sveriges straff-skala)

Edit eller ny post ang. detta kan komma senare då jag just nu har lite ont om tid.

_________________
Angel headed hipsters, burning for the ancient heavenly connection, to the stary dynamo in the machinery of the night
Back to top
View user's profile Send private message
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Aug 30, 2004 13:23 pm    Post subject: Reply with quote

Juridisk sett så finns det mig veterligen bara en form av livstidsstraff och där måste man ansöka om benådning. Detta verkar också överensstämma med text på kriminalvårdsverkets hemsida.
_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies