HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Månadens Maffian Juli/2004!
Goto page Previous  1, 2, 3, 4
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Fri Jul 23, 2004 16:14 pm    Post subject: Reply with quote

Efter att ha begrundat lite över min inställning till saker och ting på sistone, inte bara i den här tråden, så får jag nog ta tillbaka en del jag sagt. Jag har nog fokuserat mest på det negativa i den här tävlingen, kanske sett det för mycket som en tävling, inte bara en trevlig komplimang som folk som förtjänar det får en gång i månaden.
Jag har nog överlag blivit lite surare sista månaden tror jag, svurit mer än vanligt över ett bakslag och andra småsaker som är privata. Jag har nog sett det här alldeles för negativt och befarat att maffias ärliget skulle dö en plågsam död, endast pg.av den här utmärkelsen. Jag tar min tid på mig att acceptera en vinst från den andra sidans argument, men jag är inte så tjockskallig att jag inte kan erkänna att den andra personen har bra poänger (efter ett tag...).
T.ex så spelade jag för ett par dagar sedan, som vanligt, med ett gäng trevliga nissar på cs7, vi satt på vent och stojjade och allt var frid & fröjd. Fast jag kände att jag kanske inte var just den starkaste bidragaren till den trevliga stämningen på servern eller på ventrilon heller för den delen. Jag märkte hur min bitterhet, som egentligen är helt obefogad, gled över på stämningen lite generellt.
Jag fick ransaka mig själv ett par dagar (som sagt, jag tar tid på mig när jag ska dra ut mitt huvud som suttit faststångat i väggen Wink ) och kom fram till att jag nog sett det mesta om det flesta i ett rätt negativt ljus. Även den här idén om månadens maffian.
En av de personer jag spelade och pratade med på ventrilon var Magnus, Mr_Grieves för de som bott i en grotta och inte lärt sig namnet på våran nya UmgängesGuru. Jag tänkte på hur väldigt rätt det vore om just Magnus fick det här priset, hur befogat det skulle vara. Jag tycker tävlingen är en ganska bra idé ändå, iom. att hur mycket de här potentiella kissungarna än försöker, så kommer det väll knappast skada ifall de gör det. Även om det är falskt, så är det väll bara att man struntar i det och ser till det possitiva i det här, nämligen att de som verkligen förtjänar det får priset.
Så med lite mer godmodighet än innan och lite mer varierat tänkande, så stödjer jag tävlingen och lämnar en nominering på en som jag verkligen tycker förtjänar priset den här månaden och alla månader framöver med.
[FreezeBitch]Mr_Grieves (aka. Magnus Sweetiepie).

Borde nog privva nomineringen egentligen, tyckte mig läsa att någon ville att det skulle ske så, men jag tyckte att nomineringen hade en stor del av mitt inlägg så jag bifogade den i den öppna posten, resten kanske inte borde göra så, upp till boysen som har hand om priset.
Puss på er.
/ Kenny

Ps. Jag sitter på jobbet nu, syns det att jag inte har så mycket att göra? Laughing

_________________
http://arresteddevelopment2009.com
AD in 09!
I... drink... your... milkshake!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Jul 23, 2004 16:20 pm    Post subject: Reply with quote

Kultur, vi förlåter dig Razz
Kritik är bra för mig och Stenström, vi kan utveckla och göra saker bättre.
Och extremt kul att du ville att magnus skulle få priset, hoppas att folk tar efter och skickar ett PM till mig eller Stenström och berättar vem som borde få priset, samma sak gäller "Månadens Maffian". Och som du skrev, se det inte som en tävling, se det som något fint som bevisar att man gjort något bra. Ungefär som Nobel priset alltså, fast detta är nog större, inte sant? Rolling Eyes

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Sun Jul 25, 2004 4:17 am    Post subject: Reply with quote

Åååh Kenny! Jag blir faktiskt generad, och det är inte ofta!
Du gjorde verkligen min dag, eller natt.

Kram till alla!
Kärlek!

(Även jag sitter på jobbet och har mycket att göra)

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
kanzinho



Joined: 23 Mar 2003
Posts: 907
Location: Göteborg

PostPosted: Tue Jul 27, 2004 14:33 pm    Post subject: Reply with quote

Kom på en sak i skrivandets stund... va sägs om typ olika rewards som hänt under året.. som till exempel maffia har under DreamKrök som till exempel "Årets Fjortisfylla" hehe men till de positiva aspekterna? Årets maffian, årets Klan på maffia, Årets Admin med mera med mera! detta skall då innehålla priser Very Happy jag tror då att d inte kommer bli något "röv kissing" utan om det är under 1 år så krävs det jävligt mkt om man skal "kyssa röv" under ett helt år om man vill vinna, då krävs det nog mycket mer och man kommer nog känna denna personens personlighet och inte i så fall falskhet som många tror vissa kommer göra=) en tanke bara!
_________________
carpe diem!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 10:47 am    Post subject: Reply with quote

kanzi wrote:
Kom på en sak i skrivandets stund... va sägs om typ olika rewards som hänt under året.. som till exempel maffia har under DreamKrök som till exempel "Årets Fjortisfylla" hehe men till de positiva aspekterna? Årets maffian, årets Klan på maffia, Årets Admin med mera med mera! detta skall då innehålla priser Very Happy jag tror då att d inte kommer bli något "röv kissing" utan om det är under 1 år så krävs det jävligt mkt om man skal "kyssa röv" under ett helt år om man vill vinna, då krävs det nog mycket mer och man kommer nog känna denna personens personlighet och inte i så fall falskhet som många tror vissa kommer göra=) en tanke bara!


Tanken är god, frågan är om vi skribenter skulle klara detta själva. Vi är ju bara två, jag och Stenström. Skulle vara fint om jag och Stenström kunde välja "kandidater" eller nomineringar, så får folk rösta på sidan, mellan 3-4 klaner eller 3-4 klaner.

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 11:30 am    Post subject: Reply with quote

dcH- wrote:
mellan 3-4 klaner eller 3-4 klaner.


Skillnaden är hårfin

_________________
Reach Out and Touch Herr Oberst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 11:32 am    Post subject: Reply with quote

Herr Oberst wrote:
dcH- wrote:
mellan 3-4 klaner eller 3-4 klaner.


Skillnaden är hårfin


Haha, jag skrev visst lite fel. tänkte på annat Razz
Mellan 3-4 klaner och 3-4 maffianer, så skall det vara. haha. lite komiskt ändå Wink

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Victor



Joined: 24 Jul 2004
Posts: 777
Location: München

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 13:51 pm    Post subject: Reply with quote

Tävla om att va trevligt tycker jag inte att man ska.
Även om detta kommer tillföra att många försöker hjälpa folk, Så skulle det vara roligare om ni inte hade sagt något så kunde man se vem som verkligen försöker hjälpa till och inte någon som bara vill vinna i att vara "Månadens maffian".

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 13:55 pm    Post subject: Reply with quote

Det är ingen tävling som sagt. De som ser detta som en tävling, ser det på fel sätt. Detta skall vara en utmärkelse, som visar att någon har gjort något bra. Titta i min senaste artikel, vad Fren skrev där. Det skulle säkert göra honom till en stark kandidat till Månadens maffian, likt Magnus som sänder ut meddelandet "kärlek".
_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[FreezeBitch]Lupus
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 05 Oct 2002
Posts: 3655
Location: Södermalm

PostPosted: Sun Aug 01, 2004 12:50 pm    Post subject: Reply with quote

Har jag fattat detta rätt: dch och Stenström utser vem som är månadens maffian i deras tycke?
_________________
_______________________________________________
- Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov. (låter vettigt)
- Min frihet slutar där din börjar (låter vettigt)
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Sun Aug 01, 2004 14:09 pm    Post subject: Reply with quote

Så... vem blev det?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4
Page 4 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies