HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Paintball!

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
torach



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 58
Location: Göteborg - Sweden

PostPosted: Thu Apr 08, 2004 12:33 pm    Post subject: Paintball! Reply with quote

Allo, tänkte börja lira lite paintball i sommar. Vi skall starta upp ett litet lag här i göteborgs trakten för att försöka komma iväg på någon/några tävlingar och sådär. Skjuta vilt omkring oss och ha allmänt trevligt.

Sådär för tänkte jag dela med mig med detta om det är någon som är intresserad och tycker att de är en trevlig person och sådär, ja ni fattar.

Eller ligger inne på information om saker, tex tävlingar som går, elelr andra prylar som kan va bra å veta.

Någon kanske har en gammel bössa som ligger på hyllan och vill bli av med, eller annat!

Så är det iaf Wink Now you know!

/torach

_________________
Carpe Heri
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
patte1



Joined: 19 Dec 2003
Posts: 1712

PostPosted: Thu Apr 08, 2004 13:51 pm    Post subject: Reply with quote

är det nån åldergräns på paintball?? annars hade jag varit intresserad om det var lite mer söder ut i sverige Wink
Back to top
View user's profile Send private message
& pySen



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 561
Location: GBG Hisingen.

PostPosted: Thu Apr 08, 2004 14:48 pm    Post subject: Reply with quote

18 år är det, iaf när man ska köpa picka
_________________
Eh va!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
patte1



Joined: 19 Dec 2003
Posts: 1712

PostPosted: Thu Apr 08, 2004 15:09 pm    Post subject: Reply with quote

& pySen wrote:
18 år är det, iaf när man ska köpa picka


kan man inte låna där (där man spelar)?
Back to top
View user's profile Send private message
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Thu Apr 08, 2004 16:44 pm    Post subject: Reply with quote

brukar va 18 år....

vissa kör 20 år....

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Bish



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 144
Location: Linköping

PostPosted: Fri Apr 09, 2004 19:07 pm    Post subject: Reply with quote

Hej!

Antar att du redan känner till www.stratec.nu
Om du ska köpa nytt Smile
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
patte1



Joined: 19 Dec 2003
Posts: 1712

PostPosted: Fri Apr 09, 2004 19:42 pm    Post subject: Reply with quote

är det lagligt å köra paintball om man är under 18år och om typ ens farsa köpte geväret åt en?
Back to top
View user's profile Send private message
GhosteN
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 28 Aug 2003
Posts: 935
Location: Gbg

PostPosted: Sat Apr 10, 2004 11:48 am    Post subject: Reply with quote

oj, ska flytta ner till göteborg om ett par veckor, började spela förra sommaren, har tänkt börja spela riktigt mycket den här sommaren. Det är inte så att man få va med och lira? känner ingen som spelar där nere...

PatroN wrote:
är det lagligt å köra paintball om man är under 18år och om typ ens farsa köpte geväret åt en?

Det tycker jag det borde, känner ett par som inte är 18 som spelar, tror dom tävlar också.

http://www.samuraj.nu
mycket bra köp/sälj ställe
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
GhosteN
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 28 Aug 2003
Posts: 935
Location: Gbg

PostPosted: Fri Jul 16, 2004 5:44 am    Post subject: Reply with quote

hupp... nu bor har man bott här nere ett bra tag och inte spelat en gång än... har fått tillbaka all utrustning så nu ska man väl hinna med och spela ett par gånger iaf.
Vart kan man spela här nere i Göteborg?
Har hört Area51 men också hört att det inte finns längre och jag har ingen aning om vart det ligger...
torach, gjorde ni nått lag eller och spelar ni nånn gång ifall man kunde haka på?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Fri Jul 16, 2004 13:17 pm    Post subject: Reply with quote

Jag spelade nu innan jag slutade 9:an, var då 15 men var dock tvungen ha lapp med hemifrån om att jag fick spela. Nu är jag 16, vilket jag tror deras krav är.

Bra och ha, Pungskydd!
Ledaren som vi hade med oss spelar i ett lag, som kör tävlingar och dom är visst bäst i norden eller nåt sånt, har jag för mig.
Hans lag kompis blev skjuten på pungen under tävling utan pungskydd, pungkulan sprack!

Åldersgränsen är nog olika på olika ställen, men ska man tävla så är det nog bra och vara 18, för man tar ju stort ansvar själv. Resa, mat, boende osv.
Och dom vi spelade hos hade nog 16 åldersgräns (om det nu var det), för vi var 12st och ingen hade bokat på länge + att dom var med hela tiden på sidan av plan.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
waingro
Admin


Joined: 04 Dec 2002
Posts: 2492

PostPosted: Fri Jul 16, 2004 14:43 pm    Post subject: Reply with quote

Spelade i lördags i en av sveriges 2 inomhusbanor, min kompis firade sin 25 års dag så att först spelade vi paintball, sen åkte vi wakeboard/vattenskidor och sen festade på kvällen, va kanonkul.

Banan vi spelade på då var en speedballbana, men jag tycker hellre om större banor.
Spelade på en av sveriges största stadsskyttebanor som användes av det militära förut men I15 i Borås är ju nedlaggt så nu används det av brandförsvaret. Det va det roligaste inom paintball jag varit med om.
Då lirade vi med ett gäng som har en paintballbutik här i Borås, och några som tydligen har lirat i landslaget, så då vart vi runt 20 pers och hyrde vapen gratis och betalade endast 25 öre / boll.
Spelade en hel dag och gjorde åt 1 låda per man ungefär, alltså runt 2000 boll per gubbe, fan va kul det var.

_________________
Heroes never die, they just reload !
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ShoCK_FX
Admin


Joined: 25 Nov 2003
Posts: 275

PostPosted: Fri Jul 16, 2004 22:22 pm    Post subject: Reply with quote

E det inga som brukar lira i löddeköpinge (skåne) sista söndagen varje månad? brukar va 100 pers om lirar då, man kan komma ensam eller flera stycken, En av nordens största paintball banor hur kul som hellst, vi brukar va där ett gäng.
Back to top
View user's profile Send private message
torach



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 58
Location: Göteborg - Sweden

PostPosted: Thu Aug 05, 2004 12:08 pm    Post subject: Reply with quote

Japp vi lirar för fullt Wink På söndag så kommer vi vara på Area51 uppe i bergsjön. Jag skulle rekommendera för er som är intresserad av paintball att kika lite på http://www.paintball.se , det är en fruktansvärt rolig sport, och en av de snabbast växande i Europa! Enda nackdelen är att det fortfarande är relativt dyrt, men det är på väg neråt iom att sporten växer, men vafan, man kan ju alltid jobba lite extra Razz

Ghosten: Japp vi lirar Wink

/R

_________________
Carpe Heri
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Dimensionx



Joined: 12 Oct 2002
Posts: 448
Location: Inte skåne, som tur är

PostPosted: Wed Aug 11, 2004 20:19 pm    Post subject: Reply with quote

torach wrote:
Japp vi lirar för fullt Wink På söndag så kommer vi vara på Area51 uppe i bergsjön. Jag skulle rekommendera för er som är intresserad av paintball att kika lite på http://www.paintball.se , det är en fruktansvärt rolig sport, och en av de snabbast växande i Europa! Enda nackdelen är att det fortfarande är relativt dyrt, men det är på väg neråt iom att sporten växer, men vafan, man kan ju alltid jobba lite extra Razz

Ghosten: Japp vi lirar Wink

/R


Har ni vunnit / spelat nån tävling än?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Wed Aug 11, 2004 20:34 pm    Post subject: Reply with quote

PatroN wrote:
är det nån åldergräns på paintball?? annars hade jag varit intresserad om det var lite mer söder ut i sverige Wink
som i resten med leken med effektbegränsade VAPEN. det rä 18 år för att äga och använda effektbegränsade vapen. Det är 15 år för att använda (låna) annans vapen om denna håller uppsikt på den minderåriga.

Sveriges rikes lag wrote:
Angående lagligt eller inte med övervakare:

3kap 6§ Ordningslagen (1993:1617)

Den som är under 18 år får inte utan tillstånd av polismyndigheten inom område som omfattas av detaljplan utomhus använda luft- eller fjädervapen med vilka kulor, hagel eller andra projektiler kan skjutas ut. Detsamma gäller utanför sådant område, om inte vapnet används under uppsikt av någon som har fyllt 20 år.

3kap 4§ Vapenlagen (1996:67)

Enhandsvapen och helautomatiska vapen får lånas ut endast för användning under långivarens uppsikt eller för övning eller tävling som äger rum under uppsikt av en sådan sammanslutning som får meddelas tillstånd att inneha skjutvapen.

3kap 3§ Vapenlagen (1996:67)
Ett skjutvapen får lånas ut till den som är under arton år endast om
b) låntagaren har fyllt femton år, vapnet skall innehas och användas under långivarens uppsikt
Back to top
View user's profile Send private message
Aitutaki



Joined: 30 Jul 2004
Posts: 7
Location: sverige

PostPosted: Fri Aug 20, 2004 14:22 pm    Post subject: Reply with quote

Cool
ingen vet

_________________
LillFet vs BillaBonG^
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
pihl
Senior Admin


Joined: 26 Oct 2002
Posts: 1651
Location: root

PostPosted: Wed Aug 25, 2004 17:31 pm    Post subject: Reply with quote

PatroN wrote:
är det lagligt å köra paintball om man är under 18år och om typ ens farsa köpte geväret åt en?

Det klassas som "langning" vilket inte är tillåtet.

_________________
satf - smrt.st
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Sun Aug 29, 2004 17:27 pm    Post subject: Reply with quote

jag är sugen torach.... jag bor ju inte mer än 1-1.5h från gbg
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies