HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
maplistor cs1 och 2

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Swedish maffia servers
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Fri Mar 19, 2004 13:30 pm    Post subject: maplistor cs1 och 2 Reply with quote

Folk som spelat med mig vet att detta upprör mig!
cs1 och cs2 är STANDARDMAP-servers. Det betyder att de har en maplist som skiljer sig från CB-mapservers.
Att folk gör votemap kan jag stå ut med, eftersom det kräver att alla vill byta och att alla hittar consollen Smile

Dock att en admin kommer in bara för att byta för att en admin inte gillar mappen och 2-3 stycken tyckt illa om mappen (det är alltid någon som inte gillar mappen) tycker jag INTE är ok. Du skall välja en server att spela på för att du tycker om maplisten, inte för att du har makten att byta bara för att du kan.

Jag bryr mig sällan vilken map folk vill spela eftersom om jag själv inte röstar så brukar inte mappen bytas, men får folk chansen att trycka 1=yes, 2=no så känns det bortkastat att välja att spela på STANDARDMAPS om servern blir CBMAPS....

(näe, jag kan inte förklara bra)
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Fri Mar 19, 2004 19:03 pm    Post subject: Reply with quote

jag tycker det är synd att det fins en votemap funktion över huvd taget då det är det bästa sätet att förstöra en bra speldag är "votemap X för De_xxxxx dena map suger".

men att admin läger up en vote är svårt att stopa...... men att det skulle vara fler som votar 1=yes har jag svårt att tro för vill dom ha mapchang så gör dom bara votemap.
men det suger fulständigt att voting systemet använder 1 2 3 4 5 osv som valtangenter för det är väldigt många som har vapenbytten på just dom knapparna (i alla fall jag).

_________________
oger dum.... men vet vart han ska FRAMÅTT!!!!!

http://www.givetheiron.se/
http://www.metalgbg.com:8000/index.php forum för metalmusik.
Back to top
View user's profile Send private message
&Korean_Hap



Joined: 16 Jan 2003
Posts: 1546
Location: Helsingborg

PostPosted: Sun Mar 21, 2004 22:25 pm    Post subject: Reply with quote

Satt o lirade med ett gäng sköna stammisar nu kl 22 på 1:an. Mappen byts till Militia och sen kommer det som ett brev på posten. Fråga från admin om vi vill byta map. Required votes = 1 gör inte saken bättre....

SPELA FÖR HELVETE INTE PÅ STADARDMAPSSERVER OM NI INTE VILL HA DE BANORNA.

Jag tycker att det är ett jävla adminabuse att göra sånt när vi som går in på de servrarna för att få lira dessa mappar alltid stå tillbaka.

Fall och Mortal. Ni får ta o bestämma er för vad som ska gälla. Antingen tar ni bort dessa mappar eller så tar ni bort flaggan för banbyte för admins. Som det e nu så blir bara folk förbannade.

_________________
SAOL:
Bitch [bit´ç] s. -en -ar
självständig aggressiv kvinna; rivjärn
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Mon Mar 22, 2004 0:49 am    Post subject: Reply with quote

åh, coolt. ngn som tycker som jag.
tack Per! Smile
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Mon Mar 22, 2004 1:03 am    Post subject: Reply with quote

&Korean_Hap wrote:
Satt o lirade med ett gäng sköna stammisar nu kl 22 på 1:an. Mappen byts till Militia och sen kommer det som ett brev på posten. Fråga från admin om vi vill byta map. Required votes = 1 gör inte saken bättre....

SPELA FÖR HELVETE INTE PÅ STADARDMAPSSERVER OM NI INTE VILL HA DE BANORNA.

Jag tycker att det är ett jävla adminabuse att göra sånt när vi som går in på de servrarna för att få lira dessa mappar alltid stå tillbaka.

Fall och Mortal. Ni får ta o bestämma er för vad som ska gälla. Antingen tar ni bort dessa mappar eller så tar ni bort flaggan för banbyte för admins. Som det e nu så blir bara folk förbannade.


om det är som du säger att det krävs en vote då förstår jag fenan till 100% och tar även jag up en fakla och sällar mig till det tuna ledet som tycker om italy melitia osv.

_________________
oger dum.... men vet vart han ska FRAMÅTT!!!!!

http://www.givetheiron.se/
http://www.metalgbg.com:8000/index.php forum för metalmusik.
Back to top
View user's profile Send private message
naTas



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 715
Location: Gbg

PostPosted: Mon Mar 22, 2004 1:05 am    Post subject: Reply with quote

Oftast när jag lirar public väljer jag en server på grund av personerna som spelar där, inte mapcyklen. Vilket gör att jag då inte tycker det e så noga om det byts maps osv. Hellre byta map o folk stannar kvar än att servern töms på 2 röda.
_________________
Jag gillar gobbe och gobbe gillar mig!
http://www.moviewavs.com/cgi-bin/moviewavs.cgi?Old_School=ilikeyou.wav
"Trying is the first step towards failure"
"Assumption is the mother of all fuckups"

dmi
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]MediuM



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 2434

PostPosted: Mon Mar 22, 2004 1:57 am    Post subject: Reply with quote

jag kan faktiskt säga att jag väljer till en viss del om vilka som spelar på servern men fan heller att jag drar in på laggbanorna piranesi eller aztec... men tyvärr måste jag säga att de ggr admin bytt bana så har det varit till min fördel iaf... jag tycker att det är roligast att spela banor som jag kan bra och som inte mullar upp min dator alltför mycket... oftast när jag spelar public vill man på samma gång som man spelar slappna av och chillsnacka med boyzen och samtidigt ha ett ganska bra lir... på en bana som laggar och som man inte känner igen alls är detta inte precis mitt favvoval... Men om människor nu vill spela de banorna så byter jag hellre server än att se att människor blir lacka för att admins byter bana...
_________________
Kreditkort. Billiga linser
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Sallow
Master Admin
Technician


Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1974
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Mar 22, 2004 2:20 am    Post subject: Reply with quote

Korean_Hap: Voten va en amx_vote inte en amx_mapvote. Skillnaden är att en amx_vote ställer en fråga och endast levererar resultatet. DVS att visst står det att det krävdes 1 för att lyckas men det är endast själva omröstningen om "vilken fråga som helst" som lyckades inte att det ska bytas bana. Denna gång var det 2 emot ett byte (som jag kunde se). När resultatet visade att de flesta ville byta så kördes ett amx_map kommando.


En fråga jag har som admin är vad folk tycker om detta. Ska en admin byta om en klar majoritet (2/3, 3/4 eller så) inte vill spela nuvarande?

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
dyring



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 1195
Location: helsingborg

PostPosted: Mon Mar 22, 2004 2:28 am    Post subject: Reply with quote

[GTI]Sallow wrote:
Korean_Hap: Voten va en amx_vote inte en amx_mapvote. Skillnaden är att en amx_vote ställer en fråga och endast levererar resultatet. DVS att visst står det att det krävdes 1 för att lyckas men det är endast själva omröstningen om "vilken fråga som helst" som lyckades inte att det ska bytas bana. Denna gång var det 2 emot ett byte (som jag kunde se). När resultatet visade att de flesta ville byta så kördes ett amx_map kommando.


En fråga jag har som admin är vad folk tycker om detta. Ska en admin byta om en klar majoritet (2/3, 3/4 eller så) inte vill spela nuvarande?


Jag tycker inte det. Spelar jag på standardservrarna så gör jag det antagligen för att jag vill spela just de mapsen. Det är ju trots allt därför som det finns olika mapcycles på olika servers. För att ge variation.

Dessutom undrar jag isåfall vilken fråga som ställs. Ställs frågan "vill ni byta map", så kan jag nästan garantera att det blir ett ja, eftersom då slåss 1 map mot 7-8 andra, som alla har sina fans. Om frågan istället är t.ex. "vill ni byta till de_aztec", eller liknande så är det itne alls lika säkert att så många röstar ja.

//dyring

_________________
MER BAHRAIN ÅT FOLKET!!!

www.freezebitch.dk/
www.freezebitch.dk/forum
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Sallow
Master Admin
Technician


Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1974
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Mar 22, 2004 2:32 am    Post subject: Reply with quote

Frågan som ställdes på servern va "Vote for nextmap"
_________________
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
&Korean_Hap



Joined: 16 Jan 2003
Posts: 1546
Location: Helsingborg

PostPosted: Mon Mar 22, 2004 8:55 am    Post subject: Reply with quote

Har man servrar som är standard map så får folk allt ta o leva med det. Vill de inte spela dessa mapparna finns det massa servar utan dem. Även om man nu joinat för sällskapets skull.

Ska de som joinar en server för att få lira dessa mappar behöva lida för att det e ett gäng stammisar inne? I så fall har Maffia blivit en klubb för stammisar där ingen annan har något att göra, bara foga sig...

Vad det gäller denna voten så var det 6 som röstade för ett mapbyte dvs. de var minst lika många som inte röstade eller röstade emot. Så grunderna för att byta e lite svaga tycker jag.

Jag tycker att admins ska låta amx_vote och amx_mapvote vara, banrotationen har bestämts innan och då får man acceptera den.

_________________
SAOL:
Bitch [bit´ç] s. -en -ar
självständig aggressiv kvinna; rivjärn
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Mon Mar 22, 2004 9:04 am    Post subject: Reply with quote

om jag är inne på en server där det gnälls en hel massa på mappen..
kan vara att den är nyligen körd ..
Händer exempelvis att Dust2 kommer upp 2ggr på raken..

Då kör jag igång en vote om en bana som jag sett att många i chatten ville ha..

Dock är det 1 av dom "hatade" banorna för en del exempelvis militia,italy så får den snurra till den är slut..

_________________
Are you about done with your pathetic whining?
Feel free to untwist your panties and have a nice, tall, cold, refreshing glass of shut the fuck up already.

[url=http://bullshit.shacknet.nu:8000/stream.ogg.m3u]
Back to top
View user's profile Send private message
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Mon Mar 22, 2004 10:38 am    Post subject: Reply with quote

jag går in på standardmapservers både för att jag känner en eller 2 men också för jag vill spela alla banor. Det där om att militia eller ngt skulle vara obekväm för att den är svår som CT spelar väl ingen roll. Man får kämpa lite mer SAMT!! man får en pasu från att spela dust2/inferno/nuke/proddan hela jävla tiden.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Swedish maffia servers All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies