HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
hmm?
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Im banned! WHY?
View previous topic :: View next topic  
Author Message
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Sun Dec 21, 2003 3:18 am    Post subject: Reply with quote

tr1ed wrote:
[SM]Harvey Wallbanger wrote:
Minimum straffet för ett personligt påhopp är 10dagar


han skrev det i en annan topic.

det jag sa vara inget personligt påhopp om man bortser från n00b, och det uppstod ju p.g.a. ett missförstånd
asso på nästan varje map i varje spel har alltid nån blivit kallad n00b, så jag tycker ni borde ha uppsyn för det missförsåndet som blev.

så jag tycker 1 vecka ban är för hårt dömt.

vad tycker andra admins?

det är väl klart ni står på varandras sida ...men jag tycker ändå jag har rätt med det jag sagt!


japp, minimum straffet för personliga påhopp är 10dagar, man kan alltså få ännu längre tid.

Om du vill tolka ditt så är minimum straffet för ovårdat språk är 3dagar.
Var lycklig att det bara blev 7dagar. Vilket jag tycker är rimligt eftersom STEDevil tom varnade dig innan. Du nöjde dig inte med att snäppa upp dig utan sjönk lägre och blev otrevlig istället. Det är ifall den historia du gav.

_________________
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
STEDevil



Joined: 19 Oct 2002
Posts: 431

PostPosted: Sun Dec 21, 2003 12:10 pm    Post subject: Reply with quote

tr1ed wrote:

så jag tycker 1 vecka ban är för hårt dömt.


7200 minuter e 5 dagar, inte 7.
Trodde att halva straffet av 10 dagar skulle räcka för att du skulle förstå att vi menar allvar här när vi säger åt folk att vårda sitt språk på servrarna eftersom du INTE förstod det när du blev tillsagd utan tvärt om gick till personangrepp på personen som sa åt dig.

Speciellt med tanke på att du bor tillsammans med en tjej så tycker man att du borde förstå rent intuitivt att man inte slänger ur sig hora hur som hellst. När sa du sist hora till henne om jag får fråga? Har det hänt över huvud taget?

Just nu funderar jag mest på om 5 dagar verkligen kommer att räcka eller om det krävs fulla 10 dagar för att du ska förstå att nästa gång du uppför dig otrevligt på servrarna så e det permbann som gäller.

PS perm = permanent, inte "men det va ju 2 veckor sen, kan ni inte släppa in mig nu igen" som en del andra verkar tro.

_________________
krav.blomp.com
Back to top
View user's profile Send private message
tr1ed



Joined: 03 Jul 2003
Posts: 51
Location: borås

PostPosted: Sun Dec 21, 2003 13:25 pm    Post subject: Reply with quote

STEDevil wrote:

Speciellt med tanke på att du bor tillsammans med en tjej så tycker man att du borde förstå rent intuitivt att man inte slänger ur sig hora hur som hellst. När sa du sist hora till henne om jag får fråga? Har det hänt över huvud taget?


va e det som får alla att dra parralleller med vad jag säger till min mamma, alla o nu min tjej.
tycker att jag har varit väldigt tydlig med det jag sagt.
varför jag trodde man fick skriva det.

men ok tar mitt straff.

punkt slut?

PS. bra att jag äntligen fick utrett att perm betydde permanent o inte ny cd-key elle tillbax om 2 veckor elle saker man har viktiga papper i Razz
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Sun Dec 21, 2003 15:54 pm    Post subject: Reply with quote

tr1ed wrote:

va e det som får alla att dra parralleller med vad jag säger till min mamma, alla o nu min tjej.
tycker att jag har varit väldigt tydlig med det jag sagt.
varför jag trodde man fick skriva det.


Därför om du tror att man får skriva/säga hora på servern.
Så måste du väl tro att du kan säga hora till din mamma eller flickvän?
Eller är det skillnad på folk och folk?

_________________
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
STEDevil



Joined: 19 Oct 2002
Posts: 431

PostPosted: Sun Dec 21, 2003 16:40 pm    Post subject: Reply with quote

tr1ed wrote:

men ok tar mitt straff.

punkt slut?


För min det har det varit avklarat en bra stund nu. et e ju du som ifrågasatt straffet, inte jag Smile


Quote:
PS. bra att jag äntligen fick utrett att perm betydde permanent o inte ny cd-key elle tillbax om 2 veckor elle saker man har viktiga papper i Razz


Hehe, du har humor i varje fall. Du kkommer säkert tirvas här när du kommer tillbaka in på servrarna Smile

_________________
krav.blomp.com
Back to top
View user's profile Send private message
tr1ed



Joined: 03 Jul 2003
Posts: 51
Location: borås

PostPosted: Sun Dec 21, 2003 18:30 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]Harvey Wallbanger wrote:

Därför om du tror att man får skriva/säga hora på servern.
Så måste du väl tro att du kan säga hora till din mamma eller flickvän?
Eller är det skillnad på folk och folk?


ok vi testar en sista gång nu då ..hmm
harvey först o främst sa jag inte hora till nån förutom mig själv möjligtvis.
JAG visste att man inte fick svära MEN jag visste inte att man inte fick säga hora ...eftersom då nåra hette "bitch" ----> som jag trodde betydde hora. så då trodde jag helt enkelt att man fick skriva det (inte till nån utan bara skriva det) eftersom dom heter det!
hänger du med mig nu?

derför trodde jag man kunde säga det. inte av nån annan anledning

det va ju fel av mig o tro det eftersom deras namn inte betydde det jag trodde ...utan nått helt annat (men det känns som att dom flesta inte trodde det betyde stanna tik ..utan nått helt annat ..elle?)

om ni läser mitt första inlägg här så ser ni tydligt att jag DÅ inte visste att bitch inte betydde hora.

STEDevil
det jag mena med punkt slut nu när jag skrev det, var om det blev längre elle dom 5 dagarna som det va från början?
du va lite kluven?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Sun Dec 21, 2003 18:57 pm    Post subject: Reply with quote

Jag måste bara hoppa in och medla Very Happy

tr1ed du verkar som en förnuftig average Joe.
Dina åsikter och värderingar är inte värre än medelsvenssons, dock lite sämre än våra. Inget konstigt med det egentligen; vi har strikta regler här.

Tycker det hela låter lite som ett missförstånd, men däremot tar du diskussionen på servern, vilken i STEDevils och mina ögon såg tämligen löjlig ut ("vilket svärord sa jag? jag sa ju bara hora...?"), och där hade jag oxå skickat ut dig några dagar för att reda ut begreppen. Och det har vi ju gjort nu.
Det är attityden och atmosfären som sätter ribban, inte orden i sig.

Hur som helst har du, enligt mig, tagit denna diskusion på ett bra sätt utan att tappa ansiktet av alla påhopp från folk som inte kan läsa forumreglerna.

Som STEDevil sa så är du varmt välkommen tillbaka efter dessa dagar, och då kommer du ju sköta dig exemplariskt eftersom du vet hur det ligger till Wink

Du hamnar iaf i min "bra"-bok

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
STEDevil



Joined: 19 Oct 2002
Posts: 431

PostPosted: Mon Dec 22, 2003 1:06 am    Post subject: Reply with quote

tr1ed wrote:

STEDevil
det jag mena med punkt slut nu när jag skrev det, var om det blev längre elle dom 5 dagarna som det va från början?
du va lite kluven?


Det e de 5 från början som gäller för tillfället Smile

_________________
krav.blomp.com
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Im banned! WHY? All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies