HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Problem med FPS/prestanda i CS 1.6? Läs här först.
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support
View previous topic :: View next topic  
Author Message
nima



Joined: 16 Dec 2002
Posts: 11
Location: gbg

PostPosted: Thu Nov 13, 2003 23:32 pm    Post subject: Problem med FPS/prestanda i CS 1.6? Läs här först. Reply with quote

Tjena Gubbs. Jag har bestämt mig för att skriva ner lite av vad jag kan ( varjefall kommer ihåg ) om olika inställningar, små saker och de lite större sakerna osm man behöver använda sig utav och ändra på för att du ska kunna lira cs på allvar, eller bara så de flyter lite till.

Ja jag har ju itne riktigt bestämt mig för ett speciellt ämne att skriva om så jag vet inte riktigt var jag ska börja. Men let's give it a shot...
skall bara ta mig en ny snus så sätter vi igång...

För att program och spel överhuvudtaget skall flyta bra på din dator behöver du formatera omd en ibland då och då. När jag själv spelade CS formaterade jag 1 gång i veckan. På det sättet flöt alltid allting perfekt.
Fan de e svårt att börja skriva alltså.. men nu struntar jag i nån uppbyggnad i artikeln och börjar bara skriva enr vad jag vet.

Mus, acceleration o sens
Nånting som alltid är bra att tänka på är att ha de senaste drivrutinera till dina Hårdvarukompotenter. Köpte du din mus för 1 och ett halv år sedan så behöver du lixom uppdatera som. Uppdatera dina musdrivrutiner gör du på tiilverkarnas hemsida, Har du exempelvis en microsoft intellimouse så går du in på microsoft hemsida och uppdaterar dom genast!
Att ha acceleration i spel är en smaksak. Att ha acceleration i sin mus innebär att den inte reagerar på samma sätt beroende på hur snabbt du rör vid den. Låt oss säga att du spelat cs i 5 månader. Med acceleration.
Du kommer aldrig att lära dig hur mycket du skall dra din mus åt höger för att träffa snubben som dyker upp d den där balkongen när du siktar mot huvudingången. Ena timmen drar du musen i en hastighet. Då rör den sig ända bort till väggen. I andra musen drar du musen mycket långsammare och då kommer den tine fram. Du lär dig aldrig din sensitivity. För att den alltid varierar. Acceleration i Counter-strike är Skräp! det har ingen riktig nytta. I CS skall du bara springa runt emd siktet i huvudhöjd, och dra siktet från huvud till huvud, och hur du gör detta på en måndag skall stämma noggurlunda övverens med hur du gör det på söndagen.
Acceleration är som standard på i dina musinställningar. Det är även som standard på i CS både på operativ-system Windows XP och Windows 2000.
För att bli av med accel. funktionen i windows så behöver du gå in på dina musinställningar genom kontrollpanelen, välja pekaralternativ , och avmarkera "förbättra pekarens precision". "Pekarhastigheten" på samma ställe skall alltid vara orginal, den skall du inte ändra, och ifall du gör detta skall du alltid ha samma, oavsett vilken dator du sitter på, och oavsett om du formaterar om så måste du ställa in den på samma hastighet. Alltså tjänar man bäst på att ha dne på standard, som oftast är ett snepp till höger av mitten. Iflal du itne har dessa musinställningarna så beror det på att du inte har laddat ner drivrutinerna för din mus.

För att stänga av accel. funktionen i Counter-strike behöver du lägga till startkommandon till ditt Counter-strike. Om du öppnar CS genom en genväg behöver du göra såhär: Högerklickar på din cs-genväg, välj egenskaper. I "Mål" skall du lägga till -noforcemparms och
-noforcemaccel . Det skall alltså se ut såhär:
G:\Program\Steam\SteamApps\lotus_nima@hotmail.com\counter-strike\hl.exe -noipx -nojoy -noforcemaccel -noforcemparms

Det här är mina startkommandon för min cs genväg. Kommandona -noipx och -nojoy säger bara till cs att den itne behöver använda sig av en internettjänst som kallas IPX och attd en inte bhöver tänka på att jag ska använda Joystick. Detta ger CS lite mer minne och jag rekommenderar er att ta med det med.

Nu har du fått bort accelerationen! Detta är alltså väldigt viktigt, och ni som itne tagit bort den, tveka inte! man vänjer sig snabbt, och märker då på kort tid hur mycket bättre det funkar.

Nätinställningar:
Hur funkar egentligen Loss, Choke, ms ?
inte fan vet jag men jag skall förklara för er vad ni behöver kunna. Först och främst vill ja bara säga att alla har olika uppfattningar om hur detta funkar, och ja tror inte någon har helt rätt faktiskt. Tydligen är det väldigt komplicerat i grunden.. men men det här är mina små förklaringar.
Loss - det är inte dina inställningar fel. Loss beror på att paket som skickas från din dator, internet-lina, har försvunnit på vägen fram till servern som du spelar på. Antingen beror detta på din lina eller på serverns internet-lina. Det är faktiskt ingenting att göra åt än att byta server, eller vänta lite granna tills din lina ahr lugnat ner sig, kan ta flera dar... Under mina år har jag fått höra att sänka din "rate" är bättre mot lossen. Men det tvivlar jag på. Loss är det sämsta du kan ha i den "net_graph"
För er som itne vet vad något utav dessa kommandon innebär, så läs min artikel. sen skriver ni i eran console i CS: net_graph 3 .

Choke- innebär alltså att du har dina nätinställningar fel. Antal choke är alltså hur mycket fel du har i stort sett. Att ha choke 1 - 3 under tiden du spelar är väldigt lite, men är katastrof!! du skall aldrig ha någon choke!

ms- Ja det är typ din ping alltså. om du har hög ms så betyder det antingen att du har en dålig lina med hög ping, eller att du har för låga inställningar. Ifall ms inte visas på din graf, och du har 0 i choke, så har du lyckats!


Ja men hur ställer man in nu då så att man ahr rätt inställningar?
JO!..., det beror på din internet lina, och ifall servern är någorlunda okej.
Nätinställningar ställer man in med 3 kommandon: cl_cmdrate , cl_updaterate och rate
Även här har alla olika teorier. Båda stämmer väl på sitt sätt.
Har du en bra lina, det vill säga 0.5 mbit eller upp så skall du ha din rate på "25 000" . Den behöver du aldrig mixtra med. Vissa säger att "nej det är LAN-inställningar" men så är det inte. Ingen kommer och anklagar dig för att du har för hög rate, även fall du inte sitter på LAN .

cl_cmdrate - denna skall bero på din FPS . om du har konstant 100 i fps så skall cl_cmdrate vara på 100 . Men ifall du har en FPS på runt 80 och din fps sjunker till 65 under strider skall du sätta denna cmdrate på runt 65 . För ifall din cmdsrate sitter för högt, och din fps sjunker under detta värde kommer du att få choke. och choke dödar dig i strider, oavsett om du har 1-3 eller 50-80 .

cl_updaterate skall du sedan trixa med. Den varierar man värdet på från server till server. Om du spelar på ex. swedish maffia, och du får choke ( med rätt cl_cmdrate ) så beror detta på din cl_updaterate. har du exempelvis updateraten på 50 och du inte får choke så kan du höjja den . Man brukar väl ha den runt 50 - 65 beronde på din internetlina och servern. Spelar du på en server med 10 personer exempelvis så kan du höjja din updaterate lite för att tjäna in mer på internet linan. cl_updaterate skall du alltså ha så högt som möjligt innan du får choke, får du choke så sänk den.

en sak som är man skall tän ka på är att choke får i början av en ny runda, och när man dör, och när man komme rin på en server precis. så vid dessa tillfällen bry er itne om det. men får ni choke innan ni dör, är detta fel och ni behöver trixxa mer med inställningarna.

FPS och Hertz ( HZ )
FPS - är alltså Hur bra själva ditt CS flyter. Här skall man alltså ha 100 , som är bäst. För att få 100 fps behöver du en okej dator, och lite rätt inställningar.
Orginal inställt CS har bara 71 fps. Detta beror på kommandot fps_max är inställt på detta. för att kunna få 100 fps så skall du ändra detta kommandot till fps_max 100
Något som är vanligt är även att man har 60 fps. Detta betyder att din "vertical sync" är påsatt och att du endast då får antal fps efter din hertz. Orginal på de flesta upplösningarna som man kör med i CS är 60.
Nu blir det lite krångligt... så här får du själv avgöra hur du vill göra.

Antingen kan du öka din hertz genom ett program så att du får 100 i hz och får därmed 100 i fps. ( sjävlklart rekommenderat för bästa spelkänslan och definitivt bästa prestationen men kräver en nogorlunda bra dator med bra grafikkort )

eller så kan du stänga av denna vertival sync spärren så att du kan få 100 fps men stanna på dina orginala 60 hz.
Hz bestäms av din bildskärm och din upplösning. olika bildskärmar klarar av olika hz i olika bildskärmar.

eftersom 100 fps är det mesta du kan få i CS så är den högsta hertzen du kan använda dig utav 100 . Exempelvis min dator, kan bara få 100 hz i 800*600 upplösning. SÅ då kör jag CS i din upplösningen med 100 hz och 100 fps och det är det bästa man kan spela med.

Hertz - alltså antalet uppdateringar per sekund din bildskärm gör av grafiken. Den kan du ändra med ett program så kallar Powerstrip. Finns även andra program. Hur man ställer in detta orkar ja inte förklara nu, men det är itne svårt. installera programmet, gå in i display configuration och sen välj din upplösning. sen ändra din hertz. Grejjen är att windows har buggar ( nehe ) i sig vilket göt att hertzinställningar alltid måste ske med hjälp av ett program.

Om du inte har en så bra dator kommer du får problem med FPS ifall du höjjer din hertz till 100. Springer du ut i öppna områden då brukar fpsen lägga sig runt 50.1 och det är inte så jätte bra.

Vill du spela utan att ändra din hertz så går du in i egenskaper för din bildskärm ( genom att högerklicka på skrivbordet och ta egenskaper ). Sedan går du in i "inställningar" och sen "avancerat". Där väljer du fliken med ditt grafikkort och tar "additional properties" (olika i olika fall ) men genom den filken skall du leta dig fram till "open gl settings"
Där hittar du något som heter "vertikalsynkronisering" ( vertical sync ) och väljer där under "alltid av".
Nu kan du få 100 fps oavsett din hertz.
Men jag rekommenderar starkt till att fixa upp din hertz till 100, och spela med vertical sync på. Det går även att fixa hertzen till 100 och spela med vertical sync av, det är nästan lika bra. Att spela emd orginal 60 hz, även emd 100 fpsm, är verkligen skitkasst tro mig det går inte bli någon höjdare med det.

Ifall du inte hittar dessa vertical sync inställningar så betyder det att du itne har installerat grafikdrivrutiner för ditt grafik kort. gå in på din graffikkorts tillverkares hemsida och ladda ner dom. exempelvis om du har geeforce så skall du in på www.nvidia.com .
powerstrip kan du söka dig till genom www.google.com
att ständigt uppdatera dina grafikinställningar är väldigt viktigt!

i CS 1.6 så har det kommit en ny inställning sopm tillåter dig att ha högre fps än 100. Då anvbänder du dig utav kommandot developer 1 och sen kan du välja fps_max 200 o.s.v. Men tänk på att denna fps inställning är 100 procent värdelös ifall du itne höjjer din hertz efter den. Kan du ha 120 hertz i 800*600 upplösning så rekommenderar jag att höja din fps till 120 och sätta din hertz på 120 annars är mer fps oanvändbart.
Hertz är skitviktigt!!



kolla textfilen jagf lade med som attachments. där står lite settings for hardcore gamers! även om hur du ex. tar bort att XP reserverar 20% av din bandbredd i onödan
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
the1971



Joined: 04 Sep 2003
Posts: 54

PostPosted: Fri Nov 14, 2003 7:36 am    Post subject: Reply with quote

Kanon!!!
men en sak ..... för att bli av med dom 20 %
gpedit.msc = det går inte hitta filen...... får jag då ?
Back to top
View user's profile Send private message
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Fri Nov 14, 2003 10:18 am    Post subject: Reply with quote

Bra läsning Nima, ska läsa på fikarasten...Smile

Är det gamle goa Nima?
Som man Kniva på klanmatch?
iof fick jag bjuda på en öl senare på DK men ändå...Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
nima



Joined: 16 Dec 2002
Posts: 11
Location: gbg

PostPosted: Fri Nov 14, 2003 14:22 pm    Post subject: Reply with quote

Tjena, jovisst det e nima från gamla maffia tiderna ja Very Happy

1971: Det är möjligt att det bara är windows xp professional som använder sig av detta.. så du har förmodligen home edition.. någon annan lösning hittar jag inte ifall du inte hittar den filen. då tror jag inte du behöver oroa dig.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
the1971



Joined: 04 Sep 2003
Posts: 54

PostPosted: Fri Nov 14, 2003 14:25 pm    Post subject: Reply with quote

nima wrote:
Tjena, jovisst det e nima från gamla maffia tiderna ja Very Happy

1971: Det är möjligt att det bara är windows xp professional som använder sig av detta.. så du har förmodligen home edition.. någon annan lösning hittar jag inte ifall du inte hittar den filen. då tror jag inte du behöver oroa dig.


för det första var jag inte inloggad som admin på burken Embarassed

och sedan visar det sig att precis som du säger, jag har home och där är den inte med Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Fri Nov 14, 2003 14:26 pm    Post subject: Reply with quote

nima wrote:
Nätinställningar:
Hur funkar egentligen Loss, Choke, ms ?
inte fan vet jag men jag skall förklara för er vad ni behöver kunna.


LOL!
Laughing Laughing

Trevligt att se dig igen Nima!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Gugge2000
Guest





PostPosted: Sat Nov 15, 2003 22:16 pm    Post subject: Hur? Reply with quote

Hur ser jag hur många hertz min bildskärm klarar?
Back to top
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Sun Nov 16, 2003 3:15 am    Post subject: Re: Hur? Reply with quote

Gugge2000 wrote:
Hur ser jag hur många hertz min bildskärm klarar?
Du högerklickar med musen på skrivbordet, väljer properties (jag har engelsk winxp, men du förstår säkert, bara att direkt översätta, brukar vara väldigt enkelt), sedan väljer du settings (fliken längst bort), sedan advanced, sedan monitor.
Där, under "Monitor settings", så finns den en liten ruta, som du ska kryssa i, på engelska står det "hides modes that this monitor cannot display". Alltså tar den bort alla Hertz värden som din skärm inte klarar av.
Då scrollar du bara där, för att se vad din skärms max hertzvärde är!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Delreich



Joined: 06 Nov 2002
Posts: 1649
Location: Linköping

PostPosted: Sun Nov 16, 2003 4:32 am    Post subject: Re: Hur? Reply with quote

FLU | &Kultur wrote:
Gugge2000 wrote:
Hur ser jag hur många hertz min bildskärm klarar?
Du högerklickar med musen på skrivbordet, väljer properties (jag har engelsk winxp, men du förstår säkert, bara att direkt översätta, brukar vara väldigt enkelt), sedan väljer du settings (fliken längst bort), sedan advanced, sedan monitor.
Där, under "Monitor settings", så finns den en liten ruta, som du ska kryssa i, på engelska står det "hides modes that this monitor cannot display". Alltså tar den bort alla Hertz värden som din skärm inte klarar av.
Då scrollar du bara där, för att se vad din skärms max hertzvärde är!

Detta förutsätter då att du har rätt drivrutiner till skärm och grafikkort installerade och fungerande.
För att hitta information, drivrutiner etc till saker brukar tillverkarens hemsida vara användbar. Om du inte kan adressen kan du alltid söka.
Back to top
View user's profile Send private message
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Sun Nov 16, 2003 12:01 pm    Post subject: Re: Hur? Reply with quote

Delreich wrote:
FLU | &Kultur wrote:
Gugge2000 wrote:
Hur ser jag hur många hertz min bildskärm klarar?
Du högerklickar med musen på skrivbordet, väljer properties (jag har engelsk winxp, men du förstår säkert, bara att direkt översätta, brukar vara väldigt enkelt), sedan väljer du settings (fliken längst bort), sedan advanced, sedan monitor.
Där, under "Monitor settings", så finns den en liten ruta, som du ska kryssa i, på engelska står det "hides modes that this monitor cannot display". Alltså tar den bort alla Hertz värden som din skärm inte klarar av.
Då scrollar du bara där, för att se vad din skärms max hertzvärde är!

Detta förutsätter då att du har rätt drivrutiner till skärm och grafikkort installerade och fungerande.
För att hitta information, drivrutiner etc till saker brukar tillverkarens hemsida vara användbar. Om du inte kan adressen kan du alltid söka.
Detta förusätter att du behöver sådant, för mig var det bara att trycka in så hittade burken skärmen direkt, och allt var glasgow! Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Gugge2000
Guest





PostPosted: Sun Nov 16, 2003 12:09 pm    Post subject: Tack Reply with quote

Ok tack!
Är det bara att välja den upplösningen jag använder i cs i powerstrip och sätta Hz till det min skärm klarar av?
Back to top
PsyKoO_



Joined: 14 Nov 2003
Posts: 4

PostPosted: Sun Nov 16, 2003 13:56 pm    Post subject: Re: Accel, Hertz, Fps, Nätinställningar, och felstavningar Reply with quote

För att stänga av accel. funktionen i Counter-strike behöver du lägga till startkommandon till ditt Counter-strike. Om du öppnar CS genom en genväg behöver du göra såhär: Högerklickar på din cs-genväg, välj egenskaper. I "Mål" skall du lägga till -noforcemparms och
-noforcemaccel . Det skall alltså se ut såhär:
G:\Program\Steam\SteamApps\lotus_nima@hotmail.com\counter-strike\hl.exe -noipx -nojoy -noforcemaccel -noforcemparms

När jag skirver in den där i "Mål" Så äsger datron att det inte är en giltig sökväg att jag ska kontrollera Sökvägen hur gör jag då??
Back to top
View user's profile Send private message
Gugge2002
Guest





PostPosted: Sun Nov 16, 2003 14:45 pm    Post subject: Reply with quote

När jag slår v musacc så känns det som om musen blir "efterbliven"
E det nån inställning eller bara att jag e ovan Razz
Back to top
nima



Joined: 16 Dec 2002
Posts: 11
Location: gbg

PostPosted: Sun Nov 16, 2003 15:30 pm    Post subject: Reply with quote

gugge. när du slår av accelerationen känns det i början som att musen är långsam . vanligtvis så brukar man höjja sin sens efter att tagit bort all accel. höj din sens lite grand i CS så kommer du känna att det löst sig efter ett litet tag.

normalt för att kolla din hertz så brukar ni ha en slags "mode" knapp på er bildskärm, där ni ändrar bildskärmsstorlek m.m . där står vilken hertz du har för tillfället. om d ändrar din hertz mned hjälp av powerstrip så ändrar du den för ex. 800*600 . kollar du då din hertz i windows där du har en helt annan upplösning står det kanske 60 hz. men sen går du in i cs och väljer 800*600 upplösning. sen när du är inne o spelar kollar du din hertz, där står det isåfall 100Hz ( obs, Hz inte khz ) , om du gjort allt rätt.

psyko: när du spelar Cs med steam. går du då igenom en genväg på skrivbordet eller sjä'lva steamprogrammet? ifall du går igenom en genväg på skrivbordet så skall denna genvägen innehålla -noforcemaprms grejjerna. om du använder dig utav själva steam skall du göra följande:
högerklicka på steam, ta "games". högerklicka counter-strike och ta "properties" . sen "launch options" . där i det fältet trycker du in det du skall använda. ex:
-noipx -nojoy -numericping -noforcemaccel -noforcemparms


anlednignen till att du får fel där är att du tydligen har anbvänt min mail. i mål skall du skriva in din genväg till spelet som oftast är
c:\Program\Steam\SteamApps\DIN_MAIL@hotmail.com\counter-strike\hl.exe
och därefter dina parametrar så som -noforcemaccel och noforcemparms m.m..
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Delreich



Joined: 06 Nov 2002
Posts: 1649
Location: Linköping

PostPosted: Sun Nov 16, 2003 16:05 pm    Post subject: Re: Hur? Reply with quote

FLU | &Kultur wrote:
Delreich wrote:
FLU | &Kultur wrote:
Gugge2000 wrote:
Hur ser jag hur många hertz min bildskärm klarar?
Du högerklickar med musen på skrivbordet, väljer properties (jag har engelsk winxp, men du förstår säkert, bara att direkt översätta, brukar vara väldigt enkelt), sedan väljer du settings (fliken längst bort), sedan advanced, sedan monitor.
Där, under "Monitor settings", så finns den en liten ruta, som du ska kryssa i, på engelska står det "hides modes that this monitor cannot display". Alltså tar den bort alla Hertz värden som din skärm inte klarar av.
Då scrollar du bara där, för att se vad din skärms max hertzvärde är!

Detta förutsätter då att du har rätt drivrutiner till skärm och grafikkort installerade och fungerande.
För att hitta information, drivrutiner etc till saker brukar tillverkarens hemsida vara användbar. Om du inte kan adressen kan du alltid söka.
Detta förusätter att du behöver sådant, för mig var det bara att trycka in så hittade burken skärmen direkt, och allt var glasgow! Wink

nja... om windows klarar av att fixa drivrutinen själv så har du ju en fungerande drivrutin? Razz
om det däremot är windows standarddrivrutin kan den knappast veta vad skärmen tål och inte... den kanske påstår sig veta, men den gör det knappast Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
nima



Joined: 16 Dec 2002
Posts: 11
Location: gbg

PostPosted: Mon Nov 17, 2003 23:50 pm    Post subject: Reply with quote

ah... nu kör ja själv med en helt nyformaterad dator. så alla inställningar är sitter som en stor sten. 120 fps , 120 hertz, vsync på. flyter som mina ögon gör när ja kollar mig omkring i rummet.
och när min lina sätter sig på 8 ping så mår man ska ni veta Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Korben Dallas



Joined: 01 Nov 2002
Posts: 416
Location: Gbg

PostPosted: Tue Nov 18, 2003 16:14 pm    Post subject: Reply with quote

Nyare drivrutiner ger ju möjlighet till "refresh rate override" det borde väl fungera på samma sätt som powerstrip. eller?
Back to top
View user's profile Send private message
Hades I.B



Joined: 29 Jan 2003
Posts: 150
Location: Bagis/Sthlm

PostPosted: Wed Nov 19, 2003 9:50 am    Post subject: Reply with quote

Okey, nya drivrutiner sen igår...
bildskärmen inställd på 100hz
max_fps "100"
rate "20000"
cl_cmdrate "100"
cl_updaterate "80"
vertical sync "alltid på"
loss = 0
choke = 0

Men men... inte blir det 100 fps för det Twisted Evil
För att kunna få 100 fps så krävs det tydligen att man sätter vertical sync "alltid av" och då... 100 stabila fps Surprised Surprised Surprised

Min fråga... går det att få 100 fps med vertical sync "alltid på" eller är det ett s.k "lost case" eller vad f*n ska man ta sig till.
Är igentligen bara nyfiken på att få detta att fungera, bara för att Razz

Jaaa, jag har läst runt/sökt hela forumet Cool
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Wed Nov 19, 2003 10:14 am    Post subject: Reply with quote

Jag säger bara Hårdvara!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Delreich



Joined: 06 Nov 2002
Posts: 1649
Location: Linköping

PostPosted: Wed Nov 19, 2003 18:01 pm    Post subject: Reply with quote

Fumble aKa Hades wrote:
Okey, nya drivrutiner sen igår...
bildskärmen inställd på 100hz
max_fps "100"
rate "20000"
cl_cmdrate "100"
cl_updaterate "80"
vertical sync "alltid på"
loss = 0
choke = 0

Men men... inte blir det 100 fps för det Twisted Evil
För att kunna få 100 fps så krävs det tydligen att man sätter vertical sync "alltid av" och då... 100 stabila fps Surprised Surprised Surprised

Min fråga... går det att få 100 fps med vertical sync "alltid på" eller är det ett s.k "lost case" eller vad f*n ska man ta sig till.
Är igentligen bara nyfiken på att få detta att fungera, bara för att Razz

Jaaa, jag har läst runt/sökt hela forumet Cool

http://www.swm.se/viewtopic.php?t=8015
lite lustigt att det dessutom är en tråd som du själv skrivit i Razz

för att få de inställningar man vill ha även i spel och så så måste man trixa lite... vet inte om det är windows fel (troligen) eller om det beror på grafikkorten, vet inte heller om det gäller både ati och nvidia eller om det bara är nvidia som har problem, men jag vet att det funkar utmärkt med reforce. starta reforce, välja auto-populate (eller vad det nu är), klicka på apply/ok, klart. En gång, sen ska det inte behövas mer.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
Page 1 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies