HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Död åt VGUI-menyer

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Skurk



Joined: 30 Dec 2002
Posts: 150
Location: Örnsköldsvik, Ångermanland, Norrland, Sverige, Europa, Tellus, Vintergatan, Universum

PostPosted: Fri Nov 14, 2003 1:10 am    Post subject: Död åt VGUI-menyer Reply with quote

Jag behöver hjälp.. Jag kör alltid med "Old Style"-menyer.. Det är såååå mycket bättre.. Men för några dagar sedan bytte cs helt plötsligt till VGUI-menyer.. Jag gick in i options och såg till min förvåning att det stod "Old Style".. Jag ändrade.. ingen skillnad.. Ändra tillbaka.. Ingen skillnad.. Jag testade setinfo vgui_menus 0.. Fungerar ej.. jag har testat båda sätten och startat om cs efter varje ändring, startat om datorn efter varje ändring.. Men cs VÄGRAR inse att jag skall ha OldStyle.. Är det någon som vet vad som är fel och om det går att åtgärda med något commando.. Eller måste jag helt enkelt ominstallera CS (Vilket garanterat kommer att krångla)? Hjälp mig, snälla.. jag är desperat.. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Delreich



Joined: 06 Nov 2002
Posts: 1649
Location: Linköping

PostPosted: Fri Nov 14, 2003 1:39 am    Post subject: Re: Död åt VGUI-menyer Reply with quote

Skurk wrote:
Jag behöver hjälp.. Jag kör alltid med "Old Style"-menyer.. Det är såååå mycket bättre.. Men för några dagar sedan bytte cs helt plötsligt till VGUI-menyer.. Jag gick in i options och såg till min förvåning att det stod "Old Style".. Jag ändrade.. ingen skillnad.. Ändra tillbaka.. Ingen skillnad.. Jag testade setinfo vgui_menus 0.. Fungerar ej.. jag har testat båda sätten och startat om cs efter varje ändring, startat om datorn efter varje ändring.. Men cs VÄGRAR inse att jag skall ha OldStyle.. Är det någon som vet vad som är fel och om det går att åtgärda med något commando.. Eller måste jag helt enkelt ominstallera CS (Vilket garanterat kommer att krångla)? Hjälp mig, snälla.. jag är desperat.. Very Happy

setinfo _vgui_menus 0

leta runt i config.cfg eller skriv i console (borde funka där också)
Back to top
View user's profile Send private message
Skurk



Joined: 30 Dec 2002
Posts: 150
Location: Örnsköldsvik, Ångermanland, Norrland, Sverige, Europa, Tellus, Vintergatan, Universum

PostPosted: Mon Nov 17, 2003 8:00 am    Post subject: Reply with quote

Ett "_" före? Intressant.. Det användes inte i configen.. Och om man kör via options så sätter han utan _.. Men jag skall testa det så fort jag kommer hem från skolan.. Tack hur som helst...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
_marauder



Joined: 02 Nov 2002
Posts: 1815
Location: Lund

PostPosted: Mon Nov 17, 2003 14:41 pm    Post subject: Reply with quote

Skurk wrote:
Ett "_" före? Intressant.. Det användes inte i configen.. Och om man kör via options så sätter han utan _.. Men jag skall testa det så fort jag kommer hem från skolan.. Tack hur som helst...


I någon version av CS (1.3, 1.4, 1.5 eller vad det var) så började de stoppa in _ framför en del av setinforvariablerna.

Det hade något att göra med att de bytt betydelse i spelet, och hellre än att koda om tolkningen så döpte man om variablerna Smile
Back to top
View user's profile Send private message
ade



Joined: 14 Jun 2003
Posts: 4166
Location: där gräset växer

PostPosted: Mon Nov 17, 2003 16:46 pm    Post subject: Reply with quote

ominstallera vettja, gjorde det igår och det krånglade ingenting Smile
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
_marauder



Joined: 02 Nov 2002
Posts: 1815
Location: Lund

PostPosted: Mon Nov 17, 2003 17:46 pm    Post subject: Reply with quote

dAshon wrote:
ominstallera vettja, gjorde det igår och det krånglade ingenting Smile


man kan även döda flugor med taktiska kärnvapen, men det klassas som lättare overkill Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Zlashy



Joined: 14 Oct 2002
Posts: 512
Location: Klippan Skåne

PostPosted: Mon Nov 17, 2003 19:49 pm    Post subject: Reply with quote

det händer samma för mig nästan fast jag måste alltid ändra att den ska ta upp bättre saker automatiskt för det sparar aldrig sig.. får ändra det hela tiden hehe
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
_marauder



Joined: 02 Nov 2002
Posts: 1815
Location: Lund

PostPosted: Mon Nov 17, 2003 20:21 pm    Post subject: Reply with quote

det är inte så att ni skriver i config.cfg?
Den skrivs över automatiskt av spelet varje gång man startar det. De inställnignar man vill spara ska ju ligga i userconfig.cfg
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Sallow
Master Admin
Technician


Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1974
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Nov 17, 2003 20:53 pm    Post subject: Reply with quote

Jag stötta på problem att min config och menyer inte stämde överens.
Ett bra tips som gäller det mesta inom windows världen är att när ens
config/ini/vaddetnumåvara-filer och verkligheten inte stämmer överens är att
ändra till det som verkligheten säger.. spara.. ändra till det du vill ha.. spara.

Detta funkade för mig med menyerna. Valde VGUI och tröck apply (tror även
jag trock OK för säkerhets skull..). Valde Old Style och tröck Apply och OK och
då funkade det.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Skurk



Joined: 30 Dec 2002
Posts: 150
Location: Örnsköldsvik, Ångermanland, Norrland, Sverige, Europa, Tellus, Vintergatan, Universum

PostPosted: Tue Nov 18, 2003 20:06 pm    Post subject: Reply with quote

Ahh.. _vgui_menus worked like a charm.. Tack för hjälpen..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies