HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
auto kick på ord

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Requests?
View previous topic :: View next topic  
Author Message
TheMighty. Mistress



Joined: 07 Apr 2003
Posts: 1539
Location: Stockholm

PostPosted: Sat Nov 08, 2003 14:19 pm    Post subject: auto kick på ord Reply with quote

Jag är så förbannat trött på uttrycket "varda spraket" så jag nästan kräks. Ännu tröttare är jag på alla töntar som använder sig av ett sådant språk så att man måste säga till dem.

Kan man inte sätta auto-varning,,typ som vid tk. Tre fula ord, sen kick. Jag vet ju att fairlane sitter och letar vissa ord i loggarna som är mycket vanliga de kan man ju ha med. Visst går det att undkomma auto kick genom att köra mellanslag som tex F I T T A , men då kan vi "goda" rapportera det istället...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Sat Nov 08, 2003 14:56 pm    Post subject: Reply with quote

men vad händer om ngn skriver ex. "kukeliku, klockan är sju". Blir dom varnade dom med?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Fall
Master Admin
Technician


Joined: 29 Sep 2002
Posts: 1310

PostPosted: Sat Nov 08, 2003 15:11 pm    Post subject: Reply with quote

Precis som tollezone nämner så ställer det en del problem..
När ex Fairlane eller annan logråtta söker så är de mänskliga och kan bedömma ordet.
Back to top
View user's profile Send private message
TheMighty. Mistress



Joined: 07 Apr 2003
Posts: 1539
Location: Stockholm

PostPosted: Sat Nov 08, 2003 15:31 pm    Post subject: Reply with quote

gnse|Tollezone wrote:
men vad händer om ngn skriver ex. "kukeliku, klockan är sju". Blir dom varnade dom med?


jaja..men nu stavas det faktisk kuckeliku Razz

Men vissa ord måste ju vara "säkra"?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Sat Nov 08, 2003 15:35 pm    Post subject: Reply with quote

Medans schwopp körde en server så satte vi in detta...det funkade bra
dock så måste man redigera txt-filen för varje specifikt ord som kan tänkas anvandas...

Jag nämde detta i en tråd tidigare..

http://www.swm.se/viewtopic.php?t=4661


Last edited by [GTI]Quest on Tue Nov 18, 2003 12:56 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
DiRoZ



Joined: 20 Nov 2002
Posts: 1095
Location: .::Partille::.

PostPosted: Sat Nov 08, 2003 21:19 pm    Post subject: Re: auto kick på ord Reply with quote

gubbslem wrote:
Jag är så förbannat trött på uttrycket "varda spraket" så jag nästan kräks. Ännu tröttare är jag på alla töntar som använder sig av ett sådant språk så att man måste säga till dem.

Kan man inte sätta auto-varning,,typ som vid tk. Tre fula ord, sen kick. Jag vet ju att fairlane sitter och letar vissa ord i loggarna som är mycket vanliga de kan man ju ha med. Visst går det att undkomma auto kick genom att köra mellanslag som tex F I T T A , men då kan vi "goda" rapportera det istället...

bind "MOUSE1" "fire; say Varda spraket"
eller nått liknande så slipper du skriva de .. skjut lite bara på väggen så Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Sat Nov 08, 2003 21:58 pm    Post subject: Reply with quote

Just "Varda spraket" bruakr ja itne skriva för de låter så oherhört fjantigt.
"inget sånt språk här" brukar ja skriva istellet. å "skarp till spraket" osv men just "varda spraket" anvander ja inte Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Apilas



Joined: 10 Dec 2002
Posts: 1114
Location: Göteborg

PostPosted: Sun Nov 09, 2003 3:31 am    Post subject: Reply with quote

Fanns på gamla Tajt servern.. man blev gaggad ifall man sa nåt fult i några minuter Smile .... Fairlane kommer nog ihåg mer detaljer om det skulle jag tro

/Apilas
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Sun Nov 09, 2003 3:54 am    Post subject: Reply with quote

tja det skulle vara bra om ett sådant script funkar (ingen skulle vara gladare)

men nu måste jag koma med en pesemistik tanke o det är att vi nu har åter en bra stäming på servrana och att införa ett sådant script kan resultera i att vi får fler "jag bajsar på maffia" topic eller mer whine i #sm samt mer lameri istälet.


vet att jag är pesemist men ville bara läga fram lite tankar som är mott ett sådant script.

men om det komer in på servern så är jag den sista att klaga..... skulle dock inte vara fel om dom inplementera svenskt tangent bord i Cs först så vi får tillbaka ÅÄÖ.
mins ett exempel fren eller fairlane skrev i deta ämne o det är ordet "höra" ta det ordet och sätt o istälet för ö då är det en helt anan mening.
Back to top
View user's profile Send private message
Kolle



Joined: 28 Jul 2003
Posts: 288

PostPosted: Sun Nov 09, 2003 7:26 am    Post subject: Reply with quote

Men de vore ju väldigt kul (ironisk..?) om typ så här:
-------------------------------------------
Kralew: F * T T A
[SM]Fren: Varda spraket!!
TuYii: De ar natt fel pa mina horlurar..
**You have been banned**
--------------------------------------------
Eller??
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Sun Nov 09, 2003 11:22 am    Post subject: Reply with quote

TuYii wrote:
Men de vore ju väldigt kul (ironisk..?) om typ så här:
-------------------------------------------
Kralew: F * T T A
[SM]Fren: Varda spraket!!
TuYii: De ar natt fel pa mina horlurar..
**You have been banned**
--------------------------------------------
Eller??


tja lite i det steget...... fördelen som det är nu är att det ofta är admin som bedömer just sådan saker och kan se ett samband.

att en kille kallar någon anna ideot är ju inte välkomet men om "ofret" nu har campa 4 rundor irad i bass och TD/Tka så kanske snubben som säger ideot bara får 3 dagar istälet för 10.

alltså 3 dagar då lär han sig en läxa och spelar efter det på fri kort och riskerar perm.

jag skrev ett JÄTTE fel för några månader sedan skulle skriva "good work" resultatet vart "good Whor" kan miss upfatas till det grövsta o med ett sådant script så skulle oger blivit bannad i 4 dagar minst Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Sun Nov 09, 2003 11:53 am    Post subject: Reply with quote

jag siter o spånar vidare lite....... om man har ett script som inte bannar/kickar den som säger ett fel ord utan det loggar tid, server, nick och ID borde inte ett sådant script hjälpa fairlane fren o DIZ med logg söknigarna ???

eller är dagens sytem fuländat.
Back to top
View user's profile Send private message
Kolle



Joined: 28 Jul 2003
Posts: 288

PostPosted: Sun Nov 09, 2003 16:58 pm    Post subject: Reply with quote

kan man inte göra ett script som markerar såna ord i loggen?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Sun Nov 09, 2003 20:02 pm    Post subject: Reply with quote

Ett sånt script tar ungefär 3 sekunder att skriva ihop:

Förklaring längre ner om varför jag gör som jag gör.

for n in * ; do grep -i -f words "$n" >> review ; done

"Scriptet" (mer av ett enkelt kommando) ska köras från katalogen som loggfilerna ligger i och kommer kontrollera alla loggfiler varje gång det körs, så det är lite opraktiskt men går lätt att ändra vilka filer den ska ta med (ändra * till valfritt då). Anledningen till "$n" är för att jag minns inte om loggfilerna har några skumma tecken i sig, har för mig att det är ok filnamn men jag är inte 100%

Scriptet kollar efter orden som ska undersökas närmre i filen som heter "words" och ska ligga i samma katalog också (går givetvis att ange med relativ path så man slipper ha i samma katalog) och slutligen skickar den rader som bör kontrolleras närmre till en fil som heter review i samma katalog.

Kort, enkelt och relativt snabbt, det går säkert att göra snyggare/snabbare med c eller dylikt men jag kan inte c Smile

EDIT: Personer som inte förstår sig på vad scriptet gör ska nog inte bemöda sig, jag är för lat att förklara närmre än jag redan gjort.

EDIT 2: Lägger in i scriptet (nedan) så den söker igenom dagens loggfiler enbart:

for n in L`date +%m%d`* ; do grep -i -f words "$n" >> review ; done

Största nackdelen här är att den bör ju köras sent på kvällen, ett cronjobb som går 23.55 vore exemplariskt.
Back to top
View user's profile Send private message
Squadron-
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 11 Dec 2002
Posts: 1842
Location: Göteborg

PostPosted: Sun Nov 09, 2003 20:25 pm    Post subject: Reply with quote

Script som gör ********** ist för fula ord ?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Sun Nov 09, 2003 20:32 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]Squadron wrote:
Script som gör ********** ist för fula ord ?

det tycker ja inte för folk som ändå vill svära å så borde ju inte få va kvar, cencur e ju inte så skoj utan de bästa e väl att man inte behöver nåt sånt här alls. ne ja tycker nuvarnade system e bra. Va har har förstått så bannas fler än dem som står i cheaters/lamers synd att vi vanliga inte kan få titta på dem bannsen me. å Fair å Diz tar säkert hur många som helst å packet försvinner en efter en.

nu svamla ja till det rejält Embarassed
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Mon Nov 10, 2003 22:45 pm    Post subject: Reply with quote

tja ett oppet forum som automatiskt updateras då någon blir bannad skulle inte vara fel då blir det minder poster i cheters/lamers då fairlane, diz och fren redan plokat flera av dom eller någon online admin.

men det är trots allt något som liger på låg prioritet vilket nog alla förslag idena topic gör är jag rädd Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
[FreezeBitch]Lupus
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 05 Oct 2002
Posts: 3655
Location: Södermalm

PostPosted: Tue Nov 11, 2003 0:37 am    Post subject: Reply with quote

Jag brukar säga något i stil med:
"kan du vara sa rar att varda ditt sprak vannen min?"
Då säger ofta snubben:
"Va fan har du med det att göra?"
Då säger jag ofta:
"Serverns regler kräver att du ska vakta tungan, gor det."
Eller.. om någon är bra dryg...
"Be någon hjälpa dig läsa reglerna om du vill fortsätta spela här, annars hejdå"
Back to top
View user's profile Send private message
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Wed Nov 12, 2003 0:49 am    Post subject: Reply with quote

Kom på att det var vettigt att köra en sak till i det, trots att det inte kommer användas:

for n in /path/till/loggarna/L`date +%m%d`* ; do grep -H -i -f words "$n" >> /path/till/bevakningsfilerna/review`date +%m%d` ; done
Back to top
View user's profile Send private message
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Nov 12, 2003 1:07 am    Post subject: Reply with quote

Jag har kört sånna script förr. De hjälper delvis, men skapar en viss uppfinningsrikedom hos lamersen. Därför är jag tveksamt till idén eftersom jag hellre ser att vi rensar bort knäppgökarna. Script som körs varje natt innebär inte mycket fördelat mot en "nice grep -ie kuu*k" etc so jag kör ändå... (för er som inte vet vad det är, gissa). Ska ett script ha relevans ska det köras i realtid, vilket dels tar serverprestanda (om än minimalt), dels är svårt att få att funka bra. Ett exempel på när ett script fallerar, men som vi tar som människor: ordet "höra", tänk hur det skrivs....

Sen är det onekligen så att många i sin iver att få bort de tveksamma orden väljer uttryck som "vårda språket eller så blir du bannad", istället för "snälla, skippa sånna ord här är du snäll". Det senare ger oftast bättre resultat och en trevligare stäming och det är ju dit vi vill nå, inte att banna så många som möjligt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Requests? All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies