HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Era bilar. Första bilar osv.
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Thu Oct 30, 2003 0:35 am    Post subject: Reply with quote

Man kan sätta rattmuffen på mer än en spak...ehm...ratt.
Back to top
View user's profile Send private message
str



Joined: 07 Feb 2003
Posts: 815
Location: Borås

PostPosted: Thu Oct 30, 2003 0:37 am    Post subject: Reply with quote

[KACFM]Volvo 240 wrote:
gnse|Ice-4-Man wrote:
jag vill ha en Toyota Supra (olagligt i Sverige), eller en Mitsubishi Colt 2002:a

huh vadå olagligt i sverige aj ahr ju ffs sett en här i borås å det finns massor me filmer me supror som spöar volvos på emmaboda festivalen osv osv
Jag såg en as grym honda supra när jag var o klippte mig fy fan va gött den lät.... Svart var den o gick bra oxå Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Thu Oct 30, 2003 0:42 am    Post subject: Reply with quote

tweety wrote:
[KACFM]Volvo 240 wrote:
gnse|Ice-4-Man wrote:
jag vill ha en Toyota Supra (olagligt i Sverige), eller en Mitsubishi Colt 2002:a

huh vadå olagligt i sverige aj ahr ju ffs sett en här i borås å det finns massor me filmer me supror som spöar volvos på emmaboda festivalen osv osv
Jag såg en as grym honda supra när jag var o klippte mig fy fan va gött den lät.... Svart var den o gick bra oxå Very Happy

honda supra? nåt jag missat?
Back to top
View user's profile Send private message
DooM



Joined: 31 Mar 2003
Posts: 975
Location: Borås

PostPosted: Thu Oct 30, 2003 1:19 am    Post subject: Reply with quote

hittat 2 st Pontiac Firebird nu på blocket.se där det står i annonsen att försäkringen går på 1100/år... Hur kommer det sig?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bolero



Joined: 27 Feb 2003
Posts: 731
Location: Skåne

PostPosted: Thu Oct 30, 2003 1:40 am    Post subject: Reply with quote

&[FreezeBitch]GreenGiant wrote:
Har tyvärr inga bilder på den.
Men den var silerfärgad 17" Jp-fälgar sänkt,brosskjolpaket 940 vinge mm.
Tror att det stavas så bross iaf.
Men den gick bra & det finns ju ingen roligare bil vintertid än en bakhjulsdriven bil.
Vi lekte en hel del med våra 240:is när där låg hårdpackad snö mm.
Det var skoj.

//GG



Vi har bilder på den. JAg kan scanna dem när jag kommer hem och kan lägga ut dem här. Till en fjöntigt volvo fantast! Razz
hehe!Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Bolero



Joined: 27 Feb 2003
Posts: 731
Location: Skåne

PostPosted: Thu Oct 30, 2003 1:42 am    Post subject: Reply with quote

gnse|Ice-4-Man wrote:
jo jag har också sett en massa här i Borås, men det är olagligt med Supra i Sverige har jag hört..


Då har du hört jädrans fel!: P
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
TiUnA



Joined: 25 Oct 2002
Posts: 25
Location: Piteå

PostPosted: Tue Nov 04, 2003 22:39 pm    Post subject: Re: Min första bil Reply with quote

[GTI]&an_oger wrote:
TiUnA wrote:
Min första bil var en Ford Taunus 17M med ett hemmagjort kjolpaket med snygg front samt en fet vinge original motorn ut tagen för att lämna plats för en 2,6 V6a sänkt fram och bak. Dubbla utblås. Men ni kommer att skratta åt färgen för den var rosa som jag tyckte var väldigt coolt.


Jag är nu inne på min 6 eller 7e bil men jag har fortfarande inte körkortet men det kommer i januari. YYYYIIIIIIPPPPPPIIIIII!!!!!!!


hehe bara att gratulera i förskott..... o där vi bor så är ju körkort ett måste för att leva.
piteå är lite störe än strömsund men lika ödsligt så att säga Very Happy



Japp och när jag har tagit kortet så skall jag fara ner till östersund och hälsa på brorsan. kanske fara till strömsund och hälsa på en polare där oxå.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Crapi0



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 164
Location: Jönköping

PostPosted: Tue Nov 04, 2003 22:57 pm    Post subject: Reply with quote

Ähh varför skulle Toyota Supra vara förbjuden i Sverige?

Förstabilen för mig blir väl en Peugot 205 GTI för en 15 000. Frågan är vad en sån kostar att försäkra, räknas den som sportbil eller?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Tue Nov 04, 2003 22:58 pm    Post subject: Re: Min första bil Reply with quote

TiUnA wrote:
[GTI]&an_oger wrote:
TiUnA wrote:
Min första bil var en Ford Taunus 17M med ett hemmagjort kjolpaket med snygg front samt en fet vinge original motorn ut tagen för att lämna plats för en 2,6 V6a sänkt fram och bak. Dubbla utblås. Men ni kommer att skratta åt färgen för den var rosa som jag tyckte var väldigt coolt.


Jag är nu inne på min 6 eller 7e bil men jag har fortfarande inte körkortet men det kommer i januari. YYYYIIIIIIPPPPPPIIIIII!!!!!!!


hehe bara att gratulera i förskott..... o där vi bor så är ju körkort ett måste för att leva.
piteå är lite störe än strömsund men lika ödsligt så att säga Very Happy



Japp och när jag har tagit kortet så skall jag fara ner till östersund och hälsa på brorsan. kanske fara till strömsund och hälsa på en polare där oxå.


du får säga till i så fall så kanske vi kan ta en kopp kaffe.
Back to top
View user's profile Send private message
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Nov 05, 2003 10:10 am    Post subject: Reply with quote

[KACFM]Widing wrote:
Och för övrigt så krockar aldrig en under 20 med "pappas" bil, det är ju han själv som gör, så står det iaf i skadeanmälan Very Happy


Mina erfarenheter av krockar är relativt begränsade trots att jag haft körkort (och bil) längre än vad somliga spelare här på Maffia är gamla, men en gång blev jag påkörd bakifrån. Då var det fram med skadeanmälningspapprena och vi kollade varandras leg etc. Skulle det vara en 18-åring som skulle skriva att han var för på 50-talet skulle jag nog inte uppskatta det eftersom jag vill ha mina skador fixade utan strul.

Däremot är det helt ok för yngre att köra pappas bil enligt försäkringsbolagen. Självrisken brukar dock bli lite högre. Om det däremot är uppenbart att det är den yngre personen som brukar bilen till 99% så ska bilen också stå på honom/henne för att inte klassas som försäkringsbedrägeri. Hur ni väljer att göra bryr jag mig inte, men det kan vara värt att veta att försäkringsbolag ett flertal gånger stoppat utbetalningar i dylika fall. Bara så att man vet om risken alltså.
Back to top
View user's profile Send private message
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Nov 05, 2003 10:19 am    Post subject: Reply with quote

Crapi0 wrote:
Förstabilen för mig blir väl en Peugot 205 GTI för en 15 000. Frågan är vad en sån kostar att försäkra, räknas den som sportbil eller?


Kostnaden beror på så mycket. Din ålder, vilken försäkring du ska ha, försäkringsbolag, bostadsort etc. En gti kan man normalt inte försäkra hos Aktsam (som brukar vara billiga) eftersom det räknas som en sportbil (högriskbil). Min bil går dock utmärkt att försäkra där, trots mer power. Very Happy

Vill du ha låg premie, bo inte i stockholm. Prisskillnaden är grym. Jag betalar lätt mer än dubbelt så mycket genom att bo i Stockholm än om jag bott i exempelvis Växjö eller någon annan mindre stad.

Finns bara ett sätt, ring runt och kolla.
Back to top
View user's profile Send private message
Hades I.B



Joined: 29 Jan 2003
Posts: 150
Location: Bagis/Sthlm

PostPosted: Wed Nov 05, 2003 10:42 am    Post subject: Reply with quote

Fairlane wrote:
Min förstabil, VW Golf 1 med hela 72 hk Smile
Detta har följts av en Saab 9000 och nu kör jag Saab 9-5 kombi.


Å jag vet var du köpte den...

Muhahaha Razz Razz Razz Razz Razz

Annars så kär man en Renault Laguna Kombi med barnstol o tonade rutor Cool
Går även under namnet "Ap-bilen"


Last edited by Hades I.B on Wed Nov 05, 2003 11:04 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Hades I.B



Joined: 29 Jan 2003
Posts: 150
Location: Bagis/Sthlm

PostPosted: Wed Nov 05, 2003 11:04 am    Post subject: Reply with quote

Glömde ju gamla bilarna:

1:a - Toyota Corolla (pippigul) 79:a (4 växlar)
0-100 på 3 minuter ungefär, toppade 130 knyck med nedförsbacke, hemlängtan och medvind Razz

2:a - WV Santana (mörkröd) 84:a
Lite snabbare än föregående men inget fartdunder direkt Laughing

Men Fairlane... du har väl åkt med i mina superbilar... självklart med hjärtat i halsgroppen... o apropå din SAAB 9-5,
den bilen går ju hyffsat... kommer ihåg att den har man pressat hårt några gånger Cool Rolling Eyes Razz
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Nov 05, 2003 11:57 am    Post subject: Reply with quote

Fumble aKa Hades wrote:
Glömde ju gamla bilarna:

2:a - WV Santana (mörkröd) 84:a
Lite snabbare än föregående men inget fartdunder direkt Laughing

Även kallad cs-bilen. När den stod parkerad utanför jobbet visste man att någon var där och snyltade på en dator för att spela cs. Very Happy

Quote:
Men Fairlane... du har väl åkt med i mina superbilar... självklart med hjärtat i halsgroppen... o apropå din SAAB 9-5,
den bilen går ju hyffsat... kommer ihåg att den har man pressat hårt några gånger Cool Rolling Eyes Razz


Va??? vad menar du??? Man ska vara snäll mot min bil och nu får man höra att en pojkspoling buskört med den innan jag fick den. Razz
Själv kör jag aldrig fortare än 110 km/h, 0-100 vet jag inte vad den går på eftersom enda stället man får köra så fort är motorväg och där börjar man ju inte från noll. Jag vet heller inte toppfart eftersom man bara får köra 110 km/h, men jag tror den orkar lite mer... Razz
Just ja, när jag blev stoppad för fortkörning så var det inte jag. Det var min bror, men det fattade tydligen inte den där noob-polisen! Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Hades I.B



Joined: 29 Jan 2003
Posts: 150
Location: Bagis/Sthlm

PostPosted: Wed Nov 05, 2003 13:12 pm    Post subject: Reply with quote

Fairlane wrote:
Fumble aKa Hades wrote:
Glömde ju gamla bilarna:

2:a - WV Santana (mörkröd) 84:a
Lite snabbare än föregående men inget fartdunder direkt Laughing

Även kallad cs-bilen. När den stod parkerad utanför jobbet visste man att någon var där och snyltade på en dator för att spela cs. Very Happy

Quote:
Men Fairlane... du har väl åkt med i mina superbilar... självklart med hjärtat i halsgroppen... o apropå din SAAB 9-5,
den bilen går ju hyffsat... kommer ihåg att den har man pressat hårt några gånger Cool Rolling Eyes Razz


Va??? vad menar du??? Man ska vara snäll mot min bil och nu får man höra att en pojkspoling buskört med den innan jag fick den. Razz
Själv kör jag aldrig fortare än 110 km/h, 0-100 vet jag inte vad den går på eftersom enda stället man får köra så fort är motorväg och där börjar man ju inte från noll. Jag vet heller inte toppfart eftersom man bara får köra 110 km/h, men jag tror den orkar lite mer... Razz
Just ja, när jag blev stoppad för fortkörning så var det inte jag. Det var min bror, men det fattade tydligen inte den där noob-polisen! Razz


Ahh, den gamla goda TAJT-tiden... om man kunde vrida tillbaka klockan Razz Mmm, cs-bilen gick inte av för hackor Exclamation

Ähh, var bara uppe i en 300-400 knyck ute på Nynäsvägen Laughing Laughing Laughing
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
_marauder



Joined: 02 Nov 2002
Posts: 1815
Location: Lund

PostPosted: Wed Nov 05, 2003 13:24 pm    Post subject: Reply with quote

Inte haft en egen bil som räknas än, men jag fick överta en bil efter en polare.. den höll dock bara några veckor (R.I.P), därför den inte räknas riktigt Smile

Det var en VW Scirocco 16V (123 bhp). Inte världens mest kända VW kanske.. kan bero på att den slutade tillverkas för sådär 15 år sedan. Föregångare till Corrado, vilken fortfarande är lite kult.

Riktigt rejsig var den ialf. Gul- och rödlackad av en tidigare ägare och med en liten rallyratt. Riktigt bra blås var det, och det var skoj så länge det varade. Lite smått pinsam att tuffa runt i.. men jävligt rolig Smile

Här är lite bilder på Scirocco 16V, denna "skönhet".

http://www.scirocco.org/photos/16vpic.html

Ni får själva föreställa er den hemmalackad i gult och rött Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Wed Nov 05, 2003 13:25 pm    Post subject: Reply with quote

En sån hade min mor, grön
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bolero



Joined: 27 Feb 2003
Posts: 731
Location: Skåne

PostPosted: Wed Nov 05, 2003 13:31 pm    Post subject: Reply with quote

_marauder wrote:
Inte haft en egen bil som räknas än, men jag fick överta en bil efter en polare.. den höll dock bara några veckor (R.I.P), därför den inte räknas riktigt Smile

Det var en VW Scirocco 16V (123 bhp). Inte världens mest kända VW kanske.. kan bero på att den slutade tillverkas för sådär 15 år sedan. Föregångare till Corrado, vilken fortfarande är lite kult.

Riktigt rejsig var den ialf. Gul- och rödlackad av en tidigare ägare och med en liten rallyratt. Riktigt bra blås var det, och det var skoj så länge det varade. Lite smått pinsam att tuffa runt i.. men jävligt rolig Smile

Här är lite bilder på Scirocco 16V, denna "skönhet".

http://www.scirocco.org/photos/16vpic.html

Ni får själva föreställa er den hemmalackad i gult och rött Very Happy


fan så läcker! Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
TiUnA



Joined: 25 Oct 2002
Posts: 25
Location: Piteå

PostPosted: Wed Nov 05, 2003 18:44 pm    Post subject: Re: Min första bil Reply with quote

[GTI]&an_oger wrote:
TiUnA wrote:
[GTI]&an_oger wrote:
TiUnA wrote:
Min första bil var en Ford Taunus 17M med ett hemmagjort kjolpaket med snygg front samt en fet vinge original motorn ut tagen för att lämna plats för en 2,6 V6a sänkt fram och bak. Dubbla utblås. Men ni kommer att skratta åt färgen för den var rosa som jag tyckte var väldigt coolt.


Jag är nu inne på min 6 eller 7e bil men jag har fortfarande inte körkortet men det kommer i januari. YYYYIIIIIIPPPPPPIIIIII!!!!!!!


hehe bara att gratulera i förskott..... o där vi bor så är ju körkort ett måste för att leva.
piteå är lite störe än strömsund men lika ödsligt så att säga Very Happy



Japp och när jag har tagit kortet så skall jag fara ner till östersund och hälsa på brorsan. kanske fara till strömsund och hälsa på en polare där oxå.


du får säga till i så fall så kanske vi kan ta en kopp kaffe.


Det lät väldigt bra
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Rickard



Joined: 22 Mar 2003
Posts: 1865
Location: I de östgötska skogarna (Valdemarsviks kommun)

PostPosted: Fri Nov 14, 2003 14:06 pm    Post subject: Reply with quote

Har sett mycket skräp här nu och hört mycket dumma förslag på bilar. Har ni pengarna så....

http://www.muskelbilar.se/bilar.html Cool Cool

Kolla framför allt in R/T Cabben och L89:an! KARDEMUMMA (Men de två liggar på lite för höga priser för mig Crying or Very sad , särskilt den sistnämda som lär ligga på något enormt högt pris)!

Nae, får se vad man hittar Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 5 of 7

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies