HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Angående att man joinar ett lag automatiskt.

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Swedish maffia servers
View previous topic :: View next topic  

Ska man fortsätta använda Autojoin på SM-servrarna ?
Ja
73%
 73%  [ 44 ]
nej
25%
 25%  [ 15 ]
vet inte
1%
 1%  [ 1 ]
Users Voted : 0
Total Votes : 60
This poll has expired.

Author Message
peak



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 71
Location: Sweden, Eskilstuna

PostPosted: Mon Oct 13, 2003 22:52 pm    Post subject: Angående att man joinar ett lag automatiskt. Reply with quote

Ville bara säga att det här med att man joinar ett lag automatisk känns en aning störande när man råkar slaya sej själv.
Detta hände när jag gick in idag:

Jag connectade till en sm-server och "ploppade" då upp levande i ctspawn.
då har jag 3 saker att välja på: CT - T och Auto Asign.
Jag tryckte Auto Asign, och blev då slayad.

2 minuter senare var det banbyte.

Jag "ploppar" då upp i Tspawn, och står då inför samma val igen. Denna gång tänker jag "nu e ja inte så dum så ja trycker auto asign igen". så ja tryckte på T. Men vad hände då? Jo jag blev slayad.

Detta känns så trisst. man ser i början på varje map, att det ofta är 3-4 stycken som slayar sej själva. Det samma gäller om man vid något tillfälle när man lever, t.ex när man köper skott råkar trycka på M eller vid något annat tillfälla trycker på M. Då blir man också slayad.
Detta gör att man har lust att vräka ur sej det allra värsta man kan.
Men som tur är så kan ja hålla mej i skinnet. även om min familj eller mina LAN-polare kanske får höra en del ovårdat språk.

Ja vet inte vad ni tycker om det här. Ni kan ju skriva vad ni tycker.
Jag kan hålla med om att det kan få bort de som WTJar. men det ställer till med desto mer.

*edit* Jag gick in ytterligare en gång. och stod då inför precis samma val. T- CT eller Auto Asign. Hur detta kan komma sej vet jag inte. för oftast kan man bara välja cancel. När jag blev slayad denna gång reconnectade jag. och "ploppade" upp levande. men denna gång kunde jag lyckligtvis välja "Cancel"

Rösta gärna där uppe


// Peak


Last edited by peak on Mon Oct 13, 2003 23:14 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Nimda
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2581
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Oct 13, 2003 22:57 pm    Post subject: Reply with quote

wtj är enda, och också starkaste, anledningen till varför autojoin finns. keep it.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
&Korean_Hap



Joined: 16 Jan 2003
Posts: 1546
Location: Helsingborg

PostPosted: Mon Oct 13, 2003 22:59 pm    Post subject: Reply with quote

Jag blir aldrig slayad... cancel och sen vad som helst så slipper man bli slayad...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Mon Oct 13, 2003 23:21 pm    Post subject: Reply with quote

bara att trycka 0 (noll) när den menyn kommer upp om du lever...

Förr gnällde folk på att de råkade komma åt lagväljarknappen när de spelade och slayades därmed... öh... det är liksom inte vårt fel heller.

Visst. Trist när det väl händer, men 90% av allt gnäll (säger inte att du gnäller nu Wink) beror på clientens okunskap.

Jag tycker man ska kunna hantera spelet som ett program innan man spelar, ungefär som att man ska kunna byta olja när man kör bil.
Om folk visste lite mer än hur man startade spelet och hoppade in och brassade HS på varann så skulle CS-scenen innehålla MYCKET färre frågor och MYCKET mindre whine.

Men som sagt, just i detta fall är WTJ-problemet större.

Jag röstade att vi ska ha det
Back to top
View user's profile Send private message
peak



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 71
Location: Sweden, Eskilstuna

PostPosted: Mon Oct 13, 2003 23:23 pm    Post subject: Reply with quote

ja vet att man kan trycka 0 och Cancel. med det lustiga var att det vid 3 tillfällen fr mej, inte fanns något annat än T, CT och Auto Asign att välja på =/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
[FreezeBitch]Lupus
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 05 Oct 2002
Posts: 3655
Location: Södermalm

PostPosted: Mon Oct 13, 2003 23:29 pm    Post subject: Reply with quote

peak wrote:
ja vet att man kan trycka 0 och Cancel. med det lustiga var att det vid 3 tillfällen fr mej, inte fanns något annat än T, CT och Auto Asign att välja på =/

Hur många gånger fanns nollan då? 1000?
Klart man blir putt när det där händer, men man är mycket munter för att folk inte kan hålla på att WTJ:a lika lätt !
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Mon Oct 13, 2003 23:40 pm    Post subject: Reply with quote

jag får aldrig den frågan är det något fel på mig ??? Very Happy


ja jag förstår hur du menar men rösta på att spara den för den gör mer gott än ont.

en annan bug som ireterar mer för mig med det är som igår då jag blir först T sedan när jag valt skin så wips är jag CT och då ballar ju mätaren ut och man får spela 3 rundor 8 mot 6 eller mer inana PTB har rätt till det.

ska undersöka det mer nästa gäng det komer så jag kan skriva mer om hur när osv så att någon kanske vet hur man rättar till det.


ha kvar autojoin det är bra.
Back to top
View user's profile Send private message
Delreich



Joined: 06 Nov 2002
Posts: 1649
Location: Linköping

PostPosted: Tue Oct 14, 2003 0:46 am    Post subject: Reply with quote

jag får aldrig ens upp välj-lag-menyn annat än om jag kallar på den... men oavsett så tycker jag helt klart det ska vara kvar

att du dör av "m" är väl ganska lätt att lösa... bind om helt enkelt. "unbind (knapp)" för att ta bort bindning, "bind (knapp) (kommando)" för att göra ny
Back to top
View user's profile Send private message
Sorcerer



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 1446
Location: Angered

PostPosted: Tue Oct 14, 2003 6:12 am    Post subject: Reply with quote

1. Om Auto-join skulle tas bort någon dag kommer det börja bli ett ohygligt wtjande i början av banor, spelare kommer vänta och se vilket lag dom spelare som hade bäst stats banan innan väljer, och sedan kommer dessa lite sämre spelare följa efter.

2. Jag förstår mig fortfarande inte på den här buggen folk klagar på iom. att det endast är vissa som har den och jag aldrig råkat ut för den... finns det någon förklaring till varför det bara händer vissa eller?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Tue Oct 14, 2003 7:55 am    Post subject: Reply with quote

Absolut ska vi ha kvar autojoin, det och autoslay/mirrordamage är hur bra som hellst. Det förhindrar laming och håller lagen jämna.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Tue Oct 14, 2003 9:03 am    Post subject: Reply with quote

Hällre att man dör ibland än att det blir en massa wtj.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Sorcerer



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 1446
Location: Angered

PostPosted: Tue Oct 14, 2003 9:24 am    Post subject: Reply with quote

En sak jag glömde: de blir massa wtj (ibland iaf) ändå senare i spelet, kanske efter 10 min, eftersom man ska kunna byta skin, men när man vill göra detta kastas man ibland över varesig man vill eller ej, DETTA har jag själv råkat ut för, jag har velat byta skin, blivit överflyttad till det oftast vinnande laget och sedan hör man whine om "n00b, wtj, ffs sopa". Inget som kan göras åt denna överkastningen så PTB sköter det hela? Har ibland sett folk lyckas vända 7v7 till 10v4 lr nåt... oftast e det väl 5v4 där 4 e det vinnande laget och nån från 5 brukar trycka teamknappen för att komma över till det vinnande Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger
PeTTy is d:)



Joined: 21 Jan 2003
Posts: 1328

PostPosted: Tue Oct 14, 2003 9:58 am    Post subject: Reply with quote

Detta händer för mig: jag kommer in joinar ett lag o jag får välja vilken snubbe jag får vara.. hur jag ska se ut som ct lr t.. så jag slayas aldrig Shocked
Back to top
View user's profile Send private message
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Tue Oct 14, 2003 20:23 pm    Post subject: Reply with quote

Den ENDA gång du blir slayad på detta sätt är om du använder VGUI-meyner! (grafiska menyer)

Så istället för att vilja ta bort autoselect teams så kanske du kan ändra lite själv på dina egna inställningar?

Använd old style, de är dessutom mycket snabbare att använda.
Vem köper med musen?? Shocked Rolling Eyes

Hur stänger du av VGUI då?
Antingen genom något kommando eller såhär enkelt:

Öppna steam, starta counter-strike (under Games Wink ) tryck Options, under tabben Multiplayer finns en knapp som heter Advanced. Då du tycker där öppnas det en ruta med några få val, bland annat Buy menu type, välj där Old menu style i rullisten.

Petty wrote:
Detta händer för mig: jag kommer in joinar ett lag o jag får välja vilken snubbe jag får vara.. hur jag ska se ut som ct lr t.. så jag slayas aldrig Shocked


I'm with stupid!
Å jag gissar att Petty kör textmenyer?! Wink

Å har du fixat så grafiska menyerna visar "rätt vapen" (riktigt vapennamn) - å old style menus inte gör det, så har du denna lilla bifogade raring till fil som du packar upp och sparar i:

STEAMMAPP\SteamApps\user@host\counter-strike\cstrike
Back to top
View user's profile Send private message
_marauder



Joined: 02 Nov 2002
Posts: 1815
Location: Lund

PostPosted: Tue Oct 14, 2003 20:58 pm    Post subject: Reply with quote

Fenan wrote:
Den ENDA gång du blir slayad på detta sätt är om du använder VGUI-meyner! (grafiska menyer)


Var precis på väg att skriva det för femtielfte gången.. men äntligen någon annan som fattat att vgui är av ondo.
Det skumma är hur många som kör med vgui.. trodde bara det var caféer och folk som spelade för första gången. Tar ju år och dar att köpa med de där stora hemska grejerna.. behöver man en bild för att veta att en AK är en AK? Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Swedish maffia servers All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies