HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
WC *.wad ????

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support
View previous topic :: View next topic  
Author Message
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Mon Dec 23, 2002 13:25 pm    Post subject: WC *.wad ???? Reply with quote

jag har just börjat leka runt i WC för 20 gången och nu har jag get mig fan på att jag ska lyckas göra en bana Wink

men jag har problem att vällja "wad" filler att använda, samt att om jag ladar in för många wad filler så har min burk en viss förmåga att klaa på ram minnet Wink

nu undrar jag om det fins någon l33t WC haczzor som kan säga mig villka wad filler som inehåller mest användbara texturer m.m ???

hoppas ni förstår vad jag frågar efter för jag är inte riktigt säker själv Very Happy

PS. GOD JUL och GOTT NYTT ÅR önskar en oger till er alla!!!!!!!
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Mon Dec 23, 2002 15:15 pm    Post subject: Reply with quote

half-life.wad som finns i half-life/valve innehåller många många texturer... men är den mest klassiska waden... men bra för nybörjare
cstrike.wad ligger i half-life/cstrike... också flera bra texturer...

jag antar iofs att du redan hade dessa... Wink
Back to top
View user's profile Send private message
toffeln



Joined: 17 Nov 2002
Posts: 507
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Dec 23, 2002 15:35 pm    Post subject: Reply with quote

jag gillar inte att använda standard texturerna som finns i half-life och counter-strike, så antingen gör du egna eller laddar ner bra wads från internet..
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Mon Dec 23, 2002 16:37 pm    Post subject: Reply with quote

Quote:


GizNer

jag gillar inte att använda standard texturerna som finns i half-life och counter-strike, så antingen gör du egna eller laddar ner bra wads från internet..



du råkar inte ha någon fin URL som du kan tippsa om eller är det googel som gäller ???

Quote:


[siLL]Urethra

half-life.wad som finns i half-life/valve innehåller många många texturer... men är den mest klassiska waden... men bra för nybörjare
cstrike.wad ligger i half-life/cstrike... också flera bra texturer...

jag antar iofs att du redan hade dessa...


jo dom har jag hittat men käns inte riktigt som att dom inehåller allt som jag vill använda... men tack för tipset (det var typ bara 2 dar sedan som Fren informera om att HL WADs funka i till CS )
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Mon Dec 23, 2002 18:41 pm    Post subject: Reply with quote

hahaså här blev det vid första provstarten Smile


gissa om något inte stämmer Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Jol-Bo



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 572
Location: Åkersberga

PostPosted: Wed Dec 25, 2002 3:26 am    Post subject: Reply with quote

http://www.planethalflife.com/wadfather/

Där finns massor med mängder av högklassiga texturer att ladda ner.

Rekommenderar att du även laddar ner Wally http://www.telefragged.com/wally/ , med det kan du enkelt skapa egna waddar genom att bara kopiera in de texturer du vill ha med så har du sen alla texturer i en wad (glöm bara inte att ge credit till de som gjort texturerna när/om du släpper din bana).
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Wed Dec 25, 2002 20:13 pm    Post subject: Reply with quote

ok tack jol-bo nu tror jag att jag verkligen är på väg mot en ljusare framtid och sliper skrika o svära över WC

det där med att kuna klipa ihop egna wad filler låter helt klart som något som kommer passa mig då sliper man få upp 3000+ alternativ som man inte vill titta på alls för att dom är så helt fel Smile

men nu har jag inte riktigt tid o skriva mer ska ut o supa lite tror jag.... hemvändar kvällar är ju kul... då får man träffa all föredeta mobbare som är livräd för en nu för tiden Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Wed Dec 25, 2002 20:52 pm    Post subject: Reply with quote

Det tråkiga med att använda custom .wad är att man ofta måste skicka med den med den färdiga banan.

Problemet i blden verkar vara att du inte har gjort din skubox hollow Razz
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Thu Dec 26, 2002 3:35 am    Post subject: Reply with quote

jo den är hollow men av någon anlednig så funkar inte en av filerna till grafiken som den ska mins inte vad den heter men när jag tanka ner en ny så börja det funka som det ska.

men fatar inte varför blev lika på dom tidigare banorna med som jag har gjort.

ochså har vi sköna med XP (windows) den spara alla min fula felanda "fill.exe" fast jag avinstalera så jag fick be min bror instalera och sända mig en frash fill sama fel gång på gång fast ominstalation 3 gånger.
vist är det kul med användar vänlighet Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Jol-Bo



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 572
Location: Åkersberga

PostPosted: Thu Dec 26, 2002 8:16 am    Post subject: Reply with quote

[SM]Fren wrote:
Det tråkiga med att använda custom .wad är att man ofta måste skicka med den med den färdiga banan.


Ja det är ju såklart en nackdel, men om du använder kommandot -wadinclude när du compilar så inbakas den automatiskt i bsp-filen. Visserligen gör det själva bsp-filen större naturligtvis, men det är ändå att föredra eftersom du inte bara slipper skicka med waddarna när du zippar ihop allt, utan den inbakar enbart de texturer du har använt i banan, vilket gör att storleken på den slutliga zipen ofta blir mindre än om du hade skickat med alla hela waddar.
Exakt hur man använder -wadinclude är jag tyvärr lite osäker på när det gäller Worldcraft/Hammers egna compile-program eftersom jag själv enbart använder en batchcompiler (ett sorts program enbart för det syftet) där man mycket smidigt bara klickar i rutor för alla tillval till compilen. Detta rekommenderar jag mycket starkt, du kan tex välja om du bara vill köra fast VIS, kanske skippa VIS helt, enbart uppdatera entitys om du bara vill göra någon små ändring, bestämma prioritet på compilen (hög prioritet går snabbast men drar massor datorkraft och gör datorn skitttrög till annat, låg prioritet går långsamt men du kan tex spela cs samtidigt), samt enkelt göra wadinclude mm mm, detta genom att enbart klicka i några små rutor (jag låter som nån jeddra försäljare Razz ). Ladda ner Nemesis Batchcompiler http://countermap.counter-strike.net/Nemesis/batch.html. Glöm inte heller komma till #sm-mapping om du undrar över något, där kan du säkert få hjälp av oss snabbare istället för forumet.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies