View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
[GTI]&an_oger
Joined: 09 Nov 2002 Posts: 3404 Location: stömsund/jämtland
|
Posted: Mon Dec 23, 2002 13:25 pm Post subject: WC *.wad ???? |
|
|
jag har just börjat leka runt i WC för 20 gången och nu har jag get mig fan på att jag ska lyckas göra en bana
men jag har problem att vällja "wad" filler att använda, samt att om jag ladar in för många wad filler så har min burk en viss förmåga att klaa på ram minnet
nu undrar jag om det fins någon l33t WC haczzor som kan säga mig villka wad filler som inehåller mest användbara texturer m.m ???
hoppas ni förstår vad jag frågar efter för jag är inte riktigt säker själv
PS. GOD JUL och GOTT NYTT ÅR önskar en oger till er alla!!!!!!! |
|
Back to top |
|
|
[siLL]Urethra
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 2726 Location: Kongliga Hufvudstaden
|
Posted: Mon Dec 23, 2002 15:15 pm Post subject: |
|
|
half-life.wad som finns i half-life/valve innehåller många många texturer... men är den mest klassiska waden... men bra för nybörjare
cstrike.wad ligger i half-life/cstrike... också flera bra texturer...
jag antar iofs att du redan hade dessa... |
|
Back to top |
|
|
toffeln
Joined: 17 Nov 2002 Posts: 507 Location: Stockholm
|
Posted: Mon Dec 23, 2002 15:35 pm Post subject: |
|
|
jag gillar inte att använda standard texturerna som finns i half-life och counter-strike, så antingen gör du egna eller laddar ner bra wads från internet.. |
|
Back to top |
|
|
[GTI]&an_oger
Joined: 09 Nov 2002 Posts: 3404 Location: stömsund/jämtland
|
Posted: Mon Dec 23, 2002 16:37 pm Post subject: |
|
|
Quote: |
GizNer
jag gillar inte att använda standard texturerna som finns i half-life och counter-strike, så antingen gör du egna eller laddar ner bra wads från internet..
|
du råkar inte ha någon fin URL som du kan tippsa om eller är det googel som gäller ???
Quote: |
[siLL]Urethra
half-life.wad som finns i half-life/valve innehåller många många texturer... men är den mest klassiska waden... men bra för nybörjare
cstrike.wad ligger i half-life/cstrike... också flera bra texturer...
jag antar iofs att du redan hade dessa...
|
jo dom har jag hittat men käns inte riktigt som att dom inehåller allt som jag vill använda... men tack för tipset (det var typ bara 2 dar sedan som Fren informera om att HL WADs funka i till CS ) |
|
Back to top |
|
|
[GTI]&an_oger
Joined: 09 Nov 2002 Posts: 3404 Location: stömsund/jämtland
|
Posted: Mon Dec 23, 2002 18:41 pm Post subject: |
|
|
hahaså här blev det vid första provstarten
gissa om något inte stämmer |
|
Back to top |
|
|
Jol-Bo
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 572 Location: Åkersberga
|
Posted: Wed Dec 25, 2002 3:26 am Post subject: |
|
|
http://www.planethalflife.com/wadfather/
Där finns massor med mängder av högklassiga texturer att ladda ner.
Rekommenderar att du även laddar ner Wally http://www.telefragged.com/wally/ , med det kan du enkelt skapa egna waddar genom att bara kopiera in de texturer du vill ha med så har du sen alla texturer i en wad (glöm bara inte att ge credit till de som gjort texturerna när/om du släpper din bana). |
|
Back to top |
|
|
[GTI]&an_oger
Joined: 09 Nov 2002 Posts: 3404 Location: stömsund/jämtland
|
Posted: Wed Dec 25, 2002 20:13 pm Post subject: |
|
|
ok tack jol-bo nu tror jag att jag verkligen är på väg mot en ljusare framtid och sliper skrika o svära över WC
det där med att kuna klipa ihop egna wad filler låter helt klart som något som kommer passa mig då sliper man få upp 3000+ alternativ som man inte vill titta på alls för att dom är så helt fel
men nu har jag inte riktigt tid o skriva mer ska ut o supa lite tror jag.... hemvändar kvällar är ju kul... då får man träffa all föredeta mobbare som är livräd för en nu för tiden |
|
Back to top |
|
|
Fren Master Admin Personnel
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 7556
|
Posted: Wed Dec 25, 2002 20:52 pm Post subject: |
|
|
Det tråkiga med att använda custom .wad är att man ofta måste skicka med den med den färdiga banan.
Problemet i blden verkar vara att du inte har gjort din skubox hollow |
|
Back to top |
|
|
[GTI]&an_oger
Joined: 09 Nov 2002 Posts: 3404 Location: stömsund/jämtland
|
Posted: Thu Dec 26, 2002 3:35 am Post subject: |
|
|
jo den är hollow men av någon anlednig så funkar inte en av filerna till grafiken som den ska mins inte vad den heter men när jag tanka ner en ny så börja det funka som det ska.
men fatar inte varför blev lika på dom tidigare banorna med som jag har gjort.
ochså har vi sköna med XP (windows) den spara alla min fula felanda "fill.exe" fast jag avinstalera så jag fick be min bror instalera och sända mig en frash fill sama fel gång på gång fast ominstalation 3 gånger.
vist är det kul med användar vänlighet |
|
Back to top |
|
|
Jol-Bo
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 572 Location: Åkersberga
|
Posted: Thu Dec 26, 2002 8:16 am Post subject: |
|
|
[SM]Fren wrote: | Det tråkiga med att använda custom .wad är att man ofta måste skicka med den med den färdiga banan. |
Ja det är ju såklart en nackdel, men om du använder kommandot -wadinclude när du compilar så inbakas den automatiskt i bsp-filen. Visserligen gör det själva bsp-filen större naturligtvis, men det är ändå att föredra eftersom du inte bara slipper skicka med waddarna när du zippar ihop allt, utan den inbakar enbart de texturer du har använt i banan, vilket gör att storleken på den slutliga zipen ofta blir mindre än om du hade skickat med alla hela waddar.
Exakt hur man använder -wadinclude är jag tyvärr lite osäker på när det gäller Worldcraft/Hammers egna compile-program eftersom jag själv enbart använder en batchcompiler (ett sorts program enbart för det syftet) där man mycket smidigt bara klickar i rutor för alla tillval till compilen. Detta rekommenderar jag mycket starkt, du kan tex välja om du bara vill köra fast VIS, kanske skippa VIS helt, enbart uppdatera entitys om du bara vill göra någon små ändring, bestämma prioritet på compilen (hög prioritet går snabbast men drar massor datorkraft och gör datorn skitttrög till annat, låg prioritet går långsamt men du kan tex spela cs samtidigt), samt enkelt göra wadinclude mm mm, detta genom att enbart klicka i några små rutor (jag låter som nån jeddra försäljare ). Ladda ner Nemesis Batchcompiler http://countermap.counter-strike.net/Nemesis/batch.html. Glöm inte heller komma till #sm-mapping om du undrar över något, där kan du säkert få hjälp av oss snabbare istället för forumet. |
|
Back to top |
|
|
|