HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Female Nation Cup efter 1:a veckan.

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News
View previous topic :: View next topic  
Author Message
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Tue Dec 03, 2002 14:29 pm    Post subject: Female Nation Cup efter 1:a veckan. Reply with quote

Första veckan har gått och det mesta har blivit som vi mer eller mindre trott.

Grupp A

Ryssland-Portugal 25-23
En match som jag trodde Ryssland skulle ta ganska lätt, och fick bakläxa på kommentaren "Portugal har 7spelare, finns nog inte mer tjejer som spelar där?!?" och dessutom verkar dom kunna spela bra också. Kanske ett bra exempel på att man aldrig skall underskatta ett annat land.

Danmark-Österrike 45-3
Matchen som var en enda stor konflikt. Danmark hade tagit fram 5 servrar som inte dög enligt Österrike p.g.a pingen. CB-Admin tog fram yttligare 5-6 servrar som inte heller dög för Österrike. Efter 1tim och 20min går Österrike med på att spela på en av dom sist nämda och spelet börjar. Efter proddan som Danmark vinner med 21-3 leftar Österrike och vill ha en en annan server, Österrike hittar en annan server som Danskarna inte kan joina. En annan spelare letar upp en ny server, men då vill inte Österrikes Kapten vara med längre, hon är inte "motiverad" Shocked att fortsätta och lämnar spelet, vilket betyder att Danmark vinner resten på WO.

Slutord:Jag tror fortfarande att Danmark går vidare, men om Ryssland eller Portugal som kommer tvåa återstår och se. I vilket fall som helts tror jag att det är bara Danmark som ser ut att kunna ta sig tillräckligt långt för att hota Sverige.

Grupp B

Norge-Frankrike 27-21
Vi visste att Norge hade ett bra lag, men hade bara hört att Frankrike skulle ha det. En intressant match för att kolla Frankrikes kapacitet. Det visa sig vara sanna och det blev en gastkramade 4:dje period där Frankrike hade en ledning med 21-15 och skulle spela som CT på proddan. Det såg ut som Frankrike skulle skulle ta hem matchen. Men Norge gör det omöjliga i mina ögon, tar 12-0 som T på Prodigy, väldigt starkt Norge!

Nederländerna-Ukraina 48-0
Ukrainas nät var instabilt och hade ping mellan 600-2000 Shocked på servarna och väljer att lämna WO

Slutord:Som innan, Norge och Frankrike går vidare och båda kommer att kunna ta sig långt.

Grupp C

Tyskland-Schweiz 45-3
Tyskland äger Schweiz, vad mer kan man säga Smile

Belgien-Finland 48-0
Det jag trodde kunde hända hände. Finland är inte tillräckligt seriösa och har inte tillräckligt många spelare till matchen och tvingas lämna WO.

Slutord: Att Tyskland går vidare är nästan säkert, vågar inte tippa på någon andra plats där allt kan hända, Finland kan ta sig i kragen och vinna dom 2 andra matcherna och Belgien Schweiz kan det gå hursomhelts. I vilket fall som helts tror jag att det är bara Tyskland som har kapacitet att ta sig långt.

Grupp D

Spanien-Storbritanien 29-19
ajaj, bakläxa igen! En överraskande seger för Spanien!

Sverige-Polen 41-7
Ett Sverige som hade problem med TP som jag var lite rädd för innan fanns inte. Det var ett välspelat Sverige som hade tok praccat inför Polen och det gav stor utdelning. Att 1:a perioden blev 6-6 bryr vi oss inte så mycket om när resterande blev 12-0, 12-0 och 11-1. Matchen blev nästan tråkig pga att Sverige spela totalt ut Polen, Inget spännande alls. Vi fick nöja oss med snygga frags istället Smile

Slutord:Spaniens vinst mot Storbritanien rör till det rejält i mina tankar, men det kan mycket väl bli så att Spainen tar hem andra platsen i denna grupp. Första platsen är fortfarande självklar!
-----------------------------------------------------------------------------
Nästa Match:
Nästa match blir på Söndag Kl.21:00 mot Storbritanien.
Jag skulle tro att Lineupen blir:
Tess
Queen*
Da Woman
Sophie
och som 5:e spelare följs upp utav Sha,Lollopop eller bad_kitty
Jag vet att Sha och bad_kitty är ganska jämna spelare och eftersom bad_kitty spelar strålande bra på nuke så var det gansla självklart att hon skulle spela mot Polen. Men nu vet ju vi att Sha kan spela riktigt bra på Dust2 så där finns en möjlighet.
Lollopop vet jag fortfarande inte eftersom jag inte sett henne spela, men eftersom hon var uppsatt på första femman mot polen innan hon valdes bort kan hon nog komma dit igen om hon börjar pracca.

Med samma pracc och kämpar vilja som tjejjerna hade mot polen (uppåt en 3praccar/dag) så kommer vi nog se än en gång se en total kross av UK på Dust2 och Train.


Last edited by [SM]Harvey Wallbanger on Tue Dec 10, 2002 1:55 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Torak|



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 910
Location: Katrineholm

PostPosted: Tue Dec 03, 2002 14:57 pm    Post subject: Reply with quote

Gj.... najs att nån samlar lita fakta... puss pa dig harv..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Kartong



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3

PostPosted: Tue Dec 03, 2002 17:38 pm    Post subject: Reply with quote

Yepp, trevligt initiativ å samla fakta. Kul skrivet oxå. Wink

Go, go sweden!
Back to top
View user's profile Send private message
[KACFM]Widing



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1448
Location: Vadstena

PostPosted: Tue Dec 03, 2002 18:13 pm    Post subject: Reply with quote

Tråkigt att så många lag ska lämna WO. Isf behöver de ju inte ställa upp i turneringen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Nimda
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2581
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Dec 04, 2002 9:55 am    Post subject: Reply with quote

well done!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
[SSRF]Snudge_B



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1897

PostPosted: Mon Dec 09, 2002 17:17 pm    Post subject: Reply with quote

Hur gick det i andra matchen? Question Question Question
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies