HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
LAN hjälp....

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Santa_



Joined: 04 Oct 2002
Posts: 246

PostPosted: Tue Dec 03, 2002 19:45 pm    Post subject: LAN hjälp.... Reply with quote

När jag går in på LAN game - Create - sen OK.. Så blir det där ***************** cs=BUGGAT!! ...Bättre?

Typ hela skärmen blir svart å jag måste trycka CTR + DELETE sen avbryt... Då försvinner det... Det e jääävligt störande... Det finns ett sätt man kan göra.. Men det blir ganska ut tråkande i längden.. Man trycker på Console innan man creatar.... Men det blir så jävla drygt efter nåra gånger... Aja help plz...Jag vill inte ha några "reserv" lösningar som t.ex trycka esc...Men aja då kanske det inte finns nån utväg...


Last edited by Santa_ on Tue Dec 03, 2002 19:53 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
salt_katt



Joined: 25 Oct 2002
Posts: 420
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Dec 03, 2002 19:47 pm    Post subject: Reply with quote

prova tryck esc och om du kommer tillbaka till menyn där kanske det finns en resume, har samma probbs själv men löser det på detta vis.
värt ett försök
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Tue Dec 03, 2002 19:48 pm    Post subject: Re: LAN hjälp.... Reply with quote

-WinteR- wrote:
När jag går in på LAN game - Create - sen OK.. Så blir det där ***************** cs cpigt...



Ursäkta men kan inte folk lägga ner detta ord...det är en topic under din som handlar precis om det Handikappet......

http://www.swm.se/viewtopic.php?t=1038
Back to top
View user's profile Send private message
Santa_



Joined: 04 Oct 2002
Posts: 246

PostPosted: Tue Dec 03, 2002 20:09 pm    Post subject: Re: LAN hjälp.... Reply with quote

Quest wrote:
-WinteR- wrote:
När jag går in på LAN game - Create - sen OK.. Så blir det där ***************** cs cpigt...



Ursäkta men kan inte folk lägga ner detta ord...det är en topic under din som handlar precis om det Handikappet......

http://www.swm.se/viewtopic.php?t=1038


Så jävla sorry..... Ska inte säga det mer...
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Tue Dec 03, 2002 20:11 pm    Post subject: Re: LAN hjälp.... Reply with quote

-WinteR- wrote:
cs=BUGGAT!! ...Bättre?



Massor mycket bättre.... Very Happy Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Santa_



Joined: 04 Oct 2002
Posts: 246

PostPosted: Tue Dec 03, 2002 20:17 pm    Post subject: Re: LAN hjälp.... Reply with quote

Heh... Bra!
Cool
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Wed Dec 04, 2002 0:13 am    Post subject: Reply with quote

Om du vill kan du lägga upp en genväg på skrivbordet precis som den vanliga genvägen/ikonen som du dubbelklickar på för att starta CS.

Gör en kopia på din CS-ikon. Högerklicka och välj Egenskaper. Lägg till detta i sökvägen:
+maxplayers 8 +map de_aztec +sv_lan 1

Naturligtvis ändrar du till den bana du vill spela och skriver i önskat värde på maxplayers. sv_lan 1 gör att du sätter upp en LAN-server så du slipper godkännas av WON. Om du vill sätta upp en vanlig server där folk kan ansluta till dig via nätet så struntar du bara i sv_lan 1. Om du då istället vill kan du skriva -nomaster längst bak i sökvägen så slipper du massa indrällande spelare som hittat din server via WON.


Min sökväg skulle alltså lyda (om jag vill ha en LAN-server uppe och bara spela själv eller mot bottar):
D:\SIERRA\Counter-strike\cstrike.exe -console +maxplayers 8 +map de_inferno +sv_lan 1

eller såhär om jag vill ha en internet-server så mina kamrater kan spela med mig (men att vi slipper 12 st. "Player" ):
D:\SIERRA\Counter-strike\cstrike.exe -console +maxplayers 8 +map de_inferno -nomaster
Back to top
View user's profile Send private message
Bruno



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1427

PostPosted: Wed Dec 04, 2002 1:34 am    Post subject: Reply with quote

GW Urre! kan man sno ditt material nån dag till mjukvaruguiden?
Back to top
View user's profile Send private message
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Wed Dec 04, 2002 5:13 am    Post subject: Reply with quote

Undra hur många som har försökt connecta till vippen med XYLOFON som passwd! Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Wed Dec 04, 2002 13:54 pm    Post subject: Reply with quote

Be my guest DukeSwe... Smile

Hehe Alpha... och på den nedlagda vip3-linan dessutom... Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Santa_



Joined: 04 Oct 2002
Posts: 246

PostPosted: Wed Dec 04, 2002 22:21 pm    Post subject: Reply with quote

Thx... För all hjälp...!! (Speciellt till [sill]:en som hjälpte mej Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies